Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9 TDI 1z] mocniejsze turbo-jakie kupic?

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5438
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 11 lis 2017, 21:11

czerw pisze:Wogule da sie go jakos zregenerowac
Zużywa sie mechanicznie i żadne naprawy nie daja skutku , skoro piszesz , że auto jechało do 120-tu , więc też nie dawał rady zbijać ciśnienia.
Str vaglog chyba nie dziala
Jest inna , ale wykres liniowy jest ,a nie w tabelce
http://log.malonetuning.com/upload

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 11 lis 2017, 21:23

N75 da się doraźnie zregenerować ( o ile elektromagnes chodzi ) najczęstszą przyczyną jest to ze przeciera sie sprężynka w środku- trzeba ją wymienić.
Oferuję turbo gt1549s (WG) pod montaż w 1.9TDI- na zamówienie Wydajność 150KM-170KM) 784 013 002 i
Gt1849v (VGT/VNT) pod moc 170-200KM
Na sprzedaż garrett T15 oraz pompy 1z/afn/sdi

audi-b4-tdi-avant-95r-szarak-d-t2-gt154 ... 86461.html

Mzet
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 188
Rejestracja: 31 mar 2015, 23:35
Imię: Marcin
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Mzet » 11 lis 2017, 21:43

czerw zrób tak jak mówi MUNIOR. Najprostszy sposób.
Odpinasz wężyk od gruszki, logujesz 011 (powyżej 3000rpm nie ma sensu w tym wypadku kręcić).
Pojawi się boost z dołu, masz sprawcę.
Nie pojawi się, skracasz sztangę o 5mm i logujesz 011.
Nie będzie zmian.. cóż szukasz dalej. Wałek czy kolektor niewiele zmienią przy takim wstawaniu.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 11 lis 2017, 22:45

brabus124 pisze:N75 da się doraźnie zregenerować ( o ile elektromagnes chodzi ) najczęstszą przyczyną jest to ze przeciera sie sprężynka w środku- trzeba ją wymienić.
Wszystko to prawda ...jest tylko mały problem...skad wziaść taką ori spręzynkę ,bo kazda minimalnie inna zmieni szybkosć pracy n75 i musi to być ori dokładnie taka sama spręzynka ...o tym że taka "zabawa " z n75 to robota dla mega cierpliwych nie wspomnę ;-) Można kupić ori n75 uzywke ,bo "robił " nie tylko w tdi przy zbijaniu ciśnienia ,ale nigdy nie kupujemy z tdi ,gdzie jest zwykle "mega" wytłuczony przez specyfikę pracy
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Awatar użytkownika
czerw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 23 cze 2012, 14:40

Post autor: czerw » 12 lis 2017, 06:34

W drodze do pracy.. Odpiolem wezyk przy n75 ktory jest pod katem 90' idacy do gruszki.. I jadac srednio zauwazylem tam jakas poprawe.. Obserwujac manometr.. Turbo cos tam dmucha orzy 1900 ale szalu nie ma.. Dlatego prosil bym kolególw o wstawienie logow albo przynajmniej napisanie jakie wartsci cisnienia przy jakich obrotach.. Wiem ze to nie t15 ale mimo wszystko uwazam ze słabo wstaje..
1z Gt1549s 216ki vp11mm fhn 16 bit

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 12 lis 2017, 11:30

czerw pisze:Wiem ze to nie t15 ale mimo wszystko uwazam ze słabo wstaje..
W takim razie dociągnij 2-3mm ciegło WG i sprawdż kiedy pojawia się doładowanie ...wstawanie wstawaniem ,ale równie dobrze mozesz mieć nieszczelny dolot ...co rzadko ale się zdarza .Pewnosć czy jest szczelny można mieć tylko zaslepiajac układ i wpompowując do niego 2 bary sprężarką .Zdarzyło mi się kilka razy ,że taki test wykazał nieszczelność .Zwykle głównym podejrzanym i sprawcą nieszczelnosci jest rura z tworzywa w której siedzi czujnik temp. powietrza w dolocie...i od razu zaznaczam że nie widać tego gołym okiem ,wiec weryfikacja "wzrokowa " jest w jej przypadku nieprzydatna .Czesto też cisnienie ucieka samym "wejsciem" czujnika temp.które jest uszczelnione oringiem
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Awatar użytkownika
czerw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 23 cze 2012, 14:40

Post autor: czerw » 12 lis 2017, 12:15

Czyli zaworek sprawny ? Czytalem tez gdzies jeszcze ze mostkuje sie wezyki czerwony z niebiskim.. No nic jak znajde chwile po pracy to dam znac czy cos sie zmienilo.. Ps. Podjełem probe reanimacj n75 lezacego w bagazniku okaze sie czy sie udalo..
1z Gt1549s 216ki vp11mm fhn 16 bit

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 12 lis 2017, 12:38

czerw pisze:Czyli zaworek sprawny ?
Za wczesnie na takie wnioski ...już miałeś pisane co nalezy zrobić
Mzet pisze:Odpinasz wężyk od gruszki, logujesz 011 (powyżej 3000rpm nie ma sensu w tym wypadku kręcić).
Pojawi się boost z dołu, masz sprawcę.
Nie pojawi się, skracasz sztangę o 5mm i logujesz 011
czerw pisze:Podjełem probe reanimacj n75 lezacego w bagazniku okaze sie czy sie udalo..
Zapewniam cię że szkoda twojego czasu
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Awatar użytkownika
czerw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 23 cze 2012, 14:40

Post autor: czerw » 13 lis 2017, 19:16

Witam ponownie..
sztanga po zluzowaniu ramienia wg stwierdzam iz jest dobrze naciągnięta.. aby ja założyć trzeba ją dociągnąć z 5mm aby wskoczyła.. ramie jest dobrze napięte.. to jest log z odpiet gruszka.. nie wiem możne to złudzenie ale na manometrze mam wrażenie ze pokazuje ciut wcześniej względem tego co można odczytać na vagu.. (wpięty w kolanko na kolektorze) zastanawia mnie tez dlaczego duty cycle jest wysterowane i ani drgnie na 34.7% do 1900rpm nie wiem czy tak powinno być ? munior niestety miałeś racje co do regeneracji n75 turbo lądowało max 1bar sprezynke wymieniłem tłoczek zeszlifowałęm bo był zaklepany.. szczelnie skleiłem.. tłoczek ruszał sie po całej operacji..cewka oporność 30ohm.. może coś źle zrobiłem.. mniejsza o to..
1z Gt1549s 216ki vp11mm fhn 16 bit

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 13 lis 2017, 19:25

czerw, Mnie interesuje jeszcze to czy auto zanim złapie dobre ciśnienie dymi ? Wtryski masz sprawne ? ( czy sprawdzane na maszynie ? ) Zaglądałeś do kompa czy masz przewód do mapsensora szczelny ?
Te turbo u Ciebie śpi :| u mnie takie samo turbo a budziło się konkretnie, nie mogę znaleźć teraz logów ale z tego co pamiętam to już od 1200obr. ciśnienie narastało a nie tak gwałtownie jak u Ciebie przy 2,100.
W poprzednim logu jest moment że obroty narastają minimalnie a wartość doładowania jest taka sama - konkretna lipa.
Oferuję turbo gt1549s (WG) pod montaż w 1.9TDI- na zamówienie Wydajność 150KM-170KM) 784 013 002 i
Gt1849v (VGT/VNT) pod moc 170-200KM
Na sprzedaż garrett T15 oraz pompy 1z/afn/sdi

audi-b4-tdi-avant-95r-szarak-d-t2-gt154 ... 86461.html

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 13 lis 2017, 19:52

czerw pisze: zastanawia mnie tez dlaczego duty cycle jest wysterowane i ani drgnie na 34.7% do 1900rpm nie wiem czy tak powinno być ?
A co ma "wysterowywać "jak cały czas brakuje doładowania ...wartość wysterownia w % rosnie jak zaworek "zbija " nadmiar cisnienia , a nie jak go brakuje.Zobacz u dolu jak % rosną ,kiedy doładowanie jest zbyt duże i ECU usiłuje go zbić
czerw pisze: munior niestety miałeś racje co do regeneracji n75
Myślisz że ja nie próbowałem naprawiać ? próbowałem dawno temu ...i od tamtej pory wiem że wszelkie próby jego naprawy ,to strata czasu...zbyt precyzyjnie musi działać ,żeby można go było "poprawiać "...wystarczy nie orginalna sprężynka i po precyzji

[ Dodano: 2017-11-13, 19:52 ]
brabus124 pisze:Zaglądałeś do kompa czy masz przewód do mapsensora szczelny ?
Dokładnie ...i to bym sprawdził jako pierwszą rzecz...tyle że nie koniecznie do samego kompa ,ale do wężyka z tworzywa pod akumulatorem ,który to często jest w tym miejscu uszkodzony
Ostatnio zmieniony 13 lis 2017, 19:54 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Awatar użytkownika
czerw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 23 cze 2012, 14:40

Post autor: czerw » 13 lis 2017, 19:55

mam manometr wpięty w kolanko na ssacym i mam wrażenie ze na nim pokazuje ciut więcej i ciut wcześniej niż to co widać na vagu.. czyli n75 jest 100% sprawny ? gdyby dolot był nieszczelny to nie było by czasem niedoładowania cały czas ? a nie tylko z dołu ? co radzicie dalej..
=\

[ Dodano: 2017-11-13, 19:55 ]
na wężyki n75 pozakładałem małe opaski.. do ecu nie zaglądałem .. wężyk przy ecu powinien być spięty opaska ?
1z Gt1549s 216ki vp11mm fhn 16 bit

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 13 lis 2017, 20:26

czerw, Tak jak MUNIOR wcześniej pisał, jeszcze za wcześnie żeby stwierdzić że n75 jest sprawny. Dokładnie, jest to precyzyjny zawór i puki wszystko nie będzie pracować jak trzeba to nie można powiedzieć że jest sprawny ( chyba że zmienisz na nowy)
Co do przewodu w kompie to są one często nie szczelne przez co mapsensor widzi ciśnienie mniejszym niż jest ono faktyczne przez co też komp nie wysterowuje dobrze. Dlatego może być ta różnica że manometr pokazuje CI więcej a komp widzi mniej :/

[ Dodano: 2017-11-13, 20:26 ]
czerw, Jeszcze mnie interesuje, czy od początku tak miałeś ? Jak założyłeś gt1549s ?
Oferuję turbo gt1549s (WG) pod montaż w 1.9TDI- na zamówienie Wydajność 150KM-170KM) 784 013 002 i
Gt1849v (VGT/VNT) pod moc 170-200KM
Na sprzedaż garrett T15 oraz pompy 1z/afn/sdi

audi-b4-tdi-avant-95r-szarak-d-t2-gt154 ... 86461.html

Awatar użytkownika
czerw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 23 cze 2012, 14:40

Post autor: czerw » 13 lis 2017, 20:38

Ale ze wezyk idacy do ecu czy w ecu.. ? Jak sprawdzic wezyk idacy do ecu ? Dmuchajac w niego kompresorem ? Co do wtryskow to siedza 6 lat zrobilem moze z 70tys na nich.. sterownik mam od kostrza tak ze mysle ze w samym ecu wezyk chyba bedzie ok.. sam niewiem.. a jak sprawdzic dolot tez dmuchac kompresorem ? Trzeba go jakos uszczelniac czy wystarczy jak dmuchne np w wejscie gdzie idzie wezyk z n75 do dolotu..?

[ Dodano: 2017-11-13, 20:32 ]
Od poczatku.. myslalem ze tak wstaje..

[ Dodano: 2017-11-13, 20:38 ]
Po zmianie z t15 na gt15 jazda po miejscu pogorszyla sie.. ale w trasie na autostradzie na + tyle ze wczesniej byla inna skrzynia.. mialem teoche problemow na glowie i jakos nie myslalem o tym.. teraz dopiero draze temat..
1z Gt1549s 216ki vp11mm fhn 16 bit

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8384
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 13 lis 2017, 22:55

czerw pisze:Dmuchajac w niego kompresorem ?
Po tym na pewno będziesz musiał go robić.

Tak domowymi sposobami włożyć końcówkę czystą nowy kawałek rurki do ust zrobić podciśnienie zamknąć końcem języka i sprawdzić czy szybko podciśnienie ucieknie albo trzyma.

Bo profesjonalnie pompke ręczną i manometr.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbiny i układ dolotowy”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga