Strona 1 z 2

Glosniki - tweetery problem

: 25 wrz 2008, 20:59
autor: PawelG
Panowie, mam problem:

gdy autko jest zgaszone, bądź na biegu jałowym wszystko gra pięknie.
Natomiast gdy obroty zaczynają rosnąc, w tweeterach pojawia się świst o częstotliwości rosnącej proporcjonalnie do obrotów.

czy to kwestia skoków napięcia (alternator, ładowanie...) i kondensator załatwiłby sprawę??

: 25 wrz 2008, 22:26
autor: Krycha
Wzmacniacz zewnętrzny jest?

Jeśli tak to kabel zasilający jest ułożony zbyt blisko kabla sygnałowego RCA.

: 25 wrz 2008, 23:10
autor: Doc
PawelG, szukajka i FAQ zawsze prawdę Ci powie ;-)
viewtopic.php?t=18413&highlight=zak%B3%F3cenia

: 26 wrz 2008, 14:48
autor: PawelG
dzięki panowie,
AUDI_A6 pisze:Wzmacniacz zewnętrzny jest?

Jeśli tak to kabel zasilający jest ułożony zbyt blisko kabla sygnałowego RCA.
wzmacniacz jest zewnętrzny a kabel RCA idzie w tym samym progu, co zasilający, więc to sprawdzę jako pierwsze.

: 26 wrz 2008, 14:57
autor: Krycha
PawelG pisze:wzmacniacz jest zewnętrzny a kabel RCA idzie w tym samym progu, co zasilający, więc to sprawdzę jako pierwsze
no to kolego wcale się nie dziwie, że masz zakłócenia. Puszczaj sygnałówkę drugim progiem i będzie ok.

: 27 wrz 2008, 17:45
autor: PawelG
AUDI_A6 pisze:no to kolego wcale się nie dziwie, że masz zakłócenia. Puszczaj sygnałówkę drugim progiem i będzie ok.
jest teraz igiełka, dzięki kolego.

: 01 sty 2009, 12:52
autor: PawelG
No a teraz mam nielada zagadkę:

Po zmianie radyjka na Alpine CDE-9874 jeździłem jakiś czas na samym przodzie.
Po podłączeniu suba osobnym RCA pojawił się problem.

Otóż w tweeterach znów pojawił się pisk rosnący z obrotami, a nawet gdy kluczyk jest tylko w pozycji zapłon, to włączenie np nawiewu powoduje brzęczenie.

Zagadkowość (przynajmniej dla mnie) polega na tym, że zakłócenia pojawiają się w tweeterach, ale tylko po podłączeniu drugiego kabla RCA, sterującego subem. jak tylko wyciągne oba czincze ze wzmaka (te od suba) i zostaną tylko czincze od głośników to wszystko gra czyściutko.

Kable sprawdzone, zamieniane. Leżą dobrze, na wybebeszonych to samo. Próbowałem filtra na zasilanie radia - bez zmian. wzmacniacz raczej dobry, bo na rozdwojonym sygnale z 1 kabla nie ma zakłóceń.

Moje podejrzenia padają na uszkodzone radio, ale zanim oddam do reklamacji chcę sprawdzić wszystko dokładnie.

Poradźcie koledzy, bo mnie szlag trafi...

: 01 sty 2009, 20:18
autor: Oofol
Sprawdzałeś regulator napięcia? Możliwe ze to właśnie jego wina

: 02 sty 2009, 12:06
autor: PawelG
Oofol pisze:Sprawdzałeś regulator napięcia? Możliwe ze to właśnie jego wina
Nie, ale wydawało mi się, że to nie dawałoby objawów na zgaszonym silniku. Dawałoby?

: 02 sty 2009, 12:55
autor: GreenGreen
Może mieć :) Już nie takie awarie widywałem przy zrąbanym regulatorze napięcia np w fabi chodzące same wycieraczki przy wyłączonym silniku i wyciągniętym kluczyku :P

W każdym razie mało to możliwe

Zasilanie radia masz prosto z aku ? jak nie to spróbuj.
Masz w radiu podwójne czincze czy pojedyncze i stosujesz rozdzielacz ? jak rozdzielacz to wywal i kup radio z dwoma czinczami.
Sprawdź czy masa wzmaka od suba jest dobra - czyste złącze, nigdzie nie nadłamany kabel itp

: 02 sty 2009, 13:05
autor: Oofol
Oj, nie doczytałem na zgaszonym oczywiście nie ma to znaczenia. U mnie pojawiają się zakłócenia jak włączę ogrzewanie szyby ale tylko na tunerze.
Z tego co napisałeś wynika że chyba coś jest nie tak z HU po podłączeniu 2 wzmacniaczy. Masz możliwość wyłączenia wewnętrznego wzmacniacza? W Alpine to się chyba nazywa "Black Out". Jeśli tak to spróbuj może pomoże... a jeśli nie to dobrze by było sprawdzić HU w innym aucie z dwoma wzmacniaczami.

: 02 sty 2009, 15:13
autor: yawor
Oofol pisze:Oj, nie doczytałem na zgaszonym oczywiście nie ma to znaczenia. U mnie pojawiają się zakłócenia jak włączę ogrzewanie szyby ale tylko na tunerze.
Z tego co napisałeś wynika że chyba coś jest nie tak z HU po podłączeniu 2 wzmacniaczy. Masz możliwość wyłączenia wewnętrznego wzmacniacza? W Alpine to się chyba nazywa "Black Out". Jeśli tak to spróbuj może pomoże... a jeśli nie to dobrze by było sprawdzić HU w innym aucie z dwoma wzmacniaczami.
Black Out to wygaszenie podświetlania (fajna sprawa jak się jedzie w nocy). Wyłączenie wewnętrznego wzmacniacza może się nazywać Power IC lub POW. Ustawienie na OFF powoduje wyłączenie wewnętrznego wzmacniacza.

: 02 sty 2009, 15:26
autor: PawelG
GreenGreen pisze:Zasilanie radia masz prosto z aku ? jak nie to spróbuj.
Instalacja jest fabryczna, ale zakładałe "filtr" i prowadziłem od niego nową mase, więc była dobra.
GreenGreen pisze:Masz w radiu podwójne czincze czy pojedyncze i stosujesz rozdzielacz ? jak rozdzielacz to wywal i kup radio z dwoma czinczami.
Pisałem przecież że 2x2. Na rozdzielaczu i 1 kablu gra ok. (w ramach testu wzmacniacza)
GreenGreen pisze:Sprawdź czy masa wzmaka od suba jest dobra - czyste złącze, nigdzie nie nadłamany kabel itp
Masa dobra, wzmacniacz napędza też głośniki (4-ro kanałowy)
Oofol pisze:Masz możliwość wyłączenia wewnętrznego wzmacniacza?
Oczywiście wyłączony (ale na włączonym to samo)
Oofol pisze:a jeśli nie to dobrze by było sprawdzić HU w innym aucie z dwoma wzmacniaczami.
Chyba to jedyna i najprostsza metoda. Muszę poszukać kogoś z krakowa z radiem z wyjściem 2x2 chinch i pomieniać radia na chwilę, wtedy będę wiedział, czy problem jest w instalacji czy w radiu, bo jak w radiu to pół biedy - jest na gwarancji, a z tego co wiem, to horn nie robi problemów.

Dzięki koledzy za odzew, ale chyba nic innego nie wymyślimy...
Pozdrawiam

: 03 sty 2009, 00:43
autor: Doc
Dla testu podłącz masę radia do masy auta, dodatkowo (buda, obudowa)
Tak samo wzmacniacz. Dołącz do testu jeszcze jedną masę. Obserwuj co się dzieje, czy zmienia się na korzyśc, a może na niekorzyść.
Daj znać.

: 03 sty 2009, 10:04
autor: PawelG
Dla testu podłącz masę radia do masy auta, dodatkowo (buda, obudowa)
Tak samo wzmacniacz. Dołącz do testu jeszcze jedną masę. Obserwuj co się dzieje, czy zmienia się na korzyśc, a może na niekorzyść.
Daj znać.
Masy sprawdzałem jako pierwsze... Nic nie dało.