Audi 80 b3 1991r 1.6 PP
: 26 lut 2016, 23:51
Cześć Wszystkim. Swoje Audi nabyłem w czerwcu 2014 roku. Trochę długo się zabierałem do przedstawienia się Wam i pokazania mojej Audi, ale w końcu zebrałem się w sobie. Kupując auto szukałem czegoś co jest blisko, uchodzi za w miarę bezawaryjne i przede wszystkim ma zdrową blachę. Budżet pozwolił na Audi 80. Szczerze mówiąc jestem bardzo zadowolony z wyboru.
Coś o samym samochodzie:
Audi 80 b3, rok produkcji 1991, silnik 1.6 o oznaczeniu PP z LPG, w środku jak i na zewnątrz kompletny golas oprócz wspomagania kierownicy, stan licznika na dzień dzisiejszy to trochę ponad 290 000. Nie ufam temu co jest napisane na blacie, jak się okaże nie bezpodstawnie.
Samochód mam niecałe 2 lata, ale tak naprawdę zaczęło się coś dziać przy nim niedawno. Odkąd go kupiłem miał problem z pobieraniem oleju. Na początku dało się to przeżyć jednak nadszedł czas gdy trochę mnie to już przerastało i zużycie ok. 1 litr na 1000 km nie było akceptowalne. Zacząłem bić się z myślami czy kupować nowy silnik czy może wskrzesić ten. Wyczytałem na tym pożytecznym forum, że może być to wina uszczelniaczy zaworowych i poczyniłem kroki do naprawy. Jednak po czasie uświadomiłem sobie, że jeśli zdejmę głowicę, wymienię uszczelniacze zaworowe jak i uszczelnię głowicę to dół silnika tego nie wytrzyma i będzie tylko gorzej. Tak więc podjąłem decyzję o zmianie także pierścieni tłokowych. Także od niedawna cieszę się usprawnionym silnikiem i już nie muszę patrzeć w lusterko na niebieski, a czasem na biały dym. Wszystkie prace oprócz tych związanych z głowicą robiłem sam z dużą pomocą młodszego brata i serdecznego przyjaciela.
Przez ten czas kiedy mam Audi udało mi się zrobić:
Przy przebiegu 280 000:
 Wymiana klocków hamulcowych
 Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów wraz ze szpilkami
 Wymiana kopułki i palca rozdzielacza
 Wymiana tuleji belki tylnej
 Wymiana tuleji wahaczy przednich
 Wymiana mieszka dźwigni zmiany biegów
 Pranie wnętrza i konserwacja
Przy przebiegu 290 000:
 Wymiana pierścieni tłokowych
 Uszczelnienie głowicy wraz z wymianą uszczelniaczy zaworowych i planowaniem
 Wymiana uszczelki pod głowicą
 Wymiana uszczelki miski olejowej
 Wymiana pompy wody wraz z uszczelką
 Wymiana uszczelki pokrywy zaworów wraz z szpilkami
 Wymiana pompy paliwa
 Wymiana węży gumowych układu chłodzenia
 Wymiana elementów rozrządu tzn. pasek i napinacz
 Wymiana świec zapłonowych
 Wymiana pasków osprzętu
 Wymiana zegara na obrotomierz
 Wymiana oringu od płaszcza wodnego dolotu
 Wymiana filtra oleju
Wszystkie części starałem się kupować dobrych producentów także nie powinno być źle z ich trwałością.
W jednym z punktów powyżej jest ubogacenie mojego samochodu o dodatkowe wyposażenie jakim jest obrotomierz i zegarek cyfrowy. Mam jeszcze zakupiony wyświetlacz temperatury jednak muszę z nim jeszcze powalczyć jak go podłączyć i jaki termistor zastosować. A może Wy mi coś doradzicie?
Po zdjęciach pewnie będzie widać niedoskonałości a postaci rudego błotnika czy pęknięć na masce, ale tym zamierzam się zająć jak tylko uda mi się zoptymalizować mój budżet, bo praca i uczelnia nie zawsze da się pogodzić. Mam nadzieję, że będzie to w niedalekiej przyszłości, a o pracach będę starał się Was informować na bieżąco. Na koniec dodaję kilka fotek samochodu, z którym chcę zostać na długie lata.
Coś o samym samochodzie:
Audi 80 b3, rok produkcji 1991, silnik 1.6 o oznaczeniu PP z LPG, w środku jak i na zewnątrz kompletny golas oprócz wspomagania kierownicy, stan licznika na dzień dzisiejszy to trochę ponad 290 000. Nie ufam temu co jest napisane na blacie, jak się okaże nie bezpodstawnie.
Samochód mam niecałe 2 lata, ale tak naprawdę zaczęło się coś dziać przy nim niedawno. Odkąd go kupiłem miał problem z pobieraniem oleju. Na początku dało się to przeżyć jednak nadszedł czas gdy trochę mnie to już przerastało i zużycie ok. 1 litr na 1000 km nie było akceptowalne. Zacząłem bić się z myślami czy kupować nowy silnik czy może wskrzesić ten. Wyczytałem na tym pożytecznym forum, że może być to wina uszczelniaczy zaworowych i poczyniłem kroki do naprawy. Jednak po czasie uświadomiłem sobie, że jeśli zdejmę głowicę, wymienię uszczelniacze zaworowe jak i uszczelnię głowicę to dół silnika tego nie wytrzyma i będzie tylko gorzej. Tak więc podjąłem decyzję o zmianie także pierścieni tłokowych. Także od niedawna cieszę się usprawnionym silnikiem i już nie muszę patrzeć w lusterko na niebieski, a czasem na biały dym. Wszystkie prace oprócz tych związanych z głowicą robiłem sam z dużą pomocą młodszego brata i serdecznego przyjaciela.
Przez ten czas kiedy mam Audi udało mi się zrobić:
Przy przebiegu 280 000:
 Wymiana klocków hamulcowych
 Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów wraz ze szpilkami
 Wymiana kopułki i palca rozdzielacza
 Wymiana tuleji belki tylnej
 Wymiana tuleji wahaczy przednich
 Wymiana mieszka dźwigni zmiany biegów
 Pranie wnętrza i konserwacja
Przy przebiegu 290 000:
 Wymiana pierścieni tłokowych
 Uszczelnienie głowicy wraz z wymianą uszczelniaczy zaworowych i planowaniem
 Wymiana uszczelki pod głowicą
 Wymiana uszczelki miski olejowej
 Wymiana pompy wody wraz z uszczelką
 Wymiana uszczelki pokrywy zaworów wraz z szpilkami
 Wymiana pompy paliwa
 Wymiana węży gumowych układu chłodzenia
 Wymiana elementów rozrządu tzn. pasek i napinacz
 Wymiana świec zapłonowych
 Wymiana pasków osprzętu
 Wymiana zegara na obrotomierz
 Wymiana oringu od płaszcza wodnego dolotu
 Wymiana filtra oleju
Wszystkie części starałem się kupować dobrych producentów także nie powinno być źle z ich trwałością.
W jednym z punktów powyżej jest ubogacenie mojego samochodu o dodatkowe wyposażenie jakim jest obrotomierz i zegarek cyfrowy. Mam jeszcze zakupiony wyświetlacz temperatury jednak muszę z nim jeszcze powalczyć jak go podłączyć i jaki termistor zastosować. A może Wy mi coś doradzicie?
Po zdjęciach pewnie będzie widać niedoskonałości a postaci rudego błotnika czy pęknięć na masce, ale tym zamierzam się zająć jak tylko uda mi się zoptymalizować mój budżet, bo praca i uczelnia nie zawsze da się pogodzić. Mam nadzieję, że będzie to w niedalekiej przyszłości, a o pracach będę starał się Was informować na bieżąco. Na koniec dodaję kilka fotek samochodu, z którym chcę zostać na długie lata.