Witam, oto moje "kutro" Audi niestety kupione od nastego właściciela w nieciekawym stanie wizualnym lecz technicznie ok jakoś pod koniec sierpnia 2017. Lakier zaniedbany, lewy błotnik przód zjedzony na rancie, lewy błotnik tył uderzony od boku i perfidnie zaszpachlowany, zderzak tył zmasakrowany ale póki nie zrobię błotnika musi taki być. Na wyposażeniu nic ciekawego tylko lusterka w prądzie. Kolorek LY7P. Z racji tego iż miałem już 2 audiczki 80 to nazbierało mi się troszkę fantów typu halogeny, które już założyłem lecz nie podłączyłem (o dziwo są gotowe kostki), komplet el. szyb, boczki parapety czekające w kolejce do założenia, lotka Competition już założona lecz nie pomalowana, zregenerowane od 0 hamulce, które na dniach będę montował. Fotel kierowcy był w fatalnym stanie i jak już musiałem zmieniać fotele to postanowiłem dołożyć i kupić oryginalne z quattro. Z 'kutrem' nie było żadnych problemów do listopada kiedy wydmuchał uszczelkę pod głowicą (ciśnienie poszło w płyn), później padł czujnik halla i wymieniłem cały aparat wraz z nowymi kablami Maneti Marelli, kopułka Beru i świece NGK. Niestety było majstrowane przy wtrysku i na benzynie pracuje jak chce ale nie czepiam się tego bo mam zamiar założyć wtrysk elektroniczny. Jest to pewnie spowodowane LPG, z którym u mnie nie ma problemów ale być może komuś strzeliło. Co do przyszłości to zderzaki Competition, aluski 16/17 i jest dylemat albo zakładać el. wtrysk i być może robić silnik albo swap na 2.8 194KM. Ale z tym się nie pali. Jest jeszcze wiele szczegółów o których na pewno zapomniałem ale widać na foto .
Fotki:
: 09 sty 2018, 16:21
autor: Pieterb
stachu2011, pogratulować, piękny dźwięk motoru + qwatro = jest git
Z moich stron gdzieś kupiłeś - dawno?
: 09 sty 2018, 17:38
autor: Krzysiek 84
Quattro z NG fajna sprawa , tym bardziej , że teraz można przerobić na elektroniczny wtrysk i nie trzeba bać się k-jet'a
: 10 sty 2018, 18:08
autor: stachu2011
PieterB, kupilem gdzieś pod koniec sierpnia 2017 w Płoskiem kolo Zamościa i też praktycznie codziennie jeździ ona po Zamościu
[ Dodano: 2018-01-10, 18:08 ] Krzysiek 84, no właśnie jest dylemat czy robić el. wtrysk i sekwencje czy swap na 2.8 8-)
: 10 sty 2018, 19:03
autor: Pieterb
stachu2011, jakoś jej nie widuję, no ale może się mijamy.
Mi w sumie i jeden i drugi motor się podoba i nie podpowiem bo sam się zdecydować nie mogę
: 10 sty 2018, 19:40
autor: stachu2011
troche jednak szkoda tego 2.3 bo rzadkie ale znowu 2.8 kusi mocą
: 10 sty 2018, 20:20
autor: Pieterb
No tylko licz się z tym że jak śmigasz więcej po mieście to 2,8 trooooochę więcej Ci łyknie
: 10 sty 2018, 21:45
autor: stachu2011
2.3 tez zbyt ekonomiczne nie jest jakbym nie jeździł to mniej niż 13 l gazu nie zszedł, a benzyna idzie jak woda bo wtrysk pokręcony chcę to podregulować ale pierwsze muszę gume dolotu od nowa pokleić. Kumpel miał a6c5 z 2.8 193 km w avancie quattro i spalanie podobne do 2.3 wychodziło.
: 11 sty 2018, 19:44
autor: Pieterb
stachu2011, przy krótkich odcinkach po mieście to nawet moje 2,0 12-13 łyknie gazu ale przy normalnej jeździe to 10(nie mówię o trasie) i niemal tak samo pali ng - zdrowe ng.
A z V niestety taki problem że bardzo często nie trzymają serii a wtedy to na pewno więcej jak 13 łyknie - fakt zależy to od stylu jazdy trochę.
: 11 sty 2018, 21:12
autor: Jozeph32
Mi 2.8 pali 14/15 LPG w trasie przy prędkości 160-180. Miasta nie liczę bo ciężką nogę mam i wychodzi około 20
: 11 sty 2018, 21:45
autor: stachu2011
PieterB, niestety napęd na 4 kapcie robi swoje ze spalaniem, w ośce na NG można i poniżej 10l zejść. Ale nie chodzi tu o spalanie bo wiadomo, że jak sie chce większy silnik trzeba się liczyć z takimi sprawami
: 11 sty 2018, 23:32
autor: Tsarkam
Tylko, że kolega wspomina już o ACK (30v), ale jak się nie mylę to ten silnik już trochę trudniej pożenić z A80. Moment i moc bez porównania lepsze niż w NG, ale za koszt swapa to trochę km się natłucze mając NG w gazie po konwersji na wtrysk elektroniczny. I dalej zostaje oryginalne audi za które w razie potrzeby już coraz lepsze pieniądze można wziąć, co w przypadku podmienionego silnika już nie jest takie łatwe.
Co do spalania w AAH to mi podobnie wychodzi tak jak Joseph napisał - umiarkowana trasa da się około 12LPG, ale autostradą mając na blacie 160 łyka 14,5LPG - tyle, że mam najdłuższą skrzynię/dyfer (CBR/CAV).
Jak zmieniać to już chyba lepiej na 1.8T - przy łagodnym traktowaniu spali najmniej, a jak chce się poszaleć to możliwości większe.
: 12 sty 2018, 06:30
autor: leanbow
Ja bym polecał dla początku zrobić 4 elektryczny szyby )
: 12 sty 2018, 09:27
autor: Jozeph32
Tak jak napisał Tsarkam, i ja bym najpierw zainwestował we wtrysk elektroniczny silnik na pewno ożyje i będzie mniej palił. Jeżeli swap to nie pchał bym się w AAH stare jednostki wszystkie zajeżdżone i nie trzymają mocy
: 14 gru 2019, 00:32
autor: stachu2011
leanbow pisze:Ja bym polecał dla początku zrobić 4 elektryczny szyby )
to raczej najmniej istotna rzecz :lol:
na swapa brałbym tylko nowsze jednostki 193 KM z audi a6 czy a4 ale to raczej narazie bedzie el wtrysk w tym 2.3
[ Dodano: 2019-12-09, 01:53 ]
Witam, witam Audi jako tako żyje i trochę się działo ale jakoś brak czasu sprawił, że nie było kiedy się chwalić co się dłubie Aktualnie jestm w trakcie remontu silnika, skrzyni, częściowo budy i wlatuje w końcu EFI i sekwencja także coś się zacznie tu pojawiać pozdro
[ Dodano: 2019-12-14, 00:32 ]
Trochę fotek:
Tak to wyglądało do tej pory:
I remonty:
sprzęgło jest nowe tylko nalot złapał z leżakowania