Audi 80 B4 ABK z LPG - 1994 rok
: 30 paź 2016, 11:37
Przywitam się jako użytkownik nowo zakupionego Audi b4 - mojego rówieśnika. Samochód wygląda na zadbany (w środku jest po prostu piękny. Z zewnątrz niestety ma mnóstwo małych rysek, płytkich co prawda, ale irytujących wzrok (z bliska). 4 przebłyski korozji na tylnej klapie. Po za tym karoseria zdrowa. Lekko opadnięte drzwi z przodu myślę, że da się to uregulować jakimś kluczem. Do tego niesprawny zamek od strony kierowcy i słabo działające piloty do otwierania/zamykania samochodu. Z zawodu jestem elektronikiem (bez powołania) i co nieco ze szkoły wyniosłem więc też chyba się z pilotami ogarnę, chyba, że błąd jest w jakimś sterowaniu w samochodzie to już będzie ciężko. Auto jest wyposażone w zmieniarkę płyt oraz radio Pioneera (6 disc) i bardzo ładnie odbiera interesujące mnie stacje (2/3 Polskie radio) oraz pięknie odtwarza mi płyty. Silnik pracuje wg. mnie dobrze. Obroty przy normalnej pracy schodzą lekko poniżej 1000 obr/min, szacowałbym 950. Tak na gazie jak i na benzynie. Niestety podczas jazdy odczuwalne delikatne (ale naprawdę bardzo delikatne) szarpnięcia, ale też nie zawsze, czasem jedzie elegancko. Zdarzyło się 3/4 razy mocniejsze i bardzo wyraźne przy osiągnięciu obrotów około 4200 obrotów na minutę. Od dołu. Do zrobienia tłumik (aktualnie zajmuję się ślusarką i spawaniem,z pomocą majstrów też to zrobię), zbieżność kół (za którą już zostałem zbesztany na Audi Klub Polska [niestety nie udało mi się załapać do mechanika w sobotę, muszę czekać do środy]) Wymienię filtry i rozrząd, choć tego drugiego nie wiem czy się podejmę ze względu na mój najniższy stopień wtajemniczenia w dziedzinie mechaniki samochodowej. Jednakże, szybko się uczę i znając swoje możliwości wierzę, że mogę to zrobić i przy tym samochodu, ani siebie, nie zabić. Niestety gość trochę zaniedbał odwiedzanie mechanika z regulacją LPG, dlatego jak najszybciej wybieram się do zakładu zajmującego się instalacjami w Chojnicach. Jeśli ktoś chciałby mi jakiś polecić w Chojnicach, czy w Człuchowie, to będę rad. Proszę o ocenę tej instalacji:
z wyciągu ze świadectwa homologacji:
Reduktor , zawór gazowy, wielozawór, zawór tankowania - TOMASETTO (do reduktora dopisany jest typ: AT09
Przełącznik G/B, Elek. jednostka ster. (ECU) - KING
Zbiornik, obudowa wielozaworu - GZWM (dla zbiornika poj./śr. 51/630)
Wtryskiwacz gazu: Reg by OMVL Dream XXI
przewody Miedziany ø6 oraz elastyczne SEMPREMIT
Firma zakładająca A.MAX
data podbicia koniec grudnia 2010
Na razie byłoby tyle. Niedługo wrzucę jakieś zdjęcia. Z przeprowadzanych napraw chciałbym nagrywać materiał, wrzucać, słuchać ocen i uczyć się na błędach. Pozdrawiam i dziękuję za każde dobre słowo. (dobre słowo w moim mniemaniu to takie które utwierdza mnie w działaniu, ale także krytyka. Konstruktywna.)
Naprawy
Listopad 2016
Wymiana filtrów LPG fazy ciekłej oraz gazowej
Koszt: 50zł
Geometria kół: 80zł
13 grudnia 2016
Wrócił od mechanika. Naprawione sprzęgło. Dokładnie pompka sprzęgła. Wyciągnięta, rozłożona, poprawiona sprężyna, złożona i pedał neutralnie na wysokości hamulca, pracuje bardzo lekko, kilka centymetrów od rozpoczęcia pracy ku dołowi.
Do tego regeneracja zacisku i usunięcie wady poduszki powietrznej, już powinna działać
Diagnozie również został poddany silnik, niestety nie dostałem żadnego wydruku, jedynie dowiedziałem się, że raz wyskoczył jakiś problem z Lambdą.
cena około 250zł
Do naprawy na wiosnę:
-wymiana tłumika
-wymiana korektor siły hamowania
-wymiana oleju i filtrów
-wymiana rozrządu
-wymiana listwy wtryskiwaczy LPG
Kosmetycznie:
-na razie tylko kupno literek i pierścieni na klapę bagażnika
z wyciągu ze świadectwa homologacji:
Reduktor , zawór gazowy, wielozawór, zawór tankowania - TOMASETTO (do reduktora dopisany jest typ: AT09
Przełącznik G/B, Elek. jednostka ster. (ECU) - KING
Zbiornik, obudowa wielozaworu - GZWM (dla zbiornika poj./śr. 51/630)
Wtryskiwacz gazu: Reg by OMVL Dream XXI
przewody Miedziany ø6 oraz elastyczne SEMPREMIT
Firma zakładająca A.MAX
data podbicia koniec grudnia 2010
Na razie byłoby tyle. Niedługo wrzucę jakieś zdjęcia. Z przeprowadzanych napraw chciałbym nagrywać materiał, wrzucać, słuchać ocen i uczyć się na błędach. Pozdrawiam i dziękuję za każde dobre słowo. (dobre słowo w moim mniemaniu to takie które utwierdza mnie w działaniu, ale także krytyka. Konstruktywna.)
Naprawy
Listopad 2016
Wymiana filtrów LPG fazy ciekłej oraz gazowej
Koszt: 50zł
Geometria kół: 80zł
13 grudnia 2016
Wrócił od mechanika. Naprawione sprzęgło. Dokładnie pompka sprzęgła. Wyciągnięta, rozłożona, poprawiona sprężyna, złożona i pedał neutralnie na wysokości hamulca, pracuje bardzo lekko, kilka centymetrów od rozpoczęcia pracy ku dołowi.
Do tego regeneracja zacisku i usunięcie wady poduszki powietrznej, już powinna działać
Diagnozie również został poddany silnik, niestety nie dostałem żadnego wydruku, jedynie dowiedziałem się, że raz wyskoczył jakiś problem z Lambdą.
cena około 250zł
Do naprawy na wiosnę:
-wymiana tłumika
-wymiana korektor siły hamowania
-wymiana oleju i filtrów
-wymiana rozrządu
-wymiana listwy wtryskiwaczy LPG
Kosmetycznie:
-na razie tylko kupno literek i pierścieni na klapę bagażnika