B2 Klasyczne 20VTQ
: 13 wrz 2017, 15:33
Przygoda z tym autem zaczęła się dawno temu. W czasach kiedy B2 zaczynały drożeć, ale można było kupić zdrowy egzemplarz w normalnej cenie.
Ja pojechałem do Krakowa po ten egzemplarz. Auto miało stać się rajdówką, lecz właściciel nie wyrobiłby się przed pierwszym rajdem sezonu i porzucił pomysł. Wcześniej jeździło u starszego dziadka. Niestety w niektórych miejscach było widać rękę wnuczka i jego patenty
Auto pojawiło się na allegro 5 września 2008 w cenie 2000 PLN.
Oczywiście momentalnie się sprzedało.
Pomyślałem sobie "cóż spóźniłem się" . Wiele osób też tak pomyślało
Kilka dni potem pojawił się w cenie niecałe 8 000 PLN
Zadzwoniłem najpierw do nowego właściciela auta. Chwila rozmowy , wydaje się ok. Potem telefon do Zurasa ( dzięki przyjacielu) z prośba o oględziny.
Czekanie w niepewności na telefon . W końcu zadzwonił . Niestety musiał przełożyć oględziny. Ehhhh no nic dalej czekamy. Dobra Zuras ustawił się z typkiem więc czekam na info zwrotne. Dostałem tylko smsa "Kurwa to auto jest piękne" . No to co od razu za telefon ustawka z typem. Jednak dostaje info , że jakiś facet z Zakopca już po to jedzie.
Znów czekanie , bo nie wiadomo czy kupi czy nie. Pierwszy tel - jeszcze nie pojechał oglądają. Czekam więc. Dzwoni. Mówi , że kolo chciał to na taxi do Zakopca , więc go pogonił. No to co . Ustawiam się na sobotę i jadę do typa.
Zajeżdżamy na miejsce. Wcześniejsza ustawka z Zurasem , potem po Brzezika i do typa.
Podjeżdża. Pierwsze wrażenie ZAJEBISTE!!!!
Bierzemy go na czujnik grubości lakieru . HMMM baaardzo mile zaskoczeni byliśmy.
No to co przejażdżka . Auto się zbiera tak jak powinno. Troszkę dymiło po ostrzejszej jeździe, ale czego można się spodziewać po 25 letnim aucie. Fotel kierowcy był w kiepskim stanie , ale to mi akurat totalnie nie przeszkadzało , bo docelowo miały być inne fotele.Sprawdzenie blokad. Działają. No to w kwestii formalnej jeszcze podjechać na podnośnik i sprawdzenie jak auto wygląda od spodu.
Kilka fotek z ogłoszenia
Wcześniej wspomniany fotel
Po za braniem oleju silnik był żwawy aż miło. W drodze powrotnej mina zdziwionego gościa w passacie B5 jak mija go stare B2 przy prędkości 180 BEZCENNA Za auto zapłaciłem gotówką
Foto starego motoru
Plan był by wsadzić tam silnik 2.2T i mieć radochę z jazdy. Po przesiadce z S2 3B seryjny KK był troszkę słaby, aczkolwiek w tej budzie bardzo mile zaskakiwał.
Tutaj troszkę fotek z zabawy w Toruniu gdzie jeszcze wszystko było seryjne
Poniżej opis modyfikacji auta Audi B2 Quattro[/b] sedan przedlift
Plan jest taki by autem polatać sobie po ulicy, torze, czasem może jakieś 1/4 mili by sprawdzić.
Ogólny fan dla właściciela
Całość operacji przeprowadzona w streetlane garage u Noorca. Najlepszą rekomendacją tego warsztatu jest jego auto Chłopak zjadł zęby na 2.2T 20V i zna się na rzeczy.
Modyfikacje:
Silnik: Zakończono
Swap silnika 2144 r5 oznaczenie KK na 2.2 turbo AAN z S4
Rozwiert z 81 na 82,5 mm
Szczotkowanie cylindrów
Kute korby, kute tłoki Wosnera sprawdzone i wyważone, tam gdzie trzeba to zacieśnianie stopek korbowodów
Panewki KS
Sprawdzanie luzów panewek
Metalowa uszczelka pod głowicę
Dynamiczne wyważenie całego układu.
Sprawdzanie i poprawa płaszczyzny bloku.
Mycie i polerka wału.
Nowa pompa oleju ASO
Nowe kółka rozrządu
Nowe koło pasowe
Odświeżenie całości - czyszczenie mycie malowanie,
Mycie komory
Blok naszykowany do obróbki
Reszta gratów gotowa na wyjazd
Trochę gratów
Modyfikacje głowicy:
Obróbka głowicy
Wałek wydech od 7A
Porting poniżej mam wykres na flowbenchu
Przed
Po
Nowe uszczelniacze, prowadnice, zawory i wszystko co było potrzebne, lub wydawało się choć trochę zużyte.
Śruby ARP
Stalowa uszczelka pod głowicę
Głowica po obróbce
Układ dolotowy: W trakcie
Stożek K&N Tutaj Noorec pobawił się troszkę spawareczką
IC FMIC 450x300x76
Turbo Borg Wagner EFR 7163 z vbandem
Przepustnica 80 mm z V8
Kolektor ssący - w trakcie
Rura idąca od kolektora do przepustnicy
Silikony FMIC
TIP z kwasu
Układ wydechowy: Gotowy
Kolektor custom by SLG z grubej ścianki. GOTOWY
DP 3,5" potem plecionka i 3" na jednym małym tłumiku oraz z tyłu duży z przepustnicą . Całość zrobiona tak by przy pełnym bucie szło tylko przez mały środkowy tłumik. Jak jeżdżę po bułki to spaliny idą przez 2 tłumiki.
5 x EGT WG seria
Układ paliwowy w trakcie
Wtryski 5 x 850 ccm pod e85
Czujnik flex fuel
Regulator 4bar
Listwa wtryskowa made by SLG
Pompa paliwa bosch 044
Swirl pot 4L
Dodatkowy wstępny filtr paliwa
Nowe przewody paliwowe
Elektronika: W trakcie
EMU BLACK
Data logger
Nowa wiązka
Cewki TFSI
Przeniesienie alternatora na prawą stronę
Układ chłodzenia: W trakcie
Duża customowa chłodnica dopasowana pod auto. grubość 10 cm
Wiatrak ciągnący , odseparowanie od reszty silnika
Układ napędowy: W trakcie
Wybierak przerabiany z C4
Skrzynia z S4 B5
Sprzęgło spiek, wzmacniany docisk.
Koło zamachowe odchudzone
Szpera Wavetrac na przód do skrzyni 01E
Seryjna szpera 100% w dyfrze
Każdy mechanizm różnicowy ma szperunek z czego jestem bardzo zadowolony.
Półośki puki co seria
Układ Kierowniczy: w trakcie
Pro-Lite Quick Steer Quickner 1,5 : 1
Elektro-hydrauliczne wspomaganie
Układ hamulcowy: w trakcie
Zaciski przód 4 tłoczki Mercedes
Tarcza focus RS MK1 324 mm
Zaciski tył audi S4 tarcza 269x22 wentylowana
Dodatkowe zaciski na tył przednie z B4 pod hydrauliczny ręczny
Przewody w stalowym oplocie
Nowe miedziane przewody hamulcowe
Korektor siły hamowania Wilwood - w trakcie
Osobny układ pod dodatkowe zaciski tył - w trakcie
Zawieszenie: W trakcie
Całe zawieszenie wypiaskowane pomalowane proszkowo
Gwint by SLG
Poliurytan wszędzie gdzie się dało
Poduszki silnika Young Timer motorsport
Top mounty
Kolumny dzielone
BODY: Seria
WNĘTRZE: 2 kubły: Bimarco na nowo obszyte, seryjna tapicerka
PODZIĘKOWANIA:
WIELKIE UKŁONY dla Pawła z STREET LANE GARAGE za ogrom prac włożonych w to auto. Dzięki niemu wraca ono do żywych
Także wielkie podziękowania dla małżonki za dużo cierpliwości dla mnie i wspieraniu mnie przy dążeniu do celu
Dalsze prace nad autem będę sukcesywnie opisywał.
Nie spinam się na jakiś termin odbioru auta. Długo już czekałem i jeszcze chwila mnie nie zbawi
Poniżej troszkę opiszę co i jak
Po powrocie z obróbki w firmie DZIAK Motorsport
blok poskładany
Stopka filtra
Nareszcie do komory
http://vlep.pl/?????5n4vxg.jpg
Jest na miejscu
Głowica po obróbce
Dekiel
Głowica już na miejscu
Stożek K&N Tutaj Noorec pobawił się troszkę spawareczką
Już pierwsze przymiarki w aucie
Jeszcze tylko przespawać wlot i zrobić kierownicę powietrza
Turbo Borg Wagner EFR 7163 z vbandem
Muszla z V-bandem i dotoczoną już tulejką
Rakieta gotowa
Rura idąca od kolektora do przepustnicy
Kolektor custom by SLG z grubej ścianki. GOTOWY
W trackie wspawywania gniazd pod EGT
Już na aucie
DP
5 x EGT
Wtryski 5 x 850 ccm pod e85
EMU BLACK
Data logger
Nowa wiązka
Duża customowa chłodnica dopasowana pod auto. grubość 10 cm
Wiatrak ciągnący , odseparowanie od reszty silnika
Sprzęgło spiek, wzmacniany docisk.
Szpera Wavetrac na przód do skrzyni 01E
Całe zawieszenie wypiaskowane pomalowane proszkowo
Gwint by SLG
Top mounty
Przeniesienie alternatora na prawą stronę
Chłodnica oraz IC już na swoim miejscu
Trochę nierdzewki poszło pod auto
Kolejny etap za nami
Tym razem na celowniku był wydech.
3 cale na 2 tłumikach. Środkowy mały za nim przepustnica i ujście przez duży tłumik lub luźno Dzięki czemu można mieć przyzwoicie cicho, a jak ma być ogień to i będzie drzeć japę
Dwururka zagościła na pokład
Tak wyglądała oryginalna dwururka
Robiony specjalnie pod to auto Swirl pot 4 litrowy. Na razie przymiarki.
Ja pojechałem do Krakowa po ten egzemplarz. Auto miało stać się rajdówką, lecz właściciel nie wyrobiłby się przed pierwszym rajdem sezonu i porzucił pomysł. Wcześniej jeździło u starszego dziadka. Niestety w niektórych miejscach było widać rękę wnuczka i jego patenty
Auto pojawiło się na allegro 5 września 2008 w cenie 2000 PLN.
Oczywiście momentalnie się sprzedało.
Pomyślałem sobie "cóż spóźniłem się" . Wiele osób też tak pomyślało
Kilka dni potem pojawił się w cenie niecałe 8 000 PLN
Zadzwoniłem najpierw do nowego właściciela auta. Chwila rozmowy , wydaje się ok. Potem telefon do Zurasa ( dzięki przyjacielu) z prośba o oględziny.
Czekanie w niepewności na telefon . W końcu zadzwonił . Niestety musiał przełożyć oględziny. Ehhhh no nic dalej czekamy. Dobra Zuras ustawił się z typkiem więc czekam na info zwrotne. Dostałem tylko smsa "Kurwa to auto jest piękne" . No to co od razu za telefon ustawka z typem. Jednak dostaje info , że jakiś facet z Zakopca już po to jedzie.
Znów czekanie , bo nie wiadomo czy kupi czy nie. Pierwszy tel - jeszcze nie pojechał oglądają. Czekam więc. Dzwoni. Mówi , że kolo chciał to na taxi do Zakopca , więc go pogonił. No to co . Ustawiam się na sobotę i jadę do typa.
Zajeżdżamy na miejsce. Wcześniejsza ustawka z Zurasem , potem po Brzezika i do typa.
Podjeżdża. Pierwsze wrażenie ZAJEBISTE!!!!
Bierzemy go na czujnik grubości lakieru . HMMM baaardzo mile zaskoczeni byliśmy.
No to co przejażdżka . Auto się zbiera tak jak powinno. Troszkę dymiło po ostrzejszej jeździe, ale czego można się spodziewać po 25 letnim aucie. Fotel kierowcy był w kiepskim stanie , ale to mi akurat totalnie nie przeszkadzało , bo docelowo miały być inne fotele.Sprawdzenie blokad. Działają. No to w kwestii formalnej jeszcze podjechać na podnośnik i sprawdzenie jak auto wygląda od spodu.
Kilka fotek z ogłoszenia
Wcześniej wspomniany fotel
Po za braniem oleju silnik był żwawy aż miło. W drodze powrotnej mina zdziwionego gościa w passacie B5 jak mija go stare B2 przy prędkości 180 BEZCENNA Za auto zapłaciłem gotówką
Foto starego motoru
Plan był by wsadzić tam silnik 2.2T i mieć radochę z jazdy. Po przesiadce z S2 3B seryjny KK był troszkę słaby, aczkolwiek w tej budzie bardzo mile zaskakiwał.
Tutaj troszkę fotek z zabawy w Toruniu gdzie jeszcze wszystko było seryjne
Poniżej opis modyfikacji auta Audi B2 Quattro[/b] sedan przedlift
Plan jest taki by autem polatać sobie po ulicy, torze, czasem może jakieś 1/4 mili by sprawdzić.
Ogólny fan dla właściciela
Całość operacji przeprowadzona w streetlane garage u Noorca. Najlepszą rekomendacją tego warsztatu jest jego auto Chłopak zjadł zęby na 2.2T 20V i zna się na rzeczy.
Modyfikacje:
Silnik: Zakończono
Swap silnika 2144 r5 oznaczenie KK na 2.2 turbo AAN z S4
Rozwiert z 81 na 82,5 mm
Szczotkowanie cylindrów
Kute korby, kute tłoki Wosnera sprawdzone i wyważone, tam gdzie trzeba to zacieśnianie stopek korbowodów
Panewki KS
Sprawdzanie luzów panewek
Metalowa uszczelka pod głowicę
Dynamiczne wyważenie całego układu.
Sprawdzanie i poprawa płaszczyzny bloku.
Mycie i polerka wału.
Nowa pompa oleju ASO
Nowe kółka rozrządu
Nowe koło pasowe
Odświeżenie całości - czyszczenie mycie malowanie,
Mycie komory
Blok naszykowany do obróbki
Reszta gratów gotowa na wyjazd
Trochę gratów
Modyfikacje głowicy:
Obróbka głowicy
Wałek wydech od 7A
Porting poniżej mam wykres na flowbenchu
Przed
Po
Nowe uszczelniacze, prowadnice, zawory i wszystko co było potrzebne, lub wydawało się choć trochę zużyte.
Śruby ARP
Stalowa uszczelka pod głowicę
Głowica po obróbce
Układ dolotowy: W trakcie
Stożek K&N Tutaj Noorec pobawił się troszkę spawareczką
IC FMIC 450x300x76
Turbo Borg Wagner EFR 7163 z vbandem
Przepustnica 80 mm z V8
Kolektor ssący - w trakcie
Rura idąca od kolektora do przepustnicy
Silikony FMIC
TIP z kwasu
Układ wydechowy: Gotowy
Kolektor custom by SLG z grubej ścianki. GOTOWY
DP 3,5" potem plecionka i 3" na jednym małym tłumiku oraz z tyłu duży z przepustnicą . Całość zrobiona tak by przy pełnym bucie szło tylko przez mały środkowy tłumik. Jak jeżdżę po bułki to spaliny idą przez 2 tłumiki.
5 x EGT WG seria
Układ paliwowy w trakcie
Wtryski 5 x 850 ccm pod e85
Czujnik flex fuel
Regulator 4bar
Listwa wtryskowa made by SLG
Pompa paliwa bosch 044
Swirl pot 4L
Dodatkowy wstępny filtr paliwa
Nowe przewody paliwowe
Elektronika: W trakcie
EMU BLACK
Data logger
Nowa wiązka
Cewki TFSI
Przeniesienie alternatora na prawą stronę
Układ chłodzenia: W trakcie
Duża customowa chłodnica dopasowana pod auto. grubość 10 cm
Wiatrak ciągnący , odseparowanie od reszty silnika
Układ napędowy: W trakcie
Wybierak przerabiany z C4
Skrzynia z S4 B5
Sprzęgło spiek, wzmacniany docisk.
