Audi 90 2.0 PS 115km by @ karol1993
: 12 cze 2017, 14:23
Cześć Klubowicze !
Na wstępie opowiem coś o sobie, mam niespełna 24 lata (za chwilę urodziny), jestem z Katowic, zapalony rajdowiec, w sumie to zjeździłem chyba ze 30-40 rajdów a ostatnim samochodem był peugeot 106, który dając mi dwie dobre lokaty odszedł na służbę do nowego właściciela, a w mojej głowie pojawił się pomysł spełnienia dziecięcego marzenia i zakupu samochodu z czterema kółkami w logo, skąd to marzenie ? Mając mniej niż 10 lat, mój wujek z Niemiec miał Audi 100 c4 2.8 v6 quattro, pamiętam zapach auta od środka i jego sylwetkę, zakochany byłem po uszy w tym samochodzie i wciąż jestem, ale w międzyczasie pojawiła się 90-ka która porwała moje serce całkowicie I tak o to zaczęło się, okazało się że w Siemianowicach Śląskich facet ma na sprzedaż nieidealną (auto ma 29 lat ) ale w dobrym stanie z widocznymi wadami 90-ke z tym czego chciałem 2.0 R5 115km (PS), głównie ze względu na kulturę pracy, dynamikę i...wiadomo, dźwięk
Pojechałem, pooglądałem, podłoga jak dzwon, progi też, ogólnie wiadomo blacharka ocynk więc cięzko było się do czegoś przyczepić, zarówno pas przedni jak i podłużnice i tył wszystko ok, za wyjątkiem drzwi kierowcy, na dole przy gumowej listwie jest nalot, odszedł lakier i czeka mnie robótka i był cały prawy błotnik malowany, ale na szczęście na facebook'u wyrwałem od znajomego oryginalny od AUDI do 90-ki w moim kolorze za 70zł w stanie...pewnie nie perfekt ale zdrowy i niemalowany
Autko ma parę wad takich jak praktycznie niedziałające siłowniki tylnej klapy, do wymiany
Odpala z reguły za 1 albo 2 razem, przy czym na starcie słychać lekkie klepanie które cichnie po dodaniu gazu albo po 5-7 minutach stania na jałowym. Wolno się rozgrzewa...hmm...trzeba 20-25 minut jazdy po mieście żeby miał 90 stopni na wskazówce i tu odrazu pytanie, czy jak wskazówka jest 2mm poza 90 stopni to jest ok ? Wiatrak się włącza i schładza Dodatkowo troszkę nim rzuca na jałowym, praktycznie jest to wyczuwalne ale słabo i raz się pali check engine a raz nie, nie mam pojęcia co to ? Czujnik zapłonu ? (Na audiworld ktoś tak napisał, a tutaj też czytałem o tym wątek).
Odeszła mi listwa od pasażera w drzwiach przednich na zaczepie ostatnim przy słupku B, są takie listwy do kupienia albo zaczepy? Może jakiś patent na to jest ?
Podsufitka nadaje się do wymiany bo jest mocno poplamiona, ale na szczęście da się na olx znaleźć w niedużych pieniądzach więc się z tym uporam i dochodzą me uszy stuki z prawej strony z przodu jak prostuje koła i ruszam ze skręconych w prawo, podobno jakaś tulejka które dostałem dwie do wymiany przy zakupie.
Ogólnie autko śmiga jak tralala ale ma swoje wady z którymi, mam nadzieje waszą pomocą uda mi się uporać i przywrócić mu stan perfekt gdyż jestem z natury pedantem...
Samochód kupiłem od 62 letniego Pana który posiada je od nowości i był jedynym właścicielem. Auto ma 312tys przebiegu który jest udokumentowany w książce ASO (tam był tylko naprawiany), 2 komplety kluczy, koło zapasowe, lewarek, karta pojazdu, Dowód Rejestracyjny, trójkąt itd.
Wyposażenie:
- Welurowa tapicerka
- Wspomaganie kierownicy
- Szyberdach
- Lotka na bagażniku
- Centralny zamek
- Blenda Hella z tyłu
- Korbotronik
- Radio Blaupunkt (które nie odbiera mi fal teraźniejszych hehe, nie wiem jak się tym uporać a chcę mieć oryginalne)
- System audio "Audi Sound System" z bajeranckim gadżetem typu wpięcie na 2x jeck dla pasażerów z tyłu :O Byłem w szoku jak to zobaczyłem
- Elektrycznie grzane i sterowane regulowane lusterka
- Przeciwmgielne z przodu i tyłu
- Grzana tylna szyba
- Obrotomierz
- Spryskiwacze reflektorów
- Osłona pod silnikiem to wyposażenie ?
- Chyba tyle
Auto pozostanie w pełni seryjne, nie mam w naturze wieśniaczenia samochodów, raczej ratuje je do stanu fabrycznego Dlatego zanim wpadnie jakiś oryginalny z gamy Audi to proszę o pomoc z:
- Czy naprawiając drzwi kierowcy tam gdzie jest mały nalot rudej pod gumową listwą, da się uzupełnić ocynk ? Lub jak to zrobić porządnie zeby było na lata a nie byle jak zaciaprane szpachlą na 5 minut u mietka Przy okazji, czy takie listwy są do dostania?
- Jest jakiś patent, sposób, na bezkolizyjną wymianę błotnika prawego ? Jak się za to poprawnie zabrać?
- Co może dolegać silnikowi pod kątem check engine i lekkiego szarpania na jałowym ? Oraz czy to klepanie które jest na zimnym i znika po dodaniu gazu powyzej 3k obr to zawory czy coś innego ?
- Jaki jest patent na wymianę podsufitki I czy podchodzi od Audi 80 b4 z szyberdachem pod 90 B3 ?
- Jak się włącza spryskiwacze reflektorów ?!
- Jak zrobić radio żeby odbierało "dzisiejsze fale" ? A pozostawić je oryginalne ?
- Czy polecacie jakieś dywaniki ? Może są jakieś dojścia lub polecacie miejsce gdzie kupić ?
- Czy mogę swobodnie wyciąć katalizator i nie będzie problemów z działaniem silnika ? Typu check engine, sonda lambda czy nie oszaleje i nie będzie błędów ?
Ogólnie plan na samochód jest taki, że nic nie chcę w nim kombinować do przodu, nie chcę więcej mocy, jestem pedantem i chcę doprowadzić je do stanu perfekt, pod kątem wizualnym i mechanicznym (niewiele brakuje) i zarejestrować jako zabytek, zero przeróbek i alufelg 22 calowych i świecidełek, czysty oldschool i seria, wpadnie mała dyskretna naklejka "jeżdżę klasykiem gardzę plastikiem" i to tyle z modyfikacji
Poniżej parę fotek, dzisiaj auto dostało ode mnie SPA, wyprałem całą tapicerkę (podsufitka się opiera, możę ją ogarnę, ale chyba założę nową, myjnię ręcznie z szamponem SONAX i delikatną szmatką z mikrofibry, zapach vanillia i porządne odkurzanie a także nowy filtr powietrza K&N broń Panie Boże jakieś stożki, oryginalna wkładka w oryginalne miejsce i olej VALVOLINE.
Chciałem założyć ładną dyskretną końcówkę tłumika ale kupiłem za wąską.
Jutro wybieram się na usunięcie katalizatora do GAWROŃSCY S.C. w Katowicach, za pieniążki ze sprzedaży kata chcę podreperować tu i uwdzie moją piękność i zbliżać się do stanu jak najlepszego
Pozdrawiam forumowiczów !
Karol
[ Dodano: 2017-06-12, 14:23 ]
Wyciąlem katalizator i jest customowy wydech na trzech przelotowych
Tutaj filmik
Na wstępie opowiem coś o sobie, mam niespełna 24 lata (za chwilę urodziny), jestem z Katowic, zapalony rajdowiec, w sumie to zjeździłem chyba ze 30-40 rajdów a ostatnim samochodem był peugeot 106, który dając mi dwie dobre lokaty odszedł na służbę do nowego właściciela, a w mojej głowie pojawił się pomysł spełnienia dziecięcego marzenia i zakupu samochodu z czterema kółkami w logo, skąd to marzenie ? Mając mniej niż 10 lat, mój wujek z Niemiec miał Audi 100 c4 2.8 v6 quattro, pamiętam zapach auta od środka i jego sylwetkę, zakochany byłem po uszy w tym samochodzie i wciąż jestem, ale w międzyczasie pojawiła się 90-ka która porwała moje serce całkowicie I tak o to zaczęło się, okazało się że w Siemianowicach Śląskich facet ma na sprzedaż nieidealną (auto ma 29 lat ) ale w dobrym stanie z widocznymi wadami 90-ke z tym czego chciałem 2.0 R5 115km (PS), głównie ze względu na kulturę pracy, dynamikę i...wiadomo, dźwięk
Pojechałem, pooglądałem, podłoga jak dzwon, progi też, ogólnie wiadomo blacharka ocynk więc cięzko było się do czegoś przyczepić, zarówno pas przedni jak i podłużnice i tył wszystko ok, za wyjątkiem drzwi kierowcy, na dole przy gumowej listwie jest nalot, odszedł lakier i czeka mnie robótka i był cały prawy błotnik malowany, ale na szczęście na facebook'u wyrwałem od znajomego oryginalny od AUDI do 90-ki w moim kolorze za 70zł w stanie...pewnie nie perfekt ale zdrowy i niemalowany
Autko ma parę wad takich jak praktycznie niedziałające siłowniki tylnej klapy, do wymiany
Odpala z reguły za 1 albo 2 razem, przy czym na starcie słychać lekkie klepanie które cichnie po dodaniu gazu albo po 5-7 minutach stania na jałowym. Wolno się rozgrzewa...hmm...trzeba 20-25 minut jazdy po mieście żeby miał 90 stopni na wskazówce i tu odrazu pytanie, czy jak wskazówka jest 2mm poza 90 stopni to jest ok ? Wiatrak się włącza i schładza Dodatkowo troszkę nim rzuca na jałowym, praktycznie jest to wyczuwalne ale słabo i raz się pali check engine a raz nie, nie mam pojęcia co to ? Czujnik zapłonu ? (Na audiworld ktoś tak napisał, a tutaj też czytałem o tym wątek).
Odeszła mi listwa od pasażera w drzwiach przednich na zaczepie ostatnim przy słupku B, są takie listwy do kupienia albo zaczepy? Może jakiś patent na to jest ?
Podsufitka nadaje się do wymiany bo jest mocno poplamiona, ale na szczęście da się na olx znaleźć w niedużych pieniądzach więc się z tym uporam i dochodzą me uszy stuki z prawej strony z przodu jak prostuje koła i ruszam ze skręconych w prawo, podobno jakaś tulejka które dostałem dwie do wymiany przy zakupie.
Ogólnie autko śmiga jak tralala ale ma swoje wady z którymi, mam nadzieje waszą pomocą uda mi się uporać i przywrócić mu stan perfekt gdyż jestem z natury pedantem...
Samochód kupiłem od 62 letniego Pana który posiada je od nowości i był jedynym właścicielem. Auto ma 312tys przebiegu który jest udokumentowany w książce ASO (tam był tylko naprawiany), 2 komplety kluczy, koło zapasowe, lewarek, karta pojazdu, Dowód Rejestracyjny, trójkąt itd.
Wyposażenie:
- Welurowa tapicerka
- Wspomaganie kierownicy
- Szyberdach
- Lotka na bagażniku
- Centralny zamek
- Blenda Hella z tyłu
- Korbotronik
- Radio Blaupunkt (które nie odbiera mi fal teraźniejszych hehe, nie wiem jak się tym uporać a chcę mieć oryginalne)
- System audio "Audi Sound System" z bajeranckim gadżetem typu wpięcie na 2x jeck dla pasażerów z tyłu :O Byłem w szoku jak to zobaczyłem
- Elektrycznie grzane i sterowane regulowane lusterka
- Przeciwmgielne z przodu i tyłu
- Grzana tylna szyba
- Obrotomierz
- Spryskiwacze reflektorów
- Osłona pod silnikiem to wyposażenie ?
- Chyba tyle
Auto pozostanie w pełni seryjne, nie mam w naturze wieśniaczenia samochodów, raczej ratuje je do stanu fabrycznego Dlatego zanim wpadnie jakiś oryginalny z gamy Audi to proszę o pomoc z:
- Czy naprawiając drzwi kierowcy tam gdzie jest mały nalot rudej pod gumową listwą, da się uzupełnić ocynk ? Lub jak to zrobić porządnie zeby było na lata a nie byle jak zaciaprane szpachlą na 5 minut u mietka Przy okazji, czy takie listwy są do dostania?
- Jest jakiś patent, sposób, na bezkolizyjną wymianę błotnika prawego ? Jak się za to poprawnie zabrać?
- Co może dolegać silnikowi pod kątem check engine i lekkiego szarpania na jałowym ? Oraz czy to klepanie które jest na zimnym i znika po dodaniu gazu powyzej 3k obr to zawory czy coś innego ?
- Jaki jest patent na wymianę podsufitki I czy podchodzi od Audi 80 b4 z szyberdachem pod 90 B3 ?
- Jak się włącza spryskiwacze reflektorów ?!
- Jak zrobić radio żeby odbierało "dzisiejsze fale" ? A pozostawić je oryginalne ?
- Czy polecacie jakieś dywaniki ? Może są jakieś dojścia lub polecacie miejsce gdzie kupić ?
- Czy mogę swobodnie wyciąć katalizator i nie będzie problemów z działaniem silnika ? Typu check engine, sonda lambda czy nie oszaleje i nie będzie błędów ?
Ogólnie plan na samochód jest taki, że nic nie chcę w nim kombinować do przodu, nie chcę więcej mocy, jestem pedantem i chcę doprowadzić je do stanu perfekt, pod kątem wizualnym i mechanicznym (niewiele brakuje) i zarejestrować jako zabytek, zero przeróbek i alufelg 22 calowych i świecidełek, czysty oldschool i seria, wpadnie mała dyskretna naklejka "jeżdżę klasykiem gardzę plastikiem" i to tyle z modyfikacji
Poniżej parę fotek, dzisiaj auto dostało ode mnie SPA, wyprałem całą tapicerkę (podsufitka się opiera, możę ją ogarnę, ale chyba założę nową, myjnię ręcznie z szamponem SONAX i delikatną szmatką z mikrofibry, zapach vanillia i porządne odkurzanie a także nowy filtr powietrza K&N broń Panie Boże jakieś stożki, oryginalna wkładka w oryginalne miejsce i olej VALVOLINE.
Chciałem założyć ładną dyskretną końcówkę tłumika ale kupiłem za wąską.
Jutro wybieram się na usunięcie katalizatora do GAWROŃSCY S.C. w Katowicach, za pieniążki ze sprzedaży kata chcę podreperować tu i uwdzie moją piękność i zbliżać się do stanu jak najlepszego
Pozdrawiam forumowiczów !
Karol
[ Dodano: 2017-06-12, 14:23 ]
Wyciąlem katalizator i jest customowy wydech na trzech przelotowych
Tutaj filmik