Audi B2 80 quattro - 2-door sedan VR632 turbo + skrzynia 0B4
: 21 sie 2009, 09:34
MODEL: Audi 80, model B2 (poliftowy) rocznik 1985, sedan 2 drzwiowy, quattro
Modyfikacje
Silnik: 3.2 VR6 24V tzw R32
turbina Holset HX35 na twinscrollu 16cm2 housing (lub zamiennie 12cm), 7 blade compressor,
wastegate TIAL 44mm V clamp
wtryski 630
pompa bosch 044
sonda LC-1 innovate
sterowanie MEGASQUIRT
wskaźniki DEFI (obrotomierz, boost,) + Defi link display (temp wody) + 2x EGT Greddy + cisnienie oleju Greddy
Układ dolotowy: odlewany kolektor dolotowy z runnerami kompensującymi różną długość kanałów w głowicy, BIG FMIC z ciężarówki, dolot 3 calowy, przepustnica z mustanga 75mm
Układ wydechowy: oczekuje, plany DP 3 cale reszta minimum 2,5 cala (moze się uda 3 cale po całości) , kolektor pod twin scrolla z wykorzystaniem dwóch seryjnych żeliwnych kolektorów 3-1
Układ chłodzenia: customowa chłodnica z wentylatorami umieszczona w bagażniku
UKŁAD NAPĘDOWY:
skrzynia biegów TYP 0B torsen 40/60, potrójne sychronizatory, 500NM gwaranatowe przez fabrykę, 15cm silnik bliżej kierowcy poprzez przesuniecie mocowania półosi przednich
kompletne napędy z audi 90 B3 2.3 20V (7a)
półosie, wał, tylne sanki, amortyzatory, dyfer
dodatkowo modyfikacja dyfra poprzez swap mechanizmu torsen z dyfra audi model V8- czyli 2 torseny - tradycyjnie międzyosiowy 40/60 oraz w tylnym dyfrze, przedni pozostanie otwarty
ZAWIESZENIE:
przekładnia kierownicza z audi RS2
konwersja na 5x112 na piastach z A6 / A4
zawieszenie gwintowane H&R / Bilstein B8
komplet rozpórek góra, dół, polurietany, aluminiowe tuleje wózków itd
klatka bezpieczeństwa pełna - IRECO Motorsport
poszerzenie auta o około 8cm (dystanse 4cm na stronę)
camber /caster plates - customowe wykonanie wg własnego pomysłu: regulacja kąta pochylenia (negatywu) oraz kąta wyprzedzenie sworznia zwrotnicy
felgi 7,5J x 17 compomotive MO1776
dystanse z przejściem z 5x112 na 5x114,4 na szpilki - grubość około 40mm
hamulce:
przód: 345/32 z dużym zaciskiem 4-tłoczkowym brembo
tył: 280/22 zaciski aluminiowe girling 43 z audi S8 D2
BODY KIT:
replika poszerzeń z audi B2 eskponowanego w Audi Museum Mobile (Bergmeister / Novak) - wykonanie na bazie oryginalnych form SCHMIDT GFK
maska sport quattro replika - AP Motorsport
przeróbka frontu na przedliftowy (lampy, grill)
usunięcie zderzaków
PODZIĘKOWANIA:
olozwirski który jest ojcem chrzestnym tego projektu ! za niesamowite wsparcie merytoryczne, cenne uwagi i pomoc !
CEL:
~ 1100kg, więcej niż 400KM
auto mam nadzieję bedzie dość dobrze skręcać i głównie w tym celu jest budowane przy okazji nie powinno być najwolniejsze na ćwiartke poniżej 12 sekund powinno być
Od dawna rozmyślałem nad zrobieniem niskobudżetowej wydumki, w grę wchodziło coś z VAG-a
kryteria były następujące 4x4 i lekka buda, więc szybko zdecydowałem się na quattro i lekką i klasyczną B2-jkę
co do generatora mocy, to wybór padł na silnik VR6 24V z uwagi na ogromny potencjał, zwartą budowę (praktycznie R6 na krótkim bloku) oraz fakt że nikt w PL nie zrobił jeszcze VRa wzdłużnie, wiec jest wyzwanie, bo temat dość ambitny
inspiracją było m.in. audi 034 motorsport
http://gallery.034motorsport.com/main.php/..._001/?g2_page=1
w ogóle w USA staje się to już dość popularny mod i zaczynają się VRy pojawiać w S4 zamiast 2,7 BiT, dźwięk robi wrażenie:
http://www.youtube.com/watch?v=8RignahNlCk
ale i osiągi też: 9,7 na ćwiare z pełnym wnętrzem - 800 WHP -podobnie jak A4 z 034
http://www.youtube.com/watch?v=WJZRiCL79rw
widocznie w USA doszli do wniosku że VR jest lepszy niz V6
zalety to na pewno zwarta konstrukcja (wał podparty w 7 miejscach) jedno turbo z łatwym dostępem, proste orurowanie do FMICa - coś w tym jest ...
wracając do mojego projektu...
po kilku miesiącach poszukiwań udało się kupić dość rzadki egzemplarz bo 2 drzwiowy sedan w quattro - z tego co wiem 5 sztuka w PL - druga poliftowa B2a , wyprodukowano tylko 400 sztuk tego modelu
obserwowałem długi czas ogłoszenie na autoscout24
straciłem juz nadzieje ze uda sie kupic cos w Polsce, albo od razu okazjie są kupowane, albo wystawiane aukcje z cena minimalną na poziomie 10 albo 15 tys PLN
skontaktowałem sie z gosciem z ogłoszenia, kilka maili i juz wysyłałem lawete po auto
autko przyjechało do mnie w sobote 4 lipca przed połnocą, od 2003 roku stało sobie w suchym garazu fanatyka marki (posiada także Urquattro ), i co najważniejsze model bezwypadkowy i co warte podkreślenia zdrowy, nie zżarty korozją !!
tak wygladało zaraz po przyjezdzie:
ciekawostka, napis quattro z drucików instalacji ogrzewania tylnej szyby - fajnie to bedzie musiało wyglądać zimą jak się rozmrozi napis quattro
mój wzór z muzeum Audi w Inglostadt, po prostu miazga systemu... tez tak chce miec !
co prawda pierwotne plany zakładały pakiet UR quattro ale jak ma być nietypowy to po całości
fotele MIRCO S3 z napisem quattro
napedy z audi 90 z silnikiem 7A (R5 2,3 20V)
kompletny zawias tyl, sanki, dyfer, wahacze, pólosie , amory, heble + wał + skrzynia + połosie przód..
tarcza 345/32 z zaciskiem w feldze compotive - weszła na styk
hebelki na tył z audi S8 - aluminiowe zaciski z tłoczkiem 43mm
przekładnia z RS2 - 2,5 obrotu od skrajnych położeń
R32 połączony ze skrzynia biegow
sprzegło 2 tarczowe 2x228mm
turbina:
wastegate
kolektor ssący z runnerami róznej długości
mam juz zrobiony body kit na bazie oryginalnych form !!
http://schmidt-gfk.de/
maska sortquattro replica - produkcja AP Motorsport
zawieszenie gwintowane H&R z bilsteinem B8 monotube
camber platesy
reczny
klatka:
pierwsze przymiarki:
mój wzorzec
mam nadzieje, że kiedyś skoncze ten projekt i że auto nie bedzie najwolniejsze i jakoś bedzie chciało skręcać
Modyfikacje
Silnik: 3.2 VR6 24V tzw R32
turbina Holset HX35 na twinscrollu 16cm2 housing (lub zamiennie 12cm), 7 blade compressor,
wastegate TIAL 44mm V clamp
wtryski 630
pompa bosch 044
sonda LC-1 innovate
sterowanie MEGASQUIRT
wskaźniki DEFI (obrotomierz, boost,) + Defi link display (temp wody) + 2x EGT Greddy + cisnienie oleju Greddy
Układ dolotowy: odlewany kolektor dolotowy z runnerami kompensującymi różną długość kanałów w głowicy, BIG FMIC z ciężarówki, dolot 3 calowy, przepustnica z mustanga 75mm
Układ wydechowy: oczekuje, plany DP 3 cale reszta minimum 2,5 cala (moze się uda 3 cale po całości) , kolektor pod twin scrolla z wykorzystaniem dwóch seryjnych żeliwnych kolektorów 3-1
Układ chłodzenia: customowa chłodnica z wentylatorami umieszczona w bagażniku
UKŁAD NAPĘDOWY:
skrzynia biegów TYP 0B torsen 40/60, potrójne sychronizatory, 500NM gwaranatowe przez fabrykę, 15cm silnik bliżej kierowcy poprzez przesuniecie mocowania półosi przednich
kompletne napędy z audi 90 B3 2.3 20V (7a)
półosie, wał, tylne sanki, amortyzatory, dyfer
dodatkowo modyfikacja dyfra poprzez swap mechanizmu torsen z dyfra audi model V8- czyli 2 torseny - tradycyjnie międzyosiowy 40/60 oraz w tylnym dyfrze, przedni pozostanie otwarty
ZAWIESZENIE:
przekładnia kierownicza z audi RS2
konwersja na 5x112 na piastach z A6 / A4
zawieszenie gwintowane H&R / Bilstein B8
komplet rozpórek góra, dół, polurietany, aluminiowe tuleje wózków itd
klatka bezpieczeństwa pełna - IRECO Motorsport
poszerzenie auta o około 8cm (dystanse 4cm na stronę)
camber /caster plates - customowe wykonanie wg własnego pomysłu: regulacja kąta pochylenia (negatywu) oraz kąta wyprzedzenie sworznia zwrotnicy
felgi 7,5J x 17 compomotive MO1776
dystanse z przejściem z 5x112 na 5x114,4 na szpilki - grubość około 40mm
hamulce:
przód: 345/32 z dużym zaciskiem 4-tłoczkowym brembo
tył: 280/22 zaciski aluminiowe girling 43 z audi S8 D2
BODY KIT:
replika poszerzeń z audi B2 eskponowanego w Audi Museum Mobile (Bergmeister / Novak) - wykonanie na bazie oryginalnych form SCHMIDT GFK
maska sport quattro replika - AP Motorsport
przeróbka frontu na przedliftowy (lampy, grill)
usunięcie zderzaków
PODZIĘKOWANIA:
olozwirski który jest ojcem chrzestnym tego projektu ! za niesamowite wsparcie merytoryczne, cenne uwagi i pomoc !
CEL:
~ 1100kg, więcej niż 400KM
auto mam nadzieję bedzie dość dobrze skręcać i głównie w tym celu jest budowane przy okazji nie powinno być najwolniejsze na ćwiartke poniżej 12 sekund powinno być
Od dawna rozmyślałem nad zrobieniem niskobudżetowej wydumki, w grę wchodziło coś z VAG-a
kryteria były następujące 4x4 i lekka buda, więc szybko zdecydowałem się na quattro i lekką i klasyczną B2-jkę
co do generatora mocy, to wybór padł na silnik VR6 24V z uwagi na ogromny potencjał, zwartą budowę (praktycznie R6 na krótkim bloku) oraz fakt że nikt w PL nie zrobił jeszcze VRa wzdłużnie, wiec jest wyzwanie, bo temat dość ambitny
inspiracją było m.in. audi 034 motorsport
http://gallery.034motorsport.com/main.php/..._001/?g2_page=1
w ogóle w USA staje się to już dość popularny mod i zaczynają się VRy pojawiać w S4 zamiast 2,7 BiT, dźwięk robi wrażenie:
http://www.youtube.com/watch?v=8RignahNlCk
ale i osiągi też: 9,7 na ćwiare z pełnym wnętrzem - 800 WHP -podobnie jak A4 z 034
http://www.youtube.com/watch?v=WJZRiCL79rw
widocznie w USA doszli do wniosku że VR jest lepszy niz V6
zalety to na pewno zwarta konstrukcja (wał podparty w 7 miejscach) jedno turbo z łatwym dostępem, proste orurowanie do FMICa - coś w tym jest ...
wracając do mojego projektu...
po kilku miesiącach poszukiwań udało się kupić dość rzadki egzemplarz bo 2 drzwiowy sedan w quattro - z tego co wiem 5 sztuka w PL - druga poliftowa B2a , wyprodukowano tylko 400 sztuk tego modelu
obserwowałem długi czas ogłoszenie na autoscout24
straciłem juz nadzieje ze uda sie kupic cos w Polsce, albo od razu okazjie są kupowane, albo wystawiane aukcje z cena minimalną na poziomie 10 albo 15 tys PLN
skontaktowałem sie z gosciem z ogłoszenia, kilka maili i juz wysyłałem lawete po auto
autko przyjechało do mnie w sobote 4 lipca przed połnocą, od 2003 roku stało sobie w suchym garazu fanatyka marki (posiada także Urquattro ), i co najważniejsze model bezwypadkowy i co warte podkreślenia zdrowy, nie zżarty korozją !!
tak wygladało zaraz po przyjezdzie:
ciekawostka, napis quattro z drucików instalacji ogrzewania tylnej szyby - fajnie to bedzie musiało wyglądać zimą jak się rozmrozi napis quattro
mój wzór z muzeum Audi w Inglostadt, po prostu miazga systemu... tez tak chce miec !
co prawda pierwotne plany zakładały pakiet UR quattro ale jak ma być nietypowy to po całości
fotele MIRCO S3 z napisem quattro
napedy z audi 90 z silnikiem 7A (R5 2,3 20V)
kompletny zawias tyl, sanki, dyfer, wahacze, pólosie , amory, heble + wał + skrzynia + połosie przód..
tarcza 345/32 z zaciskiem w feldze compotive - weszła na styk
hebelki na tył z audi S8 - aluminiowe zaciski z tłoczkiem 43mm
przekładnia z RS2 - 2,5 obrotu od skrajnych położeń
R32 połączony ze skrzynia biegow
sprzegło 2 tarczowe 2x228mm
turbina:
wastegate
kolektor ssący z runnerami róznej długości
mam juz zrobiony body kit na bazie oryginalnych form !!
http://schmidt-gfk.de/
maska sortquattro replica - produkcja AP Motorsport
zawieszenie gwintowane H&R z bilsteinem B8 monotube
camber platesy
reczny
klatka:
pierwsze przymiarki:
mój wzorzec
mam nadzieje, że kiedyś skoncze ten projekt i że auto nie bedzie najwolniejsze i jakoś bedzie chciało skręcać