Strona 1 z 2

[Audi 90] Quattro 2.2T 10v EMU

: 29 paź 2013, 22:59
autor: Dżejkob
Witam, nadszedł czas na zmiany, oto mój nowy nabytek Audi 90 2.3 NG Quattro z 1988r mam ją od 3 dni poprzednie auto to Audi 80 B3 https://audi80.pl/audi-80-b3-91r-18- ... t53912.htm .

Więc zaczne od początku 8-)

Wyposażenie:

:arrow: QUATTRO 8-)
:arrow: klimatronik
:arrow: tempomat
:arrow: el. szyby przód
:arrow: el lustra
:arrow: ABS z możliwością wyłączenia
:arrow: halogeny przód
:arrow: wspomaganie

Plany:

:arrow: doprowadzić do idealnego stanu
:arrow: dodatkowe zegary od coupe
:arrow: Azev A
:arrow: może kiedyś wymiana silnika na 7a
:arrow: ringi na zegary
:arrow: lakierowanie całego auta

Zrobiono:

>> Odbłyśniki lamp
>> wymienione przeguby przód, tuleje wahaczy tył, drążki reakcyjne tył, łożyska tył
>> wymieniony olej na Mobil1 10w40 półsyntetyk
>> stal zamieniona na ori aluski 14'
>> sklejony materiał boczków
>> znaczek Quattro w grill
>> wymiana manetek na poliftowe
>> ustawienie zbieżności
>> nowy licznik
>> alternator po regeneracji
>> regeneracja parownika i instalacji LPG

Narazie mało foteczek bo nawet nie ma czemu robić, w chwili obecnej autko nie ma wnętrza i przodu rozpoczęła się renowacja <ok>

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Stan obecny Złotka myśle ze jest progres ;-) :
Obrazek

: 30 paź 2013, 10:33
autor: Math11
Pierwsze co rzuciło mi się w oczy to że ktoś nieudolnie pomalował zwiaerciadła i ta mała kierownica ale to kwestia gustu.
Plus za napęd i wnętrze :mrgreen:
Odśwież ją i będzie miodnie 8-)

: 30 paź 2013, 16:35
autor: Dżejkob
Jakie zwierciadła? :lol: a kierownica jest już zamieniona no oryginalną od B4 a ta jest na sprzedaż.

: 30 paź 2013, 18:13
autor: Math11
Lusterka zewnętrzne ;-)
Są psiknięte w całości a chyba powinna być tylko jedna część pomalowana. Jeśli się nie mylę :-P

: 30 paź 2013, 20:49
autor: Dżejkob
No też mi się tak wydaje :-D ale ogólnie całe auto było odświeżone nowym lakierem wiec pewnie i psiknęli lustra :mrgreen:

[ Dodano: 2013-11-29, 19:07 ]
Autko niedługo dotknie asfaltu po miesiącu napraw dzień w dzień, był trudnosci ze znalezieniem części tylnego zawieszenia ale sie udało :mrgreen: ogólnie jezeli o zawieszenie chodzi nic nie było sprawne a wręcz doprowadzone do stanu maksymalnego zużycia lub gorzej. Wszystko wymienione na markowych częściach <ok> obecnei wyglaa to tak
Obrazek

[ Dodano: 2013-12-01, 23:37 ]
Nareszcie udało sie złożyć zawieszenie :-P filmik z 1 wyjazdu po miesiącu stania

[ Dodano: 2013-12-16, 21:00 ]
Obrazek
odbłyśniki po regeneracji wyszło perfekt <ok> coraz bliżej do momentu wyjazdu na asfalt :-P

[ Dodano: 2014-08-12, 23:06 ]
Nabyłem silnik 7a i proszę was o rade, wrzucać go do auta czy sprzedać? Moje NG ma 10-8 bar na cylindrach i przydał by mu się remont i czy lepiej swapowac 7a czy remontować NG?

: 12 sie 2014, 23:15
autor: Kofper
Jeżeli 7a masz w dobrym stanie i nie potrzebuje remontu to swapuj. Zawsze to są jakieś dodatkowe konie, a co do dźwięku silnika to się niewiele zmieni. W 7a już bez problemu zakładasz instalacje gazową i nie boisz się że coś strzeli nie potrzebnie. Jeżeli 7a jest w naprawdę dobrym stanie to ja bym go wrzucał. <ok>

: 12 sie 2014, 23:19
autor: Dżejkob
właśnie co do jego stanu pewności nie mam, nei mam rozrusznika żeby nawet sprawdzić kompresje, 7a jest troche gołe brakuje wiązki kompa, rozdzielacza a reszte od NG bym dopasował, z tego co jestem pewien to to że od kilku lat lezał zalany olejem w garażu jeździł w przeszłości z automatem i nie miał LPG ;) największy koszt przy tym swapie to by sekencja byłą a no to nei jestem gotowy moje NG świetnie jeździ i na LPG i na PB <ok>

: 12 sie 2014, 23:27
autor: Kofper
No to tutaj rzeczywiście masz dylemat. Poznany juz przez Ciebie NG lub nie znany bardziej ciekawy 7a. Tylko jak byś wkładał 7a to życzę Ci żebyś nie miał takich przebojów z tym silnikiem jak Dregan :mrgreen:

: 12 sie 2014, 23:45
autor: Dżejkob
No miałem kontakt już z Dreganem dość dużo z nim psiałem radził mi że jeżeli nie brakuje mi mocy w NG ani nie mam presji na 7a to żebym został przy NG bo 7a to tylko koszty koszty koszty :-P ale sam nie jestem pewien <ok>

: 13 sie 2014, 08:02
autor: quattroBandit
Dżejkob pisze:radził mi że jeżeli nie brakuje mi mocy w NG ani nie mam presji na 7a to żebym został przy NG bo 7a to tylko koszty koszty koszty :-P
do 7A nie zapomnij dodać, że to koszty :mrgreen:
a tak poważniej, silnik jak silnik. dźwiekiem NG wygrywa bez porównania nawet z 7A. Szkoda, ze nie masz jak sprawdzić tego 7A, bo jednak jeśli cokolwiek jest z nim nie tak, no to zaczyna rzeczywiście być drogo... No i nie jest tak przyjemnie dostepne jak do NG czy innych 1,6/1,8 z audi. Z najbardziej podstawowymi rzeczami bywają problemy jeśli chodzi o ich dostepność.

: 26 sie 2014, 19:03
autor: Dżejkob
Mam kilka pytań jeżeli chodzi o części do 7a:

od czego są te kostki ? idą do czujników przy kole zamachowym i do czujników temp. więc chyba część jest od automatycznej skrzyni jeżeli dobrze łącze fakty :D

Obrazek

Pytanie numer 2 czego tutaj brakuje, oprócz rozdzielacza zapłonu ? są jeszcze jakies miejsca na kostki tylko do czego ?

Obrazek

Pytanie numer 3, czy w króćcu powinien być jeden czujnik czy dwa bo mam jakis tam otwór wiec chyba czegoś brakuje :mrgreen:

Obrazek

: 28 sie 2014, 20:16
autor: krótki
1. ja rozpoznaję tu czujnik położenia wału, prędkości obrotowej silnika, 2x stukowce - do wiązki silnika
2. wiązka do czujnika temperatury i ciśnienia oleju - do wiązki silnika
3. tam nie ma drugiego czujnika

ps. mam wiązkę i sterownik do 7a

[ Dodano: 2014-08-28, 20:29 ]
Kilka lat miałem Ng Q i moim zdaniem jeśli jest do remontu, a kupiłeś 7a to nie ma się nad czym zastanawiać. Faktem jest że Ng ma ładny dźwięk, ale 7a też fajnie warczy, a jeździ zdecydowanie lepiej. Nie bardzo można je porównywać, bo to zupełnie inny silnik.

: 21 kwie 2016, 04:45
autor: Dżejkob
NG jeszcze ciągnie ale szału nie ma gdzieś spala mi olej :-( ale to w sumie dobrze sie skała bo NG sobie bedzie hulać jeszcze troche a 7a przygotuje na swap. Kilka dupereli brakuje ale tragedii chyba nie ma, dzięki za pomoc <ok>

[ Dodano: 2016-04-21, 04:45 ]
Troche temat zapuszczony ale wiele się zmieniło od ostatniego wpisu ;-) 7a poszło na części, a auto odzyskało trochę blasku i dobrze się toczy :)

Filmik stanu powiedzmy obecnego :)

https://www.youtube.com/watch?v=4V1OtqT-eDU

Kupa roboty w zawieszeniu zrobiona w silniku również trochę się działo. Poza tym wymieniona podsufitka na beżową alcantere i dodane podświetlane rączki i wpadł także mały rarytasik, blenda Treser'a z ori napisem. Poza tym były mniejsze lub większe naprawy typu wymiana wygłuszenia i pranie podłogi. W chwili obecne szykuje się do wywalenia LPG <ok>

Obrazek

Obrazek

Obrazek

: 21 kwie 2016, 15:47
autor: Przemas80
Fajny filmik i pięknieje w oczach co masz naklejone na dekielkach hyhy <ok>

: 22 kwie 2016, 00:13
autor: Dżejkob
Na dekielkach nic nie jest naklejone, to emblemacik ;-) jest trochę inny niż w większości, nie wiem dlaczego :mrgreen: takie kupiłem, może to jakiś starszy rocznik <ok>