Strona 1 z 2

Takie tam B2a 4.2 V8 ABZ - tylko puki co N/A :) by BRmotoRS

: 17 gru 2013, 00:04
autor: guziq
Samochód trafil do mnie na wiosne, z krainy polskich jezior - gdzie przestał spokojnie 2, lub wiecej lat. Pierwsze ogledziny - nadwozie w bardzo dobrym stanie, progi całe, podloga wszedzie jest itp. Okazało sie ze wstepne ogledziny były prawidłowe i samochod naprawde jest "mocno" zdrowy.
Jako ze zawalony byłem robota (w sumie teraz tez jestem) robilem go z doskoku, co chwila odkrywajac niespodzianki jakie ukrył w aucie i czesciach poprzedni własciciel przez 2 lata postoju u niego na placu. Umowa była, ze mam tylko wsadzic silnik, odpalic na krotko, zrobic wode i heyah. Reszte (odchwaszczenie) własciciel miał zrobic we własnym zakresie. Plany sie jednak zmieniły, ponamawiałem własciciela na kilka "uysprawnien" bo szkoda tego nie zrobic przy swapie, i tak z samego włożenia silnika zrobiła sie kompletna odbudował auta.

Standardowo - przerobienie wózka:
Obrazek
poszedłem z rozpedu, dopiero jak juz go obnizyłem, zauwazyłem ze nie ma stabilizatora (ot taka rutyna :) ) - dzwonie do własciciela, własciciel do porzpedniego tunera - przyszły mocowania stabi i stabi na przód. No to poszlismy dalej z robota i wózek dostał stalowe tuleje:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
I silniczek polaczony ze skrzynia - narazie czysto przymiarowo:
Obrazek
Obrazek
i wsadzony do budy w celu dalszych prac:
Obrazek
Obrazek
Okazało sie ze silnik, mimo ze umieszczony standardowo jak w kazdym A80 - wypadał cos drastycznie nisko:
Obrazek
Obrazek

winne za to było takie tam "stuningowaie" zawiasu:
Obrazek
Poszła seria i wreszcie zrobilo sie pod miska troche wiecej miejsca.

W miedzy czasie zamach wrócił z odelzania:
Obrazek
Obrazek
i wynikły cyrki z dociskiem, ktory co prawda pasował do zamachu, ale tylko bez tarczy. po załozeniu tarczy, słoneczko wywijało sie w druga strone i sprzegło nie robiło :) Docisk przyszedł z allegro i mozna bylo poskladac całosc.

Wszystko było juz pokompletowane, wiec nic tylko skladac na gotowo - po wyciagnieciu szmat z kanałów ssacych, oczom mym ukazał sie widok tragiczny - ale tutaj nie moge znalezc zdjec, mysle ze własciciel cos wstawi. Podjałem wiec decyzje o zdjeciu głowic - i chwała bogu ze tak zrobiłem, bo silnik w srodku wyglada tak:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Wiec zaczelismy rozbierac dalej:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

i finalnie wychodzi to tak:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Dzisiaj załozyłem czapki - pomiar kompresji oscyluje w okolicach 14bar - na 2 cyl jest troszke slabiej, ok 12, ale zakladjaac ze silnika stał 2,5 roku, dostanie wecy i sie poukłada. Jak kazde V8 :)

W miedzyczasie zrobilismy mała regeneracje tylnych hamulców: (tylne sanie tez dostały komplet nowych stalowych tulejek)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Odkrylismy ze wał, ktory byl bardzo ładnie zawiniety stretchem, po odwinieciu okazał sie nie dosc ze nie pasujacy (za krotki) to jeszcze był słaby :)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Swoja droga kolo pasowe odkrecalismy tak:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
od nowosci nikt nie wymienial rozrzadu :)

Wydech wyszedł tak:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

A wieniec na kole pasowym wyglada tak:
Obrazek


Bede na bierzaco robil updaty, ale projekt juz publikuje, bo jeszcze pomyslicie ze nic nie robie :)

: 17 gru 2013, 00:22
autor: Fanthom
Będzie kosa - jak wszystkie b2 z 4.2 <ok>

: 17 gru 2013, 00:25
autor: LU CASH
No i jest B2 ABZ :-)

Gratulować :-)


Kto robił tulejki sanek?

: 17 gru 2013, 00:47
autor: guziq
Ja robie. Tuleje sa stalowe, wspawywane. Nie lubie 2czesciowek :)

Gratulowac to mozna wlascicielowi, ze wreszcie po prawie 3 latach stania samochod bedzie jezdzil :) Ja tylko wykonuje swoja prace najlepiej jak moge :)

: 17 gru 2013, 07:04
autor: Kolczat
kolejna dobra robota <ok>

: 17 gru 2013, 08:49
autor: Krycha
Dla mnie miszcz! mam nadzieje że kiedyś dorobie się B2Q + V8 do zabawy :mrgreen:

: 17 gru 2013, 13:03
autor: chmiel25
Quzik to cudowne V8 z pustym wałkiem?
Fanthom pisze:Będzie kosa - jak wszystkie b2 z 4.2
Chyba kolejne z wielu :mrgreen:

: 17 gru 2013, 13:19
autor: guziq
Tak, to to.

: 18 gru 2013, 00:09
autor: skoti
Ten silnik wygląda jak by ktoś do niego narzygał , a daj zdjęcia całego auta jak możesz. dzięki

: 18 gru 2013, 22:10
autor: guziq
Jak zdejme fure z podnosnika to porobie....

: 18 gru 2013, 22:54
autor: bloku
Powoli zaczynasz być nudny z tymi V8 :mrgreen: Może czas na V10...

Czekam aż ten potwór wyjedzie, bedzie odśnieżał nawet latem :mrgreen:

: 23 lut 2014, 10:39
autor: guziq
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

: 23 lut 2014, 11:22
autor: Przemas80
Bajka ,a co z białym b4 z przodem b3 coupe <ok>

: 23 lut 2014, 18:05
autor: guziq
Nie mam na nie czasu. Zmienila sie mocno koncepcja w miedzyczasie, silnik VR6 jezdzi w golfie Cieplaka, ja najpierw buduje sobie 8v turbo, puki co znalazlem chwile na zalozenie sobie intercoolera i mam jedynego wolnossaka z IC na dolocie. Plan jest żeby zrobić okolice 300Hp na seryjnym dole, a potem wjedzie jednak ABZ, bo w końcu czymś sie musze reklamować, nie zdecydowalem czy na turbo czy na rootsie, i nie wiem czy z manualrm 0A3 czy z 4HP24...
Mialem jeszcze czas zeby zalozyc zawias Koni Sport z regulacja twardości na sprężyną H&R z gleba -50 albo nawet -60 (ciezko wyczuć), kupilem zwrotnice przednie i tylne na lozyska 82m. Mam juz obcykany bezadapterowy zestaw p'n'p na tyl pod przednia tarcze 280x22, pasujący do tego stopnia ze goli nawet wyjscie linki ręcznego i z niczym nie koliduje, zamowilem steering quickner dzieki uprzejmości cowboya, mam plan na przeniesienie mocowań kielichów tak jak to bylo w competition torowym, co da jeszcze wieksza glebę z przodu. Pomyslow jest masa, na nic nie ma czasu...

: 11 mar 2014, 14:43
autor: Kawka
Czy stalowe tuleje do sanek zamiast gumowych nie wpłyną negatywnie na nie wiem co ale tak moze byc ? Opowiedz mi dlaczego takie rozwiazanie bo sam wkładam V6 od 80 i jak mają mi sanki spaść na glebe to wole tez takie tuleje zrobic, pozdro