Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 1.9TDI] Nowa turbosprężarka

naprawiacz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 20 mar 2012, 15:38

Post autor: naprawiacz » 26 lis 2012, 10:32

Odczytałem nr z tabliczki:
028145701T, 454082-1

Dzwoniłem do niego i do innych ciężki temat z nową.
Jest jedna, ostatnia, nowa za 2320.- :-? załamałem się.
Znalazłem w internecie w Siedlcach mają www.turbosprezarki-nowe.pl
Trochę dużo. Przemyślę sprawę czy warto do tego autka.


(29,11,2012 / 8:16)
Przemyślałem sprawę. Kupiłem nową. Właśnie z Siedlec.
Dzisiaj biorę się za czyszczenie układu i wymianę turbo.

robercik1974
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 07 gru 2012, 21:47
Lokalizacja: łuków

Post autor: robercik1974 » 16 gru 2012, 14:43

lepiej kupic uzywke a sprawdzic niz regenerowac te po regeneracji rok i do zyda
robercik

jacek-1988
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 30 sie 2012, 20:40
Lokalizacja: Skarżysko Kamienna

Post autor: jacek-1988 » 18 gru 2012, 17:44

u mnie w skarżysku jest gość bardzo dobrze robi głowice i sprężarki, sam u niego robie jak mi coś potrzeba, robił do 1z kolegi wyważył do zera, sprezarka smiga już póltora roku nie bierze oleju moc i delikatny świst jak po regeneracji, dobrze zrobiona regenaracja jest lepsza niż uzywany kot w worku, tyle że oliwa filtry nowe i czysty montaż wszystkie przewody i intercooler do mycia

[ Dodano: 2012-12-18, 17:45 ]
za garetta wziął 700zł

Poi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 30 kwie 2015, 11:51

Post autor: Poi » 30 kwie 2015, 11:56

Odnawiam temat, bo mam podobny problem. Jak myślicie, lepiej kupić npwą turbosprężarkę i spać spokojnie, czy zaryzykować i oddać swoją do regeneracji? Znalazłem całkiem dobry zakład regenerujący turbo (Trubo Centrum, podobno dobrze to robią), ale cały czas się zastanawiam. Proszę o radę:)

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 30 kwie 2015, 13:09

Ja bym kupił dobrą używkę na twoim miejscu a dlaczego chcesz wymienić turbinę one nie siadają tak często.
Avant 1Z +Afn chip by kostrz 16 bit. Mała diagnostyka vag ;)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 30 kwie 2015, 18:39

Poi pisze:lepiej kupić npwą turbosprężarkę i spać spokojnie, czy zaryzykować i oddać swoją do regeneracji?
bozmek pisze:dlaczego chcesz wymienić turbinę
Dobre pytanie 8-) Bo jedynymi objawami kwalifikującymi turbinę do wymiany ,to puszczanie przez nią oleju ...Na pewno nie kwalifikuje jej do wymiany często słyszana "diagnoza" "fachofców " od siedmiu boleści .którzy nawet nie zajrzą czy puszcza olej itd ,tylko od razu <ok> " Panie auto nie ma mocy ,bo turbo już nie daje rady ,trzeba oddać do regeneracji " :roll: Co do samej wymiany ,to jak już okaże się jednak konieczna ,to również jestem zwolennikiem wymiany na ori używkę
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

_razor_
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 01 wrz 2014, 09:33

Post autor: _razor_ » 02 maja 2015, 22:26

Ja u siebie mam mokry od oleju wąż od icka. Nie odczuwam spadku mocy więc mam to gdzieś. Raz chciałem rozebrać dolot i go wyczyścić ale te węże są trochę twarde ( wiadomo wiek ) i pewnie jak zaczne je rozbierać to przy moim szczęściu popękają a nie mam siana żeby kupować nowe.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5438
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 03 maja 2015, 09:37

Nic nie popęka. W tamtym roku rozbierałem dolot i w tym tygodniu też, guma nie jest twarda, jak na swoje lata to jest bardzo elastyczna.

hubert26w
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:34
Imię: Hubert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Szydłowiec/Maz.

