Strona 1 z 3

[Audi 80 B3 1.6D] POWOLI DO CELU --> regeneracja pompy Bo

: 10 sie 2011, 12:35
autor: maRTin_8
Witajcie. Otóż od niedawna mam prawo jazdy i jestem właścicielem właśnie tejże audiany. U poprzedniego właściciela miała lekką stłuczkę :-/ :cry:

:arrow: Specyfika pojazdu:

- silnik rzędowy 4 cylindrowy 1588 cm 1.6 D (40kW / 54 KM) :-/
oznaczenie literowe silnika: JK
- wspomaganie kierownicy (zostało samemu wmontowane) <ok>
- rok 1987
- przebieg 270890
- szyberdach
- malowane na srebrny kolor zaciski oraz bębny hamulcowe
- zamontowana została końcówka tłumika z Mercedesa AMG :-P
- podsufitka w trakcie wymiany,
- konserwacja podwozia samochodu,

:arrow: W planach jest do zrobienia/zamontowania:
- nowy gril,
- może swap silnika 1.6 TD (montowanie turba do zwykłego 1.6 D mija się z celem)
- wymiana kierownicy (leży już w domu tylko nie ma czasu jej zainstalować do Audiany) <ok>
- wymiana przedniego zderzaka ( jest pęknięty ) :-(
- i cóż więcej podajcie jakieś propozycje <piwo> :!: :!: :!:

:arrow: Tak wyglądała zaraz na początku oczywiście tłumik już wisi
[Obrazek
Obrazek

:arrow: Niedawno zabrałem się za wymiane podsufitki narazie jej jeszcze nie zamontowałem do audika.
Narazie moja audiana ma nierówno pod sufitem :-P

Obrazek
Obrazek

:arrow: prace polegające na czyszczeniu starych elementów podsufitki oraz klejenie
Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek

:arrow: pomoc naszego forum bezcenna <piwo>
Obrazek

:arrow: i nareszcie materiał przyklejony :!: trochę nerwów i czasu stracone ale warto <ok>
Obrazek

:arrow: na razie tyle jak będę miał więcej czasu to coś tu wrzucę <ok>
może macie jakieś fajne koncepty :?: <piwo>

:arrow: dobra znalazłem czas po pracy późno ale cóż. To oglądajcie i komętujcie :!:
<piwo>

Obrazek Obrazek
Obrazek

Obrazek

:arrow: końcówka jak jeszcze leżała na biurku :mrgreen:
Obrazek Obrazek

:arrow: i po dłuższym postoju :-P dym z komina :-|
Obrazek

:arrow: 13.08.2011r.
rozkręcanie szyberka, bierzemy od razu przenośny warsztat ;p (klucze) <ok>
Obrazek

wielkie dzięki dla forumowicza czerwcu za fotostory bo bez tego ani rusz <piwo>
Obrazek Obrazek Obrazek
to tak w wielkim skrócie

następnie czekało mnie klejenie ;-) oraz montaż :-D

Obrazek Obrazek

od razu została zamontowana cała podsufitka :mrgreen: :!:
do klejenia podsufitki użyłem kleju PATEX ciekawe czy zda egzamin i bedzie porządnie trzymał :roll:

Obrazek

następnie przykręcanie wyczyszczonych już plastikowych słupków i reszty elementów podsufitki <ok>

Obrazek Obrazek Obrazek

EFEKT :!: zadowalający :mrgreen:


Obrazek


:arrow: W ostatnim czasie mam niezły problem z Audianą :-( Nie chce odpalać, a jak odpali to na chwilę i zgaśnie. :-|
Wymieniłem i wyczyściłem:
&#8730; nowy filter paliwa
&#8730; nowe przewody paliwowe
&#8730; bak wyczyszczony i przedmuchany

:arrow: Podejrzenie padło na pompę wtryskową ciągneła paliwo z baku ale na skraju wyczerpania aż przestała. :-/
Miałem w domu drugą pompę wtryskową i po wielu przemyśleniach rozebrałem ją na części pierwsze, gdyż też nie była na chodzie. Każdą część umyłem Akrą i wytarłem do sucha. Prezentuje się to tak

Obrazek

Obrazek

:arrow: Na papierze ściernym bardzo drobnym wyrównałem ten krążek z łopatkami oraz gniazda łopatek. Teraz wysuwają się bez problemu. Wszystko ładnie przylega do siebie.

Obrazek Obrazek

:arrow: Teraz tylko czekam na zestaw naprawczy z allegro i pozostaje mi złożyć to wszystko w jedną całość i zainstalować w adiku. Jestem dobrej nadziei <ok>

Zestaw naprawczy pompy wtryskowej Bosch

Jak myślicie zda to egzamin ?? ja myslę że tak a jak nie to będę szukał używanej pompy :-/

: 10 sie 2011, 12:55
autor: Tigeros
Na początek to wrzuć więcej fotek auta, bo tutaj za wiele nie widać, wtedy będziemy myśleć dalej :-)

: 10 sie 2011, 13:24
autor: Olszak
Kolejny diesel ;) Swapuj swapuj Bo jak na młodego kierowce 54 km to naprawde mało :)

: 10 sie 2011, 13:27
autor: maRTin_8
będzie więcej fotek ale muszę go wykapać bo na razie jeźdze nim do pracy i z miesiąc go nie myłem i zdjęcia były by nieciekawe ;p :mrgreen:

: 10 sie 2011, 15:40
autor: tomekk666
Tak jak kolega wyżej stwierdzij; wrzuć trochę więcej fotek, bo tak to ciezko coś powiedzieć o aucie ;-)
Bezawaryjności życze :-)

: 10 sie 2011, 17:29
autor: McCoob
Teraz zaczęło się pierdzielenie o swapach. Nie każdy ma na to hajs, umiejętności czy czas. Jeżdżę JK od ponad 2 lat i jakoś bardzo mi nie przeszkadza, że kiedyś to miało 54KM, bo ile zostało to nie wiem, starcza na tyle, żeby na oponach 195 rozbujać to do licznikowych 170. Na trasie daję rady, uciekam sprawnie ze skrzyżowań, pali 5 litrów... Dobre silniki i tyle. Jak komuś się nudzi, lubi pozapieeeeerpapier, ma kasę to niech swapuje albo niech kupi auto z mocniejszym silnikiem. Takie moje zdanie.

Co do twojej audi - fajnie że coś działasz, bo coraz więcej takich zapyziałków jeździ.
Fele masz podobne chyba do moich, ale tłumik mi całkiem nie podchodzi. Miałem końcówkę na prosto i non stop była cała dupa w sadzy.

: 10 sie 2011, 17:52
autor: Math11
Audi ładna i dobrze że jej poświęcasz czas ;-)
Ma inny kolor klapy czy mnie oko myli? :->

: 10 sie 2011, 23:00
autor: maRTin_8
...że kiedyś to miało 54KM, bo ile zostało to nie wiem, starcza na tyle, żeby na oponach 195 rozbujać to do licznikowych 170. Na trasie daję rady, uciekam sprawnie ze skrzyżowań, pali 5 litrów...
:arrow: kolego powiedz mi jak ty bujasz audiane z silnikiem 1.6 D JK do 170 ? :?: Bo ja ze wciśniętym gazem do oporu osiągam 150 i na oponach 175. :-?

: 10 sie 2011, 23:03
autor: matt1988
Ładny klekot zadnany.

Moja szła 180 z hakiem a tu dowod teraz siedzi 1.6 td


: 11 sie 2011, 06:46
autor: andi77
maRTin_8 pisze:
...że kiedyś to miało 54KM, bo ile zostało to nie wiem, starcza na tyle, żeby na oponach 195 rozbujać to do licznikowych 170. Na trasie daję rady, uciekam sprawnie ze skrzyżowań, pali 5 litrów...
:arrow: kolego powiedz mi jak ty bujasz audiane z silnikiem 1.6 D JK do 170 ? :?: Bo ja ze wciśniętym gazem do oporu osiągam 150 i na oponach 175. :-?
Kiedyś miałem JK... i udało mi się kilka razy rozbujać do 170. Skrzynia AKM.
Przyśpieszenie nie powalało na kolana... ale spalanie w cyklu mieszanym ok. 5l.

: 11 sie 2011, 17:26
autor: McCoob
Nie wiem, może po prostu mój silnik jest w dobrej kondycji.
W zeszłe wakacje osiągnąłem licznikowe 180 w 4 osoby w środku ale to już maksymalne katowanie.
Ja nie znam oznaczenia swojej skrzyni, wiem, że jedynie ma 4 biegi w przód :-/

: 13 sie 2011, 21:43
autor: maRTin_8
tobie tyle wyciąga na skrzyni 4 biegowej a ja mam skrzynie 5 biegową i V-max wynosi 150 :/ Silnik zdrowo chodzi, pali dobrze, nie ma wycieków, przebieg 277 tyś. Ale ma za to niezłe przyspieszenie. Mam pytanie może być włożona inna skrzynia biegów ?? Poszukam oznaczeń mojej skrzyni i zobaczymy co tam jest.

: 14 sie 2011, 10:44
autor: keczy
maRTin_8, bo b3 z tym silnikiem sie do tylu rozpedza. Predkosc 174km/h osiaga silnik 80hp, po prostu niezle przeklamuje licznik i ludzie mysla, ze jest lepiej niz fabryka dala ;-)

: 14 sie 2011, 12:32
autor: matt1988
keczy pisze:Predkosc 174km/h osiaga silnik 80hp, po prostu niezle przeklamuje licznik i ludzie mysla, ze jest lepiej niz fabryka dala
Nie zawsze tak jest ja na JK według nawi miałem cos 170 z chakiem. A też sie scigałem z kumplem co miał JK i dostał baty o pol długosci auta także ja nie wiem co było z moim ze tak jeździł. A SB małej dawce i doładowaniu do 1bara bez problemu leci 200 licznikowe czyli ok 190 według navi

: 14 sie 2011, 12:41
autor: pawelrybak15
JK które nie daje rady bujnąć się do 170-180km/h to JK na anorektycznej dawce paliwa :mrgreen:
Jak komuś JK nie daje rady tyle bujnąć, to proponuje leciutko, dosłownie minimalnie zwiększyć dawkę i wtedy sprawdzić ile wyciągnie :-P