Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z]Niskie doładowanie turbiny

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5438
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 16 kwie 2013, 04:41

radek997 pisze:a co mówicie węzyk na gruszce odpiąć to który to węzyk?? na tej gruszcze co ma to takie cięgiełko?
Tak, tam jest tylko jeden i o nim jest mowa <ok>

btn1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 71
Rejestracja: 15 sty 2011, 19:59

[B4 1Z]Niskie doładowanie turbiny

Post autor: btn1990 » 16 lis 2013, 16:16

Witam , z powodu niskiej mocy założyłem manometr do sprawdzenia ciśnienie dołoadowania.
No jak się okazało ciśnienie jest bardzo małe i maxymalnie wynosi 0.3-0.4 bara.Turbina wstaje około 2300obr.Do 2300 obrotów praktycznie nic się nie dzieję.

Na początek wymieniłem wszystkie przewody od N75 plus sprawdziłem szczeloność przewodów od turbiny.Wyczyściłem także intercooler , po to operacji nic się nie zmieniło dalej maxymalne doładowanie 0.3-0.4bara.
W przewodach od turbiny były tylko śladawo ilości oleju.Sztanga turbiny nie jest zapieczona.Luzów wzdłużnych na wirniku nie ma , tylko minimalne poprzeczne.

Mostkowałem przewody od N75 , odpinałem przewód od gruszki i dalej to samo.
Niestety przepływka Bosha i nie zrobie logów dynamicznych , dawka paliwa jest ustawiona na 17.

Manometr sprawdzany na drugim aucie i dobrze pokazywał doładowanie.


Jakieś pomyśły??
Ostatnio zmieniony 16 lis 2013, 16:28 przez btn1990, łącznie zmieniany 1 raz.

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4081
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 16 lis 2013, 16:22

:arrow: http://www.google.com/cse?cx=partner-pu ... gsc.page=1
podmień przepływomierz
filtry wszystkie ok?

btn1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 71
Rejestracja: 15 sty 2011, 19:59

Post autor: btn1990 » 16 lis 2013, 16:30

Podmieniałem przepływkę , nic nie dało.Filtry nowe.

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4081
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 16 lis 2013, 16:38

a N75 podmieniałeś?

btn1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 71
Rejestracja: 15 sty 2011, 19:59

Post autor: btn1990 » 16 lis 2013, 16:40

Nie, N75 nie podmieniałem.Ale i tak po zmostkowaniu powinno być chociaż 0,5-0,6bara....

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4081
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 16 lis 2013, 16:47

no to zostaje albo nastawnik w pompie albo turbina mówi pa pa :-/

btn1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 71
Rejestracja: 15 sty 2011, 19:59

Post autor: btn1990 » 16 lis 2013, 21:50

Hmm gdyby był padnięty nastawnik to powinno być chyba falowania obrotów na biegu jałowym , plus szarpanie w czasie jazdy.
Już sam nie wiem... :-/ :-/

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 16 lis 2013, 22:02

btn1990 pisze:Hmm gdyby był padnięty nastawnik to powinno być chyba falowania obrotów na biegu jałowym , plus szarpanie w czasie jazdy.
Już sam nie wiem...
Żaden tam nastawnik :roll: Skoro zrobiłeś wszystko co opisałeś ,to została tylko jedna możliwość <ok> Uchylona klapa WG ...odkręć dwie nakrętki wspornika gruszki i sprawdż ,a najlepiej od razu dociągnij klapę ...wyklepane gniazdo klapy ,częsta przypadłość w styranych "boschach " ....jak to nie klapa ,to albo dziura w dolocie,albo nie szczelny EGR (zaślepić ,jak nie zaślepiony ) ,sprawdż też filtr powietrza ,czy nie zabity na maxa ...innych opcji nie ma ...upsss ,sory ,jest jeszcze jedna ...zabity na full katalizator ,ale to ostatnia rzecz którą bym obstawiał 8-) Odpinasz węzyk z gruszki i sprawdzasz ....nie interesują cię zaworki ani węzyki ,puki ci nie przeładuje :-P
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

btn1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 71
Rejestracja: 15 sty 2011, 19:59

Post autor: btn1990 » 16 lis 2013, 23:03

MUNIOR pisze:
btn1990 pisze:Hmm gdyby był padnięty nastawnik to powinno być chyba falowania obrotów na biegu jałowym , plus szarpanie w czasie jazdy.
Już sam nie wiem...
Żaden tam nastawnik :roll: Skoro zrobiłeś wszystko co opisałeś ,to została tylko jedna możliwość <ok> Uchylona klapa WG ...odkręć dwie nakrętki wspornika gruszki i sprawdż ,a najlepiej od razu dociągnij klapę ...wyklepane gniazdo klapy ,częsta przypadłość w styranych "boschach " ....jak to nie klapa ,to albo dziura w dolocie,albo nie szczelny EGR (zaślepić ,jak nie zaślepiony ) ,sprawdż też filtr powietrza ,czy nie zabity na maxa ...innych opcji nie ma ...upsss ,sory ,jest jeszcze jedna ...zabity na full katalizator ,ale to ostatnia rzecz którą bym obstawiał 8-) Odpinasz węzyk z gruszki i sprawdzasz ....nie interesują cię zaworki ani węzyki ,puki ci nie przeładuje :-P
No to tak , przepływkę napewno można wyeliminować bo przed chwilą podmieniłem na jeszcze jedną z śmigającej audi i nic dalej to samo.

Gdy odchyle srubokrętem klapke jak gruszka jest przykręcona, to gdy gruszka dociągnie z powrotem klapke to mogę ją jeszcze minimalniem dociśnać palcem(około 1mm).

EGR mam zaślepiony od strony tej rurki z harmonijką. Filtr powietrza jest nowy , paliwa również.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 16 lis 2013, 23:15

No to masz przyczynę <ok>
btn1990 pisze:Gdy odchyle srubokrętem klapke jak gruszka jest przykręcona, to gdy gruszka dociągnie z powrotem klapke to mogę ją jeszcze minimalniem dociśnać palcem(około 1mm)
btn1990 pisze:EGR mam zaślepiony od strony tej rurki z harmonijką.
Zaślepiamy przy aluminiowym króćcu ,bo jak doładowanie spindala nieszczelnym zaworem EGR ,to zaślepka od strony rurki ze spalinami ,nic nam nie daje :-P
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

btn1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 71
Rejestracja: 15 sty 2011, 19:59

Post autor: btn1990 » 16 lis 2013, 23:20

MUNIOR pisze:No to masz przyczynę
btn1990 napisał/a:
Gdy odchyle srubokrętem klapke jak gruszka jest przykręcona, to gdy gruszka dociągnie z powrotem klapke to mogę ją jeszcze minimalniem dociśnać palcem(około 1mm)
I co teraz z tym fantem zrobić ? Skręcić sztangę ?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 17 lis 2013, 10:30

MUNIOR napisał/a:
No to masz przyczynę
btn1990 napisał/a:
Gdy odchyle srubokrętem klapke jak gruszka jest przykręcona, to gdy gruszka dociągnie z powrotem klapke to mogę ją jeszcze minimalniem dociśnać palcem(około 1mm)


I co teraz z tym fantem zrobić ? Skręcić sztangę ?
No raczej logiczne 8-) odkręć od wspornika ,skracaj i będziesz widział kiedy będzie dociągnieta
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

btn1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 71
Rejestracja: 15 sty 2011, 19:59

Post autor: btn1990 » 17 lis 2013, 12:00

Dzięki kolego za pomoc, wkońcu turbina dmucha tam gdzie trzeba.Dmucha tak około 0.8 bara :-D :-D

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 17 lis 2013, 14:21

btn1990 pisze:Dzięki kolego za pomoc, wkońcu turbina dmucha tam gdzie trzeba.Dmucha tak około 0.8 bara
Nie ma za co 8-) ,taka przypadłość ,jak u Ciebie z niedoładowaniem ,to pikuś ...namierza sie to i poprawia w kikanascie minut ;-) Ale ciekaw jestem ,co za teorie ,wymyslali by mechanicy :mrgreen: idę o zakład ,że 99,9 % stwierdziło by że turbina już nie daje rady i jest do regeneracji :-P i w ten oto sposób nie jeden naiwny ,oddał do regeneracji dobrą turbinę ,pozbywając się przy okazji z kieszeni ,kilkuset złotych ...a turbina po tym zabiegu ,nie zna dnia ,ani godziny ...bo regenerację robią na marnych zamiennikach :-P
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbiny i układ dolotowy”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga