Audi 80 B3 1.9 AAZ
: 05 lip 2015, 19:09
Witam wszystkich!
Długo się zbierałem żeby dodać opis ale jak zwykle na wszystko brakuje czasu
A więc od stycznia tego roku jestem posiadaczem 80 B3. Audi ma kolorową historię. Pierwszym właścicielem był Niemiec do 2004 roku kiedy to sprowadził ją z Niemiec Polak, od którego mój ojciec kupił ten samochód. Przez cały pobyt w Polsce do 2014 roku był zadbany. Natomiast Pan który ją sprowadził rozstał się z żoną i zaczął ostro drinkować Przez parę miesięcy zaniedbał samochód i nim nie jeździł. Następnie samochodem zainteresował się mój ojciec i go kupił za śmieszne pieniążki. Z fabryki Audi wyszło z silnikiem 1.8 JN w automacie. Automat już trochę nie domagał, ale biegi zmieniał żeby nie było . Dlatego mój ojciec zmienił silnik ze skrzynią na 1.9 D manual (niestety). Następnie trochę pojeździł i spodobał mu się inny samochód i ja wtedy ją przejąłem . Nie mogłem pozwolić, żeby zginęła zapomniana gdzieś na podwarszawskim szrocie...
Od momentu kiedy pierwszy raz w filmie Psy 2 zobaczyłem B3 chciałem mieć taką Lalkę. Takie małe przypomnienie:
Miałem ładnie zdjęcie zrobione zaraz po kupnie ale niestety nie mogę nigdzie znaleźć ;/
Mam jedno robione w nocy:
I teraz fanty jakie udało mi się zrobić do tej pory:
- maglownica ze wspom, pompa, pojemnik na olej;
- wymiana felg na 15 Borbet opona 195/60;
- z racji skrzyni od diesla nie wracałem już do benzyny i kupiłem TD 1.9 AAZ z Paska 95 r., silnik już lata ok. miesiąca w Audi, olej Castrol 5W40 nowe filtry itd., silnik igiełka, wentylatory z b4 1Z;
- boost pin;
- nowa obudowa filtra od 1Z + orurowanie;
- nowy aku;
- centralny na 4 drzwi (był tylko na przednich);
- kluczyk scyzoryk;
- radio Clarion z poprzedniego mojego auta;
- profesjonalne okablowanie pod audio wzmak + sub ;
- ringi Alu na liczniku;
- uruchomienie wskaźnika temp bo nie działał;
- podłączenie obrotomierza od benzyniaka;
- naprawa „kilometromierza” – nie nabijał kilosów;
- zerwanie fabrycznej konserwacji na podszybiu i położenie nowej (woda sączyła się do środka);
- żarówki LED podświetlenie tablicy (zimna barwa);
- wymiana zużytych elementów zawieszenia, ale większość jeszcze nie zmieniana od fabryki w nienajgorszym stanie;
- konserwacja w niektórych miejscach;
- wymiana lamp tylnych kierunkowskazów;
- wymiana wycieraczek szyb;
Teraz elementy do zrobienia:
- na dniach założenie elektr szyb przód (panele rzeźbione własnoręcznie bo lusterka manual );
- wymiana reflektorów na nowe ori Bosch, długo szukałem ale udało się;
- ze względu na chęć długiego żywota reflektorów dokładka świateł do jazdy dziennej (nie jestem zwolennikiem);
- żarówki H4 typu Ring Xenon Ultima;
- montaż halogenów ale nie pod reflektorami tylko w małych kratkach na dole;
- wymiana klapy tylnej + spoiler ori Alu Audi (nie jakieś tam wiejskie płetwy );
- malowanie oczywiście klapy i prawie całego nadwozia w celu odświeżenia bo tu podrapany tam zarysowany itp.
- wymiana wnętrza, siedzenia przód, tył jeśli znajdę komplet, boczki na drzwiach będę rezał sam;
- blenda tylna ori pod tablicę;
- flegi BBS RS lub podobne (jak będzie kasa to może za rok);
- nowe uszczelki (trzymające szybę od góry), moje powyginane i przepalone;
- intercooler;
- regeneracja turbiny K03, ewentualnie usprawnienie jej, zwiększenie wydajności.
Może coś pominąłem ale wszystkiego pewnie nie spamiętam. Podsumowując niektóre rzeczy już są tylko nie ma czasu żeby się bawić w wymianę ;-(
Ale sporo jeszcze trzeba kupić a portfel pusty Także jeszcze trochę wody upłynie aż Lalka stanie się ideałem. Poza tym wszystkich zmian dokonuję sam także nie ponoszę dodatkowych kosztów.
Na koniec fotki stanu obecnego:
<ok>
Długo się zbierałem żeby dodać opis ale jak zwykle na wszystko brakuje czasu
A więc od stycznia tego roku jestem posiadaczem 80 B3. Audi ma kolorową historię. Pierwszym właścicielem był Niemiec do 2004 roku kiedy to sprowadził ją z Niemiec Polak, od którego mój ojciec kupił ten samochód. Przez cały pobyt w Polsce do 2014 roku był zadbany. Natomiast Pan który ją sprowadził rozstał się z żoną i zaczął ostro drinkować Przez parę miesięcy zaniedbał samochód i nim nie jeździł. Następnie samochodem zainteresował się mój ojciec i go kupił za śmieszne pieniążki. Z fabryki Audi wyszło z silnikiem 1.8 JN w automacie. Automat już trochę nie domagał, ale biegi zmieniał żeby nie było . Dlatego mój ojciec zmienił silnik ze skrzynią na 1.9 D manual (niestety). Następnie trochę pojeździł i spodobał mu się inny samochód i ja wtedy ją przejąłem . Nie mogłem pozwolić, żeby zginęła zapomniana gdzieś na podwarszawskim szrocie...
Od momentu kiedy pierwszy raz w filmie Psy 2 zobaczyłem B3 chciałem mieć taką Lalkę. Takie małe przypomnienie:
Miałem ładnie zdjęcie zrobione zaraz po kupnie ale niestety nie mogę nigdzie znaleźć ;/
Mam jedno robione w nocy:
I teraz fanty jakie udało mi się zrobić do tej pory:
- maglownica ze wspom, pompa, pojemnik na olej;
- wymiana felg na 15 Borbet opona 195/60;
- z racji skrzyni od diesla nie wracałem już do benzyny i kupiłem TD 1.9 AAZ z Paska 95 r., silnik już lata ok. miesiąca w Audi, olej Castrol 5W40 nowe filtry itd., silnik igiełka, wentylatory z b4 1Z;
- boost pin;
- nowa obudowa filtra od 1Z + orurowanie;
- nowy aku;
- centralny na 4 drzwi (był tylko na przednich);
- kluczyk scyzoryk;
- radio Clarion z poprzedniego mojego auta;
- profesjonalne okablowanie pod audio wzmak + sub ;
- ringi Alu na liczniku;
- uruchomienie wskaźnika temp bo nie działał;
- podłączenie obrotomierza od benzyniaka;
- naprawa „kilometromierza” – nie nabijał kilosów;
- zerwanie fabrycznej konserwacji na podszybiu i położenie nowej (woda sączyła się do środka);
- żarówki LED podświetlenie tablicy (zimna barwa);
- wymiana zużytych elementów zawieszenia, ale większość jeszcze nie zmieniana od fabryki w nienajgorszym stanie;
- konserwacja w niektórych miejscach;
- wymiana lamp tylnych kierunkowskazów;
- wymiana wycieraczek szyb;
Teraz elementy do zrobienia:
- na dniach założenie elektr szyb przód (panele rzeźbione własnoręcznie bo lusterka manual );
- wymiana reflektorów na nowe ori Bosch, długo szukałem ale udało się;
- ze względu na chęć długiego żywota reflektorów dokładka świateł do jazdy dziennej (nie jestem zwolennikiem);
- żarówki H4 typu Ring Xenon Ultima;
- montaż halogenów ale nie pod reflektorami tylko w małych kratkach na dole;
- wymiana klapy tylnej + spoiler ori Alu Audi (nie jakieś tam wiejskie płetwy );
- malowanie oczywiście klapy i prawie całego nadwozia w celu odświeżenia bo tu podrapany tam zarysowany itp.
- wymiana wnętrza, siedzenia przód, tył jeśli znajdę komplet, boczki na drzwiach będę rezał sam;
- blenda tylna ori pod tablicę;
- flegi BBS RS lub podobne (jak będzie kasa to może za rok);
- nowe uszczelki (trzymające szybę od góry), moje powyginane i przepalone;
- intercooler;
- regeneracja turbiny K03, ewentualnie usprawnienie jej, zwiększenie wydajności.
Może coś pominąłem ale wszystkiego pewnie nie spamiętam. Podsumowując niektóre rzeczy już są tylko nie ma czasu żeby się bawić w wymianę ;-(
Ale sporo jeszcze trzeba kupić a portfel pusty Także jeszcze trochę wody upłynie aż Lalka stanie się ideałem. Poza tym wszystkich zmian dokonuję sam także nie ponoszę dodatkowych kosztów.
Na koniec fotki stanu obecnego:
<ok>