Post autor: hubert26w » 03 maja 2015, 19:44

Racja :-) To że jest coś stare i ma 20 lat czy więcej to wcale nie musi się popsuć czy urwać ;-) Ja też z ponad rok temu dolot czyściłem i zero problemów. W nowe uszczelnienie się trzeba zaopatrzyć i będzie git :-) Fakt że robota brudna i ręce ciężko domyć po zabiegu...Ale satysfakcja, że można coś samemu podłubać bezcenna :-D

Biecu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 03 gru 2010, 21:47
Lokalizacja: Kłobuck

Post autor: Biecu » 06 sty 2018, 22:23

Witam , czy gdzies w okolicy Częstochowy jest jakaś dobra firma zajmująca sie regeneracją turbo ?? moja turbawka niestety stanęła bez żadnych oznak wcześniej beczy_
biecu

Mzet
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 188
Rejestracja: 31 mar 2015, 23:35
Imię: Marcin
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Mzet » 07 sty 2018, 08:41

Jak masz T15 to pisz na PW do brabus124.

A co z Twoją się stało?

Biecu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 03 gru 2010, 21:47
Lokalizacja: Kłobuck

Post autor: Biecu » 07 sty 2018, 13:06

Mam t15 . Moja po prostu przestała się obracać podczas jazdy na skrzyżowaniu bezradny_
biecu

Mzet
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 188
Rejestracja: 31 mar 2015, 23:35
Imię: Marcin
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Mzet » 07 sty 2018, 15:29

Chyba nawet ma coś na stanie.
https://www.olx.pl/i2/oferta/turbosprez ... 799d16faa0

Z regeneracją to jest tak, że założą Ci chiński core i potem max boost masz przy 2600 rpm albo wyżej, i cały urok szybko wstającej T15 znika. To z kolei przekłada się na odczucia podczas jazdy (szczególnie na serii), że auto nie jedzie tak jak przed regeneracją.

Jak chcesz mieć na ori częściach garrett'a wtedy pozostaje Moto-Remo Iława. Ale cenę regeneracji tam starego turbo na WG nie każdy przełknie.

Moja rada: pisz do Filipa. Masz sprawdzony sprzęt, w super stanie, za niewielkie pieniądze, działający tak jak powinien.

Tylko nie zapomnij usunąć przyczyny usterki przed założeniem nowego turbo.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 07 sty 2018, 16:12

Mzet pisze:Z regeneracją to jest tak, że założą Ci chiński core i potem max boost masz przy 2600 rpm albo wyżej,
Dokładnie ...miałem kilka razy stycznosć z autami gdzie była regenerowana turbina ...w kazdym z tych przypadków miały one tak ustawione WG żeby się rozkręcały pużniej niż to ustawiano fabrycznie ,czyli auto jak to stwierdzał własciciel "zbiera sie pużniej niż przed regeneracją " W jednym przypadku uwierzył bym ze to przypadek ,ale nie w kilku ...wnioski nich sobie kazdy sam wyciagnie ...dla mnie są jednoznaczne i oczywiste
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Mzet
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 188
Rejestracja: 31 mar 2015, 23:35
Imię: Marcin
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Mzet » 07 sty 2018, 18:24

Często też skrócenie sztangi nie pomaga. Też mam przypadek 1Z z wtryskami afn, 3mg ma nastawniku, na sofcie kostrza 130/300 z T15 po regeneracji, że max doładowanie było przy 3000rpm. Po skróceniu sztangi udało się tą granicę przesunąć do 2800rpm, ale turbo już bije 1.35 do końca (przy 1.2 zadanych) i n75 już nie daje rady. Trochę śmiech. Nie wiem jakby to chodziło na serii.

Można jeszcze wykonać regenerację na częściach melett'a ale kto się tym zajmuje, nie wiem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbiny i układ dolotowy”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga