Strona 1 z 1

Audi 80 B4 ABK z LPG - 1994 rok

: 30 paź 2016, 11:37
autor: Aron
Przywitam się jako użytkownik nowo zakupionego Audi b4 - mojego rówieśnika. Samochód wygląda na zadbany (w środku jest po prostu piękny. Z zewnątrz niestety ma mnóstwo małych rysek, płytkich co prawda, ale irytujących wzrok (z bliska). 4 przebłyski korozji na tylnej klapie. Po za tym karoseria zdrowa. Lekko opadnięte drzwi z przodu myślę, że da się to uregulować jakimś kluczem. Do tego niesprawny zamek od strony kierowcy i słabo działające piloty do otwierania/zamykania samochodu. Z zawodu jestem elektronikiem (bez powołania) i co nieco ze szkoły wyniosłem więc też chyba się z pilotami ogarnę, chyba, że błąd jest w jakimś sterowaniu w samochodzie to już będzie ciężko. Auto jest wyposażone w zmieniarkę płyt oraz radio Pioneera (6 disc) i bardzo ładnie odbiera interesujące mnie stacje (2/3 Polskie radio) oraz pięknie odtwarza mi płyty. Silnik pracuje wg. mnie dobrze. Obroty przy normalnej pracy schodzą lekko poniżej 1000 obr/min, szacowałbym 950. Tak na gazie jak i na benzynie. Niestety podczas jazdy odczuwalne delikatne (ale naprawdę bardzo delikatne) szarpnięcia, ale też nie zawsze, czasem jedzie elegancko. Zdarzyło się 3/4 razy mocniejsze i bardzo wyraźne przy osiągnięciu obrotów około 4200 obrotów na minutę. Od dołu. Do zrobienia tłumik (aktualnie zajmuję się ślusarką i spawaniem,z pomocą majstrów też to zrobię), zbieżność kół (za którą już zostałem zbesztany na Audi Klub Polska ;) [niestety nie udało mi się załapać do mechanika w sobotę, muszę czekać do środy]) Wymienię filtry i rozrząd, choć tego drugiego nie wiem czy się podejmę ze względu na mój najniższy stopień wtajemniczenia w dziedzinie mechaniki samochodowej. Jednakże, szybko się uczę i znając swoje możliwości wierzę, że mogę to zrobić i przy tym samochodu, ani siebie, nie zabić. Niestety gość trochę zaniedbał odwiedzanie mechanika z regulacją LPG, dlatego jak najszybciej wybieram się do zakładu zajmującego się instalacjami w Chojnicach. Jeśli ktoś chciałby mi jakiś polecić w Chojnicach, czy w Człuchowie, to będę rad. Proszę o ocenę tej instalacji:
z wyciągu ze świadectwa homologacji:
Reduktor , zawór gazowy, wielozawór, zawór tankowania - TOMASETTO (do reduktora dopisany jest typ: AT09
Przełącznik G/B, Elek. jednostka ster. (ECU) - KING
Zbiornik, obudowa wielozaworu - GZWM (dla zbiornika poj./śr. 51/630)
Wtryskiwacz gazu: Reg by OMVL Dream XXI
przewody Miedziany ø6 oraz elastyczne SEMPREMIT
Firma zakładająca A.MAX
data podbicia koniec grudnia 2010

Na razie byłoby tyle. Niedługo wrzucę jakieś zdjęcia. Z przeprowadzanych napraw chciałbym nagrywać materiał, wrzucać, słuchać ocen i uczyć się na błędach. Pozdrawiam i dziękuję za każde dobre słowo. (dobre słowo w moim mniemaniu to takie które utwierdza mnie w działaniu, ale także krytyka. Konstruktywna.) ;)

Naprawy

Listopad 2016
Wymiana filtrów LPG fazy ciekłej oraz gazowej
Koszt: 50zł
Geometria kół: 80zł

13 grudnia 2016
Wrócił od mechanika. Naprawione sprzęgło. Dokładnie pompka sprzęgła. Wyciągnięta, rozłożona, poprawiona sprężyna, złożona i pedał neutralnie na wysokości hamulca, pracuje bardzo lekko, kilka centymetrów od rozpoczęcia pracy ku dołowi.
Do tego regeneracja zacisku i usunięcie wady poduszki powietrznej, już powinna działać ;)
Diagnozie również został poddany silnik, niestety nie dostałem żadnego wydruku, jedynie dowiedziałem się, że raz wyskoczył jakiś problem z Lambdą.
cena około 250zł

Do naprawy na wiosnę:
-wymiana tłumika
-wymiana korektor siły hamowania
-wymiana oleju i filtrów
-wymiana rozrządu
-wymiana listwy wtryskiwaczy LPG

Kosmetycznie:
-na razie tylko kupno literek i pierścieni na klapę bagażnika

: 30 paź 2016, 12:26
autor: elektronic
No to witam na forum kolege po fachu. Z opisu auta wnioskuję że auto posiada dekory :-) No i jest z tego rocznika co moje. Więc nic tylko dbać by jeździło jak najdłużej, bo to już właściwie youngtimery są :-D Co do drzwi to jest jakiś śrubka na imbus pod dolną śrubą mocującą, co się reguluje nią.
Jeśli chodzi o rozrząd to tu masz wszystko pokazane No i dawaj fotki.

: 30 paź 2016, 17:34
autor: czarekHD
czekamy na zdjęcia okok

: 30 paź 2016, 21:17
autor: Aron
https://goo.gl/photos/JE6VfL2aSqrwccBK7 Tolerujecie mam nadzieję linki do zbioru zdjęć ;)
Również dwa filmy pracy silnika. Na LPG (pierwszy raz jak na złość) zaczął nierówno pracować. Wydaje mi się, że był jeszcze zbyt zimny. Brzydko zrobiłem, ale to na potrzeby filmu.
LPG używam tak, że dopóki nie ruszy się wskazówka temperatury jadę na benzynie. Następnie przełączam na gaz. Zbliżając się do miejsca "przeznaczenia" ;) wracam na benzynę i tak go gaszę. Myślicie, że jest to dobre dla silnika?

: 31 paź 2016, 23:37
autor: elektronic
No całkiem ładna B4-eczka. Halogeny są i to mi się podoba. Jeszcze zarzuć jakieś ładne alusy 16-ki lub 17-ki i będzie miodzio. okok

: 01 lis 2016, 21:42
autor: Aron
Na chwilę obecną brak funduszy na zakup alu. Najpierw naprawy konieczne do jazdy. Kiepsko mi chodzą piloty. Tzn. Raz otwierają raz nie, a dziś ani razu nie zadziałał. Muszę przeanalizować schemat tego zamka centralnego.


EDIT: (wrzucam kopię mojego postu z AUDIKLUBPOLSKA, raczej będę się udzielał tutaj aniżeli tam, ze względu na to, że tutaj jest większość interesujących mnie informacji i więcej rozwiązanych problemów w serii 80)
Dziś zrobiłem tłumik. Na spawane 3 łaty. Miał wytrzymać do końca zimy, ale jeszcze muszę kupić nową obejmę, bo ta (zasmarowana sylikonem dla uszczelnienia) puściła i połowa dymu leci szparami. Na wiosnę Kupię nowy kompletny tłumik. Z tego sypie się rdza. Geometria kół zrobiona, teraz czas na odwiedziny u Majstra od LPG. Chcę zmienić rozrząd kompletny. Czyli pasek i rolka. Czy pompa wody i dwa paski które napędzają bodaj pompę, alternator i wspomaganie(?) to elementy konieczne do wymiany, przy zmianie rozrządu? I jeszcze jedno. Czy ten rozrząd jest źle ustawiony? Zdjęcie silnika z mojego b4.
Obrazek