Strona 1 z 42

[Typ89 R5] 2.5 R5 07K + skrzynia 0B4 40/60 6G Projekt...

: 27 lis 2007, 19:25
autor: Audi Sport
Witam,
Jestem w posiadaniu Audi 80 B3 2.0 na KE-Motronic'u, zakupione przez ojca w 97r. Pełnoprawnie jest już moja od 09r. :mrgreen: Przodzik został zmieniony na B4 i to cały przód wraz z błotnikami, lampami itp. Jest plan powrotu do pięknego seryjnego ryjka ;-)


Trochę info na jego temat ;-)

:arrow: Model: 80 B3(Typ89)
:arrow: Data produkcji: 15.12.1988r
:arrow: Silnik: 2.0 83kW/113KM, oznaczenie jednostki: 3A, wtrysk wielopunktowy Bosch KE-Motronic (mechaniczny)
:arrow: Kolor: Satin Black Metalic (Satynowy czarny metalizowany) LY9Y



Wyposażenie dodatkowe z jakim wyszło z fabryki :-):

- Dodatkowe zegary
- Obniżone sportowe zawieszenie -25mm
- Przyciemnione szyby z zielonym paskiem na przedniej szybie
- Tylna kanapa z podłokietnikiem i zagłówkami
- Pełnowymiarowe koło zapasowe
- Reflektory przeciwmgłowe
- Szyberdach
- Zderzaki i lusterka w kolorze nadwozia
- Spoiler na klapie bagażnika aluminiowy (wysoki)
- Tylna blenda Hella rot
- Skórzana gałka zmiany biegów, skórzany mieszek
- Lakier metalic



Wyposażenie wymodzone za czasów niemca:

- Elektryczne szyby przód (dorabiane na siłownikach i przekaźnikach Bosch'a i przełącznikach znajdujących się w tunelu środkowym) - WON !
- Centralny zamek na przód (na elektrycznych podnośnikach) - OUT :!:
- Dioda w tunelu środkowym (straszak imitujący alarm - zaczyna migać po zamknięciu zamka) - WON !
- Zestaw 6 głośników na przetwornicach fimy Blaupunkt w tylnej półce. - WON !




Modyfikacje (zrezane) <oki> :!::

- Wspomaganie
- Teleskop do otwierania maski (w oryginalnym miejscu)
- Oryginalny skórzany mieszek
- Klima manualna oryginalna z b3 ( wyciągnięta z audi z tego samego roku i miesiąca produkcji :D) No i najważniejsze, że działa :D
- Kierownica Audi Sport
- Dokładka tunelu środkowego na popielniczkę od wersji US. Dzięki DZIKI <piwo>
- Oryginalny emblemat na deskę od wersji SPORT Edition
- Daszki z podświetlanymi lusterkami dla kierowcy i pasażera od wersji US - Dzięki DZIKI <piwo>
- Wyświetlacz temperatury zewnętrznej
- Tapicerka satynowa z pół kubełkami i boczkami od wersji <quattro> <yes> - Teraz to się siedzi :D
- Przycisk ANTI LOCK czyli wyłącznik ABSu od wersji US. Dzięki DZIKI <piwo>
- Oryginalny centralny zamek na 4 drzwi i klapę bagażnika - <ok>
- Moduł AC/BC - <ok>
- Przycisk do zmian funkcji w BC - Dzięki DZIKI <piwo> - <ok>
- Elektryczne szyby x4 - <ok>
- Elektryczne i podgrzewane lusterka - <ok>
- Nawiewy na nogi pasażerów tylnej kanapy - <ok>
- Ori audio na tył Blaupunkta wraz z "Duo Sound'em" i syczkami <ok>
- Zaślepienie czarnej dziury przyciskami
- Tunel środkowy z przyciskiem blokady dyfra od <quattro> i boxem na kasety Fischera (Przycisk blokady dyfra zaadaptowano na włącznik CB :-D)
- Rygle z białym "łebkiem" i napisem "P"
- Ori układ podciśnienia do klapki od obiegu wewnętrznego
- Obieg wew. bez włączania klimy :-P
- Tempomat ;-)
- Regulacja wys. świateł
- El. Szyber
- Pełnosprawny Autocheck - moduły kontroli świateł przednich i tylnych itd.
- Wyświetlacz temp. zewnętrznej
- Podświetlanie tylnej popielniczki - zrezana wiązka na wzór oryginału
- Climatronic w wersji z obiegiem wewnętrznym <ok>
- Powrót frontu B3 z 90'tki <ok>

Plany :!::

- Swap na coś męskiego - 2.2 10VT bądź 20VT lub 2.7 Biturbo <ok>
- Dokładki Kamei: Zderzaki, progi, błotniki i nadkola
- <quattro> (dość odległy plan)
- Gwint
- Ori hak z odpinaną kulą


Parę zdjęć ze Stycznia 2007r.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek



Oto fotki po montażu wspomagania:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek




28 Wrzesień 2009 r.

Zdjęcia po montażu klimy w audiczce :D


Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek


Kierownica Audi Sport :D :


ObrazekObrazekObrazekObrazek


Mini sesja podwórkowa :lol: :


Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek ObrazekObrazekObrazek


A oto część gratów, które czekają na montaż :

Obrazek


W pstrykaniu fotek towarzyszył mi mój wierny psiak.

Obrazek


31 Październik 2009 22:15



Mini sesja w ogródku ;D


Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek ObrazekObrazek


PS. Sorki ale nie kupiłem pasty i autko nie błyszczy się tak jak powinno ;/

01.12.2009r.

W nowym miesiącu nowe mody. Doszła niespotykana dokładka popielniczki tylnej od wersji USA <mikolaj> <rotfl> Wielkie podziękowania dla kolegi Dziki <piwo> <ok>


ObrazekObrazekObrazek


Doszedł też oryginalny emblemacik SPORT Edition <ok>


ObrazekObrazek

24.12.2009r.


Doszły daszki z podświetlanymi lusterkami dla kierowcy i pasażera. Zamontowałem je już jakiś czas temu ale teraz postanowiłem się dopiero pochwalić. Podziękowania dla kolegi DZIKI <piwo>

Zdjęcia:


ObrazekObrazekObrazek


09.01.2010r.


Nowy rok zajebiście się zaczął. Doszła upragniona satynowa tapicerka od A90 2.3 20V <quattro> Fotele przednie to kubełki z napisami <quattro> i tylna kanapa z podłokietnikiem też z napisami <quattro> Boczki zamontowane zostaną na wiosnę kiedy się ociepli :-D Daję fotki po montażu tapicerki robione na szybko. Niedługo dodam lepszej jakości.

Fotki po zmianie tapicerki <piwo> :

ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazek

13.02.10r.


Powolutku aż do skutku dokładam kolejny przycisk więc teraz zamiast 3 są już 4 przyciski i od razu się jaśniej w nocy w autku zrobiło :lol: Dodatkowym przyciskiem jest przycisk z napisem ANTI LOCK z wersji A90 US czyli odpowiednik europejskiego przycisku wyłącznika ABSu. Za ten rarytasik wielkie podziękowania do kolegi DZIKI <piwo>

Zdjęcia:

ObrazekObrazekObrazekObrazek

15.02.10r.

Dzisiaj doszły do mnie kolejne graty do montażu.
1. To tłumik oryginalny Walkera i oczywiście nówka sztuka. Teraz tylko kupić jakąś porządną dwururkę :mrgreen:
2. Pocztą doszły też łożyska na tył firmy FAG. Wielkie dzięki za pomoc w dokonaniu wyboru :-D <piwo>

Zdjęcia:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek

24.05.10r.

Po długiej nieobecności Audiczka doczekała się:
- gumowa uszczelki pod pokrywą zaworów firmy Elring
- letnie oponki na wyczyszczonych alu
- bielutka wlepa z IV serii <ok> <piwo>
- and parę innych rzeczy o których już zapomniałem :-D


Zdjęcia:

ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazekObrazek


16.06.10r.

Jakiś czas temu z okazji, że tata wyjechał na delegację miałem okazję zamontowac to za co sie brałem od dłuższego czasu. Więc do rzeczy. Zamontowałem wszystkie el. szybki, ori centrala i AC/BC. Babrałem się z tym cały tydzień ale było warto :mrgreen:

Zdjęcia:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek

12.12.2010r.

Uaktualnię trochę temat fotkami z montażu ori nagłośnienia na tył i instalacji podciśnienia do klapki od obiegu wewnętrznego.

Zdjęcia:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

25.04.2011r.

Coś tam się ostatnio dzieje :-D Trwa walka z ciśnieniem oleju na jałowym aby było idealne 2 BAR. Zostały poczynione tu temu takie oto środki.

Zakupiono:
- pompa oleju Meyle
- uszczelka miski Victor Reinz
- uszczelniacz wału Elring
- uszczelka korpusu uszczelniacza wału
- olej Valvoline Maxlife 10w40
- ENGINE FLUSCH z Liqui Moly - czyli tzw. płukanka
- CeraTEC też z Liqui Moly

Dodatkowo zakupiona skrzynia AKL czeka na montaż, ponieważ stara się wysrała.
Wydatki związane z tą operacją :-D:
- olej Castrol TAF-X 0,5Lx5=2,5L
- łożysko oporowe LUK
- płyn hamulcowy ATE 1L
- "nowa" półośka prawa z ori przegubami - stary wewnętrzny przegub miał luzy

Podziękowania dla Słonik'a za wyposażenie w większość z w.w części jak i wytrwałość <ok>
Dzięki stary <piwo>

Silnik poskładany lecz brak fot przy składaniu słupka :-/ Robota na razie stoi, a silnik zwisa, bo czekam na paczkę z częściami z ASO.

A tak se silnik zwisa :-D
Obrazek
Nie pękaj, dasz radę, jeszcze tylko trochę :!: :mrgreen:


W miedzy czasie postanowiłem pozbyć się w rudego w bagażniku i nieszczelności przez którą wprosił się rudy. Przy okazji hak spawany przez mietka w szopie został wywalony. Dziury po nim zostały zaklejone klejem do szyb, zamalowane farbą jak i zabezpieczone barankiem. Pokusiłem się też o wyeliminowanie ognisk korozji na podwoziu.

W tym celu zakupiłem:
- Brunox Epoxy 0,5L na pędzel - gorąco polecam, wpier..la rdzę aż miło <ok>
- klej do szyb Forch
- baranek firmy Novol w sprayu 2x0,5L
- farba chlorokauczukowa czarna do metalu - puszka 1L

Foty z prac <aparat>:

Na początku był chaos...
Obrazek Obrazek

...ale zostało to w miarę ogarnięte.
Obrazek Obrazek Obrazek

Z pomocą przyszły 2 warstwy Brunox Epoxy jak i na to 2 kolejne warstwy farby chlorokauczukowej. I jest spokój :-D

A oto winowajca tej całej akcji :-x
Obrazek
Został on ujarzmiony klejem do szyb i teraz ładnie przylega i nie przecieka :-P

Teraz czas na podwozie. Foty po walce Rudego z Brunox Epoxy. Wygląda to mniej więcej jak walka Najmana z Pudzianem :mrgreen:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek


13.07.2011r.

Kolejna próba okazała się niepowodzeniem :evil: Silnik jednak trzyma tego 1 bara na wolnych :roll: Niepotrzebnie zmieniałem panewki główne ponieważ były w świetnym stanie, zaś korbowodowe już "trochę" gorzej.
Wymieniony został także kruciec z tyłu głowicy i tulejka bagnetu oleju na ori z ASO <ok> Przy okazji zmieniłem także pasek rozrządu, rolkę napinającą i uszczelkę wydechu łączącą kolektor z "portkami" ;-)

Zdjęcia:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek

Tak oto wyglądają stare panewki z 88 roku :-P

Obrazek


Kolejną, rzeczą, która mnie zastanawia to przy pierwszym zdejmowaniu miski na jej dnie był taki malutki metalowy oring, na początku myślałem, że to z pompy oleju, ale jak ją później rozebrałem to w niej nie ma takich rzeczy. Czy w podstawie filtra oleju jest jakiś zaworek regulujący ciśnienie :?: W chłodniczce nie ma czasem jakichś zaworków, spręzynek bądź czegokolwiek co reguluje ciśnienie :?: Dodam, że na zimnym silniku ciśnienie wynosi 5,5 bar i nawet nie drgnie jak dodam gazu :roll:

17.09.2011r.

Ciąg dalszy walki z ciśnieniem oleju... Dotarły części potrzebne do tej operacji <ok> Podziękowania dla kolegi szoton <piwo> , który zaopatruje mnie w części z ASO ;-)

Lista gratów:
- filtr oleju
- uszczelka podstawki filtra oleju
- uszczelka chłodniczki oleju
- zaślepka (w podwoziu)

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek

Zmęczony używaniem wyślizganego zwykłego kluczyka postanowiłem zaszaleć i zamówić sobie wersję z podświetlaniem za pomocą żarówki :-D

Obrazek[/URL[URL=http://img231.imageshack.us/i/1002386z.jpg/]Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek


15.08.2012r.

Temat climatorncia uważam za zamknięty (oczywisćie tylko we wnętrzu). Pozostało ogarnąć klimę od strony mechanicznej aby był chłodek <ok> Wszystko działa jak fabryka chciała :mrgreen: Poza troniciem wpadło tez inne dodatkowe wyposażenie.

Co wpadło ?

- Climatronic - bogatsza wersja z obiegiem wewnętrznym <ok>
- Tempomat - P&P z Typ89 3A US
- Regulacja wys. świateł
- Pełnosprawny Autocheck - moduły kontroli świateł przednich i tylnych itd.
- Wyświetlacz temp. zew. - wreszcie wyświetla temp. po 3 latach :mrgreen:
- Podświetlanie tylnej popielniczki - zrezana wiązka na wzór oryginału ;-)

Sprawozdania i zdjęcia z etapów prac ;-)

Prace powoli idą, została puszczona wiązka pod deską od tronica, tempomatu, reg. wys. świateł i poprawnie puszczona wiązka od przełącznika BC. W desce zamontowany został czujnik nasłonecznienia ( w stelażu deski jest już wykonany na niego otwór, kwestia wycięcia otworu we floku). Do tego zamontowany został stelaż serownika podciśnień i wentylatorka od czuja nasłonecznienia. Wpadł też czujnik wilgotności powietrza do lampki w podsufitce. Przy okazji puściłem ori wiązkę przednich głośników.

Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek

Doszła taśma do wiązek to wziąłem się za obklejanie instalacji :mrgreen: Wszczepiłem też instalację modułu kontroli świateł do wiązki tylnych lamp.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek




Nareszcie udało mi się dostać wiązkę tzw. lewą (lampy, halogeny, kierunki, klakson, wentylatory chłodnicy itp.) od wersji z climatorniciem z R5, bo dostać to do R4 to już nielada wyczyn. Chcę mieć wszystko ori bym później nie zastanawiał się co z czym i dlaczego jak sie coś skopie ;-) Instalacja jest zupełnie inaczej rozwiązana niż w wersji bez klimy. We wtyczce czujnika temp. w chłodnicy są 3 przewody do 1'go i 2'giego biegu wentylatora. Pod skrzynkę bezp. dochodzi szara wtyczka i wywalamy dotychczasowy przekaźnik wentylatora z gniazda nr. 2 i zastępujemy go dwoma przekaźnikami 214 w 6 i 11 gnieździe ;-) Do tego mamy wtyczkę do połaczenia z instalacją spod deski rozdzielczej z sygnałami do załączania poszczególnych biegów wentylatora. Do tego wzbogaciłem wiązkę poprzez wszepienie instalacji do modułu kontroli przednich świateł do AC <ok>
Dziś odpaliłem tronica na właczonym zapłonie i borykam się z problemem wyświetlanej temp. zew. po podpięciu wyświetlacza tego w liczniku :roll:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek


Zrezałem sobie również wiązkę podświetlania tylnej popielniczki ;-)

Obrazek Obrazek




Witam,
Sprawę wskazywania temp. zew. ogarnąłem bardzo prostym sposobem dokładając nowy czujnik :mrgreen: W tym celu trzeba było wyrezać wiązkę i jakoś połączyć to z instalacją tronica spod deski ;-) Niestety fachowcy z U.S.A nie przewidzieli instalacji pod wyświetlacz skoro można sprawdzić temperaturę zewnętrzna przy pomocy przycisku "Outside temp." ;-) Rozwiązałem też problem niedziałającego drugiego biegu wentylatora, wystarczyło postudiować schematy ;-) Nie obyło się też bez problemów z prawidłowym działaniem tronica. Po przekręceniu zapłonu migała dioda na panelu sygnalizująca niesprawność przez co nie załączało sprężarki. Winny okazał się zimny lut na potencjonometrze silniczka regulacji klapy ciepłe/zimne ;-) Teraz wszystko bangla, czas składać wnętrze :mrgreen: Niestety kody tronica znalazłem tylko na niemieckiej stronie, a z językiem niezbyt, a od tronica nowszego nie pasują, a ze schematami spory problem :roll: Jednak czego się nie robi by było jak w fabryce ;-) Pozostało tylko kupić czarny panel, jak co chętnie się zamienię za swój w prawdziwym drewnie ;-)

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek




Zamontowany został oczywiście czujnik temp. cieczy chłodzącej na wężu zasilającym do nagrzewnicym.

Obrazek Obrazek Obrazek




Jako iż jestem w przekonaniu, że dobry wypas to full wypas postanowiłem do niego dążyć doposażając czarnulę w tempomacik. Oczywiście nie ma lipy i pozostałem przy przełączniku starego typu, a zestaw pochodzi z 80'tki US z 3A więc P&P. W zestawie niepocięta wiązka co wnioskuje, że sprzedający nie jest idiotą <ok> Jedynie muszę gdzieś dostać tulejkę chyba teflonową do cięgna guszki (teraz zastepuje je patent z podkładką owiniętą izolacją...)

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek




Już wszystko poskładane, pozostało tylko dopieścić szczegóły ;-)

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek



27.08.2012r.

Nadejszła wiekopomna chwiła, po wielu latach front B3 powrócił w pięknym stylu <ok> Miał być z 80'tki ale nie mogłem dostać ori lamp w dobrym stanie i dobrej kasie Pozostało jedynie zakupić listwę i wtedy spasować front na gotowo ;-) Do tego z tyłu lekka gleba jakieś -40-50mm, z przodu w najbliższym czasie ;-)

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek



14.09.2012r.

Na pokład wpadło "nowe" oryginalne radio Audi Delta II Bose <ok> Stan radia oceniam na BDB. Aby wszystko działało podpięty został wzmacniacz 400W, co prawda nie wysokich lotów ale to tak chwilowa konfiguracja, którą w przyszłości zastąpi kpl. audio Bose ;-) Oczywiście wszystko spięte z instalacją AC, więc kolejny mit obalony, stare AC z 89r. wyświetla stacje radiowe <ok> Doszła też ori gałka zmiany biegów w skórze. Dzięki wujo1 za info. <piwo>

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek ObrazekObrazek Obrazek
Obrazek Obrazek


Ciąg dalszy nastąpi...

: 27 lis 2007, 19:43
autor: maniek75
Na początku to powinieneś się przywitac (Dział powitania) takie tu panują zasady.
Zapodaj fotki <aparat> Pooglądamy i pooceniamy, tylko z wnętrza też bo masz ciekawy egzęplarz <cieszy>

: 27 lis 2007, 19:44
autor: pilocik69
Gratuleje. Taki wypas w B3 , no no no.............. <ok>

: 27 lis 2007, 20:03
autor: goldi j51
gratulacje i oczywiśćie <aparat> a my ocenimy ;-)

: 27 lis 2007, 23:26
autor: orkabmx
czekamy na foto

: 28 lis 2007, 09:50
autor: Qzi
Pozdrówki i koniecznie foty 8-)

: 28 lis 2007, 10:20
autor: Audi Sport
oczywiescie foty beda a i moja niunia ma czarna perla kolorek 8-)

: 28 lis 2007, 21:58
autor: duo
dawaj foty nie gadaj :mrgreen: pozdrówki <ok>

: 29 lis 2007, 11:01
autor: kolczyx
czekamy na fotki <aparat>

: 29 lis 2007, 19:18
autor: MIODEK
NOooO gdzie te fotki :-P

: 30 lis 2007, 14:57
autor: maniek75
MIODEK pisze:NOooO gdzie te fotki :-P
No właśnie :roll:

: 03 gru 2007, 07:35
autor: marcinelk13
czekamyyyy na fotyyyy ! ;-) 8-)

: 06 sty 2008, 18:25
autor: Audi Sport
fotki juz sa opisujcie czy wam sie podoba czy nie i oczywiscie jakies uwagi i rady

: 06 sty 2008, 20:57
autor: zgredek27
Wygląda ładnie, wypas też niczego sobie. A bardzo bita w przód była?

+za blende od 90ki

: 06 sty 2008, 21:04
autor: willi
hmmm bita a gdzie to jest napisane :?:

[ Dodano: 2008-01-06, 21:05 ]
zapomniał bym
ładna jest tylko gdzie te fotki :?: