Strona 1 z 2

[80, 1.6TD RA] Audik Boryska . Turbo T3 Garrett założone.

: 27 gru 2012, 15:24
autor: borysekman
Witam. Postanowiłem teraz sprezentować na forum swój pojazd. Dlaczego dopiero teraz ? Akurat znalazłem troszkę więcej czasu <ok>
Troszkę historii ... kupiony ponad dwa lata temu za cenę 2100zł.
:arrow: Jest to rocznik 1989, przebieg wg. licznika 378 978km - a pewnie już ponad 500 000km <ok> , wersja silniczka RA, turbosprężarka Garett T2 ( obecnie jej pozostałości ). Wspomagania brak, za to elektryka - szyby oraz lusterka, centralny zamek. Nawet alarm był ( niefabryczny oczywiście ), lecz się go pozbyłem.
:arrow: Silnik przeszedł remont tzn. wymieniona głowica, po kupnie dziwnym trafem pękła i płyn chłodzący wywalało. Co za tym idzie to wymienione trzonki zaworów, uszczelniacze zaworowe, zawory dodarte. Uszczelka podgłowicowa Victor Reinz ( uszczelniacze Elring oraz Febi ). Przy okazji zająłem się dołem - wymieniłem tylko pierścienie Goetze i panewki korbowodowe Glyco. Zawieszenie także wymieniane, hamulce też, nawet nowe przewody miedziane całe pociągnięte.
:arrow: Oprócz w/w to rozrząd, szklanki ( hydropopychacze ), pompa wody Ruville, paski, założony oryginalny obrotomierz od diesla, a co najważniejsze - zregenerowana turbosprężarka... tak tak, sam ją regenerowałem i sprawowała się a lekko nie miała ( A4 często latałem 150-160km/h, maksymalną prędkość jaką udało mi się uzyskac to licznikowo prawie 180km/h ), wytrzymała prawie rok, czyli ponad 7 000km przebiegu - objaw to rzyganie olejem przy wyższej prędkośc obrotowej np. 2000obr/min a ona mi smarka olejem w dolot. Z braku gotówki zaślepiłem ją czyli wyjąłem cały środek, dorobiłem zaślepki na wydech i dolot i mam wolnossaka.
:arrow: Teraz pora na prezentację:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

: 27 gru 2012, 15:29
autor: trepek
Co masz w miejscu filtra paliwa? Elektrycznej pompki wody również nie masz.

: 27 gru 2012, 15:31
autor: borysekman
Filtr paliwa, korpus z pompką ręczną. Taki był od początku.

Teraz dylemat, otóż jak pisałem turbosprężarka jest zaślepiona. Opłaca się regenerować z ''profesjonalnym'' zakładzie ? Jak jest mniej więcej z wytrzymałością tych turbawek regenerowanych ? Czy też może uzywaną ?

: 05 sty 2013, 21:06
autor: k3llys
ja bym polecał używaną turbinkę bo te regenerowane lubią padać, a czasem można dopaść fajną używkę w fajnej kasie ;-)

: 05 sty 2013, 21:53
autor: borysekman
Aktualizacja. Dzisiaj zrobiłem wolną odmę i własnej konstrukcji Oil Catch Tank z puszki po spreju, w środek dodatkowo dałem filtr powietrza który znalazłem, idealnie wpasował się do puszki.
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Odnośnie turbosprężarek - miałem ogromne dywagacje wobec tej do mojego auta. Przespałem się z tym i w związku z wielkim ''bum'' na montaż fotoradarów gdziekolwiek się da, szkoda wydawać wypłatę na tą małą a zarazem wredną rzecz, jaką jest turbinka.
Samochód bez niej jeździ , spala tyle samo a nawet ciut mniej, wg. wyliczeń 0,3l/100km mniej oraz porusza się tymi 90-100km/h po drodze.
W planach - montaż dodatkowych zegarów Audi, głośniki na tył oraz montaż haka :arrow:

Aktualizacja:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Zamontowałem turbosprężarkę T3 Garrett, kupioną od usera z forum. Nie obyło się bez drobnej rzeźby ale wszytko jest już na swoim miejscu. Niedługo zdjęcia :arrow:

Obrazek
Obrazek
Obrazek

: 07 lip 2013, 21:45
autor: Marcin_89
Przed moim 1.6D jeździłem kiedyś trochę 1.6td bez turbo, urzekła mnie wtedy moc takiego auta ;-)

: 15 lip 2013, 21:06
autor: michal_93
Kolego powiedz mi jaka jest fabryczna w tym modelu?(1,6 td) bo moje się kończy a może bym taką założył, ale nie wiem jaka jest też oryginalna? garrett 2??, i co dała Ci ta większa turbina?

: 15 lip 2013, 22:23
autor: borysekman
U mnie była Garrett T2. Obecnie T3 pompuje do samego końca czyli w trasie fajnie się wyprzedza do prędkości obrotowej 4000 obr/min. Przyspieszenie czuć od 2800 obr/min i do 4000 obr/min zapierdziela aż miło. Ja mam jeszcze na tym grubszym wałku.

: 15 lip 2013, 22:27
autor: matt1988
Pobaw sie PIN-em w pompie bedzie lepiej. Czemu nie ma Intercoolera??

: 15 lip 2013, 22:29
autor: borysekman
Nie wystarczyło węży :( . Nie mogłem dostać takich co by pasowały a szkoda było przerabiać.

: 15 lip 2013, 22:37
autor: matt1988
Bez IC troche lipa bedzie sie grzał mocniej szczególnie olej

: 17 lip 2013, 20:58
autor: borysekman
Właśnie kolega mi mówił, że Intercooler powoduje straty ciśnienia :idea: . Oryginalny Intercooler mam, w wolnej chwili może go jakoś rozplanuje zamontować. Muszę doprowadzić auto do perfekscyjnego wyglądu.

: 17 lip 2013, 22:04
autor: zgredek27
Żeby to jeździło dobrze z turbiną to cały układ musi być szczelny... więc jakie straty ciśnienia...?


Drugie pytanie, IC chłodzi powietrze doładowania, jaki to ma wpływ na olej?

Czysta ciekawość...

: 31 lip 2013, 19:18
autor: Szpyrka
Ładnie działasz :) T3 pewnie "wstaje" troche później niż T2 ? Czym jest chłodzona ? Jakie ciśnienie doładowania osiąga ?. Ja mam ori T2 i drugą niepotrzebną która leży i czeka aż moze ktoś ją kupi :P Koniecznie zamontuj IC nawet seryjny :) Pokrywa rozrządu chyba nie jest od 1.6TD ? :)

: 31 lip 2013, 22:05
autor: borysekman
Pokrywa rozrządu jak najbardziej jest od 1.6td. Ciśnienie wynosi 0.8 bara.