Strona 1 z 6

Audi 90 4.2 V8 SUPERCHARGER [B3 ABZ]

: 11 sty 2013, 20:56
autor: quattrodriver
Cześć Wszystkim!

Chciałem choć po krótce przedsatwić wam historię mojego auta i przyszłe plany z nim związane.

Fabrycznie:
Baza: Audi 90 wersja Sport rok 91
Silnik: 2.3 20v 7a 167hp
Seryjne wyposażenie: 4x el. szyby, el. lusterka, podgrzewane lusterka, podgrzewane dysze spryskiwaczy, podgrzewane bębenki zamka, podgrzewane fotele, tapicerka welurowa sygnowana napisem "quattro", board computer, szyberdach, dodatkowe zegary VDO (woltomierz, ciśn. oleju, temp. oleju)

Auto kupione w listopadzie 2009r w opłakanym stanie wizualnym i technicznym.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Założenie było proste: tanio kupić, pobawić się przez zimę i sprzedać. Jak widać auto zostało do teraz i ma się całkiem dobrze. Jak większość aut posiada jakieś tam bolączki (u mnie słabym punktem jest karoseria) ale daje mi multum frajdy i nie jednego już zdziwilo na drodzę.
Pragnę zaznaczyć że projekt w bardzo dużym stopniu został wykonany przeze mnie i przez kuba411vm (za wyjątkiem elektryki) robiliśmy to pierwszy raz nie ukrywając ucząc się na swoich błędach. Projekt należy rozpatrywac pod kątem low budget!! Przechodząc do konkretów..

Jeszcze w pierwszej koncepcji:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Aktualnie:
Silnik: 4.2 V8 ABZ z Audi A8 D2 97r.
Skrzynia: seria 2.3 20v
Sprzęgło: 2.3 20v + 2.8 12v (nieporozumienie, przelatało sezon, planowana wymiana na rs4 2.7tt przy okazji zakładania kompresora)
Zamach: Własny projekt (stal weglowa, toczne, frezowane, wyważane dynamicznie)
Short shifter home made
Chłodzenie: chłodnica audi A6 2.5 tdi r5 2x wentylator Nissan Maxima 3.0 V6
Układ wydechowy: Bez katów, 2,75 cala na jednym tłumiku przelotowym
Układ dolotowy: Air box Audi 80 2.8 plus złącze home made

Obrazek

Zawieszenie i napęd:
Przód: sprężyny Weitec -70mm + wkład Sachs
Tył: sprężyny KW -60mm + wkład seria
Wszystkie elementy zawieszenia wymieniane na bierząco na częściach Lemforder, Febi, Moog, TRW itd.
Poduszki silnika, dyfra Lemforder + usztywnienie home made

Układ Hamulcowy:
Przód: zaciski Porsche 944 (4 tłoki) plus tarcza wentylowana 314mm x 30mm z S6 C4
Tył: zaciski Audi S8 D2 43mm plus tarcza wentylowana 266mm x 21 mm
Pompa hamulcowa seria, celowo usunięta pompa ABS, układ oparty na akumulatorze ciśnienia (hydrauliczny bez serwa powietrznego)

Wnętrze: Czarna podsufitka, wszysttkie elementy plastikowe polakierowane w czarny mat

Zewnątrz: Polakierowane nadwozie w ori lakier L90E Biel Alpejska. Zderzak przód S2, zderzak tył audi 80, błotniki przednie 80 B4, dokładki progów, lusterka Corrado, soczewki home made czarny mat + chiński ksenon, kierunkowskazy czarny mat, halogeny czarny mat, tylne lampy plus blenda ori Hella Black, grill audi 80, felgi PLW 17"x7" dystanse 18mm plus opony Slicki

Najbiższe plany:
Zakompresorowanie przez Eatona M112 (już zakupiony, stan teflonu w bardzo dobrym stanie, obędzie się bez regeneracji)

Obrazek

Plan jest na 2 Stage. Pierwszy w tym roku, drugi na rok przyszły.

Pierwszy stage, tego roczny na niskie ciśnienie rzędu 0,6 bara.
Docelowy układ dolotowy 3" z intercoolerem centralnym min. 650m długość rdzenia
Docelowy układ wydechowy 2x 2,75" oparty na jednym tłumiku przelotowym
Chłodnica oleju. Strojenie na seryjnym ECU Motronic.

Stage drugi, przyszło roczny: Zwiekszenie ciśnienia doładowania powyżej lub okolic 1.2 bara
Odprężenie motoru, zmiana wtryskiwaczy, dołożenie drugiej pompy paliwa i reszty elementow z tym związanych.

Torsen w tylnym dyferencjale

Postaram się na bierząco dodawac jakies update.
Poniżej kilka zdjęć poglądowych :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Większość zdjęć autorstwa Marcina Jagiellicza: www.mjagiellicz.pl

: 11 sty 2013, 20:59
autor: Leo
ten kompresor to nie za mały do tego silnika?

tak czy inaczej - powodzenia!

: 11 sty 2013, 21:15
autor: quattrodriver
ten kompresor to nie za mały do tego silnika?
Patrząc w parze z jakimi silnikami był montowany, wydaje mi się że nie:
http://victorylibrary.com/supercharger/ ... n-data.htm

: 11 sty 2013, 21:59
autor: szaakaal
jestem pod wrazeniem, musze przyznac ze fajna zabaweczka... zycze szerokosci i bezawaryjnosci ;-)

: 11 sty 2013, 23:40
autor: maro0912
Wielki szacun kolego <ok> moim zdaniem jeden z najlepszych projektów na forum :lol: powodzenia w dalszych modach :-D

: 12 sty 2013, 00:04
autor: Przemo031
Podziwiam i podziwiam nie idze oka nacieszyc ;)

Powodzenia w modach !! widac ze masz do tego glowe


Szerokosci

: 12 sty 2013, 00:11
autor: VinCe
super wóz i piękne ujęcia.. mozna oglądać na okrągło!

: 12 sty 2013, 13:53
autor: ATLAS
Dobry projekt, lubię go :) jak zamontujesz kompresor, chętnie się pościgam :-D

: 12 sty 2013, 14:39
autor: Gacol54
ALE KOZAK <bravo> <bravo> <bravo> Nie mam pytań.

: 12 sty 2013, 14:52
autor: YoGii
MEGA KOTTTTT !!!!!! CUDO i gratki dla ciebie kolego za projekt <ok>

: 12 sty 2013, 15:31
autor: Daniel Choros
wow :shock: tylko pozazdrościć :-) powodzenia w dalszych pracach:-)

: 12 sty 2013, 16:28
autor: audki
Zacne CUDO :) tez mnie coś takiego coraz bardziej kusi :) hahaha.... chętnie zobaczyłbym też jak to powstawało:)

: 12 sty 2013, 16:30
autor: Bezimienny
Piękne auto, pamiętam jak opowiadał mi o nim gość sprzedający mi moje B3 Quattro (taki błękitny US bez zderzaka przedniego US) w Kamiennej Górze, zasugerował poszukanie w necie filmików, jak je zobaczyłem (ten na podziemnym parkingu) to szczena mi opadła, naprawdę super audi <ok>

: 12 sty 2013, 16:59
autor: IC69
No prosze, jest i tajemnicza biała B trójka, z V ósemką pod maską. :-) Właściwie, to maski nie było, jak ją po raz pierwszy zobaczyłem. ;-) :arrow: https://audi80.pl/80-b4-quattro-42-a ... 946,90.htm


No patrz, byłbym zapomniał...piękna maszyna! <bravo>

: 12 sty 2013, 17:44
autor: LU CASH
Ładnie :-)

Sesja też :-)