Strona 1 z 1

B4 2.0 ABK 1994 LY7T - daily

: 25 paź 2019, 23:38
autor: Aezmo
Cześć! Konto na forum założyłem kilka miesięcy temu, ze względu na brak czasu dopiero teraz zaczynam się udzielać piwoa80 .
80-kę kupiłem spontanicznie dnia 30.06.2018, wtedy na liczniku widniało 242kkm, aktualnie jestem 3ecim właścicielem w kraju. Z założenia miało to być "seryjne daily na budowę"... Raptem po tygodniu zaczęły się pojawiać pierwsze zmiany, modyfikacje, ulepszenia itd - czyli nieuleczalna choroba tuningowa postępuje.
Fabrycznym wyposażeniem była niebieska tapicerka, ABS, klimatyzacja, szyberdach, elektryczne szyby przód oraz elektryczne lusterka, w moim posiadaniu samochód się nieco zmienił.

Model: 80 B4 Sedan
Jednostka napędowa: 2.0 8V 115KM ABK, skrzynia biegów CVB
Data produkcji: Wrzesień 1994
Kod lakieru: LY7T
Przebieg: aktualnie według licznika rzekomo 355kkm

Wnętrze, wyposażenie:
- ABS
- Klimatyzacja - sprawna ;)
- 4x elektryczne szyby
- Elektryczne lusterka
- Skórzana kierownica
- Drewniana gałka zmiany biegów
- Podłokietnik przedni
- Roleta tylnej szyby
- 3ecie światło stopu
- Dodatkowe zegary VDO
- Fotele półkubełkowe(takie, jak wychodziły w wersjach quattro, ale bez napisów :D)
- Czarna półka bez dziur
- Daszek przeciwsłoneczny pasażera z podświetleniem
- Tylne rączki podsufitki z podświetleniem, na montaż jeszcze czekają dwie sztuki na przód - wiązka przerobiona pod 4 szt.
- Szyberdach

Car Audio:
- Deska rozdzielcza: głośniki 100mm Pioneer, nie pamiętam dokładnego modelu
- Drzwi tylne: woofery 130mm Alpine z Hondy Legend, syczki Infinity + zwrotnica
- Radio: Pioneer MVH-S110UI
- Wzmacniacz: SinusLive 504
- Jakieś tam własnej produkcji "grajpudło" z głośnikiem JBL Decade DS120

Na zewnątrz:
- Lampy soczewkowe, halogeny + pomarańczowe kierunkowskazy w zderzaku
- Zderzak przedni "bez miejsca na tablicę rejestracyjną"
- Spryskiwacze reflektorów
- Lotka Competiton
- Belki dachowe firmy Atera
- Wypolerowana fabryczna końcówka wydechu

Zawieszenie, układ hamulcowy:
- Tarcze przednie wentylowane 280mm TRW + klocki Ferodo DS Performance, tarcze tył lite 245mm
- Zestaw obniżający MTS - sprężyny przód -60mm, sprężyny tył -40mm, amortyzatory o skróconym skoku
- Krótsze łączniki stabilizatora(o około 30mm względem serii) + poliuretanowe tuleje stabilizatora

Pozostałe:
- Lekko przerobiony układ wydechowy - aktualnie jest tylko puszka katalizatora i fabryczny tłumik końcowy
- LPG II gen V-Max, jeszcze...
- Jakaś tam centralka alarmowa, żeby otwierać z pilota
- "Podwójne" światło przeciwmgłowe z tyłu - lubię symetrię, więc podłączyłem zasilanie z prawej strony ;)

Dalsze plany:
- Zmiana skrzyni biegów na dużo dłuższą CDY
- Dalszy etap modyfikacji wydechu - wspawanie łącznika elastycznego przed katalizatorem, przespawanie tłumika końcowego z Jetty - Supersprint dedykowany do VW Rabbita GTI 16V, aczkolwiek zostawiając oryginalną B4-kową końcówkę po ponownej polerce
- Montaż lezącej nieco ponad rok czasu w piwnicy instalacji sekwencyjnej LPG Stag
- Wymiana wykładziny wnętrza na czarną - czeka na przekładkę, przy okazji będzie pretekst do wygłuszenia
- Trochę prestiżu - czyli drewniane dekory
- Drewniana kierownica na wzór oryginalnej poliftowej z poduszką
- Lampy tylne Seima White
- Zmiana szyberdachu na szklany
- Pompa hamulcowa 25,4mm + większe serwo
- Przed zimą nawoskowanie, jeśli będzie czas to może i lekka polerka lakieru
- Przez zimę ogarnięcie kupionych w marcu felg Aluett 16" - malowanie środków, polerowanie rantów + nowe opony, montaż wiosna 2020



Podczas prac nad 80-ką szczerze mówiąc nie robiłem zdjęć, poza wszystkim co wymieniłem powyżej zrobiłem też wiele innych rzeczy. Po zakupie trzeba było wymienić część elementów zawieszenia oraz klocki - co oczywiście uczyniłem w krótkim czasie, dodatkowo był problem z szarpaniem na benzynie, falowaniem obrotów, spadkiem mocy na obu paliwach itd - co też po kilku dniach naprawiłem, i od tego czasu nic się nie dzieje. Na początku roku trochę zainwestowałem - wymieniłem praktycznie całe zawieszenie łącznie ze śrubami, stare zostały tylko tuleje sanek i tuleje tylnej belki(bo były dobre), dodatkowo wtedy też zmieniłem komplet tarcz + klocków hamulcowych + zdemontowałem, wyczyściłem i zregenerowałem wszystkie zaciski(wymiana uszczelnień, polerowanie tłoczków), wymiana przegubów wewnętrznych + simmeringów skrzyni. Rzeczy typu paski, świece zapłonowe, filtry i olej nie liczę - bo serwis filtrowo-olejowy robię co 2-3 miesiące(czyli 10kkm).
Z rzeczy "ostatnio zrobionych" to tygodni temu dołożyłem elektryczne szyby na tył, przy okazji montażu zerwałem z wiązki zmęczoną wiekiem fabryczną taśmę parcianą i owinąłem całość nową parcianką, montaż dodatkowych zegarów VDO + budowa nowej wiązki od podstaw, wymieniłem komplet poduszek silnika oraz skrzyni biegów, pozbyłem się korektora siły hamowania(rozpadł się ze starości), więc przy okazji był pretekst do wymiany wszystkich elastycznych przewodów hamulcowych.



Myślę, że wszystko "z grubsza" opisałem, teraz pora na jakieś zdjęcia.
Krótko po zakupie:
Obrazek Obrazek
Obrazek
Obrazek

Ciąg dalszy pierwszych modyfikacji - lotka, i pierwsza sesja zdjęciowa, z do niedawna moim passatem:
Obrazek Obrazek
Obrazek


Archiwalne zdjęcia w stylu "samochód pracujący"
Obrazek Obrazek



Aktualnie 80-ka zaliczyła 3 zloty - z czego dwa mojej organizacji, przez co ze względu na brak czasu zdjęć zbytnio nie robiłem. Myślę, że w następnym roku po dopracowaniu kilku rzeczy będzie można się gdzieś jeszcze wybrać
Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Nie obeszło się również bez kilku podwórkowych zdjęć z Jettą:
Obrazek Obrazek

Dwa ostatnie zdjęcia wykonane miesiąc temu:
Obrazek Obrazek

Niebawem może w końcu znajdę czas na jakieś ciekawe jesienne zdjęcia, dodatkowo wtedy też wrzucę jakieś zdjęcia wnętrza.

: 26 paź 2019, 01:13
autor: Qesti
Powitać kolegę z Trójmiasta okok

: 26 paź 2019, 04:59
autor: Ven0n
Ale ładna sztuka okok

: 04 lis 2019, 00:16
autor: JakiBoY
Też miałem jette a2 coupe. 1.3 benzyna po swapie na 1.9 afn. Wlutowane podstawki, zdjęte limitery. Odchudzona, ważyła 900 kilo wnętrze Corrado, duże heble. Około 170 konia. Genialny samochód.