Audi 90 4.2 V8 SUPERCHARGER [B3 ABZ]
: 11 sty 2013, 20:56
Cześć Wszystkim!
Chciałem choć po krótce przedsatwić wam historię mojego auta i przyszłe plany z nim związane.
Fabrycznie:
Baza: Audi 90 wersja Sport rok 91
Silnik: 2.3 20v 7a 167hp
Seryjne wyposażenie: 4x el. szyby, el. lusterka, podgrzewane lusterka, podgrzewane dysze spryskiwaczy, podgrzewane bębenki zamka, podgrzewane fotele, tapicerka welurowa sygnowana napisem "quattro", board computer, szyberdach, dodatkowe zegary VDO (woltomierz, ciśn. oleju, temp. oleju)
Auto kupione w listopadzie 2009r w opłakanym stanie wizualnym i technicznym.
Założenie było proste: tanio kupić, pobawić się przez zimę i sprzedać. Jak widać auto zostało do teraz i ma się całkiem dobrze. Jak większość aut posiada jakieś tam bolączki (u mnie słabym punktem jest karoseria) ale daje mi multum frajdy i nie jednego już zdziwilo na drodzę.
Pragnę zaznaczyć że projekt w bardzo dużym stopniu został wykonany przeze mnie i przez kuba411vm (za wyjątkiem elektryki) robiliśmy to pierwszy raz nie ukrywając ucząc się na swoich błędach. Projekt należy rozpatrywac pod kątem low budget!! Przechodząc do konkretów..
Jeszcze w pierwszej koncepcji:
Aktualnie:
Silnik: 4.2 V8 ABZ z Audi A8 D2 97r.
Skrzynia: seria 2.3 20v
Sprzęgło: 2.3 20v + 2.8 12v (nieporozumienie, przelatało sezon, planowana wymiana na rs4 2.7tt przy okazji zakładania kompresora)
Zamach: Własny projekt (stal weglowa, toczne, frezowane, wyważane dynamicznie)
Short shifter home made
Chłodzenie: chłodnica audi A6 2.5 tdi r5 2x wentylator Nissan Maxima 3.0 V6
Układ wydechowy: Bez katów, 2,75 cala na jednym tłumiku przelotowym
Układ dolotowy: Air box Audi 80 2.8 plus złącze home made
Zawieszenie i napęd:
Przód: sprężyny Weitec -70mm + wkład Sachs
Tył: sprężyny KW -60mm + wkład seria
Wszystkie elementy zawieszenia wymieniane na bierząco na częściach Lemforder, Febi, Moog, TRW itd.
Poduszki silnika, dyfra Lemforder + usztywnienie home made
Układ Hamulcowy:
Przód: zaciski Porsche 944 (4 tłoki) plus tarcza wentylowana 314mm x 30mm z S6 C4
Tył: zaciski Audi S8 D2 43mm plus tarcza wentylowana 266mm x 21 mm
Pompa hamulcowa seria, celowo usunięta pompa ABS, układ oparty na akumulatorze ciśnienia (hydrauliczny bez serwa powietrznego)
Wnętrze: Czarna podsufitka, wszysttkie elementy plastikowe polakierowane w czarny mat
Zewnątrz: Polakierowane nadwozie w ori lakier L90E Biel Alpejska. Zderzak przód S2, zderzak tył audi 80, błotniki przednie 80 B4, dokładki progów, lusterka Corrado, soczewki home made czarny mat + chiński ksenon, kierunkowskazy czarny mat, halogeny czarny mat, tylne lampy plus blenda ori Hella Black, grill audi 80, felgi PLW 17"x7" dystanse 18mm plus opony Slicki
Najbiższe plany:
Zakompresorowanie przez Eatona M112 (już zakupiony, stan teflonu w bardzo dobrym stanie, obędzie się bez regeneracji)
Plan jest na 2 Stage. Pierwszy w tym roku, drugi na rok przyszły.
Pierwszy stage, tego roczny na niskie ciśnienie rzędu 0,6 bara.
Docelowy układ dolotowy 3" z intercoolerem centralnym min. 650m długość rdzenia
Docelowy układ wydechowy 2x 2,75" oparty na jednym tłumiku przelotowym
Chłodnica oleju. Strojenie na seryjnym ECU Motronic.
Stage drugi, przyszło roczny: Zwiekszenie ciśnienia doładowania powyżej lub okolic 1.2 bara
Odprężenie motoru, zmiana wtryskiwaczy, dołożenie drugiej pompy paliwa i reszty elementow z tym związanych.
Torsen w tylnym dyferencjale
Postaram się na bierząco dodawac jakies update.
Poniżej kilka zdjęć poglądowych
Większość zdjęć autorstwa Marcina Jagiellicza: www.mjagiellicz.pl
Chciałem choć po krótce przedsatwić wam historię mojego auta i przyszłe plany z nim związane.
Fabrycznie:
Baza: Audi 90 wersja Sport rok 91
Silnik: 2.3 20v 7a 167hp
Seryjne wyposażenie: 4x el. szyby, el. lusterka, podgrzewane lusterka, podgrzewane dysze spryskiwaczy, podgrzewane bębenki zamka, podgrzewane fotele, tapicerka welurowa sygnowana napisem "quattro", board computer, szyberdach, dodatkowe zegary VDO (woltomierz, ciśn. oleju, temp. oleju)
Auto kupione w listopadzie 2009r w opłakanym stanie wizualnym i technicznym.
Założenie było proste: tanio kupić, pobawić się przez zimę i sprzedać. Jak widać auto zostało do teraz i ma się całkiem dobrze. Jak większość aut posiada jakieś tam bolączki (u mnie słabym punktem jest karoseria) ale daje mi multum frajdy i nie jednego już zdziwilo na drodzę.
Pragnę zaznaczyć że projekt w bardzo dużym stopniu został wykonany przeze mnie i przez kuba411vm (za wyjątkiem elektryki) robiliśmy to pierwszy raz nie ukrywając ucząc się na swoich błędach. Projekt należy rozpatrywac pod kątem low budget!! Przechodząc do konkretów..
Jeszcze w pierwszej koncepcji:
Aktualnie:
Silnik: 4.2 V8 ABZ z Audi A8 D2 97r.
Skrzynia: seria 2.3 20v
Sprzęgło: 2.3 20v + 2.8 12v (nieporozumienie, przelatało sezon, planowana wymiana na rs4 2.7tt przy okazji zakładania kompresora)
Zamach: Własny projekt (stal weglowa, toczne, frezowane, wyważane dynamicznie)
Short shifter home made
Chłodzenie: chłodnica audi A6 2.5 tdi r5 2x wentylator Nissan Maxima 3.0 V6
Układ wydechowy: Bez katów, 2,75 cala na jednym tłumiku przelotowym
Układ dolotowy: Air box Audi 80 2.8 plus złącze home made
Zawieszenie i napęd:
Przód: sprężyny Weitec -70mm + wkład Sachs
Tył: sprężyny KW -60mm + wkład seria
Wszystkie elementy zawieszenia wymieniane na bierząco na częściach Lemforder, Febi, Moog, TRW itd.
Poduszki silnika, dyfra Lemforder + usztywnienie home made
Układ Hamulcowy:
Przód: zaciski Porsche 944 (4 tłoki) plus tarcza wentylowana 314mm x 30mm z S6 C4
Tył: zaciski Audi S8 D2 43mm plus tarcza wentylowana 266mm x 21 mm
Pompa hamulcowa seria, celowo usunięta pompa ABS, układ oparty na akumulatorze ciśnienia (hydrauliczny bez serwa powietrznego)
Wnętrze: Czarna podsufitka, wszysttkie elementy plastikowe polakierowane w czarny mat
Zewnątrz: Polakierowane nadwozie w ori lakier L90E Biel Alpejska. Zderzak przód S2, zderzak tył audi 80, błotniki przednie 80 B4, dokładki progów, lusterka Corrado, soczewki home made czarny mat + chiński ksenon, kierunkowskazy czarny mat, halogeny czarny mat, tylne lampy plus blenda ori Hella Black, grill audi 80, felgi PLW 17"x7" dystanse 18mm plus opony Slicki
Najbiższe plany:
Zakompresorowanie przez Eatona M112 (już zakupiony, stan teflonu w bardzo dobrym stanie, obędzie się bez regeneracji)
Plan jest na 2 Stage. Pierwszy w tym roku, drugi na rok przyszły.
Pierwszy stage, tego roczny na niskie ciśnienie rzędu 0,6 bara.
Docelowy układ dolotowy 3" z intercoolerem centralnym min. 650m długość rdzenia
Docelowy układ wydechowy 2x 2,75" oparty na jednym tłumiku przelotowym
Chłodnica oleju. Strojenie na seryjnym ECU Motronic.
Stage drugi, przyszło roczny: Zwiekszenie ciśnienia doładowania powyżej lub okolic 1.2 bara
Odprężenie motoru, zmiana wtryskiwaczy, dołożenie drugiej pompy paliwa i reszty elementow z tym związanych.
Torsen w tylnym dyferencjale
Postaram się na bierząco dodawac jakies update.
Poniżej kilka zdjęć poglądowych
Większość zdjęć autorstwa Marcina Jagiellicza: www.mjagiellicz.pl