Audi 80 2.3NG Quattro
: 15 kwie 2020, 02:57
Witam
Po długim czasie tytułowa Audica wraca na łask
W posiadaniu taty była od 2006 roku.
Zdjęcia z 2008
Oryginalne wyposażenie:
- 2.0 ABK
- automat
- przednie szyby w prądzie
- szyberdach
- elektryczne lusterka
- i to chyba wszystko
Tata zrobił nią 150k km i padła skrzynia. Automatem jeździło się wygodnie ale cóż jest to za stara skrzynia według mnie, żeby warto było w niej grzebać. Audi stało pod dachem i czekało prawie rok zanim zacząłem coś działać.
Z racji wychowania się na tym samochodzie stwierdzam, że żadnym innym autem nie jeździ mi się, aż tak dobrze
Znalazłem dosyć dobrą okazję a mianowicie trafił się Avanturnik 2.3NG z climatronikiem i quattro, przebieg całe 220k km. Niestety jako 3 latek miała wspawaną tylną prawą ćwiartkę przez co zaczęła paskudnie gnić. Stwierdziłem, że to idealny dawca części.
Zacząłem kompletować części.
Na obecny stan skompletowałem:
WNĘTRZE:
ZROBIONE
- jasny środek 1 lift w drewnie (tapicerka bagażnika z parapetami )
- welurowe jasne fotele Quattro, siedzenia przednie grzane, fotel kierowcy elektryczny
- radio Gamma US, (dorobiłem moduł Bluetooth, USB, AUX. Dosyć fajne radio bo obsługuje zmieniarkę i wzmacniacz)
- climatronic (zregenerowałem)
- pamięć foteli
- pamięć lusterek
- pasy z elektryczna regulacją wysokości i z pamięcią
- podgrzewane bębenki zamków
- fabryczny alarm
UKŁAD HAMULCOWY
ZROBIONE:
- pompa ABS ASR EDS ESP
- kompletne ESP
NADWOZIE:
ZROBIONE
- blenda RS2 oryginalna
- blenda klapy tylnej
SILNIK 2.3NG Turbo
Modyfikacje silnika:
ZROBIONE
- planowanie płaszczyzny bloku
- honowanie
- polerowanie wału
- modyfikacja głowicy (zmiana zaworów, planowanie, obróbka)
- modyfikacja bloku pod turbo
- malowanie proszkowe bloku
- podstawa filtra oleju S2
UKŁAD NAPĘDOWY I ZAWIESZENIE
ZROBIONE
- quattro
- malowanie proszkowe całego podwozia
- piasty 5x112
- zwrotnice przednie pod duże łożysko
- aluminiowe tuleje wózka tylnego
- maglownica z servotronikiem
Zdjęcia z prac:
Mycie podzespołów
Skrzynia
Wał
Układ korbowo-tłokowy:
Blok po malowaniu:
Głowica:
Blok:
Pokrywa silnika:
Blok po obróbce:
Czujniki alarmu:
Deska (przepraszam za słabe zdjęcie)
Boczek:
Regeneracja pompy wspomagania:
Obecnie przygotowuje Audi do malowania. Po malowaniu prace znowu ruszą pełną parą.
A także w międzyczasie robię:
- regeneruje sprężarkę klimy
- regeneruje pompę wspomagania
- regeneruje rozrusznik
- regeneruje alternator
Po długim czasie tytułowa Audica wraca na łask
W posiadaniu taty była od 2006 roku.
Zdjęcia z 2008
Oryginalne wyposażenie:
- 2.0 ABK
- automat
- przednie szyby w prądzie
- szyberdach
- elektryczne lusterka
- i to chyba wszystko
Tata zrobił nią 150k km i padła skrzynia. Automatem jeździło się wygodnie ale cóż jest to za stara skrzynia według mnie, żeby warto było w niej grzebać. Audi stało pod dachem i czekało prawie rok zanim zacząłem coś działać.
Z racji wychowania się na tym samochodzie stwierdzam, że żadnym innym autem nie jeździ mi się, aż tak dobrze
Znalazłem dosyć dobrą okazję a mianowicie trafił się Avanturnik 2.3NG z climatronikiem i quattro, przebieg całe 220k km. Niestety jako 3 latek miała wspawaną tylną prawą ćwiartkę przez co zaczęła paskudnie gnić. Stwierdziłem, że to idealny dawca części.
Zacząłem kompletować części.
Na obecny stan skompletowałem:
WNĘTRZE:
ZROBIONE
- jasny środek 1 lift w drewnie (tapicerka bagażnika z parapetami )
- welurowe jasne fotele Quattro, siedzenia przednie grzane, fotel kierowcy elektryczny
- radio Gamma US, (dorobiłem moduł Bluetooth, USB, AUX. Dosyć fajne radio bo obsługuje zmieniarkę i wzmacniacz)
- climatronic (zregenerowałem)
- pamięć foteli
- pamięć lusterek
- pasy z elektryczna regulacją wysokości i z pamięcią
- podgrzewane bębenki zamków
- fabryczny alarm
UKŁAD HAMULCOWY
ZROBIONE:
- pompa ABS ASR EDS ESP
- kompletne ESP
NADWOZIE:
ZROBIONE
- blenda RS2 oryginalna
- blenda klapy tylnej
SILNIK 2.3NG Turbo
Modyfikacje silnika:
ZROBIONE
- planowanie płaszczyzny bloku
- honowanie
- polerowanie wału
- modyfikacja głowicy (zmiana zaworów, planowanie, obróbka)
- modyfikacja bloku pod turbo
- malowanie proszkowe bloku
- podstawa filtra oleju S2
UKŁAD NAPĘDOWY I ZAWIESZENIE
ZROBIONE
- quattro
- malowanie proszkowe całego podwozia
- piasty 5x112
- zwrotnice przednie pod duże łożysko
- aluminiowe tuleje wózka tylnego
- maglownica z servotronikiem
Zdjęcia z prac:
Mycie podzespołów
Skrzynia
Wał
Układ korbowo-tłokowy:
Blok po malowaniu:
Głowica:
Blok:
Pokrywa silnika:
Blok po obróbce:
Czujniki alarmu:
Deska (przepraszam za słabe zdjęcie)
Boczek:
Regeneracja pompy wspomagania:
Obecnie przygotowuje Audi do malowania. Po malowaniu prace znowu ruszą pełną parą.
A także w międzyczasie robię:
- regeneruje sprężarkę klimy
- regeneruje pompę wspomagania
- regeneruje rozrusznik
- regeneruje alternator