Strona 1 z 2

Subwofer - zaklocenia - piszczenie

: 29 maja 2011, 09:19
autor: TOMIMOSS
witam,założyłem ostatnio sub i wzmacniacz,lecz po włączeniu silnika z subwofera słychać takie dziwne piszczenie,co może być powodem?pozdrawiam

: 29 maja 2011, 22:38
autor: mezik0
czyżby zakłócenia ?? a nie nasilają ci się te dziwne dźwięki podczas dodawania gazu ?? napisz którędy poprowadziłeś kable

[80 B3 1,8 PM]piszczy subwofer

: 30 maja 2011, 20:40
autor: TOMIMOSS
piszczy bardziej jak dam gazu a kable idą od aku do wzmacniacza który jest z przodu koło pasażera

: 31 maja 2011, 17:28
autor: pawelrybak15
A kondensatorek przeciwzakłóceniowy w alternatorze masz sprawny ?
U mnie go szlag trafił i w CB radiu przy odkręconej blokadzie szumów słyszę piski których f rośnie wraz z wzrostem obrotów, czyli to na 100% alternator, ale starczy że minimalnie skręcę blokadę szumów i jest cisza <ok>
Sub może być również czuły na zakłócenia alternatorowe więc przydałoby się sprawdzić kondensator przy alternatorze.

: 01 cze 2011, 17:54
autor: terranovy
koledzy mają racje
zakłocenia z alternatora
kondensator do altka oraz separator do sprawdzenia czy na sygnal czy na zasilanie

: 01 cze 2011, 19:45
autor: mezik0
tak tyle ze po małym zapoznaniu się z tematem na pw kolega piszę że wzmacniacz VK i jeśli kable są takie same i do tego poprowadzone wszystkie razem to ma prawo się tak dziać na początku trzeba zrobić porządek z kablami i kupić lepsze kable RCA

: 01 cze 2011, 21:44
autor: terranovy
to tez
ale ja bym sie tego tak nie czepiał
powód ?
Zauważcie jakimi kablami jest podpiete fabryczne granie - zestawy aktywne z subem w bagazniku

czy coś komus buczy czy pidszczy ?

NIE mimo iz kable idą razem we wiązce
wiadomo, że wraz ze wzrostem mocy rosną .... tu by mozna pisac i pisac

jesli cale audio zasilimy z jednego miejsca - radio + dopalacze to pare problemów juz omijamy
i bardzo wazna sprawa - prawidłowe spiecie to polowa sukcesu

POZIOMY SYGNAŁOW I ZASTROJENIE TEGO DO KUPY to jest najwazniejsze
jesli gdzies przesterujemy lub zabraknie sygnalu to juz po ptokach

trzeba wiele uwagi temu poswiecic

"NIE MUSISZ GRAĆ GŁOŚNO ABY CIE BYŁO SŁYCHAC"

NIECH MOC BEDZIE Z WAMI a zdrowy rozsądek za nią....

: 01 cze 2011, 21:58
autor: mezik0
no tak idą razem ale wiesz kabel a kabel to też różnica jeden będzie miał przekrój 3mm a drugi dajmy 5mm i będzie miał dobrą osłonę i już nie będzie buczeć :D

: 01 cze 2011, 22:04
autor: pawelrybak15
Ja jednak obstawiam kondensator przy alternatorze.
Swoją drogą, to co wy tak o tych kablach piszecie co ? W samochodzie nie ma ani jednego kabla (no chyba że ktoś sobie wstawi :-P) w samochodowej instalacji elektrycznej są przewody, a kable to się zakopuje w ziemi. Między przewodem a kablem jest spora różnica <ok>

: 01 cze 2011, 23:12
autor: mezik0
w ziemi też się przewody zakopuje mój drogi ;p i już się tak nie czepiaj ;p bo ludzie tutaj gorsze rzeczy piszą w niektórych tematach sory za of top juz nie spamuje

: 01 cze 2011, 23:45
autor: pawelrybak15
A owszem zdarzają się takie przypadki że ktoś sobie w ziemi zakopał zwykły przewód, ale to jest błąd :-P
Ja jako elektryk mam nawyk tępienia błędnego nazywania przewodów kablami więc dlatego się do tego doczepiłem :-P

: 02 cze 2011, 14:22
autor: Pep000
Jeżeli przewody rca biegną po prawej stronie auta i blisko pompy paliwa w bagazniku to zakłucenia powastają z tej właśnie przyczyny. Przy uszkodzonym stabilizatorze na alternatorze, zakłucenia mają charakter bardziej liniowy niż rosnący wraz z obrotami silnika.

: 02 cze 2011, 21:22
autor: pawelrybak15
U mnie w CB zakłocenia alternatorowe nie były liniowe, f rosła wraz z obrotami <ok>

: 03 cze 2011, 21:09
autor: Pep000
Możliwe, ale najpierw sprawdziłbym RCA, bo to bardziej prawdopodobne

: 03 cze 2011, 22:24
autor: kraz73
Na początek to wywaliłbym RCA od wzmacniacza i zobaczył czy to sam wzmacniacz nie ma tak spierdzielonego zasilania, że łapie wszystko łącznie z radiem maryja. Jak już to będzie ustalone można się bawić w blokowanie zakłóceń.