Strona 1 z 16

Rympel 666

: 22 paź 2011, 22:11
autor: i28
Był październik 1998r., zimny, deszczowy... ktoś zapukał do drzwi...

Yyy sory, to nie ta historia. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


Ta szła jakoś tak.


Widzę ogłoszenie, dzwonię do gościa, jadę, oglądam, objeżdżam na małym torze (zupełnie przypadkiem akurat był pod ręką :mrgreen: ) i kupuję 90-tkę B2.

Tak to wyglądało w ogłoszeniu.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Coż to za pudło kupiłem ? Ano drugie A90 B2 quattro, wszystko seria, względnie kompletna, ale mechanicznie pełen łup. Zawias rozpierdzielony, silnik podmordowany, wnętrze takie sobie, blokady nie działają, lakier słaby, rudy bierze, klar odłazi, oklejona jak widać. Zupełne przeciwieństwo szarego rympla, ale i tak mi się podoba. :mrgreen:

A tak pod domem w parze z bliźniakiem, kupionym z rok wcześniej.

Obrazek
Obrazek

Jako, że kupiłem zimą, trza se było trochę poupalać. ;-)

Obrazek
Obrazek
Obrazek

A i coś w kalendarz AKP wsadzić.

Obrazek
Obrazek

W międzyczasie auto dostało kompletny zawias z ACQ B4 V6 (mcphersony, wózki, stabilizatory przód, tył, półosie, itd., itp.), słowem co spadło spod coupe, to wlazło do B2. Oczywiście wraz z dwutłoczkowmi Girlingami G60 na przód i G38 na tył. W komplecie z zawiasem wjechały nowe sprężyny Weitec -35/-35 i amortyzatory Sachs Advantage. Fot ni mam, jakoś się nie wykonały. :mrgreen:

Sztywności auta, prowadzenia i ciszy w porównaniu do tego co było seryjne nie da się w żaden sposób porównać...


No i tak sobie człowiek jeździł, próbował zamordować całkiem tego KV'a, i co... ? I nawet Kobusz latając bez 2,5L oleju nie dał rady. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

A że cienko było strasznie z kompresją i mocą, a drugi silnik (7A) już leżał i leżał, to wszystko zostało zwiezione do Krakau do Quattro-Service. Tam chłopaki go pięknie wmontowali, powymieniali co trzeba, poprowadzili wydech z kwasa 2,75" + tłumik końcowy MG Motorsport i oddali mi autko. :mrgreen:

Tak to wyszło:

Obrazek (fota zapożyczona od Kora, mnie gdzieś uciekł ten etap ;) )

Zupełnie seryjne, z odświeżoną głowicą i uwolnionym wydechem auto pokazało cuś takiego:

Obrazek

Jak widać QS tylko potwierdził, że wiedzą co robią i robią to dobrze. Auto machnęło od swapa już około 5k km i ani pół awarii (a lekko nie miało), paliwo do baku i jazda. ;)

Jeździć jakoś zaczęło, ale z wyglądem to już nie najlepiej było. :mrgreen: I tak czas się było za to wziąć.

Ruszyło cięcie, spawanie, pasowanie, lakier... Jako, że zdjęć z tego procesu sporawo, to umieszczam link do galeryjki.

Męczenie budy

O czym warto napisać. Chłopaki spisali się nieźle, robią takie auta nie od dziś (widać zresztą na migawkach auta jakie tam stoją), kupa blach powymieniana, maski ze cztery ściągałem, aż trafiła się ta właściwa, ale błotniki przednie kupiłem nowe z zamienników (podobno takich lepszych), to był błąd, dopasowanie ich kosztowało straszliwy nakład pracy, a i tak można się przyczepić... Trudnym tematem był też pas przedni, samo kombinowanie z przodem to kilka dni (a miało tak ładnie siąść i montażyk...). Generalnie co detal odkryty, to zaraz roboty na dzień więcej...

Wreszcie po 2,5 miesiąca (miało być 3-4 tygodnie) wyjechało tak.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Ewentualnie jeszcze dwie okazjonalne galeryjki:


Toruń 2011

Jesiennie


Wnętrze jest seryjne (no może przywrócone do seryjnego oraz kilka detali - kierownica Italvolanti z pakietu Audi Sport, jakieś dodatkowe wskaźniki, zupełnie nowe audio z zachowaniem seryjnych miejsc, itp. ;-) ), skłaniam się ku temu żeby takie pozostało, ale to się jeszcze okaże. Jedyna zmiana to podsufitka, stara, podarta i brudna (widać ją w galerii warsztatowej), została zastąpiona nową ciemną z lekką fakturą na materiale. Poniżej zdjęcia.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Graty się kupowały i kupują dalej, część już zamontowana (widać na zdjęciach), a część jeszcze czeka. Na wszystko przyjdzie czas. ;-)

ObrazekObrazek
ObrazekObrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Jak wreszcie wszystko pozakładam, dopasuję odpowiedni soft (a zajmuje to trochę czasu, bo wszystko na piechotę robię, rozkmina tego hitachi, a trzeba będzie jeszcze sondy powpinać...), silnik dostanie obrobioną głowicę (jak Artas przestanie się zajmować duperelami :mrgreen: ), to zrobimy nowy pomiar i się okaże co to to może. Na razie albo mi coś pasi albo jest BAD. :mrgreen: :mrgreen:
Obrazek
Obrazek

I spod maski jakoś ostatnio. Tam musi się wiele kwestii jeszcze zmienić, dopracować, ale w końcu coś trzeba mieć do zrobienia. :mrgreen:

Obrazek

No i taki to częściowo opisany kawałek żywota Rympla. :)


Oczywiście jest też mała nagrywka video deejay'a, która coś tam ujęła rympla. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Oto i ona. :!:

Nagrania z sezonu 2011:

:arrow: Obrazek

:arrow: Obrazek


Kwiecień 2012 - nowe koło.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Maj 2012 - hamulce tył, Girling 43 + tarcza wentylowana 270x22.

Obrazek
Obrazek

Sierpień 2012 - elektryka szyb, dachu i trochę nowych gadżetów pod maskę

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Gadżeciki.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Sezon 2013 - gwint, felgi Rial F1 17x8J, dokładka przednia

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Następne wieści i akcje niedługo. ;-)

: 22 paź 2011, 22:16
autor: Tigeros
Ale lalka :shock: Budżet pewnie nie mały w to poszedł ale efekt piorunujący :!:

: 22 paź 2011, 22:31
autor: Leo
Adaś, a pewnie pobrandzlujemy się i tutaj nad nią ;)

Super wozidełko :D

: 22 paź 2011, 22:31
autor: Apocalipto
i28, szacunek za włożone serce, oby każdy dbał tak o klasyki <spoko>

: 22 paź 2011, 22:53
autor: Marcin_89
Grill chyba lepszy ze znaczkiem.
Ale jako całość - świetna, zapodaj jeszcze trochę zdjęć z zewnątrz. Jest mega :-)

: 22 paź 2011, 23:02
autor: taktownie
piękna!

: 23 paź 2011, 07:07
autor: Harry71
Niema co Rumpel na 6 z +

: 23 paź 2011, 08:33
autor: Niki20
No to ładnie dokładacie do pieca :shock: Kolejne 7A w budzie B2... Niesamowite przeobrażenie 90tki.

Niesamowicie to autko wygląda :!:

: 23 paź 2011, 10:15
autor: gornik
Wizualnie, technicznie i oczywiście całościowo bomba.
Kładzie mnie na klatę ta B2uja. :mrgreen:

Jak można, również więcej zdjęć bym przejrzał.

: 23 paź 2011, 10:35
autor: i28
Oj chłopy, przecież tam jest galeria ponad 80 zdjęć z procesu blacharsko lakierniczego, a do tego kolejne 2 galerie zdjęć po zrobieniu. Jedna z Torunia 2011, a druga gdzieś tam jesienna (nawet auto było nieumyte :mrgreen: ). Na filmie deejaya (link na końcu opisu) też można coś tam przyuważyć w ruchu. ;-)

Mało ? :-P

A no i dzięki za opinie. :mrgreen:

: 23 paź 2011, 10:36
autor: gornik
Wszystko przejrzałem i ....... mało :)

: 23 paź 2011, 10:37
autor: mikoPKK99
Kurde ekstra wózek.

: 23 paź 2011, 10:38
autor: i28
gornik pisze:Wszystko przejrzałem i ....... mało :)
Cholera, no to trza obejrzeć na żywo, nie pozostaje nic innego... :mrgreen:

: 23 paź 2011, 11:14
autor: Harry71
i28 pisze:
gornik pisze:Wszystko przejrzałem i ....... mało :)
Cholera, no to trza obejrzeć na żywo, nie pozostaje nic innego... :mrgreen:
To gdzie cie we wrocku mozna spotkac

: 23 paź 2011, 13:21
autor: GerB3
No jest moc <ok>