Strona 1 z 9

Audi 90q B3 4.2 V8

: 24 sty 2010, 13:21
autor: guziq
Dzisiaj, po pierwszej przejezdzce, przebiegającej bez komplikacji mogę opublikowac projekt.

Auto kupiłem od pierwszej włascicielki - Polki mieszkającej pół życia w Belgii gdzie kupiła samochód z salonu. Na stare lata wrocila do Polski. Po smierci męża, postanowiła sprzedać auto (a sobie kupiła Golfa V). Potem kupiłem je ja za całe 1700zł. Miało nawet katalizator, załozony juz w polsce, w 98 roku.
Na poczatku, zeby jakkolwiek sie nim poruszac zmienilem sprzeglo na niskobudzetowego STATIMa za cale 200zł. Troche nią pojezdziłem, potyrałem po szutrach itp. W miedzyczasie robiłem eSke. Gdy miałem już dupowóz, na warsztat wpadła 90. Przedtem jeszcze zaliczyłem sprawdzanie geometrii w warsztatcie u robs -a. Okazało sie ze lewa podłóznica jest cofnieta. Róznica miedzy kołami z lewej i prawej strony wynosila 4.5 centymetra, a na aucie nie bylo sladów zadnego dzwonu. Starsza pani (ew jej mąż) przywalili w cos kołem od strony kierowcy i wciagnelo cala podłóżnice do srodka. Prostowanie na ramie (350zł) załatwiło problem i wyrównało rozstawy kół z lewej i prawej strony.
Zdjecia zaraz po zakupie:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek


Mogłem juz brac sie za robote. Prace trwały od 22 grudnia. Wyjechał orginalny silnik KV, i zaczałem podpasowywac ABZ. Na + musze zaliczyc to, ze w komorze silnika jest wiecej miejsca niz w S4. Zarówno od strony grodzi, jak i przy podlóżnicach (miesci sie bez problemu podstawka z filtrem oleju).
Akumulator trafił do bagazanika, stare mocowania poduszek zostaly wyciete, przestawione zostalo serwo (zachaczało o glowice pompą hamulcową), wyleciała równiez pompa od ABSu (nie bylo na nia miejsca). Dodatkowo musiałem przerobic prawe mocowanie stabilizatora (odciac i przespawac obok). Do czasu az silnik nie bedzie uturbiany chlodnica zostanie jak jest teraz, czyli z przodu, przed silnikiem (chlodnica jest od Audi 100 C3 2.5TDi, zalozona do gory nogami). Potem trafi do bagaznika chlodnica od BMW 2.5 TD (swoja drogą wielka ku*wa).
Silnika pracuje, tradycyjnie juz, na Vemsie. Było sporo problemów z pojawiajacymi sie regularnie trigger errorami, jednak definitywne pomogla zmiana firmware-u.

Auto chodzi na domyslnej mapie ktora dostalem z USA. Nie jest wystrojone gdyz warunki nie pozwalaja na jakikolwiek przyspieszanie (nie mam trakcji na pierwszych 5 biegach (z 5 dostepnych :twisted: ). Opony zimowe, 195mm z bieznikiem 7mm. Musze poczekac az sie ociepli. W miedzyczasie bede mogl ogarnac reszte elektryki (obrotomierz, temp wody, cisnienie oleju) i wyszykowac nowy warsztat.

Do zrobienia zostalo jeszcze cale zawieszenie, pomijajac wymiane wszystkiech elementów gumowo - metalowych, nizsze sprezyny i amory B8, hamulce (od 2.8 - juz czekaja w garazu) oraz zawieszenie ukladu napedeowego (tutaj czekam na sztywne elemnty od DeSa).
Kilka fotek - narazie tylko tyle, zreszta nie ma tak naprawde co pokazywac.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Filmik:

Setup auta na tą chwile:
4.2 V8 ABZ z dorobionym kołem 60-2 z przodu na wale
komputer standalone - VEMS (jeszcze nie wystrojony - pogoda psuje wszystko), brak przeplywki, brak halla i kilku innych zbednych rzecz
dolot na sztuke, ze stozkiem o srednicy wlotu 98mm
wydech 3" na 2 tłumikach przelotowych
koło zamachowe płaskie od Audi V8 (8kg)
sprzeglo - 6 ramienny spiek, z dociskiem na podwójnej sprezynie

Uuto, wg pomiarów "z oka + stoper" robi ok 4.5s do 100km/h, a jeszcze nie jest wystrojone :mrgreen:

: 24 sty 2010, 13:25
autor: TYGRYSQ
:shock: :shock: :shock: :shock: niezle!:D SZACUN kolego:)

: 24 sty 2010, 13:27
autor: Niki20
:shock: :shock: :shock: Miazga jednym słowem. Świetna robota kolego. ;-)

: 24 sty 2010, 13:29
autor: michael80b3
No nieźle się zbiera to twoja fura, ciekawy projekt wreszcie ktoś kto działa a nie planuje, powodzenia w realizacji planów.

: 24 sty 2010, 13:31
autor: Krycha
Wszędzie o niej głośno :mrgreen:

: 24 sty 2010, 13:33
autor: lowslow89
ale wielki motór:D kawał dobrej roboty kolego zrobiles. oby tak dalej. szacuneczek.

: 24 sty 2010, 13:39
autor: tomekk666
Gratki za włożone w auto czas, serce i kase. Bardzo ładna niepozorna audiczka <ok>

: 24 sty 2010, 13:49
autor: GSF
Trafiło i tutaj :-) czekamy na efekt końcowy po wystrojeniu

: 24 sty 2010, 13:49
autor: Słonik
Hej guziq :-) , gratki chłopak za dobry projekt no i powodzonka w eksploatacji.
Kurde ty tam niedlugo nie pomiescisz na tym podwórku tych wszystkich Audiczek :mrgreen: .
Pasażerów zabierasz na pokład czasem :?: , pytam bo daleko nie mamy do siebie ;-)

: 24 sty 2010, 13:50
autor: guziq
Głosno to sie zrobi po ałozeniu turbo... Teraz po prostu sie ciesze, ze wreszcie auto zaczelo jezdzic (po miesiacu pracy) i wstawiam tematy na forach :D

: 24 sty 2010, 17:05
autor: Marcin_89
Ładne auto, na wiosnę wypoleruj i będzie się świecić :-) a dźwięku to zazdroszczę, okrutny ten ryk na dwójce :mrgreen:

: 24 sty 2010, 17:06
autor: Leszek
Niezły projekt. Szacun za kawał dobrej roboty.Jeszcze trochę Ci zostało ale teraz już tylko z górki <ok>
Pozdrawiam i czekam na kolejne efekty pracy ;-)

: 24 sty 2010, 17:19
autor: Olszak
Dobra zawiecha i dobre kapcie trzeba do tego bo jak nie to bedzie gume palił na 3 :D

: 24 sty 2010, 17:23
autor: 8S3
Nareszcie ktoś zrobił swapa bez zadawania miliona pytań i rozmyślania się na końcu.
Gratuluje wykonania czegoś konkretnego.
Wrzuć więcej filmików jak będziesz miał.

: 24 sty 2010, 17:28
autor: MIODEK
Jakie to maleństwo :shock:


<bravo> za pomysł <spoko>


Hamulce z 2.8 nie będą za słabe ? :roll: