Strona 1 z 2

[all] zakup nowego car audio

: 10 mar 2014, 18:20
autor: arek14.15
Witam forumowicze!
Zakupiłem nowy sprzęt CA czyli:
subwoofer hifonics zeus zx1284
głośniki hifonics tx-62, hifonics TS 6.2C i jeszce jakaś jedna tam para
wzmaki: pod suba hifonics ZX600(bezpiecznik 60A) pod głośniki hifonics Txi 6400(70A)
plus kondensator 1F
i oto moje pytania:
1.Jakie kable (sadze ze 53mm ale wole was zapytac)
2. Czy alternator da wystarczającą moc aby to zasilic?
Z góry dzięki za odpowiedzi. Pozdrawiam

: 10 mar 2014, 19:47
autor: Vigasyu
kable 50 mm wystarczą spokojnie ale altek nie urobi na to pasowało by chociaż 120A wrzucić

: 11 mar 2014, 00:13
autor: skoti
Kable jakie? są tabelki w necie i wtedy se dobierasz w zależności od odległości aku do wzmaka i bezpiecznika we wzmaku

: 11 mar 2014, 12:50
autor: illusion
Kabel to by nawet 35mm2, ale takiego "na prawdę 35mm2" przekroju spokojnie wystarczył, pod ten wzmacniacz do głośników, do suba taki sam. A alternator może mieć kłopoty.

Tutaj masz taką tabelkę, możesz się nią posugerować trochę. Zazwyczaj lepiej wziąć nominał większy przekrój, bo przewody bardzo często zdarzają się "oszukane". Praktycznie zawsze tej miedzi w środku jest trochę mniej. Ja bym dał chyba po 35mm2 pod oba wzmaki, bo 50mm2 to jest moim zdaniem spory zapas no ale zastanowisz się, i zrobisz jak zechcesz.

Obrazek

: 11 mar 2014, 19:27
autor: Vigasyu
illusion,
35mm pod 130A to za mało a przecież nikt nie będzie ciągną osobnego zasilania pod każdy wzmak tylko rozłączy je na kondensatorze

: 11 mar 2014, 22:59
autor: illusion
A no nie zauważyłem, że kondensator będzie. Czyl 50mm2 to jest minimum jakie musisz pociągnąć arek14.15. ;-) Lepiej, by był grubszy niż cieńszy.

: 14 mar 2014, 16:26
autor: arek14.15
hymm tak pewnie zrobie. a jak rozwiązać problem z alternatorem? (wiem że lepiej sprawdzic) ale z czystej matematyki wynika ze nie dostarczy tyle mocy ile potrzebuja wzmaki. Muzyki jakiej slucham to electro house troche dance. czyli sub bedzie sprawował dużo szybkich uderzeń czyli może wykorzystac te 60A wzmaka. co do amp od glosnikow nie sadze zebym go krecił na maxa takze jak by byl skrecony powiedzmy ze pobierze 40A czyli razem 100 jak bedzie sie do tego miał alternator? może wymiana akusia cos pomoże zeby sie obyło bez wymiany alternatora

: 14 mar 2014, 16:35
autor: illusion
Akumulator większy niż obecny ii tak będzie miał przechlapane, bo go obecny alternator dobrze nie doładuje. ;-)

: 14 mar 2014, 16:40
autor: arek14.15
a wiec tylko wymiana alternatora wchodzi w gre?

: 14 mar 2014, 18:47
autor: BorysTDI
Z B3 największy amperaż to chyba 110A, wiec zapasu praktycznie nie ma po włączeniu świateł itp. Musisz przemyśleć sprawę czy szukać jednego silniejszego czy modzić na dwa słabsze skoro chcesz to zrobić jak należy ;-)

: 14 mar 2014, 20:43
autor: arek14.15
no w sumie lepiej dwa słabsze np 2x 80A zaps by byl i wg tylko jak to zamontować?

: 14 mar 2014, 21:32
autor: BorysTDI
No tu już musisz sam wykminić ;-) Jedyne co wiem to że się da, ale jakimi metodami to należy do Ciebie <piwo> A na poważnie to na forum nikt nie działał czegoś takiego (bynajmniej się nie chwalił), więc jak coś wyczarujesz to byłbym wdzięczny za krótką fotorelację dla potomnych audiofili ;-)

: 16 mar 2014, 16:27
autor: Vigasyu
ja raz coś takiego robiłem ale to nie ma sensu dużo zabawy lepiej poszukać 120 A

: 16 mar 2014, 18:53
autor: jacek199315
szukaj z diesla ja gdy miałem mocne car audio dałem alternator 140a z bmw e38 i dawał rade ale silnik już to odczuwał bo przy basie obroty falowały
a co do 2 alternatora to tez nie jest trudne dał byś oddzielny obwód ładowania i aku w bagażniku

: 16 mar 2014, 21:54
autor: ATLAS
Ja w końcu uruchomiłem dwa mocne wzmacniacze i bezpiecznik 60A spalił się przy 80% możliwości sprzętu.
Wiem, że alternator 120A występował w V6 i to chyba max w audi 80. Niestety nie pasuje do 2.0, bo DEDHI kupił i nie ma jak podłączyć.