Strona 1 z 1

80 B3 automat 1.8S

: 04 sty 2014, 19:17
autor: Akub87
Witam,
jakiś czas temu stałem się właścicielem takiej oto 80.
Rocznik 1989,
silnik PM 90km,
skrzynia 3 biegowa automatyczna,
szyberdach,
światła przeciwmgielne w zderzaku,
i centralny.
Niby nic specjalnego ale jeżdzi się całkiem przyjemnie ;)
W dodatku lekko zglebione, i z ładną felgą na letnie dni.
Auto kupiłem trochę skrzywdzone, bo puknięte w tył, wymieniona klapa, lampy i prawdopodobnie zderzak, przed większymi zniszczeniami uchroniła ją butla gazu w bagażniku, która powstrzymała pas tylny przed dalszym penetrowaniem bagażnika;)
stan na dzień zakupu:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
stan dwa dni temu:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
stan na chwilę obecną:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
auto poskładałem na sztukę aby dostarczyć je do mojego kolegi który zajmie się blacharką, oraz zderzakami :D

: 04 sty 2014, 21:11
autor: Pieterb
Akub87 pisze:silnik JN 90km,
to napewno nie JN, może PM ale nie jestem pewnien.
Fajnie że chcesz ją uratować przed pocięciem na żyletki <piwo> <ok> chodź jak dla mnie wygląda strasznie i nie wiem czy jest tego warta. Ale mimo wszystko powodzenia.

: 04 sty 2014, 22:28
autor: Wino
Widać że tylne błotniki nie oberwały zbyt mocno wię c warto ratować

PieterB gdyby auto było dopieszczone do zdjęć pewnie wyglądało by lepiej ;-) widziałem już 80 w dużo gorszym stanie i to jeżdżące z tymi uszkodzeniami na codzień.

: 04 sty 2014, 22:39
autor: Akub87
Według tego co znalazłem, w internecie i w dokumentach, oraz oglądając silnik, jest to JN, monowtrysk i 90 patatajów, i rocznik także się zgadza, ale mogę się mylić ;)
błotniki całe, nie pofalowane, najwięcej ucierpiał pas tylny, i podłoga bagażnika przy pasie.
Myślę że warto bo i tanio kupiona, i sam ją wcześniej serwisowałem :mrgreen: i choć może nie widać, to poprzednia właścicielka włożyła w nią trochę grosza.
Gadanie, raz że stała pół roku, nie ruszana wogóle, a dwa ubrudziła się jak jechałem do kolegi co się na poważnie zajmie blacharką.

: 04 sty 2014, 23:11
autor: quattroBandit
to jak będziesz ogarniać tył auta, to przy okazji wyreguluj drzwi od kierowcy - chociaż to jest katorga, jest jeśli dobrze pamiętam 8 regulacji, wszedzie fasolki... ah te audi :mrgreen:
powodzenia <ok>

: 05 sty 2014, 08:39
autor: Pieterb
Akub87 pisze:Według tego co znalazłem, w internecie i w dokumentach, oraz oglądając silnik, jest to JN, monowtrysk i 90 patatajów,
JN to wielowtrysk a nie mono i wygląda inaczej :-P

tak wygląda JN

Obrazek

: 05 sty 2014, 12:31
autor: Akub87
PieterB, spoksik, <ok>

[ Dodano: 2014-06-04, 17:13 ]
gotowe :)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
a takie cos mi baba zrobiła w dzien odbioru:
Obrazek

: 04 cze 2014, 23:08
autor: Daniel Choros
Akub87 pisze:takie cos mi baba zrobiła w dzien odbioru
bo to zła kobieta była... :evil:
zdejmij to coś z przodu bo fatalnie wygląda...

: 07 cze 2014, 19:38
autor: Akub87
tak się ostatnio zastanawiam, jak to jest z trwałoscia tych skrzyń 3 biegowych? to auto ma 25 lat, jakis rok przed zakupem sam zmieniałem olej z filtrem w skrzyni, oraz uzczelniacze.
obecnia auto ma ok 300 tyś przebiegu. Nastawić się na jakąś awarię?
daniel110791, nie zdejmne, mnie się podoba według mnie ładnie współgra z lotką z tyłu.
Owszem nie jest idealna ta listewka, ale zjadę do PL to dalej będę robił blachę. TZN drzwi, i ta listewke też do lakierowania dam.

: 07 cze 2014, 19:41
autor: Pieterb
Akub87, martwił się tym będziesz jak padnie :-P a na razie jeździć i się cieszyć :mrgreen:

: 07 cze 2014, 19:54
autor: Akub87
PieterB, oby nie, biegi zmiena idealnie puki co :mrgreen:

[ Dodano: 2014-08-29, 20:06 ]
Pany, pytanie dnia, czy do tego auta w tylnych kolach bylo iles tam rodzajow lozysk, hamulce bebnowe

: 31 sie 2014, 08:41
autor: Pieterb
Akub87 pisze:Pany, pytanie dnia, czy do tego auta w tylnych kolach bylo iles tam rodzajow lozysk, hamulce bebnowe
nie wiem ale w etce jest tylko podział na tarczowe i bębnowe i nic nie piszą jakoby miały bić różne średnice

: 16 wrz 2014, 00:01
autor: Akub87
hmmm duzy jest problem przeswapowac to na 2.3 NG z automatem z B4?

: 16 wrz 2014, 19:10
autor: quattroBandit
największy problem to spawanie. Musisz przeszczepić mocowania silnika z silników pięciocylindrowych (bez znaczenia czy b2 b3 czy też b4). Ułożenie samych łap silnika na podłużnicach jest proste - pasują tylko i wyłącznie w jednej pozycji w jednym miejscu +/- 5mm :) Do tego musisz dodać inną belkę z przodu - też od R5, pas przedni - a w sumie to wzmocnienie "T" między lampami jest inne, inna jest ława (sanki czy jakkolwiek to nazwiesz) także musi pochodzić z pięciu cylindrów. Jeśli chodzi o stabilizator, kolumny itd to już masz dowolność :) Ważne, aby półosie pasowały (w piasty ;) ) Mocowanie skrzyni biegów całkiem możliwe, że może zostać od manuala b3, ale to bym wolał skonfrontować lub przerzeźbić mocowanie od b4/automat, bo jednak skrzynia jest niemiłosiernie ciężka, dużo bardziej niż manual. To tyle jeśli chodzi o grubsze rzeczy, łatwiejsze to sterowanie skrzynia, gała od zmiany biegów, wyświetlacz na zegary podający aktualny bieg itd itd
I czemu automat?! Większość robi swap z automatu na manual....

: 12 kwie 2016, 20:23
autor: Akub87
bo to jest automat, a poza tym wygodnie się jeździ z automatem, a poza tym w szwajcari to nie tak łatwo zrobić, czas mnie do tego goni, mogę mieć cala b4 za smieszna kase...
sanki/wózek da rade przeszczepić z b4 do b3?
a inne pytanie, samą skrzynie da się wsadzić do mojej b3 i będzie poprawnie dzialalo? czy to juz skrzynia nowsza z elektronika itd

[ Dodano: 2014-10-04, 17:10 ]
moja skrzynia:
Obrazek
Obrazek

[ Dodano: 2016-04-12, 20:23 ]
audi jeździ ma się dobrze, udało się kupić dawcę skrzyni, i nie tylko skrzyni ;)
auto obecnie wygląda tak: