Witam kolegów, zawsze cchialem miec samochod zrobiony na culta, od pol roku mam 80 b3 1.8 pm trend, czarny metalic, zadbana i mysle ze bylby dobry material bo chyba malo jest takich, probowalem szukac zdjec po wielu forach niemicich ale nic nie moge znalesc, intreseuja mnie zdjec obnioznych, na ladnych felgach, z gory dzieki, pozdrawiam.
gruby_lolek pisze:poszukaj dobrze na forum jest duzoo Cultow
jasne :mrgreen:
: 31 sty 2011, 21:23
autor: slugs
Ciekawe gdzie te kulty? Glenia B3 widziałem - na bbs rs co kasuje swoim wyglądem chyba wszytko co na tym forum ze szpulek się znajduje.
Cult to gleba, felga "z epoki" najczęściej rozumiana właśnie jako BBS. Zderzaki z RS2 czy cabrio FL w ogóle nie są cultstylowe.
A najważniejsze lakier w super stanie!
Na forum dużo jest podejścia pod German, Cult to co innego.
Inna sprawa, że z Coupe b4 czy cabrio to Cult nie będzie, jeszcze. Za świeże samochody.
Może nie audi lecz BMW, ale super przykład że w sumie duża fura może wyglądać super na feldze 15 cali
: 31 sty 2011, 21:36
autor: GerB3
slugs pisze:
Amen <ok>
Szkoda że taki jeden passek kasuje swoim wyglądem większą część forum
Moim zdaniem jak ktos chce Culta w B3 to:
-gleba -60/40
-idealny stan lakieru, zderzaki jak widac mogą być czarne, i nie wywalamy znaczków heheh
-konkretne koło, jestem skłonny twierdzić że nawet na jakiejś 14'ce i mega glebie byłoby świetnie.
- i najważniejsze - detale -bo to one decydują o charakterze auta- naklejki z epoki, gadżety typu dodatkowy stop Hella, kierownica Votex, wydech fifka alba dwururka cieńka itd.
Zrobić Culta moim zdaniem jest ciężej jak Germana, zresztą moim zdaniem B4 w każdej wersji nadwozia średnio się nadaje, B3 już tak - vide passat B3
: 31 sty 2011, 21:42
autor: Audi88
GerB3 pisze:
slugs pisze:
Amen <ok>
Szkoda że taki jeden passek kasuje swoim wyglądem większą część forum
Moim zdaniem jak ktos chce Culta w B3 to:
-gleba -60/40
-idealny stan lakieru, zderzaki jak widac mogą być czarne, i nie wywalamy znaczków heheh
-konkretne koło, jestem skłonny twierdzić że nawet na jakiejś 14'ce i mega glebie byłoby świetnie.
- i najważniejsze - detale -bo to one decydują o charakterze auta- naklejki z epoki, gadżety typu dodatkowy stop Hella, kierownica Votex, wydech fifka alba dwururka cieńka itd.
Zrobić Culta moim zdaniem jest ciężej jak Germana, zresztą moim zdaniem B4 w każdej wersji nadwozia średnio się nadaje, B3 już tak - vide passat B3
Za taka felge oddalbym zycie xD
Cuuudooo !
: 31 sty 2011, 21:53
autor: slugs
Kup i zrób. Exipy czy BBSy, nawet nie skręcane. To nie jest żadna wielka kasa.
Powiem na swoim przykładzie, zakup felg a do tego polerka rantów +/-250zł, malowanie rotoru nie wiem ile bo sam mam kompresor, nowe emblematy i jakieś fajne nakrętki na wentle to jakoś 100zł. Jasne, że jak się człowiek uprze to i po 100zł sztuka za wentyl zapłaci... ale u nas to nawet kostki za 5zł sztuka na parkingu w środku miasta podpierdzielą ;]
Razem z zakupem felgi w 1100zł pewnie się zmieścisz ze wszystkim. No i do tego jakieś fajne opony, przy wielkości 15 cali nie ma co się pchać w Wanli czy nankangi, zarzucić coś firmowego z fajnym bieżnikiem. No i do kompletu śruby w nikiel.
Cabrio czy 80/Coupe B4 na culta się nie nadają, bo mają nowy przód. Auto wygląda o wiele świeżej niż 80/Coupe B3.
: 31 sty 2011, 22:12
autor: PI7er
Ja tam zbierm graty do Culta B4, za kilka lat sie zaklasyfikuje <ok> , wszystko to co bylo w B4 i w latach kiedy to auto produkowali, łącznie ze skrecana felga <ok> Jeszcze 5 lat temu ciezko bylo nazwac Audi/Passata B3 cultem...
: 31 sty 2011, 22:48
autor: slugs
Za 5 lat i owszem. Teraz jednak B4/Cabrio na kulta się nie nadają.
Co do audi B3/B4 i zbieranie gratów... to tak naprawdę wiele tego nie ma. Skóra, do tego elektryka szyb, podświetlane daszki i uchwyty, podsufitka nowa, bo w większości Audiczek używana jest w co najwyżej średnim stanie. Wymiana kiery z busoli na eSową, grzane fotele... Coś jeszcze się znajdzie? Kubły recaro, ale do B3 chyba takowych nie dało się kupić.
Jak B3 to oświetlenie w super stanie i lampy zespolone, jak B4 to soczewki. Co kto woli, ale moim zdaniem do cultu nie powinno się dawać rzeczy, które w danym modelu nie występowały.
Lakier malina, więc albo malowanie albo szczęście zakupu samochodu po kimś kto o nie dbał.
Gleba i felga, to już było napisane wcześniej.
No i najważniejsze, finanse. Nie ma co się oszukiwać, bez tego każde chęci się nie przydadzą. Są tacy co miesięcznie tysiaka w auto dają, a są tacy, których nawet na 200zł w miesiącu nie stać. Więc nie ma co się porównywać z innymi, lepiej wszystko traktować osobno, żeby nikt się nie załamywał, że on sobie kupił diody do zegarów a ktoś inny w tym czasie wymienił pół wnętrza
To ostatnie tak piszę ku pokrzepieniu serc, bo z samochodem powinno być jak z graniem w piłkę na podwórku: nie trzeba umieć, ale trzeba lubić
: 31 sty 2011, 23:04
autor: GerB3
Recaro były tylko cena powalała i powala.
Co do zespolaków to ja jestem przeciwny bo musisz dac albo zderzak od 90ki albo od coupety a wtedy już właśnie odbiegamy od tego "ducha epoki"
A co felg to czasem ludzie zamiast felgo po parę tyś, zakładają kołpaki nawet na seryjna stalówkę, oczywiscie plus gleba, i głupio to nie wygląda. I żeby auto wyglądało ciekawie nie trzeba wpompować tysięcy, liczą się właśnie detale i dobry pomysł.
dobra nie pitolcie bo dublujecie temat a jeszcze zaden z was mi nie pokazal foty tego waszego culta w b3... fakt glenia jest spoko, ale to nie cult, nie to o czym piszecie, to ladnie zadbane b3 na dobrej feldze i ciekawymi lampami z tylu...
moim osobistym zdaniem to b3 jest tak samo zaswieze na culta jak b4, bo powiedzcie mi skoro uwazacie tak bardzo, b4 za swieze na culta, to ile wielkich roznic jest pomiedzy b3 a b4? spojrzcie na b2 (sedan) kompletnie inna buda typowo stara i tam mozna miec pole do popisu w sprawie cultu, ale nie b3... robcie na germana w tym drugim temacie jest link wklejony przeze mnie z b3 na eresie z przodu i rh zw1, dla mnie bomba, tak samo jak b3ki z Worthensee
pozdro tuningowcy
: 01 lut 2011, 07:46
autor: slugs
Kolczat, różnica między B3 a B4 jest taka jak między Golfem MkII a MkIII.
A, i kluczowe słowo: uważacie. Sam sobie odpowiedziałeś i właściwie nie musiałeś pytać. Z "uważaniem" samochodu jest jak z tym słynnym powiedzeniem: które wina są najlepsze? Najlepsze są te, które ci smakują. No i nikt z Nas nie pisał, że są na tym forum culty (poza b3 Glenia, moim zdaniem) więc nie wiem dlaczego wyskakujesz z pokazywaniem Ci jakiegoś kulta. Inna sprawa, że nawet o to nie prosiłeś, więc nie wiem o co pytasz.
pozdro tuning indywidulany rh zw1
PS Kolczat, czytając to co piszesz odniosłem wrażenie, że pisałeś to jakby podkurzony na nasze słowa. Na co konkretnie, nie wiem, ale chyba sobie wyobraziłeś, że ktoś tu obraża Ciebie lub Twój samochód, albo podobne.
: 01 lut 2011, 12:21
autor: Kolczat
wcale sie na nikogo nie wkurzylem ani poczulem sie obrazony, ale wiele osob pisze o tym culcie, a nie ma mozliwosci pokazania jak ma wygladac... ja nie mowie o pokazaniu b3ki z forum bo ten temat byl juz tydzien temu i wiem ze takowego dobrze zrobionego auta nie ma... ale chodzi mi o to ze nawet za granica, nikt nie zrobil cultowej b3ki, jedynie w stylu niemieckim... bo nie da sie zrobic z b3 cultu (chyba ze mi to udowodnisz fotami)
porownujesz b3 do golfa II? ale zle porwnujesz, golf I? owszem moze byc cultem, dwojka zwykle jest robiona w amerykanke lub tez niemke, nie wiem, nie jestem w temacie ale mozesz mi pokazac fote cultowej IIki? tylko nie tak zrobionego jak ten pasek, bo to tez nie jest cult... bo co? bo kupil felgi bbs rs i zglebil auto? to dla was jest cult? spojrzcie na b1 od elmlodego albo archiego tu macie podstawy do pisania o culcie... jeszcze jedno, nie wydaje sie wam ze jak auto robi sie na culta to jego seryjnych zamiennikow musi byc ograniczona ilosc? chodzi o indywidualnosc w samym sobie juz samochodem, a dodatkowo jeszcze nawrzucaniem czesci ktorych zwykly smiertelnikt nie jest w stanie osiaganac...
[ Dodano: 2011-02-01, 12:28 ]
jeszcze jedno mi sie rzucilo w oczy przegladajac temat do gory... dlaczego ta czerwona beta moze byc uznana za cultowa? wlasnie dlatego ze seryjnej nie znajdziesz, tym bardziej na pakiecie emki... tylko potwierdzenie moich slow...
i nie czepiajcie sie wyglosu mojej wypowiedzi bo mam nocne zmiany(troche inne nastawienie do zycia <:P> ), a zacznijmy powaznie dyskutowac, bo wiem slugs, ze masz duza wiedze na takie tematy, wiec mozemy sobie popolemizowac, od tego mamy to forum
: 01 lut 2011, 13:05
autor: slugs
Jeśli ilość części dostępnych do samochodu jest wyznacznikiem cultowości samochodu, to np Fiata 125p czy Poloneza Borewicza cultem nazwać nie można. Ponieważ do tego części jest od zawalenia.
Powiem czym dla mnie jest cult w duzym skrócie - samochód już leciwy i na takowy wyglądajacy (dlatego napisałem, że B3 może być kultem a B4 nie, ponieważ B4 wygląda o wiele nowocześniej od B3. Moim zdaniem B4 bliżej do B5 niż B3. Niby to tylko maska, gril i lampy, ale robią kolosalną różnicę w wyglądzie samochodu), do tego felga z "epoki" tak zwana, czyli th line, rs,rm,turbo - w polerce, a nie jaskrawym kolorze. Lakier w stanie igła, i jakieś akcenty, dodatki jakie w tamtym okresie były przeznaczone do danego modelu samochodu. No i oczywiście gleba.
Nie chcę tu dyskutować na temat cen części jakie ktoś w auto pakuje, ponieważ "każdy reza jak umi", chodzi mi o pomysł na samochód. Można mieć kasę i zrobić auto np na pełną wersje USA.. i tak zrobi 10 osób.... a potem, i tu zacytuję nie pamiętam kogo z jakiego forum, "tyle USA speców jest, że niedługo prawdziwym rarytasem to będzie wersja europejska"
Nie chodzi o to by założyć byle gówno i się tym jarać. Ale jak juzjest średnia felga, to chociaż warto by była po polerce czy polerce rantu i lakierze na rotorze, do tego fajna opona oraz wentyle... To nie jest jakaś giga kasa, a nawet średnio zajebisty felunek nabiera wówczas klasy ;]