Strona 1 z 2

Mocne 2.3 10V

: 15 paź 2018, 12:38
autor: kamil199x
cześć, Jestem Kamil, nie zaglądam tutaj często, ale śledze czasem poczynania kolegów i podpieram się pomocą forumowiczów.

mam audi 90b3 , silnik to 2.3 10V oznaczenie NG 136KM po przejsciu na elektroniczny wtrysk paliwa obecnie auto wystrojone nie wiem na ile, ale szczerze 1.8T AEB w serii nie daje rady :) (niedowiarków zapraszam na kreske)
Cały czas cos kręce, przerabiam , modze, wieksze wtryski, inny kąt zaplonu z początku sterowany podciśnieniem , obecnie za pomocą mapy
wieksza dawka paliwa, lekko przerobiony wydech

Ale szukam inspiracji dalej, Mianowicie wiem, że nie każdy sprzedaje patenty i nie ujawmnia sie publicznie, bo przebyta droga i czas przy modyfikacjach to rzecz święta i kosztuje nie tylko nerwy ale i pieniążki :) czy słyszał ktoś coś kiedyś o jakimś mocnym NG? nie chodzi mi o silnik doładowany, ale modyfikacje które pozwoliły na wyciśniecie z tego silnika jak najwięcej. docelowo, chce uderzyć w moc rzędu serii 7A, moze ciut mniej, Przecodził ktos ten temat? czy jest to w ogóle możliwe?

jeżeli jest ktoś chetny do podpowiedzi, zapraszam do komentowania :)
Pozdrawiam serdecznie Kamil :)

: 15 paź 2018, 13:06
autor: Jarewa
Moce 7A jest nieosiągalne chyba że na compresorze lub turbinie. A tak to szkoda zachodu porting głowicy większy wydech powiększenie ssacego to kupa szmalu. Ewentualnie spróbować dać glowice z 7A

: 15 paź 2018, 13:13
autor: kamil199x
Jarewa pisze:Moce 7A jest nieosiągalne chyba że na compresorze lub turbinie. A tak to szkoda zachodu porting głowicy większy wydech powiększenie ssacego to kupa szmalu. Ewentualnie spróbować dać glowice z 7A
głowica 7A odpada, ponieważ patrząc na budowę silnika jak i również sadzając głowe 7A na blok NG zmiejszysz stopien spreżania bodajże do stopnia 8:1 .
a mi chodzi o wykorzystanie potencjału NG, ponieważ zagłębiając sie w jego temat i pracujac nad nim, jest wiele ciekawych rozwiązań, a wyrzucając zemste Boscha idzie wiele ugrać, i docelowo szukam osoby , która przeprowadzała zabiegi przy tym silniku

: 15 paź 2018, 13:24
autor: Jarewa
To jakie te zabiegi chcesz robić? Brakuje już u ciebie powietrza więc trzeba jakoś więcej dostarczyć.

Nikt NG nie rzezbil bardzo bo powoli te silniki wyginaja jak marmury. I coraz bardziej są kosztowne w naprawach. Więc każdy kto ma chce choć zdrowa serię i na długo bo to pancerniak o ile nie rzezbiony

: 15 paź 2018, 13:34
autor: Leo
w jaki sposób chcecie dać głowicę 20v na blok z 10v ? :D

: 15 paź 2018, 14:33
autor: kamil199x
Jarewa pisze:To jakie te zabiegi chcesz robić? Brakuje już u ciebie powietrza więc trzeba jakoś więcej dostarczyć.

Nikt NG nie rzezbil bardzo bo powoli te silniki wyginaja jak marmury. I coraz bardziej są kosztowne w naprawach. Więc każdy kto ma chce choć zdrowa serię i na długo bo to pancerniak o ile nie rzezbiony
tak , są na wymarciu, tylko i wyłacznie przez olewke właścicieli tych silników, gazowanie ich, i zmienianie oleju raz za czasu jak klawiatura zaczenie grać marsz porzebowy. Mam miejsce w okolicy gdzie jest cmentarz tych silnikow bo jest ich kilkanascie nie tylklo w 80/90 ale rowniez 100 c3/c4 i kazdy jeden mial gaz, ale w sumie ja sie ciesze, bo krokowcow kolektorow i przepustnic mam od groma z alternatorami itp wlacznie, a sam osobiscie na czesci rozebrałem tego troche

co do modow, myslalem nad rozwierceniem przepustnicy , wrzuceniem ostrego wałka
noi stoczeniu koła zamachowego, ale nie mam nigdzie podtwierdzonego info czy kolo seryjnie było wyważone czy też nie, Bo nawet z tego co czytałem ksiażki nie sa zgodne

: 15 paź 2018, 14:56
autor: Leo
2.3 10v ma w sobie rezerwy, ale jak to w przypadku tuningu 2zaw/cyl , odbędzie się to kosztem dołu obrotów. ALE jeśli już, to polecam zrobić z NG -> MC. , kolektory turbiny p&p a i mając efi można to sensownie wysterować , pozbywając się kjeta. I w tym kierunku bym szedł. Silnik spokojnie zniesie i 200 km.

: 15 paź 2018, 15:18
autor: Jarewa
Leo pisze:w jaki sposób chcecie dać głowicę 20v na blok z 10v ?
Wiesz dobrze że to realne bo juz o to się gdzieś kłóciłeś ;) w niemcowni były projekty NF-7A a skoro do NF im się udało to czemu nie do NG.

: 15 paź 2018, 16:03
autor: Leo
a faktycznie, był taki temat... w sumie nigdy NG nie miałem, to nie będę już się kłócił ;)

: 15 paź 2018, 20:35
autor: Aleksander_PL
Jest jedno mocne NG 10V na wolnossaku i 193 albo 191 koni, nie pamiętam już. Znajomy ma też 2.2E KX chyba i ma 186 koni i to na K jecie ;) Btw. gaz nie wykańcza silnika :D

: 17 paź 2018, 12:41
autor: kamil199x
Aleksander_PL pisze:Jest jedno mocne NG 10V na wolnossaku i 193 albo 191 koni, nie pamiętam już. Znajomy ma też 2.2E KX chyba i ma 186 koni i to na K jecie ;) Btw. gaz nie wykańcza silnika :D
wiesz cos wiecej? jak osiągnęli te moc?

: 17 paź 2018, 16:35
autor: Leo
wykresy... please...

: 17 paź 2018, 16:39
autor: Jarewa
Jak zwykle Adam;)

: 17 paź 2018, 17:30
autor: krótki
Leo pisze:wykresy... please...
Też chciałbym to zobaczyć.

: 18 paź 2018, 07:34
autor: Leo
no kurna skądś te deklaracje są, to niech pokażą. A jak nie to ja zapłacę, i niech jadą na hamownię.