Strona 1 z 3

Audio w b4, dobor sub'a

: 21 wrz 2007, 18:46
autor: mietek81
witam tak jak w temacie moze wszyscy sie wypowiedza jaki sprzet grajacy maja w bagazniku...>?

: 21 wrz 2007, 19:03
autor: Renesco
JBL CtX - 300 Bardzo fajny basik ;)

: 22 wrz 2007, 10:49
autor: WOJTEK26
Ja mam Blupunkta GTw1000

: 22 wrz 2007, 18:45
autor: Doc
mietek81 pisze:troszke mysle nad kupnem
Niezmiennie stawiam na 25 cm skrzynki. Uważam, że 30 cm jest za mało dynamiczny i zbędny do auta.
To oczywiście tylko moje odczucia odsłuchowe.

: 23 wrz 2007, 15:35
autor: mietek81
Doc ale jakie skrzynki jakie głosniki itp napisz cos wiecej...

: 23 wrz 2007, 23:48
autor: Doc
Mietek ale jaka kasa, jaki budżet, napisz coś więcej ...

tak jak pisałem głośnik 25 cm, a obudowa z grubego mdf, zamknięta, jakies 20-30 litrów.

: 24 wrz 2007, 08:53
autor: Krycha
30cm da Ci największego kopa, 25 służy do kulturalnego słuchania niskich tonów. Jak chcesz niskie zejście to daj 30cm w BR a szybki bas 30cm w closed. Jak ci szkoda bagażnika możesz dać mniejszą skrzynie i mniejszego suba.

: 24 wrz 2007, 16:28
autor: Oofol
Ja mam skrzynkę 51l BR z 30" Hollywood Excursion (2 cewkowy 250W sinus szczyt 750W)Bardzo ładnie gra i schodzi niziutko - :mrgreen: aż miło w plcki

: 25 wrz 2007, 10:41
autor: WOJTEK26
Ja mam u siebie blupunkta 100mm z serii Bg pod szyba przód, z tyłu w drzwiach ori zestaw i na półce Gx1000 ze wzmacniaczem i bardzo fajnie gra. W srodku głośno i przyjemnie a na zewnątrz ledwo co

: 26 wrz 2007, 19:58
autor: Cino
nie zgodze sie ze jak jest obudowa zamknieta to jest szybki bas a jak w bassreflexie to juz wyciagniety, takie rzeczy sie oblicza do danego glosnika!!!!! Jak mamy glosnik przystosowany do obudowy zamknietej to jak go damy w bassreflexie to nie uzyskamy tego co przewidzial producent, pozdrawiam zwolennikow glebokiego basu :-x

ps. prawdopodobnie bede robil zabudowe konkretna do pewnego autka wiec jak wyjdzie realizacja to sie pochwale, a napewno w swoim aucie tez jakies kroki uczynie, a naglosnic cabrio to juz ciezki orzech do zgryzienia.

: 26 wrz 2007, 20:20
autor: Krycha
Cino, Wiesz głośnik w skrzyni zamkniętej ma krótsze i ograniczone ruchy membrany i powietrza w środku obudowy i dlatego bas jest szybszy i dynamiczny, zaś w br głośnik lata jak chce dowoli bo nic go nie blokuje. Dlatego chodzi wolniej ale schodzi głębiej. W skrzyni closed powietrze w środku ogranicza ruch membrany. Większość głośników jest do pracy we wszystkich rodzajach obudów.


Życzę powodzenia w nagłaśnianiu cabrio. W bagażniku to tam za dużej zabudówki nie zrobisz :->

: 27 wrz 2007, 21:36
autor: Doc
Wieczna walka bass reflex vs zamknięta.

Podsumowanie takiego pojedynku to:

bass reflex:
+ duża efektywność
+ mniejsze zniekształcenia przy Fb
+ niska dolna częstotliwość rezonansowa
- impuls
- czasami kłopoty z zainstalowaniem otworu o odpowiedniej średnicy, co w konsekwencji może powodować szumy powietrza przy głośniejszym słuchaniu

zamkniętą:
+ doskonały impuls
+ charakterystyka amplitudowa
+ bardzo czysty nie podbarwiony bas
- wysoka dolna częstotliwość graniczna
- niska efektywność

Nie można wyłonić zwycięzcę, są to dwa różne typy obudów, sa różne gusta. Każda obudowa posiada swoje atrybuty. W przypadku obudowy zamkniętej jest wspaniale kontrolowany bas, bez podbarwień, szumów... za to obudowa bass-reflex pozwala na osiąganie niższego basu, oraz większego natężenie dźwięku w tym zakresie. Mimo, że obudowa zamknięta wymyślona została kilkadziesiąt lat temu nadal posiada wielu zwolenników.

: 02 paź 2007, 17:22
autor: Oofol
Tak jak Doc pisze. Jak lubisz niski długi bas to trzeba zainwestować w BR i głośnik "12 a jak wolisz bardziej dynamiczne, szybsze nieco wyższe brzmienie to bez problemu możesz zastosować Closed i głośnik "10 czy nawet "8. Wszystko jest kwestia gustu i upodobań... Ja ze swojej strony mogę ci polecić od serca głośniki Rockford Fosgate lub trochę tańszy głośniki robione w tej samej stajni Hollywood + jeśli lubisz głęboki i niski basss...

: 09 paź 2007, 00:26
autor: koko666
AUDI_A6 pisze:30cm da Ci największego kopa, 25 służy do kulturalnego słuchania niskich tonów. Jak chcesz niskie zejście to daj 30cm w BR a szybki bas 30cm w closed. Jak ci szkoda bagażnika możesz dać mniejszą skrzynie i mniejszego suba.
masz racje ze do szybkiego basu lepsze "closed" a nisko BR. w teorii jest jeszcze tak ze do sedanow lepsze BR, a hatchback (coupe) i kombi (avant) lepszy closed. ale to juz jak kto woli. ja osobiscie mam 25cm wlasnej konstrukcji z malym BR, ale zmieniam na "mac audio" 30cm z BR (mam sedana), wzmak tez bedzie mac audio.
jak mu szkoda bagaznika to niech da jeden z tych glosnikow pioneera do plaskiej zabudowy, choc ja jakos nie jestem do nich przekonany.
ogolnie dobre i tanie suby to jbl, clarion i mac audio. tani wzmak to blaupunkt i mac audio.

co ciekawe, a nawet bardzo ciekawe w moim starym aucie (kombi) lepszy efekt mialem jak ustawilem wzmacniacz na "full", a nie "LP". dziwne ale lepiej gralo to wszystko jak sub chodzil pelnym pasmem a nie na zwrotnicy. fakt ze troszke poustwialem w radiu, mam tez w nim zwrotnice.

: 09 paź 2007, 04:34
autor: Krycha
koko666 pisze:co ciekawe, a nawet bardzo ciekawe w moim starym aucie (kombi) lepszy efekt mialem jak ustawilem wzmacniacz na "full", a nie "LP". dziwne ale lepiej gralo to wszystko jak sub chodzil pelnym pasmem a nie na zwrotnicy. fakt ze troszke poustwialem w radiu, mam tez w nim zwrotnice.
_______________
Ja ostatnio maiłem taką samą sytuacja. Ustawiłem suba na high pass!! i chodził głównym pasem i jakoś mi to nie przeszkadzało dopiero przedwczoraj zajrzałem pod spód i zmieniłem na low i teraz szczerze nie wiem czy gra lepiej ale napewno inaczej :mrgreen: