80 B4 2.0e ABK
: 01 lut 2018, 23:19
Z racji, że stałem się właścicielem tytułowego pojazdu pora założyć mu własny wątek. Wątek będzie miał na celu zmotywować i wspomóc właściciela (czyli mnie 8-) ) w usprawnieniu autka.
Co kupiłem:
Audi 80 B4 z silnikiem ABK czyli benzynowym, dwulitrowym z wtryskiem wielopunktowym typu fullgroup. Kolor LZ5U czyli bardzo ciemny granat. Rocznik 1993
Wyposażenie typu golas czyli szyby na korbę, lusterka manualne, brak klimy.
Z wypasów jest ABS, wspomaganie hamulców i kierownicy oraz szyberdach - czyli całkiem niewiele.
Stan ogólny:
Blacha w niezłym stanie, zawieszenie i hamulce tez. Silnik - dramat :shock: ale wolę grzebać w motorze niż walczyć z rdzą.
Autko kupione miesiąc temu i powoli zaczynam ogarniać co jest do ogarnięcia :mrgreen:.
Co zrobiłem:
- naprawa podświetlenia konsoli środkowej i wszystkich przycisków
- naprawa wskaźników paliwa i temperatury płynu
- założenie termostatu ( brak wykryty po naprawie wskaźnika temperatury)
- montaż radia
- wymiana niebieskiego czujnika temperatury
- przelutowanie przekaźnika 30
- wymiana regulatora napięcia poprzedzona przejażdżką na lawecie
- wymiana świec 03,02,2018
- pomiar kompresji 03,02,2018 10,5; 11; szczelił wężyk od ciśnieniomierza
- odetkany prawy spryskiwacz 20,02,2018
- wymienione głośniki 15,03,2018.
- zacinała się klamka wewnętrzna drzwi kierowcy. Przyczyna to zardzewiała linka przy wyjściu z pancerza od strony zamka. Nasmarowana i śmiga prawie płynnie 05,04,2016
- zregenerowany alternator 11,04,2018
- wymiana paska alternatora i pomp wspomagania oraz wody 11,04,2018
- wymiana kopułki i palca 23,04,2018
Co jest do zrobienia:
- wymiana łączników stabilizatora (kupione i czekają na wymianę)
- ustawienie zbieżności ( śruby zapieczone na amen więc pewnie czeka mnie wymiana końcówek drążków
- rozwalona i poklejona obudowa filtra powietrza, do wymiany (kupiona, czeka na sekwencję)
- przepływomierz od Calibry w stanie kiepskim, do wymiany na oryginał (kupiona, czeka na sekwencję)
- przeróbka instalacji gazowej z 2 generacji na 4. Na razie mam kupioną instalkę 4gen, powiercone dysze w kolektorze i muszę najpierw przywrócić prawidłowe działanie silnika na benzynie. Przepływka, lambda, układ WN, krokowiec i nie wiem co jeszcze...
- wolne obroty skaczą, falują, nie zawsze są wolne
- nierówna praca silnika, jakby na 3 garach (na benzynie lepiej, sekwencja czeka...)
- sonda lambda stale pokazuje 0,45V (do wymiany lub sprawdzenia kabelków)
- sprawdzenie ustawienia i wymiana rozrządu
- sprawdzenie ustawienia zapłonu
- pęknięty króciec od chłodnicy do pospawania lub chłodnica do wymiany. Zsunął mi się wąż i wyleciał płyn. W trakcie jazdy w korku. Nie wiem jeszcze jak znósł to silnik.
- coś stuka w silniku. Zawory, spalanie stukowe, panewka, sworzeń? Jeszcze nie wiem ale się dowiem
- zacina się klamka wewnętrzna drzwi kierowcy (zrobione)
- zacina się szyberdach, prawdopodobnie prowadnice (prowadnice ogarnięte, nie zawsze działa elektryka i do oklejenia tapicerka szybra)
- mokra miska olejowa
- czasem piszczy wspomaganie
- stuka przegub
- kilka zaprawek na lakierze
- odstające listwy ozdobne na drzwiach
- delikatnie ciekną przewody paliwowe na ścianie grodziowej
- sprawdzenie czujnika spalania stukowego
- wytarte prowadnice foteli
- ukruszony plastik końcówki wtryskiwacza na 4 cylindrze. Nie wiem czy to przeszkadza w pracy silnika bo problemy z paleniem ma 3 cylinder
- pierdzi wydech
- sprzęgło prawdopodobnie się kończy
- pęknięcie na kolektorze wydechowym
- obiłem lewy tylny błotnik. Wgniecenie do wypchnięcia. Bez szpachli się pewnie nie obejdzie
- pęknięty zderzak przód, do pospawania
- pęknięty zderzak tył, raczej wymiana
- popękana tylna prawa lampa w okolicach kluczyka
- popękane plastiki w okolicach prawej przedniej lampy przy chłodnicy
- zacina się roleta tylnej szyby
Reszta działa albo nie wiem, że nie działa :mrgreen:
Co kupiłem:
Audi 80 B4 z silnikiem ABK czyli benzynowym, dwulitrowym z wtryskiem wielopunktowym typu fullgroup. Kolor LZ5U czyli bardzo ciemny granat. Rocznik 1993
Wyposażenie typu golas czyli szyby na korbę, lusterka manualne, brak klimy.
Z wypasów jest ABS, wspomaganie hamulców i kierownicy oraz szyberdach - czyli całkiem niewiele.
Stan ogólny:
Blacha w niezłym stanie, zawieszenie i hamulce tez. Silnik - dramat :shock: ale wolę grzebać w motorze niż walczyć z rdzą.
Autko kupione miesiąc temu i powoli zaczynam ogarniać co jest do ogarnięcia :mrgreen:.
Co zrobiłem:
- naprawa podświetlenia konsoli środkowej i wszystkich przycisków
- naprawa wskaźników paliwa i temperatury płynu
- założenie termostatu ( brak wykryty po naprawie wskaźnika temperatury)
- montaż radia
- wymiana niebieskiego czujnika temperatury
- przelutowanie przekaźnika 30
- wymiana regulatora napięcia poprzedzona przejażdżką na lawecie
- wymiana świec 03,02,2018
- pomiar kompresji 03,02,2018 10,5; 11; szczelił wężyk od ciśnieniomierza
- odetkany prawy spryskiwacz 20,02,2018
- wymienione głośniki 15,03,2018.
- zacinała się klamka wewnętrzna drzwi kierowcy. Przyczyna to zardzewiała linka przy wyjściu z pancerza od strony zamka. Nasmarowana i śmiga prawie płynnie 05,04,2016
- zregenerowany alternator 11,04,2018
- wymiana paska alternatora i pomp wspomagania oraz wody 11,04,2018
- wymiana kopułki i palca 23,04,2018
Co jest do zrobienia:
- wymiana łączników stabilizatora (kupione i czekają na wymianę)
- ustawienie zbieżności ( śruby zapieczone na amen więc pewnie czeka mnie wymiana końcówek drążków
- rozwalona i poklejona obudowa filtra powietrza, do wymiany (kupiona, czeka na sekwencję)
- przepływomierz od Calibry w stanie kiepskim, do wymiany na oryginał (kupiona, czeka na sekwencję)
- przeróbka instalacji gazowej z 2 generacji na 4. Na razie mam kupioną instalkę 4gen, powiercone dysze w kolektorze i muszę najpierw przywrócić prawidłowe działanie silnika na benzynie. Przepływka, lambda, układ WN, krokowiec i nie wiem co jeszcze...
- wolne obroty skaczą, falują, nie zawsze są wolne
- nierówna praca silnika, jakby na 3 garach (na benzynie lepiej, sekwencja czeka...)
- sonda lambda stale pokazuje 0,45V (do wymiany lub sprawdzenia kabelków)
- sprawdzenie ustawienia i wymiana rozrządu
- sprawdzenie ustawienia zapłonu
- pęknięty króciec od chłodnicy do pospawania lub chłodnica do wymiany. Zsunął mi się wąż i wyleciał płyn. W trakcie jazdy w korku. Nie wiem jeszcze jak znósł to silnik.
- coś stuka w silniku. Zawory, spalanie stukowe, panewka, sworzeń? Jeszcze nie wiem ale się dowiem
- zacina się klamka wewnętrzna drzwi kierowcy (zrobione)
- zacina się szyberdach, prawdopodobnie prowadnice (prowadnice ogarnięte, nie zawsze działa elektryka i do oklejenia tapicerka szybra)
- mokra miska olejowa
- czasem piszczy wspomaganie
- stuka przegub
- kilka zaprawek na lakierze
- odstające listwy ozdobne na drzwiach
- delikatnie ciekną przewody paliwowe na ścianie grodziowej
- sprawdzenie czujnika spalania stukowego
- wytarte prowadnice foteli
- ukruszony plastik końcówki wtryskiwacza na 4 cylindrze. Nie wiem czy to przeszkadza w pracy silnika bo problemy z paleniem ma 3 cylinder
- pierdzi wydech
- sprzęgło prawdopodobnie się kończy
- pęknięcie na kolektorze wydechowym
- obiłem lewy tylny błotnik. Wgniecenie do wypchnięcia. Bez szpachli się pewnie nie obejdzie
- pęknięty zderzak przód, do pospawania
- pęknięty zderzak tył, raczej wymiana
- popękana tylna prawa lampa w okolicach kluczyka
- popękane plastiki w okolicach prawej przedniej lampy przy chłodnicy
- zacina się roleta tylnej szyby
Reszta działa albo nie wiem, że nie działa :mrgreen: