Strona 1 z 3

[Audi 90 b2 1.6TD] by MrRabbit

: 22 mar 2013, 20:14
autor: MrRabbit
Witam jest to moja pierwsza wiekowa Audiczka, którą kupiłem od starszego Pana.
Podobno stała praktycznie w garażu, rocznie robione może 1tys. km (do kościółka)
Stan samochodu wydaje mi się ogólnie być niezły lecz do wyczyszczenia. Jakieś niedoskonałości są ale raczej to kosmetyka.
Wydaje mi się, że jest to pierwszy "TurboKlekot" w 90 b2 na forum, chyba że przeoczyłem kogoś.
Mam nadzieje że uda mi się doprowadzić samochód do jeszcze lepszego wyglądu bo ma potencjał.

Kilka fotek jeszcze od właściciela, nowe zrobię jak już wysprzątam autko i usunę "rozwiązania techniczne" starszego pana który nim jeździł.

ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazek

Pierwsze naprawy jakie planuje robić to:
- uruchomienie centralnego zamka ( być może zabawa z bezpiecznikami)
- tylnie szyby el. nie działają (j.w.)
-wyłączenie durnej rzeczy - nie wiem nawet co to ma na celu, po przekręceniu kluczyka przed odpaleniem cyka prawy kierunek. Taka sama sytuacja po zgaszeniu pojazdu.
-zegarek na liczniku do zrobienia
-prawe lusterko do sprawdzenia, bo miałem problemy z przestawianiem go
-nie wiem czy wybierak nie jest do zrobienia, być może tak w tym modelu lata drążek:)

Inne zaobserwowane i zrobione rzeczy będę dodawał regularnie w miarę możliwości


*********************************************************
10,04,2013

Zrobiony rozrząd, pompa wody uszczelniacze ;]

Przyszła już paczuszka z oryginalnym włącznikiem świateł więc niedługo będzie zamontowany - jeśli uda mi się wydłubać klej na gorąco z plastiku od zegarów

*********************************************************

20.04.2013

Mam już dodatkowe zegary ciśnienie oleju temp i ładowanie, teraz tylko je wyczyscic. Dokupić czujniki i do montowania.

**********************************************************

22,04,2013

Rozmontowane drzwi bo coś nie mogłem się otworzyć od środka ;)
Obrazek
ObrazekObrazek

A tak mam podłączony włącznik świateł
Obrazek

i nie wiem jak podłączyć oryginalny żeby czegoś nie popalić ;)

************************************************************

01.05.2013


Nowe fele na zdjęciu przed zakupem wyglądały znacznie lepiej niż w rzeczywistości, no ale cóż sie spodziewać za takie pieniądze.
Obrazek

No i mała renowacja
Obrazek
Obrazek

Wersja próbna, chociaż jeszcze lakier nie jest zrobiony na audicy więc będzie trochę kiepski efekt:]
Obrazek
Jeśli ten kolorek się nie sprawdzi pójdą na złoto ;)

: 22 mar 2013, 20:21
autor: AudiLaziska
Widziałem na allegro, sam chciałem kupić :) zazdroszczę, bo piękna maszyna ;) powodzenia i dbaj :)

: 22 mar 2013, 20:22
autor: Krycha
Też widziałem na allegro, stała całkiem niedaleko mnie i miałem podjechać obejrzeć :)

: 25 mar 2013, 13:53
autor: trepek
Hmmm... ciekawe patenty ;-) Jakoś turbiny nie widzę, pięknie rozwiązany dolot powietrza poprzez rurę od odkurzacza :-) Jak wogóle powietrze trafia do silnika?
Zrób zdjęcie miejsca, gdzie powinna być turbina.

: 25 mar 2013, 14:01
autor: duo
trepek pisze:Jakoś turbiny nie widzę
ani ja .. poza tym wszystko mi się podoba, zazdroszczę ładnego auta :!: z ciekawości można wiedzieć ile kosztowała ?

: 25 mar 2013, 14:02
autor: Ganimadeus
Naprawdę niezła baza ;] Powodzenia w ogarnianiu.

: 25 mar 2013, 14:51
autor: jmm
Nooo... niezły rarytas, 90-tka B2 z silnikiem 1.6TD. Jakaś śmiesznie mała liczba tych aut powstała.

Widzę, że ktoś chamsko przykręcił boczek kierowcy i przedni zderzak :(

Załóż oryginalne kapsle, albo skombinuj jakieś alufelgi, bo na tych kołpakach nie prezentuje się najlepiej.

Zdjąłbym też te odbojniki na drzwiach, plastikowe nakładki na masce i OOOO z tylnej klapy. I konieczne poszukaj fabrycznego przełącznika do świateł (mam taki, ale za rzadki, żeby się go pozbyć <ok>)

Aaaa, no i rejestrację zamontuj tak jak fabryka chciała, czyli trochę wyżej.

Wpadaj też na forum audi-b2.pl

: 25 mar 2013, 17:35
autor: MrRabbit
trepek, turbinka jest ale dziwnie schowana po lewej.( niestety zapiekła się chyba przy tym jak dziadziuś jeździł).
Wymieniłem dziś filtr paliwa i powietrza po czym audica odżyła i śmiało poleciała 130.
Nie chciałem zbytnio szaleć bo mam jeszcze do wymiany pasek rozrządu i rolkę oraz sworzeń prawego wachacza.

Może macie coś do polecenia jak odszorować chromy z (chyba farby) bo ramka wokoło przedniej i tylnej szyby zamalowane....

planuje zmienić cały przedni zderzak bo dużo przeżył,tak samo kierunki i halogeny nie wydają mi się być oryginalne. A jeśli nawet to chamsko przymocowane wkrętami.

Miała dziś iść na aluski ale zdziwiłem się po odkręceniu koła ze rozstaw to 4x108?
Wydawało mi się że tutaj jeszcze 4x100 było.

Tak wiem przełącznik od świateł z poldka ;)

: 25 mar 2013, 17:41
autor: bloku
Piekny rarytas. Mimo, że diesel to zło to w tym przypadku jest to rodzynek. Zważywszy, że TDki w 90B2 były namega wypasie.

Jeśli planujesz ori stan auta to przygotuj się na brak mocy i zatyczki do uszu :D Osobiście kombinowałbym choćby z 1Ztem.


90tki miały wszystkie 4x108 - nawet takie biedaki jak TDki czy 2,0 JS. Inaczej było w B2 Coupe.

: 25 mar 2013, 18:49
autor: trepek
MrRabbit pisze:trepek, turbinka jest ale dziwnie schowana po lewej.( niestety zapiekła się chyba przy tym jak dziadziuś jeździł).
Dawaj zdjęcia tej turbiny bo tak nisko schowane są np. modele VNT z 1.9 TDI 110 km ;-) Ciekawe co tam za kolektor wydechowy masz i gdzie do kolektora dolotowego masz doprowadzane powietrze.

Samochód ciekawy. Pierw myślałem, że może jakiś swap ale nie widzę na podłużnicach łap. No chyba, że audi 90 w b2 było z silnikami R4 też.

: 25 mar 2013, 20:33
autor: jmm
trepek pisze: Samochód ciekawy. Pierw myślałem, że może jakiś swap ale nie widzę na podłużnicach łap. No chyba, że audi 90 w b2 było z silnikami R4 też.
Zarówno 90 B2, jak i 90 B3 wychodziły w wersji 1.6TD. Co więcej, na jakieś wybrane rynki było 90 B3, z 1.8 DZ pod maską.

: 27 mar 2013, 18:25
autor: skoti
Bardzo ładna tylko te kołpaki rażą mnie w dekiel

: 02 kwie 2013, 13:45
autor: MrRabbit
Obrazek
Zaobserwowałem lekkie bąbelkowanie na zimnym silniku w tym miejscu. Po jakimś czasie ustaje.
trepek pisze:Hmmm... ciekawe patenty ;-) Jakoś turbiny nie widzę, pięknie rozwiązany dolot powietrza poprzez rurę od odkurzacza :-) Jak w ogóle powietrze trafia do silnika?
Zrób zdjęcie miejsca, gdzie powinna być turbina.
Proszę bardzo, wcześniej jakoś czasu nie mogłem znaleźć.
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek


Zastanawiam się nad wypolerowaniem pokrywy zaworów i posprzątanie troszkę pod maską, czy polerka to dobry pomysł??
Lepiej odkręcić element czy jechać na zamontowanym?:>



Co sądzicie o postawieniu na sezon audiczki na szeroką stal??
Niestety jeszcze nie mam felg, będę musiał je zrobić i zastanowić nad kolorem bądź polerka.

: 02 kwie 2013, 15:04
autor: trepek
To bąbelkowanie jest w kolektora wydechowego.

A powiem tak:

Ja Ciebie nie pierniczę, pierwszy raz w życiu widzę takie kolektory :| I to wszystko ori! No no :mrgreen:
Powiedz mi jedną rzecz, ta rura z odkurzacza gdzie wchodzi? I gdzie idzie wąż z obudowy filtra powietrza?

: 02 kwie 2013, 15:10
autor: matt1988
Tak było ori w b2 i tam chyba k24 siedzi <lupa>