Strona 1 z 1

[All] Wskaźnik temperatury spalin - warto inwestowac ?

: 20 wrz 2010, 21:32
autor: shellah
Witam jak w temacie ;-)
z racji że nie mam turbo i wskaźnik doładowania mi nie potrzebny a nie powiem lubię mieć w aucie pełno zegarków myślę o czymś takim.
Czy ktoś się spotkał z tym jeśli chodzi o montaż,podłączenie :->

: 21 wrz 2010, 17:39
autor: Nosb
Totalnie bez sensu :P Zamontuj sE woltomierz lepiej bedziesz widzial czy masz ladowanie :) Albo nedzny AFR bedziesz widzial czy sondy pracuja... Temp spalin totalnie Ci sie nie p :roll: rzyda

: 21 wrz 2010, 19:51
autor: shellah
:roll: Kolego przecież ja mam woltomierz wskaźnik ciśnienia oleju i temp oleju :?:
A temp spalin jest ważna szczególnie jak się ma 2 sondy lambda

: 21 wrz 2010, 19:54
autor: MIODEK
Oj Artek Tobie to zaj...iście musi się nudzić :-P

: 21 wrz 2010, 20:18
autor: shellah
poczekaj poczekaj :mrgreen:

: 21 wrz 2010, 20:30
autor: subratri
Załóż sobie na każdym garze z osobna - będziesz miał 6 wskaźników. Przynajmniej będziesz miał pełny wgląd w parametry pracy silnika. Jak w lokomotywie :D. Później załóż sobie dziennik i notuj temperatury spalin. Po dwóch latach będziesz miał piękne wykresy jak to Ci się zawory zużywały, kiedy to Ci oleju przybrało... Z tym termoparami za kosmiczne pieniądze będziesz mógł sobie pozwolić na wyjęcie sondy lamba (czy tez dwóch) i zastąpienie ich potencjometrami. Sam będziesz mógł sobie nastawiać mieszankę stechiometryczną :D później jeszcze można założyć maksymometr wyskalować termometr i założyć czytnik obciążenia silnika i będziesz miał w kabinie taki engin control room jak na statkach mają. Ale parametry będziesz czytał wszystkie ;) tylko nie wiem czy Tobie jako kapitanowi mechanik do pomocy nie będzie potrzebny :mrgreen:

: 21 wrz 2010, 20:47
autor: shellah
jasne dzięki za zaje.. porady :-/

: 21 wrz 2010, 20:53
autor: chybo101
Artek ale oni maja racje na "h.. Ci ten kaktus" :mrgreen:

: 21 wrz 2010, 21:04
autor: GerB3
Wskaźnik dobra sprawa, o ile masz w planach jakiś turbo kit, jak nie to szkoda trochę kasy.

: 21 wrz 2010, 21:28
autor: shellah
Bo muszę coś wybrać z bonusów które mi przysługują :-P mam do wyboru to lub ciśnienia doładowania a na co mi to drugie :-P pytam czy ciężko z montażem tego :?:

: 21 wrz 2010, 21:35
autor: subratri
pokaż jak wygląda termometr. Jak termopara to wspawanie w kolektor, jak jakieś niewiadomo co przyklejane gdzieś to sprawa prosta;) Ja nie wiem po co Ci tyle stresu ;) nagle się dowiesz że Ci temperatura rośnie, albo, że spada... ehh to tak jak by sobie wskaźnik jakości spalin w środku zamontować ;) później co drugi dzień u mechanika bo hcl-e za wysokie 8-)

: 21 wrz 2010, 21:47
autor: shellah
słuchaj jestem po remoncie silnika i jak mogę mieć za darmo to po co mam brać co innego skoro to mogę zamontować ;-)

: 21 wrz 2010, 22:01
autor: subratri
no jak będziesz musiał gniazdo na termoparę w kolektorze robić o nie wiem czy tak za darmo ...
Poza tym, jeśli to faktycznie jest termopara ( a z tego co mnie kiedyś w szkole uczyli to poza laserem nie ma dla niej alternatywy w tym zakresie temperatur) to jeszcze ją trzeba skalibrować przed założeniem... inaczej będzie pokazywać głupoty. No chyba że jest już skalibrowana... Ale z drugiej strony nie wierzę żeby termoparę dawali gdziekolwiek za free więc bardzo jestem ciekaw cóż to za wynalazki montuje się w samochodach...

: 21 wrz 2010, 22:56
autor: Nosb
Lepiej wez to i mi sprzedaj za dobra kase bedzie wiekszy pozytek i mniej zachody a mi sie faktycznie przyda <ok>