Strona 1 z 2

Audi 80 B4 2.3 NG QUATTRO '92

: 08 sty 2018, 21:58
autor: stachu2011
Witam, oto moje "kutro" :-D Audi niestety kupione od nastego właściciela w nieciekawym stanie wizualnym lecz technicznie ok jakoś pod koniec sierpnia 2017. Lakier zaniedbany, lewy błotnik przód zjedzony na rancie, lewy błotnik tył uderzony od boku i perfidnie zaszpachlowany, zderzak tył zmasakrowany ale póki nie zrobię błotnika musi taki być. Na wyposażeniu nic ciekawego tylko lusterka w prądzie. Kolorek LY7P. Z racji tego iż miałem już 2 audiczki 80 to nazbierało mi się troszkę fantów typu halogeny, które już założyłem lecz nie podłączyłem (o dziwo są gotowe kostki), komplet el. szyb, boczki parapety czekające w kolejce do założenia, lotka Competition już założona lecz nie pomalowana, zregenerowane od 0 hamulce, które na dniach będę montował. Fotel kierowcy był w fatalnym stanie i jak już musiałem zmieniać fotele to postanowiłem dołożyć i kupić oryginalne z quattro. Z 'kutrem' nie było żadnych problemów do listopada kiedy wydmuchał uszczelkę pod głowicą (ciśnienie poszło w płyn), później padł czujnik halla i wymieniłem cały aparat wraz z nowymi kablami Maneti Marelli, kopułka Beru i świece NGK. Niestety było majstrowane przy wtrysku i na benzynie pracuje jak chce ale nie czepiam się tego bo mam zamiar założyć wtrysk elektroniczny. Jest to pewnie spowodowane LPG, z którym u mnie nie ma problemów ale być może komuś strzeliło. Co do przyszłości to zderzaki Competition, aluski 16/17 i jest dylemat albo zakładać el. wtrysk i być może robić silnik albo swap na 2.8 194KM. Ale z tym się nie pali. Jest jeszcze wiele szczegółów o których na pewno zapomniałem ale widać na foto ;) .
Fotki:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

: 09 sty 2018, 16:21
autor: Pieterb
stachu2011, pogratulować, piękny dźwięk motoru + qwatro = jest git ;-)
Z moich stron gdzieś kupiłeś - dawno?

: 09 sty 2018, 17:38
autor: Krzysiek 84
Quattro z NG fajna sprawa , tym bardziej , że teraz można przerobić na elektroniczny wtrysk i nie trzeba bać się k-jet'a oklasky

: 10 sty 2018, 18:08
autor: stachu2011
PieterB, kupilem gdzieś pod koniec sierpnia 2017 w Płoskiem kolo Zamościa ;) i też praktycznie codziennie jeździ ona po Zamościu ;)

[ Dodano: 2018-01-10, 18:08 ]
Krzysiek 84, no właśnie jest dylemat czy robić el. wtrysk i sekwencje czy swap na 2.8 8-)

: 10 sty 2018, 19:03
autor: Pieterb
stachu2011, jakoś jej nie widuję, no ale może się mijamy.
Mi w sumie i jeden i drugi motor się podoba i nie podpowiem bo sam się zdecydować nie mogę ;-)

: 10 sty 2018, 19:40
autor: stachu2011
troche jednak szkoda tego 2.3 bo rzadkie ale znowu 2.8 kusi mocą :-D

: 10 sty 2018, 20:20
autor: Pieterb
No tylko licz się z tym że jak śmigasz więcej po mieście to 2,8 trooooochę więcej Ci łyknie ;-)

: 10 sty 2018, 21:45
autor: stachu2011
2.3 tez zbyt ekonomiczne nie jest jakbym nie jeździł to mniej niż 13 l gazu nie zszedł, a benzyna idzie jak woda bo wtrysk pokręcony :-? chcę to podregulować ale pierwsze muszę gume dolotu od nowa pokleić. Kumpel miał a6c5 z 2.8 193 km w avancie quattro i spalanie podobne do 2.3 wychodziło.

: 11 sty 2018, 19:44
autor: Pieterb
stachu2011, przy krótkich odcinkach po mieście to nawet moje 2,0 12-13 łyknie gazu ale przy normalnej jeździe to 10(nie mówię o trasie) i niemal tak samo pali ng - zdrowe ng.
A z V niestety taki problem że bardzo często nie trzymają serii a wtedy to na pewno więcej jak 13 łyknie - fakt zależy to od stylu jazdy trochę.

: 11 sty 2018, 21:12
autor: Jozeph32
Mi 2.8 pali 14/15 LPG w trasie przy prędkości 160-180. Miasta nie liczę bo ciężką nogę mam i wychodzi około 20 rotfl

: 11 sty 2018, 21:45
autor: stachu2011
PieterB, niestety napęd na 4 kapcie robi swoje ze spalaniem, w ośce na NG można i poniżej 10l zejść. Ale nie chodzi tu o spalanie bo wiadomo, że jak sie chce większy silnik trzeba się liczyć z takimi sprawami :-D

: 11 sty 2018, 23:32
autor: Tsarkam
Tylko, że kolega wspomina już o ACK (30v), ale jak się nie mylę to ten silnik już trochę trudniej pożenić z A80. Moment i moc bez porównania lepsze niż w NG, ale za koszt swapa to trochę km się natłucze mając NG w gazie po konwersji na wtrysk elektroniczny. I dalej zostaje oryginalne audi za które w razie potrzeby już coraz lepsze pieniądze można wziąć, co w przypadku podmienionego silnika już nie jest takie łatwe.
Co do spalania w AAH to mi podobnie wychodzi tak jak Joseph napisał - umiarkowana trasa da się około 12LPG, ale autostradą mając na blacie 160 łyka 14,5LPG - tyle, że mam najdłuższą skrzynię/dyfer (CBR/CAV).
Jak zmieniać to już chyba lepiej na 1.8T - przy łagodnym traktowaniu spali najmniej, a jak chce się poszaleć to możliwości większe.

: 12 sty 2018, 06:30
autor: leanbow
Ja bym polecał dla początku zrobić 4 elektryczny szyby )

: 12 sty 2018, 09:27
autor: Jozeph32
Tak jak napisał Tsarkam, i ja bym najpierw zainwestował we wtrysk elektroniczny silnik na pewno ożyje i będzie mniej palił. Jeżeli swap to nie pchał bym się w AAH stare jednostki wszystkie zajeżdżone i nie trzymają mocy

: 14 gru 2019, 00:32
autor: stachu2011
leanbow pisze:Ja bym polecał dla początku zrobić 4 elektryczny szyby )
to raczej najmniej istotna rzecz :lol:

na swapa brałbym tylko nowsze jednostki 193 KM z audi a6 czy a4 ale to raczej narazie bedzie el wtrysk w tym 2.3 ;-)

[ Dodano: 2019-12-09, 01:53 ]
Witam, witam Audi jako tako żyje i trochę się działo ale jakoś brak czasu sprawił, że nie było kiedy się chwalić co się dłubie bezradny_ Aktualnie jestm w trakcie remontu silnika, skrzyni, częściowo budy i wlatuje w końcu EFI i sekwencja :-D także coś się zacznie tu pojawiać ;) pozdro cwaniak_

[ Dodano: 2019-12-14, 00:32 ]
Trochę fotek:

Tak to wyglądało do tej pory:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

I remonty:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
sprzęgło jest nowe tylko nalot złapał z leżakowania okok
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

A tu taki bonusik :-D druga Audiczka 1.9 TDI 95':

Obrazek
Obrazek
Obrazek