Koło zamachowe odchudzone
Szpera Wavetrac na przód do skrzyni 01E
Seryjna szpera 100% w dyfrze
Każdy mechanizm różnicowy ma szperunek z czego jestem bardzo zadowolony.
Półośki puki co seria
Układ Kierowniczy: w trakcie
Pro-Lite Quick Steer Quickner 1,5 : 1
Elektro-hydrauliczne wspomaganie
Układ hamulcowy: w trakcie
Zaciski przód 4 tłoczki Mercedes
Tarcza focus RS MK1 324 mm
Zaciski tył audi S4 tarcza 269x22 wentylowana
Dodatkowe zaciski na tył przednie z B4 pod hydrauliczny ręczny
Przewody w stalowym oplocie
Nowe miedziane przewody hamulcowe
Korektor siły hamowania Wilwood - w trakcie
Osobny układ pod dodatkowe zaciski tył - w trakcie
Zawieszenie: W trakcie
Całe zawieszenie wypiaskowane pomalowane proszkowo
Gwint by SLG
Poliurytan wszędzie gdzie się dało
Poduszki silnika Young Timer motorsport
Top mounty
Kolumny dzielone
BODY: Seria
WNĘTRZE: 2 kubły: Bimarco na nowo obszyte, seryjna tapicerka
PODZIĘKOWANIA:
WIELKIE UKŁONY dla Pawła z STREET LANE GARAGE za ogrom prac włożonych w to auto. Dzięki niemu wraca ono do żywych
Także wielkie podziękowania dla małżonki za dużo cierpliwości dla mnie i wspieraniu mnie przy dążeniu do celu
Dalsze prace nad autem będę sukcesywnie opisywał.
Nie spinam się na jakiś termin odbioru auta. Długo już czekałem i jeszcze chwila mnie nie zbawi
Poniżej troszkę opiszę co i jak
Po powrocie z obróbki w firmie DZIAK Motorsport
blok poskładany
Stopka filtra
Nareszcie do komory
http://vlep.pl/?????5n4vxg.jpg
Jest na miejscu
Głowica po obróbce
Dekiel
Głowica już na miejscu
Stożek K&N Tutaj Noorec pobawił się troszkę spawareczką
Już pierwsze przymiarki w aucie
Jeszcze tylko przespawać wlot i zrobić kierownicę powietrza
Turbo Borg Wagner EFR 7163 z vbandem
Muszla z V-bandem i dotoczoną już tulejką
Rakieta gotowa
Rura idąca od kolektora do przepustnicy
Kolektor custom by SLG z grubej ścianki. GOTOWY
W trackie wspawywania gniazd pod EGT
Już na aucie
DP
5 x EGT
Wtryski 5 x 850 ccm pod e85
EMU BLACK
Data logger
Nowa wiązka
Duża customowa chłodnica dopasowana pod auto. grubość 10 cm
Wiatrak ciągnący , odseparowanie od reszty silnika
Sprzęgło spiek, wzmacniany docisk.
Szpera Wavetrac na przód do skrzyni 01E
Całe zawieszenie wypiaskowane pomalowane proszkowo
Gwint by SLG
Top mounty
Przeniesienie alternatora na prawą stronę
Chłodnica oraz IC już na swoim miejscu
Trochę nierdzewki poszło pod auto
Kolejny etap za nami
Tym razem na celowniku był wydech.
3 cale na 2 tłumikach. Środkowy mały za nim przepustnica i ujście przez duży tłumik lub luźno Dzięki czemu można mieć przyzwoicie cicho, a jak ma być ogień to i będzie drzeć japę
Dwururka zagościła na pokład
Tak wyglądała oryginalna dwururka
Robiony specjalnie pod to auto Swirl pot 4 litrowy. Na razie przymiarki.