Strona 1 z 1

Audi 90 Quattro 2.0 20v NM Sedan

: 22 maja 2014, 19:36
autor: antyp11
Auto znalazlem przegladajac tablice rozgladalem sie za Coupe Quattro a tu mi sie 90 z 2.0 NM nawinela :) wiec dzwonie i w poniedzialek lecimy do Hajnowki po ogladnieciu padla decyzja ze bierzemy i tak kolejne Quattro zagoscilo na podworku.

Co do auta:
-rocznik 1988
-silnik 2.0 20v NM 160km
-klima dokladana ale dziala,
-4 el szyby,
-blokada dyfra,
-el lusterka
-welurowa tapicerka wytarta troche,
-dodatkowe zegary,
- no i auto nie widzialo nigdy gazu,


Co do zrobienia jest tego troche:
-lozyska przod bo tak rozwalonych to nigdy nie widzialem :roll:
-ogarnac podsufitke,
-dzielone kolumnu McPersona P+T,
-nowe hamulce tarcze zaciski klocki itd,
-oleje rozrzad itd,
-do ogarniecia podswietlenie zegarow,
-w zawias poliuretan i alu tuleje w sanki,
-zawieszenie sport -60-40,
-amorki tez inne pojda leza mi Sachs prawie nowki
-tylnie sanie wyleca a pojda ze stabem z nowszej wersji,
-przod tez stab do zmiany na grubszy i nowszy
-napedy i silnik wszystkie poduchy tez poliuretan,
-wieksze alu 15-16
to tak na szybko co do zrobienia ponizej pare fot

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Fotki z przeprowadzonych prac
Po zdjeciu dekla ukazala mi sie taka usmolona glowica
Obrazek

Zdiagnozowalem tez brak ABS-u ktos przeguby od wersji bez wsadzil
Obrazek

Gubienie zaplonu i cieknacy aparat o przewodach i cewce nie wiadomo od czego juz nie wspomne
Obrazek

Pompa dwusekcyjna tez cieknie i do zrobienia
Obrazek

troche rudej na blotniku tylnym do wypiaskowania
Obrazek

Rozrzad niby nowy ale mocno wyeksploatowany
Obrazek

No i silnik ogolnie do wyczyszczenia
Obrazek

Troche czesci
gumy pod przeguby z mojej drugiej 90 Quattro
Obrazek

Uszczelka miski olejowej
Obrazek

poliuretany w zawias komplet+ powerflex na tylni stab
Obrazek

Wtryski niskoomowe z S6c4 V8 AEC + adaptery do nich
Obrazek

Stalowe kolko rozrzadu z oddzielnym klinem
Obrazek

Laczniki stabilizatora tyl+ stabilizator tyl 12mm
Obrazek
Obrazek

Olej i filtr
Obrazek
Odrazu pisze czemu Schell bo mam zasade ze wymieniam olej co 6-7 tys km nigdy wiecej a olej to podstawa dla silnika

No i z racji ze 90 dostanie sportowy zawias zrobilem plyte pod mise tak dla bezpieczenstwa
Obrazek
Na pierwszy plan poszedl alternator rozebrany do wymiany: regulator napiecia i lozyska
Obrazek

No i pompa dwusekcyjna tez do zrobienia
Obrazek
jeszcze przed rozebraniem

a tu juz po rozebraniu
Obrazek
Uszczelniacze, oringi no i luzy skasowac trzeba bylo

Tu juz zlozona i gotowa do montarzu
Obrazek
Pomyta skrzynia biegow, misa olejowa, pokrywa zaworow i inne pierdolki
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Przegladnelem glowice dokladnie
Obrazek

Nowy lancuch i pasek rozrzadu pompa i rolka byly nowe wiec zostaja bo sa ok
Obrazek

Swoznie wachaczy na przod
Obrazek

Filtr powietrza ori wylatuje bedzie grzyb HKS
Obrazek

Odnowiony przod sanki i wachacze zostalo poliuretan wprasowac
Obrazek
Obrazek

Olej do skrzyni
Obrazek

Tarcze na tyl nowe byly w mojej starej 90
Obrazek

Druga guma przeplywka-ssacy stara byla peknieta
Obrazek

No i z czasem bede gwint ogarnial wiec juz zgromadzilem troche gratow sprezyny z helperami na tyl+ nakretki i kontry z talezykami i przekladkami na P+T
Obrazek
Audi juz jezdzi zarwana noc z piatku na sobote i w sobote zmiana kol i sprezyn bo pod te kola ktore mam poki co sprezyny sa zaniskie i by tarlo :|

Sanki zlozone
Obrazek
Kolumny przod
Obrazek
Obrazek

Podczas skladania i przeswit na ori zawieszeniu na obnizajacym nadkola siadaly na oponach
Obrazek
Obrazek
Audica dostanie nowa deske z drewnem i skorzane boczki poki co oraz poloze wiazke pod grzane dupy rzeby juz pozniej sie nie grzebac
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

I filmik z odpalenia... drze sie motor na grzybie ale efekt fajny :)


pozdro

: 22 maja 2014, 20:07
autor: Roman_S
Wow :shock:
Ogrom pracy włożony ale jeszcze ogrom przed Tobą żeby to jakoś wyglądało <ok>

: 22 maja 2014, 23:27
autor: skoti
Szybki jesteś ;-)

: 23 maja 2014, 11:20
autor: duo
myślałem swego czasu nad nią, ale widzę trafiła we właściwe ręce :!:

: 23 maja 2014, 19:31
autor: LU CASH
No napewno w lepsze :-)

Widac jak dba i co robi w aucie .


Jak na tych wtryskach chodzi? nie przelewa? jaka wydajnosć?

: 23 maja 2014, 19:41
autor: oskars1434
Też miałem ją na oku ale do tego silnika jakoś nie mogłem się przekonać ale za to za kilka dni będzie u mnie stała 90 tylko z silnikiem 2.0 10v PS

: 23 maja 2014, 20:00
autor: krótki
Ładnie, miło popatrzeć jak stare dostaje drugą szansę.
Zdjęcie silnika rozwiało moje wątpliwości co do dodatkowego włącznika zamknięcia przepustnicy jaki jest w 7A a nie ma go jak widać u Ciebie w NM, podobnie jak u mnie.

Pozdrawiam.

: 25 maja 2014, 10:01
autor: quattroBandit
mno i to mi się podoba :mrgreen:
szkoda, że fotki nie banglaja w wiekszym rozmiarze ;)
do pompy dwusekcyjnej jest jakis zestaw naprawczy dostepny?

: 31 maja 2014, 01:45
autor: antyp11
Dzieki za mile slowa :-P Co do audi to mam mase roboty jeszcze przed soba poki co chodzi ale skrzynia tak jak sie obawialem konczy swoj rzywot :-| tyle ze juz mam do wybory 2szt ale nie moge sie zdecydowac czy z s6+ czy z s4 2.2t obie szostki.

decyzja o zakupie to byla chwila bo juz mialem jedna 90 z takim silnikiem tyle ze oska i bylem zadowolony do casu jak buda nie spekala i poszla na graty...

quattroBandit zestawu nie pytalem o dostepnosc w ASO wszystko dobieralem i robilem sam i jest do tej pory wszystko spoko chcesz to moge ogarnac taka pompe bez problemu

Lucash wtryski z wydajnoscia sa zblizone do tych z AAN-a juz nie pamietam ile dokladnie lac mi go leje ale to nie wina wtryskow a przeplywki i grzyba ale juz mam sposob na to ;-)

Co do modow to pokrotce juz ogarniam gwint :-P chlodnica oleju z przystawka z 2.2t no i poluje na skorzane fotele fotki wrzuce w niedziele bo poki co musze dwie s4 ogarnac bo stoja bez skrzyn i zawiasu