Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z]Niskie doładowanie turbiny

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 02 sie 2014, 19:56

voltan91 pisze:Doładowania nie ma na manometrze,
To szukaj dziury ,bo musi gdzieś być ;-) tym bardziej że <ok>
voltan91 pisze:ECU z mapkami od Kostrza potrafiło rozbujać Avantura
po chipsie ,dwudziestoparoletnie rury w dolocie ,nie zawsze wytrzymują zwiększone cisnienie :mrgreen:
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 02 sie 2014, 21:01

A sprawdź ten krotki wąż przy kolanku lubi od spodu delikatnie pęknąć. Ja się borykam z doładowaniem 0.2 na vag mi brakuje nie mam manometra na razie ale audi ciągnie bez żadnych zamuleń
Avant 1Z +Afn chip by kostrz 16 bit. Mała diagnostyka vag ;)

voltan91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 10 sty 2008, 19:33
Lokalizacja: Bytom

Post autor: voltan91 » 09 sie 2014, 20:38

MUNIOR pisze:
voltan91 pisze:Doładowania nie ma na manometrze,
To szukaj dziury ,bo musi gdzieś być ;-) tym bardziej że <ok>
voltan91 pisze:ECU z mapkami od Kostrza potrafiło rozbujać Avantura
po chipsie ,dwudziestoparoletnie rury w dolocie ,nie zawsze wytrzymują zwiększone cisnienie :mrgreen:
No i znalazłem dziurę <ok>
Dziura w wężu który idzie od turbiny do IC i to taka sporawa powiem szczerze,
zaślepiona póki co termokurczem z klejem ale śmiga aż miło <ok>

Po wszystkich zabiegach które ogólnie zrobiłem auto jedzie jak diabeł,
przy okazji wygoniłem wszystkie złe duchy z dolotu, sporo ich było <ok>

Pozdrawiam i dzięki za pomoc!
Obrazek

Awatar użytkownika
DaMaGe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 353
Rejestracja: 16 paź 2013, 12:26
Lokalizacja: BĘDZIN

Post autor: DaMaGe » 17 kwie 2015, 18:04

nie zakładam nowego tematu bo tu podobny ... z problemem walczę dłuższy okres, ale czas mnie ogranicza niestety ...


pierw coś o samochodzie: osprzęt boscha / soft / AFNy / zaślepiony EGR / wywalony katalizator

teraz problem: doładowanie u mnie wynosi max 0.7-0.8 a powinno ~1.2 ...

co sprawdzałem:
** VAG - kąt wtrysku ~50, dawka ~20
** zrobiony 'bajpas' ( odpiąłem niebieski wężyk od gruszki a wpiąłem tam czerwony odpięty od N75 ) - doładowanie spadło do max 0.3, ale samochód 160 leci ... czemu doładowanie spadło aż tak ( inni na forum pisali o doładowaniu ~0.5-0.6 ) ??
** wtryskiwacze - były sprawdzane przy zakupie i były OK - poddymia na czarno na wyższych obrotach więc je odrzucam ...
** przewody i wężyki dolotu - bez dziur

pozostaje jeszcze jedno: cięgno gruszki ?? czy ono powodowałoby przy bajpasie tak słabe doładowanie 0.3 ??

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 17 kwie 2015, 21:42

DaMaGe pisze:pozostaje jeszcze jedno: cięgno gruszki ?? czy ono powodowałoby przy bajpasie tak słabe doładowanie 0.3 ??
Klapka WG powinna być dociągnięta tak ,żeby ruszenie jej ręką było prawie nie możliwe ...tzn.mozliwe ale z wielkim oporem ...Zwykle w staruszkach "na boschu" ,daje się ruszyć klapką bez większego oporu ,a to niestety skutkuje bardzo marnym doładowaniem ,bo tak luzna klapa ,jest otwierana stanowczo za wczesnie i spaliny zamiats rozkręcać turbinkę ,idą sobie bokiem :roll:
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Tomcionerwus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 441
Rejestracja: 19 lut 2011, 19:42
Imię: tomek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: ZAWIERCIE

[B4 1.9 1Z 90KM] audi 80 b4[1z] turbina

Post autor: Tomcionerwus » 07 mar 2017, 19:22

witam. dzis odkryłem ze mam problem ze smarowaniem turbiny.. tzn pekla mi rurka przy filtrze oleju... teraz kwestia tego czy jest mozliwosc wymiany tego na weza cisnieniowego gumowego???? jeszcze kwestia gwintow jakie tam sa?????
Ostatnio zmieniony 07 mar 2017, 23:16 przez Tomcionerwus, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5438
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 07 mar 2017, 23:16

Tomcionerwus pisze:teraz kwestia tego czy jest mozliwosc wymiany tego na weza cisnieniowego gumowego????
Mozna , ja mam taki od momentu zakupu auta.

Awatar użytkownika
Paweł1997
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 26 sty 2015, 12:26
Lokalizacja: Olsztyn

[B4 1.9 1Z 90KM] niedoładowanie

Post autor: Paweł1997 » 19 maja 2017, 12:41

Zrobiłem ostatnio logi i wyszło że w całym zakresie obrotów mam niedoładowanie. Odpiąłem przewód od kruszki i zaczęła iść lepiej i wkoncu przy 120 odcieło. Podmienialem 3 zaworki n75 i na każdym niedoładowuje. Założyłem ten zawór od klimy i dalej to samo. 1z na pierburgu z turbo t2. Ktoś przedemną grzebał coś z mapą i powinno dmuchać około 1.2 bara a teraz nie dochodzi nawet do 1.1.ma ktoś pomysł co to może być oprócz zaworu?

jarowlkp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 258
Rejestracja: 04 gru 2015, 13:22
Lokalizacja: Trzcianka

Re: niedoładowanie

Post autor: jarowlkp » 19 maja 2017, 12:49

Paweł1997 pisze:Zrobiłem ostatnio logi i wyszło że w całym zakresie obrotów mam niedoładowanie. Odpiąłem przewód od kruszki i zaczęła iść lepiej i wkoncu przy 120 odcieło. Podmienialem 3 zaworki n75 i na każdym niedoładowuje. Założyłem ten zawór od klimy i dalej to samo. 1z na pierburgu z turbo t2. Ktoś przedemną grzebał coś z mapą i powinno dmuchać około 1.2 bara a teraz nie dochodzi nawet do 1.1.ma ktoś pomysł co to może być oprócz zaworu?
Kolego z tego co kojarzę to w 1Z powinno byc 0.85bara takie ciśnienie powinno być z gruszka. Bez gruszki 1.3-1.4bara. o ile ta wartość co podałeś 1,1 odnosi się bez gruszki .
szukaj nieszczelności , myślę ze Munior może coś tu wnieść do tematu .
Ostatnio zmieniony 19 maja 2017, 12:52 przez jarowlkp, łącznie zmieniany 1 raz.
jarowlkp

Awatar użytkownika
Paweł1997
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 26 sty 2015, 12:26
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Paweł1997 » 19 maja 2017, 12:52

To wiem. Ale u mnie ktoś chyba wcześniej zrobił mapę bo w specyfikacji w grupie 011 pokazuje że powinno być około 1.2 bara. Na odpietej gruszce ładuje mi ponad 1.3 i przeładowuje

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5438
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 19 maja 2017, 16:41

Musisz skrócić sztangę ze 2 obroty i przejedź się z vagiem , sprawdź w logach jak wyjdzie wtedy doładowanie.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 19 maja 2017, 18:05

Paweł1997 pisze: Na odpietej gruszce ładuje mi ponad 1.3 i przeładowuje
1,3 bara z odpiętą gruszką to za mało ...powinna ładować 1,5 a nawet 1,6 bara ...skoro nie ładuje masz prawdopodobnie nieszczelność w dolocie ...na poczatek zaślep EGR ,tylko tam gdzie to ma sens ,czyli pomiędzy aluminiowym króćcem dolotu a EGR -em.Jak po zaślepieniu EGR się nie poprawi ,to trzeba sprawdzić szczelnosć dolotu ...zdjać wąż z wyjscia turbo ,zaślepić , odpiać krótki kawałek gumowej rury dolotu u góry i wykombinować sobie zaślepkę z zaworkiem żeby można było pompować powietrze ...jak dolot szczelny to 2 bary trzyma i nawet nie syknie ;-)
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Awatar użytkownika
Paweł1997
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 26 sty 2015, 12:26
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Paweł1997 » 22 maja 2017, 12:41

Egr już zaślepiony. Poszukam nieszczelności chociaż niedawno było składane i przewody były ok. Później spróbuję ze sztngą.

[ Dodano: 2017-05-22, 12:41 ]
Sprawdziłem przewody i podkręciłem sztangę o 2 obroty. Na odpietej gruszce doładowanie doszło do 1.55 a na podpiętej nic się nie zmieniło

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 23 maja 2017, 16:00

Sprawdź jakie ciśnienie jest w kol. ssącym na zgaszonym silniku i porównaj je z tym jakie widzi ECU bezwzględne, miałem przypadek w Sharanie tylko ze wchodził w tryb awaryjny, okazało się ze była rozbieżność i ECU nie mogło zbić ciśnienia bo czujnik oszukiwał, może u Ciebie jest podobnie i ECU zbyt wcześnie uchyla zawór upustowy.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 23 maja 2017, 17:21

Paweł1997 pisze:Sprawdziłem przewody i podkręciłem sztangę o 2 obroty. Na odpietej gruszce doładowanie doszło do 1.55 a na podpiętej nic się nie zmienił
Wnioski są proste i logiczne ...ktoś musiał kręcić sztangą i klapka WG była uchylona ,skróć jeszcze o co najmniej 3 mm i powinno być ok .
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbiny i układ dolotowy”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga