Audi 80 B4 Avant 1.9 TDI --> Mateusz_175
: 16 kwie 2019, 21:30
Witam
Na wstępie chciałbym podziękować Krzysiek 84, który zawsze służy pomocą.
Po B3, a ostatnich dwóch latach z sedanem B4 92r 1Z zachciało mi się Avanta z lepszym wyposażeniem.
W poprzednią B4 władowałem kupę kasy i czasu, żeby doprowadzić ją do ładu ( kupił ją ode mnie znajomy, śmiga 10km ode mnie ).
Przechodząc do rzeczy jak w tytule:
1994r Avant, 1Z na Pierburgu.
skrzynia CVC
kolor LZ5U
Wyposażenie:
- klima
- 4el. szyby
- el. lusterka
- centralny zamek
- wspomaganie kierownicy
- poduszka kierowcy
- ABS
- hak
- dodatkowe lampki oświetlenia przy rączkach w podsufitce
- do auta są dwa ori kluczyki
Furę kupiłem jakoś miesiąc temu 240km od domu ( pod Radzyniem Podlaskim ). Oczywiście wymaga wkładu na początek pakiet startowy:
- płukanka silnika + nowe filtry i olej
- nowy olej w skrzyni biegów
- nowy prawy przegub zewnętrzny
- nowe paski i rolka napinacza
- naprawa tylnego prawego zacisku ( linka była zdjęta bo zacisk zapieczony teraz ręczny igiełka )
- uszczelka pokrywy zaworów + gumki na śrubach
- nowa odma i opaski
- nowe przednie kierunkowskazy
- nowe żarówki w zegary 2W i nowe żarówki w podświetlenie panelu nawiewu
- naprawiłem wiązkę z budy do klapy bagażnika ( jak widać była sieczka i nie świeciły lampki podświetlenia rejestracji
- częściowo wyczyściłem dolot z syfu ( zdjęcia )
- ładne ori lampki podświetlenia rejestracji
Plany:
- już zamówiłem wszystkie nadkola, ładną osłonę pod silnik bo moja połamana, ori gałkę zmiany biegów, rączkę prawą przód z lampką w sufit, lewą kratkę w zderzak, grzane wkłady niebieskie w lusterka.
- zadbać o blacharkę tzn. malowanie maski, klapy, kawałka tylnego błotnika, prawe drzwi od listwy w dół, zabezpieczyć ranty progów.
- prawdopodobnie jakieś tulejki w łapie alternatora bo rano po odpaleniu są nie przyjemne dźwięki
- komp 16 bit pomodzony
- kompleksowe czyszczenie IC i kolektora ssącego
- nowy mieszek przy lewarku biegów
- piaskowanie i malowanie sanek przednich i stabilizatora + nowe tuleje ( auto pływa po drodze )
- harmonijka na maglownicy jest pęknięta więc do wymiany i jakiś luz w układzie do ogarnięcia
- zbieżność
- pranie dywanu i foteli
- naprawa klimy ( chyba brak czynnika i może jakaś nieszczelność jest... )
- regeneracja przednich lamp bo są wypalone wkłady i słabo świecą
- myślę o sprężynach obniżających Vogtland
- również rozważam przyciemnienie tylnych szyb
- piaskowanie i malowanie alufelg i wymiana opon
- nie działa sterowanie el szybami przyciskami w tylnych drzwiach
- dywaniki gumowe Petex na zimę
- mycie komory silnika i likwidacja wycieków
- polerowanie końcówek wydechu
- może jakieś doposażenie ( tempomat, halogeny, obrotomierz )
Co mnie martwi:
- skrzynia biegów wyje na 4 i 5 biegu
Czego mi brakuje po przedniej:
- obrotomierza
- głośników w tylnych drzwiach
- brak regulacji wysokości fotela pasażera
Na plus względem poprzedniczki:
- wyposażenie
- większe hamulce
- fotele wyglądają na takie same ale zdecydowanie lepiej się w nich siedzi - lepiej trzymają w oparciu i w siedzisku
- zdecydowanie lepsza kultura pracy silnika
Za pewne zmian/napraw itp będzie więcej więc wszystko wyjdzie w trakcie użytkowania
Pamiątkowe zdjęcie z poprzedniczką:
Na wstępie chciałbym podziękować Krzysiek 84, który zawsze służy pomocą.
Po B3, a ostatnich dwóch latach z sedanem B4 92r 1Z zachciało mi się Avanta z lepszym wyposażeniem.
W poprzednią B4 władowałem kupę kasy i czasu, żeby doprowadzić ją do ładu ( kupił ją ode mnie znajomy, śmiga 10km ode mnie ).
Przechodząc do rzeczy jak w tytule:
1994r Avant, 1Z na Pierburgu.
skrzynia CVC
kolor LZ5U
Wyposażenie:
- klima
- 4el. szyby
- el. lusterka
- centralny zamek
- wspomaganie kierownicy
- poduszka kierowcy
- ABS
- hak
- dodatkowe lampki oświetlenia przy rączkach w podsufitce
- do auta są dwa ori kluczyki
Furę kupiłem jakoś miesiąc temu 240km od domu ( pod Radzyniem Podlaskim ). Oczywiście wymaga wkładu na początek pakiet startowy:
- płukanka silnika + nowe filtry i olej
- nowy olej w skrzyni biegów
- nowy prawy przegub zewnętrzny
- nowe paski i rolka napinacza
- naprawa tylnego prawego zacisku ( linka była zdjęta bo zacisk zapieczony teraz ręczny igiełka )
- uszczelka pokrywy zaworów + gumki na śrubach
- nowa odma i opaski
- nowe przednie kierunkowskazy
- nowe żarówki w zegary 2W i nowe żarówki w podświetlenie panelu nawiewu
- naprawiłem wiązkę z budy do klapy bagażnika ( jak widać była sieczka i nie świeciły lampki podświetlenia rejestracji
- częściowo wyczyściłem dolot z syfu ( zdjęcia )
- ładne ori lampki podświetlenia rejestracji
Plany:
- już zamówiłem wszystkie nadkola, ładną osłonę pod silnik bo moja połamana, ori gałkę zmiany biegów, rączkę prawą przód z lampką w sufit, lewą kratkę w zderzak, grzane wkłady niebieskie w lusterka.
- zadbać o blacharkę tzn. malowanie maski, klapy, kawałka tylnego błotnika, prawe drzwi od listwy w dół, zabezpieczyć ranty progów.
- prawdopodobnie jakieś tulejki w łapie alternatora bo rano po odpaleniu są nie przyjemne dźwięki
- komp 16 bit pomodzony
- kompleksowe czyszczenie IC i kolektora ssącego
- nowy mieszek przy lewarku biegów
- piaskowanie i malowanie sanek przednich i stabilizatora + nowe tuleje ( auto pływa po drodze )
- harmonijka na maglownicy jest pęknięta więc do wymiany i jakiś luz w układzie do ogarnięcia
- zbieżność
- pranie dywanu i foteli
- naprawa klimy ( chyba brak czynnika i może jakaś nieszczelność jest... )
- regeneracja przednich lamp bo są wypalone wkłady i słabo świecą
- myślę o sprężynach obniżających Vogtland
- również rozważam przyciemnienie tylnych szyb
- piaskowanie i malowanie alufelg i wymiana opon
- nie działa sterowanie el szybami przyciskami w tylnych drzwiach
- dywaniki gumowe Petex na zimę
- mycie komory silnika i likwidacja wycieków
- polerowanie końcówek wydechu
- może jakieś doposażenie ( tempomat, halogeny, obrotomierz )
Co mnie martwi:
- skrzynia biegów wyje na 4 i 5 biegu
Czego mi brakuje po przedniej:
- obrotomierza
- głośników w tylnych drzwiach
- brak regulacji wysokości fotela pasażera
Na plus względem poprzedniczki:
- wyposażenie
- większe hamulce
- fotele wyglądają na takie same ale zdecydowanie lepiej się w nich siedzi - lepiej trzymają w oparciu i w siedzisku
- zdecydowanie lepsza kultura pracy silnika
Za pewne zmian/napraw itp będzie więcej więc wszystko wyjdzie w trakcie użytkowania
Pamiątkowe zdjęcie z poprzedniczką: