[B4 Avant 1Z 1993] granatowa masakra :-)
: 30 sie 2016, 08:56
Dzien dobry, czesc i czolem
Na wstepie zaczne od tego, ze przerobilem juz kilka Audikow w swoim zyciu. Byly trzy setki C3(Cygara), 80 B4 2.0 Sedan i ostatnio A4 B5 1.6 Avant. Oprocz tego w mojej karierze kierowcy mialy miejsce takie wynalazki jak Renault 5, Mercedes W124 Coupe E220 oraz Mercedes W126 300SEL. Aktualnie jestem w posiadaniu jeszcze Peugeota 206 S16 oraz Porsche 944... Ale w sumie nie o tym mialo byc Robie dosc duzo kilometrow w pracy, a moj poprzedni wol roboczy - A4 B4 1.6 Avant - zuzywal troche za duzo paliwa Zawsze podobalo mi sie B4 w Avancie, szczegolnie w wersji S2 i RS2, no ale te auta sa drogie w utrzymaniu i szkoda by bylo tyrac je w pracy. Takze powstal ambitny plan zakupu B4 Avant z silnikiem 1.9 TDI. Mieszkam na samej polnocy deszczowej Danii, w ktorej starych Audikow jest niestety jak na lekarstwo. Gdy szukalem 80, w calym kraju bylo maksymalnie 30 sztuk do sprzedania, z czego 10 bylo na czesci , 16 sprawnych bylo benzyniakami a pozostale 4 diesle byly sedanami. Obejrzalem 3 z nich(czwarty byl za daleko), niestety okazaly sie totalnymi gruzami, jeden byl nawet ulepiony z B3 '87 i byl tak ladnie spasowany, ze wjechanie na wieksza dziure grozilo zapewne wybiciem szyby czolowej kantem blotnika. Nalezy dodac, ze to wszystko dzialo sie na przestrzeni jakichs 2 miesiecy. Zrezygnowany zaczalem spogladac w strone nowszych samochodow typu Golf V czy Octavia, ale nagle pojawila sie ONA - 30km ode mnie. W ogloszeniu nie bylo nawet zdjec - jak okazalo sie pozniej, moja 80 sprzedawali starsi ludzie ktorzy nie potrafili wstawic zdjec. Pojechalem wiec w ciemno i na miejscu milo sie zaskoczylem - samochod mial na wyposazeniu klimatyzacje oraz pelna elektryke szyb i lusterek. Karoseria ogolnie jest w ladnym stanie, ma rdzawki - na masce pod grillem, na przednim blotniku od strony kierowcy, nad listwa na drzwiach kierowcy i w okolicach szyby na klapie bagaznika. Biorac pod uwage fakt, ze w Danii przy najmniejszych opadach sniegu wysypuje sie na droge cala kopalnie soli w Wieliczce to nie jest zle Oczywiscie samochod ma mnostwo wad, druciarskich patentow i niedorobek, no ale nie ma rzeczy nie do wyprostowania. Jak na razie zakupiono:
-kompletny rozrzad z pompa wody
-pasek klinowy, rolki, napinacze
-olej, filtry
-przeguby
-olej do skrzyni
-czujnik swiatel stopu(po podlaczeniu sie do komputera byl to jedyny blad jaki sie pokazal)
-linki recznego
-klocki tyl i zestawy naprawcze zaciskow
Plany na przyszly miesiac:
-zestaw amortyzatorow i sprezyn
-kompletne przednie zawieszenie - remont
-serwis klimatyzacji
Plany na dalszy czas:
-zderzak S2/Cabrio?
-zawieszenie na piec srub(na razie nie ruszam, bo mam nowe tarcze z przodu i z tylu)
-kompletny srodek S2(albo przynajmniej skorzany z drewnianymi dekorami)
-alufelgi Bolero, Avusy lub RH ZW1
-lampy tylne Hella Treser
-reflektory soczewkowe
-zwiekszenie mocy, w granicach zdrowego rozsadku - jeszcze nie wiem co bedzie robione, moj sasiad jest magikiem od TDI i w Golfie II ze szczepionym 1Z wyciagnal z niego okolo 180 konikow... chociaz ja chyba nie chce az tak ekstremalnie, z tego co wiem to on tam robil sporo modyfikacji
-malowanie calosci
PYTANIA
1. Czy podejdzie licznik od benzyny? W moim nie swieci sie ta polowa gdzie jest predkosciomierz(ktory sie troche zamula), poza tym nie dziala standardowo nabijanie kilometrow. Mam sprawdzony licznik od benzyny z obrotomierzem i chcialem go przelozyc, przekladajac sobie tylko swoj obrotomierz - czy to wykonalne?
2. Czy podejdzie zderzak od Cabrio(chodzi mi o ten z nowszych modeli, z halogenami i kierunkami a la Porsche), czy tez trzeba bedzie rzezbic?
3. Temperatura. W pracy czesto przejezdzam kilkaset metrow i zatrzymuje sie na minute nie gaszac samochodu, potem ruszam i znowu to samo. Temperatura oscyluje miedzy 90 a 98 stopni, wlacza sie wentylator i znowu spada do 90. Gdy puszczam cieple powietrze to leci takie, jak powinno a nie zimne. Gorny i dolny waz sa cieple. Gdy odkrecam korek zbiorniczka wyrownawczego plyn nie gotuje sie ani nie podchodzi do gory, nie smierdzi spalinami, poziom jest w normie. Po odkreceniu korka oleju nie widac, zeby mieszal sie plyn z olejem. Przy ostrym skrecie w lewo potrafi zapalic sie na sekunde kontrolka poziomu plynu chlodniczego... Jednak nic nigdzie nie cieknie. Ktos ma pomysl, co to moze byc?
4. Podsufitka. Temat przerabiany rowniez w Cygarze, jednak tam poradzilem sobie inaczej... W moim Avancie ktos calkiem zerwal material, tak ze zostala tylko ta plyta na ktorej siedzi material. Macie jakies sprawdzone hurtownie z materialem, ktory byl by najbardziej zblizony do oryginalu? No i w jaki sposob przyklejac material(chodzi mi o klej i sposob, bo ze ta plyte trzeba wyjac to wiem )?
5. Dodatkowe zegary - duzo roboty?
6. Soczewki i halogeny - jak wyzej
7. Wylacznik/wlacznik ABS - moje auto jest wyposazone w ABS, ale nie ma w srodku wylacznika. Wszystkie moje Cygara mialy. Czy w 80 jest inaczej?
8. Naglosnienie - jak wiadomo, w wiekszosci Audi z tego okresu sa tylko gowniane 10" w desce rozdzielczej. Jak zrobic przyjemne dla ucha audio, dajmy na to 6 glosnikowe? Czy w przednie/tylnie drzwi z elektryka wejda jakies fajne dyskretne glosniki, jesli tak to jaki masymalnie rozmiar? Zaznaczam ze nie chce sie bawic w tuby basowe, subwoofery itp
Zdjecia po zakupie:
Pozdrawiam!
Na wstepie zaczne od tego, ze przerobilem juz kilka Audikow w swoim zyciu. Byly trzy setki C3(Cygara), 80 B4 2.0 Sedan i ostatnio A4 B5 1.6 Avant. Oprocz tego w mojej karierze kierowcy mialy miejsce takie wynalazki jak Renault 5, Mercedes W124 Coupe E220 oraz Mercedes W126 300SEL. Aktualnie jestem w posiadaniu jeszcze Peugeota 206 S16 oraz Porsche 944... Ale w sumie nie o tym mialo byc Robie dosc duzo kilometrow w pracy, a moj poprzedni wol roboczy - A4 B4 1.6 Avant - zuzywal troche za duzo paliwa Zawsze podobalo mi sie B4 w Avancie, szczegolnie w wersji S2 i RS2, no ale te auta sa drogie w utrzymaniu i szkoda by bylo tyrac je w pracy. Takze powstal ambitny plan zakupu B4 Avant z silnikiem 1.9 TDI. Mieszkam na samej polnocy deszczowej Danii, w ktorej starych Audikow jest niestety jak na lekarstwo. Gdy szukalem 80, w calym kraju bylo maksymalnie 30 sztuk do sprzedania, z czego 10 bylo na czesci , 16 sprawnych bylo benzyniakami a pozostale 4 diesle byly sedanami. Obejrzalem 3 z nich(czwarty byl za daleko), niestety okazaly sie totalnymi gruzami, jeden byl nawet ulepiony z B3 '87 i byl tak ladnie spasowany, ze wjechanie na wieksza dziure grozilo zapewne wybiciem szyby czolowej kantem blotnika. Nalezy dodac, ze to wszystko dzialo sie na przestrzeni jakichs 2 miesiecy. Zrezygnowany zaczalem spogladac w strone nowszych samochodow typu Golf V czy Octavia, ale nagle pojawila sie ONA - 30km ode mnie. W ogloszeniu nie bylo nawet zdjec - jak okazalo sie pozniej, moja 80 sprzedawali starsi ludzie ktorzy nie potrafili wstawic zdjec. Pojechalem wiec w ciemno i na miejscu milo sie zaskoczylem - samochod mial na wyposazeniu klimatyzacje oraz pelna elektryke szyb i lusterek. Karoseria ogolnie jest w ladnym stanie, ma rdzawki - na masce pod grillem, na przednim blotniku od strony kierowcy, nad listwa na drzwiach kierowcy i w okolicach szyby na klapie bagaznika. Biorac pod uwage fakt, ze w Danii przy najmniejszych opadach sniegu wysypuje sie na droge cala kopalnie soli w Wieliczce to nie jest zle Oczywiscie samochod ma mnostwo wad, druciarskich patentow i niedorobek, no ale nie ma rzeczy nie do wyprostowania. Jak na razie zakupiono:
-kompletny rozrzad z pompa wody
-pasek klinowy, rolki, napinacze
-olej, filtry
-przeguby
-olej do skrzyni
-czujnik swiatel stopu(po podlaczeniu sie do komputera byl to jedyny blad jaki sie pokazal)
-linki recznego
-klocki tyl i zestawy naprawcze zaciskow
Plany na przyszly miesiac:
-zestaw amortyzatorow i sprezyn
-kompletne przednie zawieszenie - remont
-serwis klimatyzacji
Plany na dalszy czas:
-zderzak S2/Cabrio?
-zawieszenie na piec srub(na razie nie ruszam, bo mam nowe tarcze z przodu i z tylu)
-kompletny srodek S2(albo przynajmniej skorzany z drewnianymi dekorami)
-alufelgi Bolero, Avusy lub RH ZW1
-lampy tylne Hella Treser
-reflektory soczewkowe
-zwiekszenie mocy, w granicach zdrowego rozsadku - jeszcze nie wiem co bedzie robione, moj sasiad jest magikiem od TDI i w Golfie II ze szczepionym 1Z wyciagnal z niego okolo 180 konikow... chociaz ja chyba nie chce az tak ekstremalnie, z tego co wiem to on tam robil sporo modyfikacji
-malowanie calosci
PYTANIA
1. Czy podejdzie licznik od benzyny? W moim nie swieci sie ta polowa gdzie jest predkosciomierz(ktory sie troche zamula), poza tym nie dziala standardowo nabijanie kilometrow. Mam sprawdzony licznik od benzyny z obrotomierzem i chcialem go przelozyc, przekladajac sobie tylko swoj obrotomierz - czy to wykonalne?
2. Czy podejdzie zderzak od Cabrio(chodzi mi o ten z nowszych modeli, z halogenami i kierunkami a la Porsche), czy tez trzeba bedzie rzezbic?
3. Temperatura. W pracy czesto przejezdzam kilkaset metrow i zatrzymuje sie na minute nie gaszac samochodu, potem ruszam i znowu to samo. Temperatura oscyluje miedzy 90 a 98 stopni, wlacza sie wentylator i znowu spada do 90. Gdy puszczam cieple powietrze to leci takie, jak powinno a nie zimne. Gorny i dolny waz sa cieple. Gdy odkrecam korek zbiorniczka wyrownawczego plyn nie gotuje sie ani nie podchodzi do gory, nie smierdzi spalinami, poziom jest w normie. Po odkreceniu korka oleju nie widac, zeby mieszal sie plyn z olejem. Przy ostrym skrecie w lewo potrafi zapalic sie na sekunde kontrolka poziomu plynu chlodniczego... Jednak nic nigdzie nie cieknie. Ktos ma pomysl, co to moze byc?
4. Podsufitka. Temat przerabiany rowniez w Cygarze, jednak tam poradzilem sobie inaczej... W moim Avancie ktos calkiem zerwal material, tak ze zostala tylko ta plyta na ktorej siedzi material. Macie jakies sprawdzone hurtownie z materialem, ktory byl by najbardziej zblizony do oryginalu? No i w jaki sposob przyklejac material(chodzi mi o klej i sposob, bo ze ta plyte trzeba wyjac to wiem )?
5. Dodatkowe zegary - duzo roboty?
6. Soczewki i halogeny - jak wyzej
7. Wylacznik/wlacznik ABS - moje auto jest wyposazone w ABS, ale nie ma w srodku wylacznika. Wszystkie moje Cygara mialy. Czy w 80 jest inaczej?
8. Naglosnienie - jak wiadomo, w wiekszosci Audi z tego okresu sa tylko gowniane 10" w desce rozdzielczej. Jak zrobic przyjemne dla ucha audio, dajmy na to 6 glosnikowe? Czy w przednie/tylnie drzwi z elektryka wejda jakies fajne dyskretne glosniki, jesli tak to jaki masymalnie rozmiar? Zaznaczam ze nie chce sie bawic w tuby basowe, subwoofery itp
Zdjecia po zakupie:
Pozdrawiam!