[B4 2.6 ABC] Audi 80 2.6 ABC by Gh0st666
: 29 kwie 2016, 21:28
				
				Witam wszystkich 
Nastał czas, kiedy to moja poczciwa B4 ABT idzie na sprzedaż, ustępując honorowego miejsca innemu modelowi B4 z mocniejszym sercem a mianowicie 2.6 V6 ABC z sekwencyjnym gazem
 W skrócie:
- rok produkcji 1992
- Audi 80 B4 typ 8C
- motorownia 2.6 V6 ABC 150KM
- przebieg w dzień zakupu 404 400 km
- śmierć silnika = 420 547 km ;(
 
 Wyposażenie standardowe:
- 5-cio biegowa manualna skrzynia
- wspomaganie kierownicy
- System bezpieczeństwa Procon-Ten
- dzielona tylna kanapa
- ABS
- centralny zamek z kluczyka
- elektryczny szyberdach
- elektryczna regulacja reflektorów
- elektryczne lusterka
- grzane lusterka
- manualne szyby
- welurowa tapicerka
- AirBag kierowcy
 
 Wyposażenie dodatkowe:
- Sterownik centralnego z pilota
- Podtlenek LPG xD
- przyciemniane lampy tylne
- 4 elektryczne szyby
- kierownica poliftowa B4
W planach:
- Climatronic
  ( część elektryczna pod deską już jest )
- dopieszczenie techniczne i wizualne auta
- włączniki oświetlenia drzwiowe ( wymiana )
- podłokietnik
- polerka całego auta
 
 
 Co zostało zrobione:
- wymiana silnika
- Diody LED w tablice rejestracyjną ( biała zimna )
- Dioda LED w podsufitkę oraz w bagażniku
- Sterownik centralnego zamka z pilota
- Wymiana termostatu (Wahler)
- Wywalenie DT Gazu i zastąpienie go STAGiem 300 ISA2 6cyl.
- wymiana tarcze + klocki tył
- wymiana tarcze + klocki przód
- wymiana przewodów i świec zapłonowych
- wymiana końcówek drążka (Meyle) x2
- wymiana rozrządu ( pasek, rolka, napinacz, pompa wody )
- ramka grilla w czarny mat
- wymiana skrzyni biegów + kompletne sprzęgło SACHS
- montaż przekaźników do świateł krótkich i długich
- montaż 4 elektrycznych szyb
- naprawa AIRBAG'a (wyłączone po wymianie kierownicy)
- regeneracja tylnych zacisków + nowe linki ręcznego
 
 Galeria:
 
 28.04.2016 - dzień zakupu:
  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 5.05.2016:
Korzystając z pięknej pogody wraz z moim kochanym fotografem wybrałem się na małą sesję mojego nowego nabytku ;D
 
 
 
 
 
 
 12.06.2016:
 
 
 
 ![Obrazek]()
 
 24.06.2016:
Jako, że stare listwy już ledwo pracowały przyszła pora na ich wymianę
 Wybór padł na AC W01 2ohm + rozwiercanie dysz na 1,8 mm.
![Obrazek]()
 
 19.01.2017:
Stary rok zakończył się bardzo źle dla Audiczki ;/ Przy próbie odpalenia silnika nastąpił strzał gazu w kolektor co skutkowało rozerwaniem słynnych "klapek" w środku a odłamki poszły w cylindry co załątwiło silnik na amen... :cry: Jednak dziś ( 19.01.2017 ) autko dostało drugie życie a dawcą była Audi A6 C4 przyprowadzona z Niemiec. Fotek aktualnie brak ale dodam na dniach jak już będzie poskładane wszystko jak trzeba
 Tak więc będziemy razem kulać kolejne tysiące kilometrów 
 
 
 
 10.03.2017:
Po wymianie silnika borykałem się ze sporym wzrostem spalania. Główni podejrzani to przewody WN oraz niewiadomego stanu świece zapłonowe... W domu znalazłem przewody z poprzedniego silnika, więc pomyślałem że przełożę i zobaczymy co będzie... I było to, że średnie spalanie z 16L LPG/100km spadło na 13L czyli stan z poprzedniego silnika
 Natomiast po wymianie świeczek na nowe NGK 3 elektrodowe średnia jeszcze bardziej spadła na 11,5L LPG/100km ;D poprzednie świece były firmy BERU więc wysoka półka ale widocznie miały już dość 
 
 ![Obrazek]()
 
 14.03.2017:
Nadeszła piękna pogoda, zmiana obuwia więc trzeba się pokazać już z nowym sercem, dzięki któremu nabijamy razem kolejne kilometry i oby było ich jak najwięcej
 A poniżej pare fotek z dzisiejszej sesji 
 
 
 
 
 
 ![Obrazek]()
 
 22.04.2017:
W drodze na spot Audi Klub Kormoran trzeba było wykonać kilka fotek korzystając ze słoneczka ;D
 
 
 
 
 
 
 ![Obrazek]()
 
 17.05.2017:
Autko po baaardzo długim oczekiwaniu w końcu odebrane z wymiany skrzyni oraz całego nowego kompletnego sprzęgła, które się rozsypało w drobny mak... ;/ No i w końcu zawitała pokrywa V6 pod maskę xD Teraz prezentuje się jak należy
 W między czasie wymienione zostały także przewody WN. Przy okazji zmieniona została cała elektryka instalacji LPG na STAG300 ISA2 6 cyl.
 
  
 
 
 
 
 
 ![Obrazek]()
 
 02.09.2017:
Od dawna chodziła za mną wizja przyciemnianych zespolaków, więc nadszedł czas żeby się tym zająć
 
 
 
 
 ![Obrazek]()
 
 18.12.2017:
Po długich oczekiwaniach w końcu wydech został ogarnięty
 Nareszcie upragniona cisza w kabinie i czysty dźwięk V6 xD
![Obrazek]()
 
 10.04.2018:
Po brzydkiej zimie przyszła pora na zmianę bucików i odświeżenie
 ![Obrazek]()
 
 02.05.2018:
Jako, że rozpoczęła się majówka i pogoda piękna trzeba było coś podziałać przy aucie
 Na pierwszy ogień poszła podsufitka 
 Trochę czasu, nerwów, browarków no i efekt jest jak na załączonym obrazku 
 
 
 
 ![Obrazek]()
 
 19.05.2018:
Od jakiegoś czasu już chodziła za mną wizja montażu elektrycznych szyb jako rarytas, którego nigdy w sumie nie miałem w żadnym aucie
 Z elektryki posiadałem tylko lusterka i szyberdach xD Znajomy zaproponował mi w bardzo okazyjnej cenie zakup całego kompletu tj. całych szyb z ramką boczkami i wiązką elektryczną więc dziś przyszła pora na ich montaż ;D Jest jeden minus, ponieważ prawa tylna szyba wg nie reaguje ( podejrzewam spalony silniczek bo nawet na krótko nie reaguje a jedynie iskrzy ) ale to się ogarnie później 
 
 19.06.2018:
No i tak jak wcześniej podejrzewałem. Winny był silniczek. Cały pordzewiały w środku. Przy chwili wolnego czasu postanowiłem również powymieniać diody w przełącznikach szyb, ponieważ świecił tylko jeden ;/
 ![Obrazek]()
 
 23.07.2018:
Zaczął się weekend, więc trzeba było wjechać na garaż i zabrać się za montaż Climatronic'a
 Było ciężko ale się udało 
 Zostało wrzucić resztę pod maskę i nabić 
 Nie obyło się oczywiście bez poprawek kabelkologii, bo nie chodziło jak należy 
 Póki co, mam nawiewy sterowane elektrycznie ;P Resztę opanuję poźniej  
 
 
 ![Obrazek]()
Oglądajcie i komentujcie
 Sugestie rezania mile widziane 
			Nastał czas, kiedy to moja poczciwa B4 ABT idzie na sprzedaż, ustępując honorowego miejsca innemu modelowi B4 z mocniejszym sercem a mianowicie 2.6 V6 ABC z sekwencyjnym gazem
- rok produkcji 1992
- Audi 80 B4 typ 8C
- motorownia 2.6 V6 ABC 150KM
- przebieg w dzień zakupu 404 400 km
- śmierć silnika = 420 547 km ;(
- 5-cio biegowa manualna skrzynia
- wspomaganie kierownicy
- System bezpieczeństwa Procon-Ten
- dzielona tylna kanapa
- ABS
- centralny zamek z kluczyka
- elektryczny szyberdach
- elektryczna regulacja reflektorów
- elektryczne lusterka
- grzane lusterka
- manualne szyby
- welurowa tapicerka
- AirBag kierowcy
- Sterownik centralnego z pilota
- Podtlenek LPG xD
- przyciemniane lampy tylne
- 4 elektryczne szyby
- kierownica poliftowa B4
W planach:
- Climatronic
- dopieszczenie techniczne i wizualne auta
- włączniki oświetlenia drzwiowe ( wymiana )
- podłokietnik
- polerka całego auta
- wymiana silnika
- Diody LED w tablice rejestracyjną ( biała zimna )
- Dioda LED w podsufitkę oraz w bagażniku
- Sterownik centralnego zamka z pilota
- Wymiana termostatu (Wahler)
- Wywalenie DT Gazu i zastąpienie go STAGiem 300 ISA2 6cyl.
- wymiana tarcze + klocki tył
- wymiana tarcze + klocki przód
- wymiana przewodów i świec zapłonowych
- wymiana końcówek drążka (Meyle) x2
- wymiana rozrządu ( pasek, rolka, napinacz, pompa wody )
- ramka grilla w czarny mat
- wymiana skrzyni biegów + kompletne sprzęgło SACHS
- montaż przekaźników do świateł krótkich i długich
- montaż 4 elektrycznych szyb
- naprawa AIRBAG'a (wyłączone po wymianie kierownicy)
- regeneracja tylnych zacisków + nowe linki ręcznego
  
 
 
 
 
 
 
 
 Korzystając z pięknej pogody wraz z moim kochanym fotografem wybrałem się na małą sesję mojego nowego nabytku ;D
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Jako, że stare listwy już ledwo pracowały przyszła pora na ich wymianę

Stary rok zakończył się bardzo źle dla Audiczki ;/ Przy próbie odpalenia silnika nastąpił strzał gazu w kolektor co skutkowało rozerwaniem słynnych "klapek" w środku a odłamki poszły w cylindry co załątwiło silnik na amen... :cry: Jednak dziś ( 19.01.2017 ) autko dostało drugie życie a dawcą była Audi A6 C4 przyprowadzona z Niemiec. Fotek aktualnie brak ale dodam na dniach jak już będzie poskładane wszystko jak trzeba
Po wymianie silnika borykałem się ze sporym wzrostem spalania. Główni podejrzani to przewody WN oraz niewiadomego stanu świece zapłonowe... W domu znalazłem przewody z poprzedniego silnika, więc pomyślałem że przełożę i zobaczymy co będzie... I było to, że średnie spalanie z 16L LPG/100km spadło na 13L czyli stan z poprzedniego silnika
 
 
Nadeszła piękna pogoda, zmiana obuwia więc trzeba się pokazać już z nowym sercem, dzięki któremu nabijamy razem kolejne kilometry i oby było ich jak najwięcej
 
 
 
 
 
 
W drodze na spot Audi Klub Kormoran trzeba było wykonać kilka fotek korzystając ze słoneczka ;D
 
 
 
 
 
 
 
Autko po baaardzo długim oczekiwaniu w końcu odebrane z wymiany skrzyni oraz całego nowego kompletnego sprzęgła, które się rozsypało w drobny mak... ;/ No i w końcu zawitała pokrywa V6 pod maskę xD Teraz prezentuje się jak należy
 
  
 
 
 
 
 
Od dawna chodziła za mną wizja przyciemnianych zespolaków, więc nadszedł czas żeby się tym zająć
 
 
 
 
 
Po długich oczekiwaniach w końcu wydech został ogarnięty

Po brzydkiej zimie przyszła pora na zmianę bucików i odświeżenie
 
Jako, że rozpoczęła się majówka i pogoda piękna trzeba było coś podziałać przy aucie
 
 
 
 
Od jakiegoś czasu już chodziła za mną wizja montażu elektrycznych szyb jako rarytas, którego nigdy w sumie nie miałem w żadnym aucie
No i tak jak wcześniej podejrzewałem. Winny był silniczek. Cały pordzewiały w środku. Przy chwili wolnego czasu postanowiłem również powymieniać diody w przełącznikach szyb, ponieważ świecił tylko jeden ;/
 
Zaczął się weekend, więc trzeba było wjechać na garaż i zabrać się za montaż Climatronic'a
 
 
Oglądajcie i komentujcie