[Audi Avant 2.2T Q]rodzinne kombi, MTM
: 01 sie 2009, 23:00
Audi 80 - B4
Rok Produkcji - 1994
Nadwozie - Avant
Silnik - był 2.0 ABT, później 1,8T AEB, a teraz jest 2.2T AAN
Napęd - był Ośka, a jest <quattro>
Auto przyprowadzone z DE w 2006 roku i od tej pory w moich rękach. Wszystkie modyfikacje przeprowadzone własnoręcznie.
Auto bez wypadkowe, lakier oryginalny, kod; LY5L.
Modyfikacje:
- Swap silnika 2.0 ABT na 1.8T AEB (2010r.)
- Swap silnika 1.8T AEB na 2.2T AAN (2012r.)
- Swap napędu z FWD na Quattro.
- Swap kompletnego wnętrza z weluru na skórę.
- Kierownica S-line ze sterowaniem tiptronic.
- Zegary dodatkowe, wskaźnik doładowania, komputer pokładowy AC/BC, wyświetlacz temperatury zewnętrznej.
Modyfikacje Silnika
Modyfikacje głowicy:
- Kompletne regeneracja , frezowanie gniazd, docieranie zaworów, wymiana uszczelniaczy, planowanie oczywiście, mycie i sprawdzanie szczelności, wymiana prowadnic zaworowych.
Modyfikacje bloku:
- Honowanie bloku, mierzenie zużycia, polerowanie i sprawdzenie osiowości wału,
Nowe panewki ACL race korbowe i główne, nowe pierścienie, czyszczona i sprawdzona pompa oleju, natryski na denka tłoków, zaworek zwrotny.
- Po za tym cały osprzęt silnika nowy, wszelkie uszczelki, czujniki, zaworki.
- Cewki z 2.0 TFSI.
Układ dolotowy:
- Duży FMIC do 600 KM, cały dolot z kwasówki, strona turbo --> IC 2.5 cala, strona IC --> przepustnica 3 cale. Wszystko na mocnych łącznikach silikonowych, skręcone dużymi obejmami.
- Dolot do turbo seryjny, stożek Pipercross.
- Zawór upustowy Blow off
Układ wydechowy:
Wydech 2.75 cala z kwasówki na 2 złączkach V-band oraz na 2 tłumikach, całkowity przelot, owinięty taśmą termoizolacyjną.
Elektronika:
- MOTRONIC !!
Układ chłodzenia:
- Chłodnica wody przeniesiona na przód auta, na niej 2 wentylatory pchające płaskie, do tego 12 rzędowa chłodniczka oleju, na niej ssący wentylator 7 cali, układ chłodniczy zalany płynem Prestone.
- Porobione kierownice powietrza na chłodniczkę oleju oraz na stożek.
Układ napędowy:
- Seryjny z Audi 80 Quattro 2.8, hamulce S2 z przodu.
- Opony Yokohama parada Spec II w rozmiarze 215/40 ZR 17
- Felgi Borbet E 17x8J ET 35, spolerowany rant, środek w kolorze.
Zawieszenie:
- Przód zawieszenie gwintowane home made, skracane kolumny Macphersona, nowe amortyzatory, sprężyny.
- Tył, zawieszenie gwintowane KW
- Wszystkie gumy, łączniki, stabilizatory zmienione na nowe.
Body KIT:
- Przedni zderzak pierwotnie Cabrio FL, obecnie S2
- Tylny zderzak S2
- Lotka tylnej klapy
- Telne lampy USA
- Soczewki
- Spryskiwacze reflektorów
[center]=============== Rok 2009 ===============[/center]
08.08.2009 Nowe felgi z oponami 205/55/R16.
Zdjęcia przed, w trakcie i po czyszczeniu audianki.
, ,
Silniczek, nigdy nie myty.
, ,
15.08.2009 Zakupiłem nowe śruby anty kradzieżowe. :mrgreen:
Teraz będę trochę spokojniejszy o moje fele.
22.08.2009 Wolna sobota przyczyniła się do tego, że.
Moja audianka ma odświeżone zaciski koloru czerwonego, wyszło ładnie, mi się podoba.
, ,
30.08.2009 Weekendowy wyjazd na grzybki do lasu. :mrgreen:
I przypadkowa sesja niuńki.
,
30.09.2009 Doczekała się audianka, lusterek w kolorze nadwozia.
Myślę, że wygląda dobrze, w prawdzie potrzeba jeszcze zużyć na nie ze 2 tubki K2, ale już mi się podoba.
,
Od razu fotki wymiany szkła, które zbiłem przy malowaniu, jak to się mówi szczęście w nieszczęściu... dowiedziałem się, że mam podgrzewane lusterka, <ok> jak bym nie zbił, pewnie nigdy bym się o tym nie dowiedział, ale jak kupiłem nowe radio mp3, i je montowałem w środku znalazłem 4 przewody (brązowy, czarny, czerwony i biały ), zadałem nawet pytanie na forum od czego są/mogą być, ale nikt nie odpowiedział, także temat zamarł..., teraz jak zobaczyłem, że lusterka są podgrzewane, za pewne te kable są własnie od nich, dziś już nie zdążyłem, ale jutro na pewno to sprawdzę.
,
Tutaj nowe lustereczko Sferyczne, musiałem zdrapywać te nalepki, żeby ciepło dobrze przewodziło, ciężko szło, bo nie można było porysować tego podkładu na lusterku.
,
Tutaj nalepki do felg, muszę je założyć bo mam 4 kapselki a tylko 2 naklejki, fotki dodam jutro.
Teraz wydech czyściutki jak audianka nie bierze ani grama oleju i ma katalizator.
Tak wygląda do połowy świecące na czerwono radyjko.
I tutaj zdjęcie audianki jeszcze raz z pomalowanymi lusterkami.
04.10.2009
Małe czyszczenie silniczka.
, ,
08.10.2009 No i doczekała się niunka nowego sterowania czyli tzw. scyzoryk.
Może nic takiego, ale cieszy i bardzo bardzo udogadnia życie. <ok>
,
[center]=============== Rok 2010 ===============[/center]
25.03.2010 Wreszcie wiosna. <ok>
- Pomalowany koniec tłumika i piasty na kolor srebrny, dużo ładniej prezentują się koła + okazyjne czyszczenie wszystkich nadkoli, dodatkowa polerka końcówki.
- Wymienione żarówki z przodu i podświetlanie tablicy rejestracyjnej diodowe na lekki niebieski.
- Wymieniona sonda lambda (bosch), czujnik ssania (ASO), filtr powietrza (filtron), kabinowy (filtron) i filtr paliwa (filtron).
- Dokładne czyszczenie auta po zimie na zewnątrz i wewnątrz, silnika i bagażnika i pranie tapicerki.
Z części mechanicznych wszystko jest dobrze, na przeglądzie wszystko ładnie pięknie, rozrząd za 35 tyś, a olej za 5.
Teraz od tygodnia mocno poluje na dodatkowe zegary kompletne i AC/BC + manetka.
Myślę że trzeba jeszcze wymienić gumę trzymającą ostatni tłumik bo jest trochę za nisko, a stara jest już mocno wyciągnięta.
Parę fotek i filmik.
, , ,
Filmik. <ok>
30.03.2010 Kupiłem 1.8 Turbo AEB kompletny z Audi A4.
Zaczyna się wielkie rezanie. <ok> <ok>
Silnik w garażu, właśnie skończyłem go myć benzyną, wszystko wyczyszczone do granic możliwości.
Jestem bardzo ale to bardzo zadowolony, silnik ze wszystkimi potrzebnymi częściami mam już w domu w garażu, brak mi jednego przewodu bo mi go przecięli (chyba od powietrza) i muszę jeszcze kupić uszczelkę pod kolektor wydechowy i górną część osłony rozrządu.
Co mnie najbardziej ucieszyło to, że wykonałem telefon do właściciela auta, i co się dowiedziałem, powiedział mi że jemu już nie zależy co kto z nim zrobi, więc nie ma po co ściemniać, rozrząd kompletny, z napinaczem i pompą wody wymieniony 3 tyś. Km temu, wraz z olejem i filtrem castrolem, powiedział że silnik ma 190 tyś Km, rok temu audianka przyjechała do Polski z Niemiec, mówił że silnik nie bierze oleju i jest wart grzechu!, dodał jeszcze że silnik po odpaleniu może chodzić nie równo bo jak audianka dostała w bok z przodu koło filtra powietrza, tam jest podobno jakiś czujnik który się wstrząsnął i przez to jest ta sytuacja. Mam pompkę paliwa, klimy, wody, wspomagania, poduszki, łapy, IC, orurowania, kompletny komp i wiązki wraz z wtyczkami, które prawie wszystkie już są wykorzystane, zostały tylko 4 wtyczki za które zabierze się znajomy taty elektryk samochodowy, który też rozwiąże sprawę z immo. Na sondzie lambda jest napisany rok produkcji, taki sam jak auta, 1997. Prawdopodobnie już jutro wyciągam mój silnik i będziemy ładować tego potworka. <ok> Nie wiem czy wszystko napisałem, jak coś dopiszę potem. Tutaj mała galeria do przeglądu jak ktoś chcę.
, , , ,
31.03.2010 Więc dziś od godziny 11.30 zaczęło się wymontowywanie silnika.
Wyciągałem go z wujem mniej więcej do 16. Potem małe przeróbki łap, jutro będę miał wyspawany wydech i silnik prawdopodobnie będziemy już pakować, (chyba że będzie dobra pogoda to jadę na inną robotę), przyjedzie jeszcze elektronicznyj cielawiek i trochę pomoże nam z elektryką i postara się oszukać ten immobiliser.
Pompka paliwowa po minimalnej przeróbce też pasuje. Nie jestem jeszcze pewien ale będę miał kompletny wydech od A4. Na razie szczęście dopisuje i wszystko układa się po naszej myśli, jeżeli wszystko wypali z immo i pogoda będzie zła (czyli zostajemy w domu) to może wieczorem jutro już go odpalę. <ok> Do przeróbki jeszcze wentylator od chłodnicy, potem pomyśle nad chłodniczką oleju Mocal'a. Dopasowany też będzie tunel do IC, klatka pod aku itp. Chyba że wypadnie jakiś zonk po drodze, bez czego pewnie by się nie obyło i trochę na pewno się przedłuży. Gdybyśmy mieli dobry garaż z podnośnikami to pewnie było by trochę szybciej.
Parę fotek z dzisiejszego dnia.
, , ,, ,
Pozdro. 8-) 8-)
EDIT.
Co się okazało, byłem z ojcem właśnie u elektryka i wyjaśniliśmy mu cała sytuację a on powiedział, że się tego nie podejmie :-| nie wiem czy nie potrafi czy nie ma czasu ze względu na święta, ale mam już nr. tel do drugiego gościa którego on mi polecił, mieszka ode mnie 15 Km, i jak coś to wpadnie. Mam tylko 4 niezidentyfikowane kostki do podpięcia + odblokowanie immo.
Ostatecznie zamówię odblokowywacz do immo, który mi polecili na forum A4.
03.04.2010 Ogólnie wszystko już mam zrobione.
Wydech jest jeszcze do zespawania i będzie można pakować filtr powietrza, brakuje mi też dolnej części od filtra powietrza, przeniosłem w inne miejsce zbiorniczek od wspomagania bo aku się nie mieścił ze względu że pod nim idzie rura od IC, teraz wszystko pięknie pasuje. Po małych przeróbkach dopasowałem też obudowę od starego aku tam gdzie była i w środku lecą różne przewody, w całości złożone wygląda to nawet fajnie. Specjalny cienki wiatrak załączający się po przekroczeniu 90 stopni będę miał dopiero we wtorek i wydech pospawany też we wtorek, fajnie by było jak by do tego czasu ktoś zrobił elektrykę, bo właściwie to ona mnie tylko blokuje. Jest ktoś na forum w odległości 100-150 km kto chciał by mi podłączyć te cztery kostki zamieszczone na zdjęciu? Przywiozę i odwiozę chętną osobę, ew. może ktoś zechce rozpisać dokładnie po polsku co gdzie podłączyć... :?:
,
Kolega aldi podał mi stronkę gdzie to jest mniej więcej rozpisane, ale ja nic z tego nie potrafię zrozumieć. http://translate.google.pl/translate?js ... l=de&tl=pl
06.04.2010 Dziś już przód poskręcany.
Stożek przymiarka, immo zdjęty i kostki nie podłączone, wydech gotowy jutro na 10 do spawania, nie mam teraz czasu na robotę w garażu bo muszę tacie pomagać, ale powoli, powoli się kończy, póki co wygląda tak sprawa:
I szczerze się przyznam to nie wiem co mam zrobić z tym, pomóżcie.
Ori puszki nie pakuję bo nie mam dolnej części obudowy i jeszcze jakiś tam pierdół, na razie zobaczę jak się będzie jeździło na takim setupie i mam nadzieję że nie będzie kłopotów z obrotami.
Co do wydechu to nie jest beczka z katem od A4, gość ze złomu chciał za to 200 zł więc nie brałem, a wydech jest dorabiany samemu.
Nie mogę się tylko dopatrzeć nigdzie co mam założyć na ten dolny krótki wężyk, może Ty kolego mi pomożesz :?:
W tą od góry idzie wężyk od tego filterka z przewodem paliwa, to wiem, ale co z tamtym poprzednim?
17.04.2010
Rano o 7 ciągnąłem z ojcem audianke do elektro-mechanika w Żurominie ( 65 Km ), po dojeździe gość podszedł z laptopem, lutownicą i trzema kabelkami, przelutował coś w skrzynce od immo i dołożył dodatkowy kabel od linii K i auto odpaliło, wreszcie po tygodniu czekania na jakiegoś dobrego fachowca od immo.
W chwili obecnej mam nieco mieszane uczucia co do tych 150 PSów (np. porównując do paska B5fl 130 PS) , na razie to mi trochę szarpie, bo nie mam pokasowanych błędów od n75, n80, od podgrzewania sondy i od przepływki (apropo, tylko vag, czy może jakaś auto adaptacja?). Z tego co czuje to silnik od startu do 2.5 tyś. RPM ciągnie powiem przeciętnie, a nawet słabo, zaczyna wgniatać w fotel od 3 do 6 tysięcy równomiernie na 1, 2 ,3 i 4. Nie wiem jak idzie np. od 80 do 160 bo na razie nie działa mi prędkościomierz, jak jadę przykładowo na 2 i mam 1500 RPM. i jak wcisnę gaz w podłogę to najpierw się tak jak by dusi a potem zaczyna wyrywać, fajnie świszczy turbinka, na razie nic nigdzie nie cieknie po za lewą poduszką silnika... pali ładnie i chodzi bardzo równo, muszę wszystko wyregulować, jechać na jakaś diagnostykę itd. Nie udało mi się nagrać nic bo baterie w aparacie mi padły a dziś nie mogłem nigdzie nic dostać, ale jutro może na stacji kupię. Jestem zadowolony, ale teraz jeszcze trzeba to wszystko po-ogarniać i będzie git, od 3 do 6 RPM ciągnie naprawdę ładnie.
18.04.2010 Wrzucam filmik i fotkę.
Sorka za jakość ale wieczorem, a chciałem nagrać jak mówiłem.
PS. A syczenie turbiny rozwala moje zmysły dźwiękowe. <ok>
28.04.2010 Parę fotek dzisiaj pstryknąłem.
Bo niektórzy chcieli zobaczyć obecny stan, więc proszę. <ok>
Pod machą jeszcze komputer szpeci ale czekam na paczkę z pudełkiem , no i nowy wąż do IC z Passata.
Dziś jeszcze dokładnie wymyłem skrzynie, teraz jak się patrzy od góry to aż się błyszczy. :->
, , , , ,
Ściągnąłem znaczek 80 z dupci.
Zbieram się poprawić tą listwę przy drzwiach i nie mogę jakoś.
Który ładniejszy? młodszy braciszek AVF który dostaje baty. <ok>
,
06.05.2010 Zadowolony że doszła blenda, przymierzam się do roboty.
A kiedy rozebrałem wszystko sytuacja się trochę skomplikowała, od środka pod tylną wycieraczka kupa rdzy. :evil: :evil: Wkurzyłem się wszystko wyskrobałem, i wypolerowałem, aż mokro było w środku, no i oczywiście od zewnątrz sprawa nie wyglądała lepiej, pod warstwą lakieru było sporo rdzy, tak po 15 cm w lewo i prawo od środkowej wycieraczki, listwę spod szyby wyjąłem i zacząłem to czyścić, po 3 godzinach nerwówki już miałem z ojcem wyciągać tylną szybę, ale baliśmy się że popęka, wyczyściłem to jak tylko mogłem, parę razy zalałem odrdzewiaczem od obu stron, jutro kupię jakaś dobrą anty rdzewkę i pomaluje, a blenda sobie leży i czeka.
, ,
11.05.2010 Teraz fotki z obecnego stanu.
Założona blenda i przerobiona klamka tak jak bodajże kolega Skuciok to zrobił, od środka zabezpieczone podkładem antykorozyjnym, pomalowana klapa podkładem antykorozyjnym 2x nobiles i 2x hammerite teoretycznie pod kolor, :lol: teraz czekam na farbę [LY5L] której nigdzie dostać nie mogę, nawet w intercarsie nie mogą mi jej ściągnąć. Wygląda to niezbyt estetycznie ale nawet tego nie polerowałem ani nie przycierałem, bo czekam na farbę, na razie autko stoi w garażu, a w miejsce uszczelki przyjdzie wklejana na podobe.
Parę fotek, aha i zdjąłem znaczek OOOO, ale czy lepiej to wygląda to nie wiem. :roll:
28.07.2010
Powoli, powoli się coś kręci. <ok>
, ,
I wiele innych prac w toku o których na razie nie będę wspominał.
31.07.2010 A to taki mały krok w przód i wstępna przymiarka ICka.
Na razie poskładane ładnie na wężach gumowych, bo kwasówka się spawi, zauważyłem też różnicę w temp. silnika, generalnie do nowej suszarki wystarczy przespawać wloty icka na ciut większe, mimo że i tak są nie dużo mniejsze od przepustnicy.
A tak to wygląda w owym czasie.
,
04.08.2010 Zderzak na aucie.
Mała fałda na dole zniknie jak będzie osłona u dołu silnika, po bokach jeszcze jakieś małe mocowanko wyrezam i będzie super. Dziś zderzak poszedł do poprawek i malowania.
Wielkie dzięki dla Marcina który pomógł mi go kupić.
07.08.2010 zderzak zamontowany.
Wygląda elegancko, panowie lakiernicy się popisali, lakier jest bardzo bardzo podobny, jestem zadowolony. <ok>
, , , , , , , ,
09.08.2010 A więc dzisiejszego pięknego dnia kiedy pucowałem autko.
Podjechała Pani pocztowa, ku zdziwieniu miała już paczkę dla mnie, która szła aż 2 dni, dostałem pudełeczko z napisami "porsche orginalite" czy jakoś tak od Atlasa w wręcz fabrycznym stanie.
A tak to teraz się prezentuje.
, , ,
I tu już po skończeniu czyszczenia karoserii.
, , ,
Zdjęcia nie są 1 klasy bo przypadkowo robiłem w trybie zachód słońca, jak się skapnąłem to nie chciało mi się od nowa pstrykać. <ok>
Teraz szukam 2 kratek, lewej i środkowej, lamp zespolonych i halogenów.
12.08.2010 Dziś znalazłem chwilę wolnego czasu.
Postanowiłem pomalować obwódkę grilla na czarny mat, i chyba jest lepiej. Zdjęcia jak zwykle kiepawe i nie chciało mi się czyścić przodu do zdjęcia. :mrgreen: :mrgreen:
14.08.2010 Jak wiadomo ori heble z ABT to padaka tak jak ten motor pod względem mocy.
Teraz akurat dużo nie jeździłem, tylko wolne bujanie się po wsi, dwa dobre hamowania ze 140 w te upały i tyle dymu jak by się coś paliło, mimo że klocki i tarcze z wyższej półki. :mrgreen:
P.S. Ciągle szukam halogenów do zderzaka cabrio FL w dobrym stanie oraz cenie.
20.08.2010 Halogeny od porsche też już mam.
Nawet zdążyłem założyć ale nie wiem do czego jest ta dodatkowa dziura, domyślam się że na jakieś dodatkowe oświetlenie, ale jakie? światła do jazdy dziennej czy też może jakieś postojówki, jak ktoś jest w temacie to niech mi podpowie, od razu skąd dopasować wtyczkę z żarówką.
Zdjęcia liche, nie miałem czasy pstrykać. Auto brudne, może potem dorobię coś lepszego ale wątpię. :mrgreen: Przód prawie w komplecie.
, , , ,
I tutaj to zdjęcie z dziura w halogenie.
A teraz taka mała historia która dziś mnie trochę zszokowała. (ku przestrodze)
Siedzę sobie i montuje hamulce, godzina mniej więcej 17, może dalej, słyszę jedzie motor, a że mój dom jest zaraz przy skrzyżowaniu to kolega na motorku powolutku do skrzyżowania i sobie zawraca, piękny czerwony kawasaki, on też w takim stroju oczywiście w kasku, i na wysokości mojego podwórka strzał, ciągnie go do oporu, 1-2-3, za jakieś 250 metrów od mojego miejsca zamieszkania jest szkoła i dość ostry łuk w lewą stronę, motorem rozpędzie się ze 180. Siedzę i sobie myślę następny idiota, bo często tutaj tak robią, za ułamek sekundy słyszę pisk opon przez parę sekund i jakiś dziwny huk, pomyślałem, w sumie nic nie pomyślałem taki byłem podniecony rezaniem że nawet nie zwróciłem na to uwagi. Po 5 minutach słyszę karetkę, słyszę i słyszę, wreszcie sąsiedzi powychodzili na ulicę, to i my z tatą też wyszliśmy, co się okazało, zgon na miejscu, ściął znak, kask spadł mu z głowy i głowa szorował o asfalt i uderzył w krawężnik, głowa zniszczona doszczętnie. Zgon na miejscu. Pierwszy raz byłem tak blisko i na żywo takiego wypadku i jestem bardzo zszokowany aż do teraz, ja szybko może dziać się prawdziwa tragedia. Widok okropny, multum ludzi i krzyku. Coś okropnego. Takie sytuacje skłaniają do myślenia oraz zdejmowania nogi z gazu w aucie czy na motorze, nie chce nawet myśleć co by było jak by tam szła sobie jakaś kobieta z wózkiem i dzieckiem.... dla mnie masakra. Chłopak 24 lata. Trzy tygodnie doczynienia z motorem...
19.09.2010 TDŚ TDŚ i po TDSie. <ok>
Mam parę fotek to wrzucę zdeczka. ;-D
To na samym zaraz początku jak zajechała ekipa-mazowsze, pomoc w zamiataniu i rozkładaniu namiotów. :mrgreen:
Tutaj już 3 godziny później liczebność zaczynała narastać.
Po czym ku wielkiemu zadowoleniu i moim okrzyku "JEST SŁONIK" <ok> widzimy obraz z owego zdjęcia wraz z szalenie ganiającym po torze Tomkiem chmielem. ;-p
A późniejsze zdjęcia z kolczat'em, dydo i jeszcze innymi maniakami oraz maniaczkami? są objęte cenzurą i póki majster deejay.ftb nie ogarnie tego wszystkiego to nie ujrzy światła dziennego pozdro 600. :lol:
I tu jeszcze wygrzebana fotka, mianowicie ganianka po torze, Chmiel + Słonik z AVF'em i Ja oraz Łysy w AEB, bardzo miło się jeździło. <ok> ten tylko po wewnętrznej, no ale zimówki robią swoje hahha.
,
Teraz ze słoniem i kolczat'em coś tam wygrzebałem. <ok>
,
25.12.2010 Zmieniłem w zimowym czasie:
- Olej Castrol,
- Filtr Oleju,
- Filtr Kabinowy,
- Filtr Paliwa,
- W trakcie spawania (oczywiście argon <ok> ) jest dolot z kwasowy 63 mm,
- Pomalowany kolektor dolotowy,
- Nowa uszczelka pod dolotowy, przepustnice,
- Dodatkowe zegary ze wszystkimi czujnikami (na wolnych prawie 3 bary 3ma, podczas butowania braknie skali ?? :oops: ),
- Wskaźnik booost :mrgreen: (turbo dmucha 0.35 bara i pewnie będę musiał je rozebrać i poprawić WG bo po puszczeniu nogi z gazu brzęczy ta blaszka i pewnie przez nią te ciśnienie,
- Wszystkie przewody, cienkie i grube zamienione na samco,
- IC przemalowany,
- Nowa odma i plastik odmy,
- Wycieraczki, opony z felgami 15 cali zimówki,
- Super mocne zaciski na dolot, :lol:
- Regulator ciśnienia paliwa,
- n75 z TT 225 KM,
- I może coś jeszcze o czym nie pamiętam, <ok>
- Końcówki wydechu 63 mm z kwasowy,
To tak z grubsza, teraz tylko czekam aż turbo się zjedzie do dna. 8-)
[center]=============== Rok 2011 ===============[/center]
09.04.2011 Mały UP.
Więc, przez zimę od świąt do marca zrobiłem 155 Km z czego 110 jednego dnia, reszta to stanie pod prześcieradłem w garażu, powoli sobie dłubałem wiec zarzucę trochę fotek słabej niestety jakości bo mnie męczą niektórzy <:P> i już nie aktualne bo doszło dużo poprawek wizualnych pod maską oraz rozpórka no i wyczyściłem ją z kurzu. <ok>
Zamontowałem AC/BC, zdziwiło mnie dość niskie spalanie średnie aż zrobiłem szczegółową próbę i wyszło że BC nie kłamie.
Zegary dodatkowe, nie ma się czym chwalić. Jedyne co mogę napisać to kupiłem za 5 zł u siebie na złomie czujnik (bańkę) ale po 2 tygodniach padła.
Wskaźnik boost z autogauge, (spokojnie nie na wkręta w deskę ) 0.5 bara ładuje więc turbo jeszcze nie umiera (chyba).
Grubsza dwururka z kwasówy, a dokładnie to taka sama jak na dolot - 63.5 mm x 1.5 - mogłem śmiało dać 70 mm.
No i parę fot spod maski lecz kompletnie nie ogarniętych, wszystko zakurzone i nie dopracowane.
, , ,
Wydech do połowy owinięty taśmą termoizolacyjną (stała temp. jaką wytrzymuje 1200°C, chwilowa 1600°) Bardzo pomogło, stożek ma dużo lepiej oddychać.
TIP - wyspawałem sobie od razu pod przepływkę 3" z VR6, ale póki co jest moja stąd ta przejściówka z gumy, oraz na turbo nie jest 44 mm, lecz 52 pod większa dmuchawkę. <:P>
Dolot 63.5 mm x 1.5
,
Wymieniłem jeszcze ogrom rzeczy przy silniku jak i całym aucie ale o tym pisał nie będę, nowszych zdjęć na razie nie mam, dopiero w Olsztynie się może coś skręci z Panem Marcinem.
23.04.2011 Rozporka z home made z kwasówki 63x2.
Wyszło całkiem ciekawie i mam wrażenie że auto inaczej się zachowuje przy skręcaniu i na zakrętach.
,
08.05.2011 Up. :mrgreen:
Przy polerowałem trochę głowice i fajnie to wygląda, za tydzień jeszcze poprawie bo mam palce spuchnięte, niestety nie mam tak dobrego sprzętu żeby móc odwzorować to dzieło.
,
No i nabyłem takowe koło za namową paru dobrych osóbek 17x8".
Słonik ja mam już palce niesprawne wiec teraz Ty swoje szykuj. 8-) 8-)
No i jeszcze wskaźnik boost powędrował w środkową kratkę nawiewu, natchnienie dał mi DeS(szcz) bo u niego mnie to urzekło i wygląda to milion razy lepi niż na desce. <osohozi>
, ,
13.05.2011 Ok więc kolejny UP.
Borbet E 17x8 ET35 kapcie Dunlop 225/215x45 :!: :!: :!: jest za wysoko z tyłu jutro gwint idzie w dół. :lol: :lol: :lol:
Ok jakieś foty z mojego ekstra aparatu, fele mam zamiar wypolerować, chyba sam rant, ale nie wiem jeszcze, może kiedyś w dalekiej przyszłości środek w kolor, np. róż. <mikolaj>
, , , , ,
Tyle. :shock:
Brakuje mi jednego kapselka z napisem borbet, i co dokupić go czy dać całkiem inne nowe?
Dwie opony wyważone tylne, ale przednie nie i jutro jadę je wyważyć, bo przy 90 km/h zaczyna trząść, zbieżności chyba nie muszę? no i jest głośniej w środku dużo szczególnie jak jadę na luzie bo przednie gumy słychać, przesiadłem się z 205 na 225, mam nadzieje że to się zmieni jak wyważę to kolo.
14.05.2011 Dziś jeszcze umyłem ją.
Wyważyłem kółka i zrobiłem trochę fot. 8-)
, , , , , ,
20.05.2011 Doszła paczka z pierścieniami centrującymi 72.6 > 57.1.
Zarzuciłem to. Strasznie sztywno wchodziły i do felgi i na piastę auta, wyczyściłem wszystko dokładnie papierem ściernym i posmarowałem smarem grafitowym, mimo tego i tak w felgi musiałem wbijać je gumowym młotkiem i na piastę auta dociągać śrubami. Wcześniej jak miałem plastiki siedziały luźniej. Jestem zadowolony, drgania przy 100 km/h zniknęły, nie ściąga nic się nie dzieje, można się rozpędzać, NIE MA LIPY. <ok>
21.05.2011 Dowiadywałem się jak to jest ze strony papierkowej w sprawie zmiany silnika.
Po wizycie urzędzie dowiedziałem się że obowiązkowo należy udać się z tym do stacji diagnostycznej, auto jest sprawdzone pod względem jakości przekładki bla bla bla, ale ogólnie mówili mi że policja jak zatrzyma ma prawo zabrać dowód ponieważ dane nie zgadzają się z tymi w dowodzie, mimo tego że silnik to część zamienna, i nic nie pomoże tutaj faktura za kupno silnika. Więc pojechałem na stacje, Pan pooglądał, <ok> wystawił papierek za który wziął 82 zł i z tym udaje się do urzędu na zmianę danych w dowodzie.
Diagnosta tak się spieszył że wpisał 1.8T, silnik wysokoprężny. :evil:
28.05.2011 UP.
Hamownia.
Film w HD z pomiaru. <czapa>
03.06.2011 UP.
Nowe sprężyny na tył od V6 z amorkami.
Dodatkowy dolot powietrza do stożka, może nie jakiś super efektowny, ale za to bardzo efektywny, może jak kiedyś się skusze na kratkę to nie będzie widać.
Teraz potrzebuje jakiś sprężyn i amorków na przód -60 od V6/TDI ewentualnie mogę się zamienić z moimi -40.
Czym więcej bywam na zlotach tym bardziej ciągnie mnie w dół, chyba bez gwinta się nie obejdzie <ok> no i teraz jakiś dystans na tył.
Parę fot, tył niżej jak przód. :cry:
, ,
18.06.2011 Tak więc prezentuje się polerka zrobiona przeze mnie w 8 godzin cztery koła.
Dzięki Adam za bardzo cenne porady.
No i właśnie zawiozłem je do lakiernika.
, , ,
23.06.2011 UP. :lol: :lol:
Co tu pisać, wszystko widać. :mrgreen:
, ,
Do tego jeszcze mam nowe kapsle, śruby, wentylki i nakrętki no i opony. <ok>
Zarzucę jutro bo dziś ni ma gdzie.
24.06.2011 Na szybkości dwie fotki z telefonu.
Niestety na parkingu kolo biedronki, nie umyte auto i fele trochę ubrudzone od wulkanizatorów. Na razie balony ale w następny weekend zakładam 205/40/45.
Do tego przy wyważaniu okazało się że jedna felga jest krzywa, :shock: :shock: ale goście podeszli profi do sprawy i mi ja wyprostowali od razu za 50 zł.
No i tak to wygląda robione telefonem, jak minie burza i woda wyschnie to popieszczę i może coś pstryknę.
, , , , ,
Teraz muszę w dół iść oj w dół. :lol:
02.07.2011 Kolejny Up zespolaki on board.
Ramki były czarne, przemalowałem je na pomarańcz taki jak na felgach - widzi się to komuś, bo ja szczerze powiem że efekt mnie nie zadowolił. Jak zapalone to jeszcze jeszcze, ale na zgaszonych są kolorowe jarmarki.
Teraz odnośnie lamp, moje silniczki z regulacją (od starych lamp) nie pasują, tak mi się bynajmniej wydaje, są ok. 1 cm za długie, a od zespolonej lampy mam tylko jeden i to nie elektryczny, tylko taki bolec wsadzany na stałe z kawałkiem plastiku. Moje pytanie teraz, są jakieś ori elektryczne silniczki do regulacji zespolaków, czy muszę mieć taki drugi bolec?
Czy postojówka (ta w rogu) ma się świecić razem z H4 (mijania)? u mnie tak jest, kostki nie pasowały, więc przerobiłem to z moimi i podłączyłem wszystko jak ori.
Ostatnie miejsce na żarówkę do czego jest? długie? H1? jak pstrykam długie to H4 świeca się mocniej, nie kumam tego, wyjaśnijcie mi :mrgreen:
Foty niestety słabe aparat się rozładował, pogoda lipna wiec szalu nima.
03.07.2011 Kolejny UP przemalowanie lamp.
Zeszła się chwila ale już opanowane, do tego zrobiłem postojówki w halogenach i zostawiłem te ori w lampach. Wszystko na nowych żarówkach philipsa. Jest lepiej. <ok>
Czubek żarówki w halogenach umoczyłem w srebrnej farbie dzięki czemu nie świeci punkt do przodu tylko cały halogen jest wypełniony światłem.
Tak to mniej więcej wygląda:
, ,
Ehh dobra, zrobiłem te zdjęcia jak to święci ale powiem Wam że stawiacie mi bro bo samochód był już zamknięty w garażu i musiałem ruszyć dupę i go wystawiać!
Aha, no i co inaczej coś ustawiłem w aparacie to inne foto wyszło. :mrgreen: :mrgreen:
,
05.07.2011 UP Ta technix -65 + amory gazowe o skróconym skoku by jasiu.
Tak wygląda, teraz chyba tył musi iść ciut niżej.
Na chwilę obecną mogę powiedzieć, że gwintu nigdy nie założę, ponieważ to jest tragedia.
Teraz jest okropnie twardo, miedzy oponę a błotnik wchodzi mi mały palec, jest ok 10 mm i jest tak twardo że nie dobija.
, ,
06.07.2011 Parę fotek jeszcze.
I jadę pracować.
, , , , ,
09.07.2011 Siala lala kolorowe kredki.
Sticker bomb. :lol:
,
Odlepiać to czy ujdzie w tłoku :?: :idea:
10.07.2011 UP nowe amory + -65 na tyle.
W to lato zrobię jeszcze kompletna poprawkę tyłu auta, czyli komplet świateł, zderzak, + malowanie klapy tylnej i wywalenie wycieraczki.
Jeszcze foto na szybko z niższym tyłem, pewnie jeszcze ciut siądzie, to zaraz po złożeniu bez jazdy.
,
[center]=============== Rok 2012 ===============[/center]
06.04.2012 Po ciężkim dniu. :mrgreen:
Wykres niebieski - seria 157 KM i 217 Nm
Wykres zielony - stage 1 182 KM i 245 Nm
Wykres czerwony - stage 2 192 KM i 259 Nm i tak zostało, można było jeszcze więcej ale nie chciałem.
Myślę że wynik OK jak na silnik 16 letni i bardzo stary komp.
A ogólnie to nic się nie działo, przez zimę auto praktycznie nie jeździło.
Naklejek nie ma, wszystkie felgi są pomarańczowe, pod maską trochę więcej estetyki i nic po za rzeczami "eksploatacyjnymi" nie ruszane.
07.04.2012 Zdjęcie i film z hamowni.
Dzięki Słonik za fotki i filmik. <ok>
11.04.2012 Czas na zmianę.
Olej, filtr, płuczek i uszczelka.
05.05.2012 Wziąłem się wreszcie za elektrykę i przeniesienie kompa tam gdzie być powinien.
Czyli pod nogi pasażera. Muszę lutować kable i przeplatać wiązkę od nowa, żeby to zrobić musiałem odchylić serwo, czyli zdjąć rozpórkę, a żeby ja zdjąć trzeba wywalać kolumny z przodu bo inaczej nie odkręci. Generalnie to jestem przerażony, mam nadzieje ze nic nie popsuje i będzie dobrze, ale czuje się jak bym ten silnik wkładał od nowa. <rotfl> Tak to jest jak się chce szybciej, to teraz się pomęczymy.
PS. Wie ktoś może czy do zacisków z 2.8 dwu tłoczkowych Girling 60 pasują tarcze 280 mm x 22 czy 276x25 ? bo nie wiem jakie mam kupić, informacje są trochę nie jasne.
http://img11.imageshack.us/img11/2659/img3243bl.jpg
10.05.2012 Wczoraj kurier przytargał taki kawałek metalu od Słonika.
Czyli wreszcie do pełni szczęścia custom tłumik przelotowy 2.5".
No i jakieś tam foto w trakcie polerowania.
Jutro spawamy.
,
18.05.2012 Tak mi się nudziło dziś trochę.
Wiec po dwóch tygodniach stania ją przeczyściłem i pstryknąłem foto.
, , ,
20.05.2012 Pytanko do ludzi w temacie. :!:
Bo dzisiaj sobie pstryknąłem jeszcze parę fotek :mrgreen: i tak się zastanawiam jak by na tył zapodać jakiś cienki dystans co by nie obcierało, teraz jest około 12 mm przerwy, myślałem o takim 8 do 10 mm, co o tym sądzicie? Bo z przodu to już chyba nic nie zrobi, tam wchodzi patyczek od loda, no chyba ze zmiana opon coś pomoże.
, , ,
01.06.2012 Teraz chyba będzie to jako tako hamowało.
Tak jak widać, tarcze pod zaciski girling 60, 276x25 mm od ATE oraz klocki TRW bo ATE nie było. Odnośnie cen i dostępności tego zestawu to ogólnie jakaś masakra, ale mam już to na szczęście za sobą. Miałem kupić wszystko od Brembo ale gdzie by nie przeczytał opinii w internecie to wszyscy narzekają.
Jutro montaż, zobaczymy co z tego wyjdzie. <ok>
, ,
Jest problem.
Pilnie potrzebuje jeden trzpień do jarzma.
Niestety od starych zacisków nie pasuje, a jeden miałem uszkodzony.
Może ktoś ma lub wie gdzie można kupić, bo to występuje tylko razem z jarzmami.
W zestawach naprawczych tego raczej nie będzie? ew. może z czegoś pod-pasować?
Zaznaczyłem na foto. Pisze jak ktoś by coś wiedział.
Wrzucę jeszcze foto jak to wygląda rzeczywiście.
Dostałem parę podpowiedzi na pw, więc jak nie znajdę oryginału to będzie kombinacja, dzięki. :!:
Wymiary to:
Grubość trzpienia 10 mm,
Długość od śruby do końca (całkowita) 72 mm,
Długość robocza 58 - 60 mm,
,
02.06.2012 No i odebrałem przewód paliwowy.
Wreszcie dorobili, zamiast płacić 120 PLN w res5ect zapłaciłem 35 zł u siebie w sklepie. :mrgreen:
[center] :idea: Ciąg dalszy w następnym poście.[/center]
Rok Produkcji - 1994
Nadwozie - Avant
Silnik - był 2.0 ABT, później 1,8T AEB, a teraz jest 2.2T AAN
Napęd - był Ośka, a jest <quattro>
Auto przyprowadzone z DE w 2006 roku i od tej pory w moich rękach. Wszystkie modyfikacje przeprowadzone własnoręcznie.
Auto bez wypadkowe, lakier oryginalny, kod; LY5L.
Modyfikacje:
- Swap silnika 2.0 ABT na 1.8T AEB (2010r.)
- Swap silnika 1.8T AEB na 2.2T AAN (2012r.)
- Swap napędu z FWD na Quattro.
- Swap kompletnego wnętrza z weluru na skórę.
- Kierownica S-line ze sterowaniem tiptronic.
- Zegary dodatkowe, wskaźnik doładowania, komputer pokładowy AC/BC, wyświetlacz temperatury zewnętrznej.
Modyfikacje Silnika
Modyfikacje głowicy:
- Kompletne regeneracja , frezowanie gniazd, docieranie zaworów, wymiana uszczelniaczy, planowanie oczywiście, mycie i sprawdzanie szczelności, wymiana prowadnic zaworowych.
Modyfikacje bloku:
- Honowanie bloku, mierzenie zużycia, polerowanie i sprawdzenie osiowości wału,
Nowe panewki ACL race korbowe i główne, nowe pierścienie, czyszczona i sprawdzona pompa oleju, natryski na denka tłoków, zaworek zwrotny.
- Po za tym cały osprzęt silnika nowy, wszelkie uszczelki, czujniki, zaworki.
- Cewki z 2.0 TFSI.
Układ dolotowy:
- Duży FMIC do 600 KM, cały dolot z kwasówki, strona turbo --> IC 2.5 cala, strona IC --> przepustnica 3 cale. Wszystko na mocnych łącznikach silikonowych, skręcone dużymi obejmami.
- Dolot do turbo seryjny, stożek Pipercross.
- Zawór upustowy Blow off
Układ wydechowy:
Wydech 2.75 cala z kwasówki na 2 złączkach V-band oraz na 2 tłumikach, całkowity przelot, owinięty taśmą termoizolacyjną.
Elektronika:
- MOTRONIC !!
Układ chłodzenia:
- Chłodnica wody przeniesiona na przód auta, na niej 2 wentylatory pchające płaskie, do tego 12 rzędowa chłodniczka oleju, na niej ssący wentylator 7 cali, układ chłodniczy zalany płynem Prestone.
- Porobione kierownice powietrza na chłodniczkę oleju oraz na stożek.
Układ napędowy:
- Seryjny z Audi 80 Quattro 2.8, hamulce S2 z przodu.
- Opony Yokohama parada Spec II w rozmiarze 215/40 ZR 17
- Felgi Borbet E 17x8J ET 35, spolerowany rant, środek w kolorze.
Zawieszenie:
- Przód zawieszenie gwintowane home made, skracane kolumny Macphersona, nowe amortyzatory, sprężyny.
- Tył, zawieszenie gwintowane KW
- Wszystkie gumy, łączniki, stabilizatory zmienione na nowe.
Body KIT:
- Przedni zderzak pierwotnie Cabrio FL, obecnie S2
- Tylny zderzak S2
- Lotka tylnej klapy
- Telne lampy USA
- Soczewki
- Spryskiwacze reflektorów
[center]=============== Rok 2009 ===============[/center]
08.08.2009 Nowe felgi z oponami 205/55/R16.
Zdjęcia przed, w trakcie i po czyszczeniu audianki.
, ,
Silniczek, nigdy nie myty.
, ,
15.08.2009 Zakupiłem nowe śruby anty kradzieżowe. :mrgreen:
Teraz będę trochę spokojniejszy o moje fele.
22.08.2009 Wolna sobota przyczyniła się do tego, że.
Moja audianka ma odświeżone zaciski koloru czerwonego, wyszło ładnie, mi się podoba.
, ,
30.08.2009 Weekendowy wyjazd na grzybki do lasu. :mrgreen:
I przypadkowa sesja niuńki.
,
30.09.2009 Doczekała się audianka, lusterek w kolorze nadwozia.
Myślę, że wygląda dobrze, w prawdzie potrzeba jeszcze zużyć na nie ze 2 tubki K2, ale już mi się podoba.
,
Od razu fotki wymiany szkła, które zbiłem przy malowaniu, jak to się mówi szczęście w nieszczęściu... dowiedziałem się, że mam podgrzewane lusterka, <ok> jak bym nie zbił, pewnie nigdy bym się o tym nie dowiedział, ale jak kupiłem nowe radio mp3, i je montowałem w środku znalazłem 4 przewody (brązowy, czarny, czerwony i biały ), zadałem nawet pytanie na forum od czego są/mogą być, ale nikt nie odpowiedział, także temat zamarł..., teraz jak zobaczyłem, że lusterka są podgrzewane, za pewne te kable są własnie od nich, dziś już nie zdążyłem, ale jutro na pewno to sprawdzę.
,
Tutaj nowe lustereczko Sferyczne, musiałem zdrapywać te nalepki, żeby ciepło dobrze przewodziło, ciężko szło, bo nie można było porysować tego podkładu na lusterku.
,
Tutaj nalepki do felg, muszę je założyć bo mam 4 kapselki a tylko 2 naklejki, fotki dodam jutro.
Teraz wydech czyściutki jak audianka nie bierze ani grama oleju i ma katalizator.
Tak wygląda do połowy świecące na czerwono radyjko.
I tutaj zdjęcie audianki jeszcze raz z pomalowanymi lusterkami.
04.10.2009
Małe czyszczenie silniczka.
, ,
08.10.2009 No i doczekała się niunka nowego sterowania czyli tzw. scyzoryk.
Może nic takiego, ale cieszy i bardzo bardzo udogadnia życie. <ok>
,
[center]=============== Rok 2010 ===============[/center]
25.03.2010 Wreszcie wiosna. <ok>
- Pomalowany koniec tłumika i piasty na kolor srebrny, dużo ładniej prezentują się koła + okazyjne czyszczenie wszystkich nadkoli, dodatkowa polerka końcówki.
- Wymienione żarówki z przodu i podświetlanie tablicy rejestracyjnej diodowe na lekki niebieski.
- Wymieniona sonda lambda (bosch), czujnik ssania (ASO), filtr powietrza (filtron), kabinowy (filtron) i filtr paliwa (filtron).
- Dokładne czyszczenie auta po zimie na zewnątrz i wewnątrz, silnika i bagażnika i pranie tapicerki.
Z części mechanicznych wszystko jest dobrze, na przeglądzie wszystko ładnie pięknie, rozrząd za 35 tyś, a olej za 5.
Teraz od tygodnia mocno poluje na dodatkowe zegary kompletne i AC/BC + manetka.
Myślę że trzeba jeszcze wymienić gumę trzymającą ostatni tłumik bo jest trochę za nisko, a stara jest już mocno wyciągnięta.
Parę fotek i filmik.
, , ,
Filmik. <ok>
30.03.2010 Kupiłem 1.8 Turbo AEB kompletny z Audi A4.
Zaczyna się wielkie rezanie. <ok> <ok>
Silnik w garażu, właśnie skończyłem go myć benzyną, wszystko wyczyszczone do granic możliwości.
Jestem bardzo ale to bardzo zadowolony, silnik ze wszystkimi potrzebnymi częściami mam już w domu w garażu, brak mi jednego przewodu bo mi go przecięli (chyba od powietrza) i muszę jeszcze kupić uszczelkę pod kolektor wydechowy i górną część osłony rozrządu.
Co mnie najbardziej ucieszyło to, że wykonałem telefon do właściciela auta, i co się dowiedziałem, powiedział mi że jemu już nie zależy co kto z nim zrobi, więc nie ma po co ściemniać, rozrząd kompletny, z napinaczem i pompą wody wymieniony 3 tyś. Km temu, wraz z olejem i filtrem castrolem, powiedział że silnik ma 190 tyś Km, rok temu audianka przyjechała do Polski z Niemiec, mówił że silnik nie bierze oleju i jest wart grzechu!, dodał jeszcze że silnik po odpaleniu może chodzić nie równo bo jak audianka dostała w bok z przodu koło filtra powietrza, tam jest podobno jakiś czujnik który się wstrząsnął i przez to jest ta sytuacja. Mam pompkę paliwa, klimy, wody, wspomagania, poduszki, łapy, IC, orurowania, kompletny komp i wiązki wraz z wtyczkami, które prawie wszystkie już są wykorzystane, zostały tylko 4 wtyczki za które zabierze się znajomy taty elektryk samochodowy, który też rozwiąże sprawę z immo. Na sondzie lambda jest napisany rok produkcji, taki sam jak auta, 1997. Prawdopodobnie już jutro wyciągam mój silnik i będziemy ładować tego potworka. <ok> Nie wiem czy wszystko napisałem, jak coś dopiszę potem. Tutaj mała galeria do przeglądu jak ktoś chcę.
, , , ,
31.03.2010 Więc dziś od godziny 11.30 zaczęło się wymontowywanie silnika.
Wyciągałem go z wujem mniej więcej do 16. Potem małe przeróbki łap, jutro będę miał wyspawany wydech i silnik prawdopodobnie będziemy już pakować, (chyba że będzie dobra pogoda to jadę na inną robotę), przyjedzie jeszcze elektronicznyj cielawiek i trochę pomoże nam z elektryką i postara się oszukać ten immobiliser.
Pompka paliwowa po minimalnej przeróbce też pasuje. Nie jestem jeszcze pewien ale będę miał kompletny wydech od A4. Na razie szczęście dopisuje i wszystko układa się po naszej myśli, jeżeli wszystko wypali z immo i pogoda będzie zła (czyli zostajemy w domu) to może wieczorem jutro już go odpalę. <ok> Do przeróbki jeszcze wentylator od chłodnicy, potem pomyśle nad chłodniczką oleju Mocal'a. Dopasowany też będzie tunel do IC, klatka pod aku itp. Chyba że wypadnie jakiś zonk po drodze, bez czego pewnie by się nie obyło i trochę na pewno się przedłuży. Gdybyśmy mieli dobry garaż z podnośnikami to pewnie było by trochę szybciej.
Parę fotek z dzisiejszego dnia.
, , ,, ,
Pozdro. 8-) 8-)
EDIT.
Co się okazało, byłem z ojcem właśnie u elektryka i wyjaśniliśmy mu cała sytuację a on powiedział, że się tego nie podejmie :-| nie wiem czy nie potrafi czy nie ma czasu ze względu na święta, ale mam już nr. tel do drugiego gościa którego on mi polecił, mieszka ode mnie 15 Km, i jak coś to wpadnie. Mam tylko 4 niezidentyfikowane kostki do podpięcia + odblokowanie immo.
Ostatecznie zamówię odblokowywacz do immo, który mi polecili na forum A4.
03.04.2010 Ogólnie wszystko już mam zrobione.
Wydech jest jeszcze do zespawania i będzie można pakować filtr powietrza, brakuje mi też dolnej części od filtra powietrza, przeniosłem w inne miejsce zbiorniczek od wspomagania bo aku się nie mieścił ze względu że pod nim idzie rura od IC, teraz wszystko pięknie pasuje. Po małych przeróbkach dopasowałem też obudowę od starego aku tam gdzie była i w środku lecą różne przewody, w całości złożone wygląda to nawet fajnie. Specjalny cienki wiatrak załączający się po przekroczeniu 90 stopni będę miał dopiero we wtorek i wydech pospawany też we wtorek, fajnie by było jak by do tego czasu ktoś zrobił elektrykę, bo właściwie to ona mnie tylko blokuje. Jest ktoś na forum w odległości 100-150 km kto chciał by mi podłączyć te cztery kostki zamieszczone na zdjęciu? Przywiozę i odwiozę chętną osobę, ew. może ktoś zechce rozpisać dokładnie po polsku co gdzie podłączyć... :?:
,
Kolega aldi podał mi stronkę gdzie to jest mniej więcej rozpisane, ale ja nic z tego nie potrafię zrozumieć. http://translate.google.pl/translate?js ... l=de&tl=pl
06.04.2010 Dziś już przód poskręcany.
Stożek przymiarka, immo zdjęty i kostki nie podłączone, wydech gotowy jutro na 10 do spawania, nie mam teraz czasu na robotę w garażu bo muszę tacie pomagać, ale powoli, powoli się kończy, póki co wygląda tak sprawa:
I szczerze się przyznam to nie wiem co mam zrobić z tym, pomóżcie.
Ori puszki nie pakuję bo nie mam dolnej części obudowy i jeszcze jakiś tam pierdół, na razie zobaczę jak się będzie jeździło na takim setupie i mam nadzieję że nie będzie kłopotów z obrotami.
Co do wydechu to nie jest beczka z katem od A4, gość ze złomu chciał za to 200 zł więc nie brałem, a wydech jest dorabiany samemu.
Nie mogę się tylko dopatrzeć nigdzie co mam założyć na ten dolny krótki wężyk, może Ty kolego mi pomożesz :?:
W tą od góry idzie wężyk od tego filterka z przewodem paliwa, to wiem, ale co z tamtym poprzednim?
17.04.2010
Rano o 7 ciągnąłem z ojcem audianke do elektro-mechanika w Żurominie ( 65 Km ), po dojeździe gość podszedł z laptopem, lutownicą i trzema kabelkami, przelutował coś w skrzynce od immo i dołożył dodatkowy kabel od linii K i auto odpaliło, wreszcie po tygodniu czekania na jakiegoś dobrego fachowca od immo.
W chwili obecnej mam nieco mieszane uczucia co do tych 150 PSów (np. porównując do paska B5fl 130 PS) , na razie to mi trochę szarpie, bo nie mam pokasowanych błędów od n75, n80, od podgrzewania sondy i od przepływki (apropo, tylko vag, czy może jakaś auto adaptacja?). Z tego co czuje to silnik od startu do 2.5 tyś. RPM ciągnie powiem przeciętnie, a nawet słabo, zaczyna wgniatać w fotel od 3 do 6 tysięcy równomiernie na 1, 2 ,3 i 4. Nie wiem jak idzie np. od 80 do 160 bo na razie nie działa mi prędkościomierz, jak jadę przykładowo na 2 i mam 1500 RPM. i jak wcisnę gaz w podłogę to najpierw się tak jak by dusi a potem zaczyna wyrywać, fajnie świszczy turbinka, na razie nic nigdzie nie cieknie po za lewą poduszką silnika... pali ładnie i chodzi bardzo równo, muszę wszystko wyregulować, jechać na jakaś diagnostykę itd. Nie udało mi się nagrać nic bo baterie w aparacie mi padły a dziś nie mogłem nigdzie nic dostać, ale jutro może na stacji kupię. Jestem zadowolony, ale teraz jeszcze trzeba to wszystko po-ogarniać i będzie git, od 3 do 6 RPM ciągnie naprawdę ładnie.
18.04.2010 Wrzucam filmik i fotkę.
Sorka za jakość ale wieczorem, a chciałem nagrać jak mówiłem.
PS. A syczenie turbiny rozwala moje zmysły dźwiękowe. <ok>
28.04.2010 Parę fotek dzisiaj pstryknąłem.
Bo niektórzy chcieli zobaczyć obecny stan, więc proszę. <ok>
Pod machą jeszcze komputer szpeci ale czekam na paczkę z pudełkiem , no i nowy wąż do IC z Passata.
Dziś jeszcze dokładnie wymyłem skrzynie, teraz jak się patrzy od góry to aż się błyszczy. :->
, , , , ,
Ściągnąłem znaczek 80 z dupci.
Zbieram się poprawić tą listwę przy drzwiach i nie mogę jakoś.
Który ładniejszy? młodszy braciszek AVF który dostaje baty. <ok>
,
06.05.2010 Zadowolony że doszła blenda, przymierzam się do roboty.
A kiedy rozebrałem wszystko sytuacja się trochę skomplikowała, od środka pod tylną wycieraczka kupa rdzy. :evil: :evil: Wkurzyłem się wszystko wyskrobałem, i wypolerowałem, aż mokro było w środku, no i oczywiście od zewnątrz sprawa nie wyglądała lepiej, pod warstwą lakieru było sporo rdzy, tak po 15 cm w lewo i prawo od środkowej wycieraczki, listwę spod szyby wyjąłem i zacząłem to czyścić, po 3 godzinach nerwówki już miałem z ojcem wyciągać tylną szybę, ale baliśmy się że popęka, wyczyściłem to jak tylko mogłem, parę razy zalałem odrdzewiaczem od obu stron, jutro kupię jakaś dobrą anty rdzewkę i pomaluje, a blenda sobie leży i czeka.
, ,
11.05.2010 Teraz fotki z obecnego stanu.
Założona blenda i przerobiona klamka tak jak bodajże kolega Skuciok to zrobił, od środka zabezpieczone podkładem antykorozyjnym, pomalowana klapa podkładem antykorozyjnym 2x nobiles i 2x hammerite teoretycznie pod kolor, :lol: teraz czekam na farbę [LY5L] której nigdzie dostać nie mogę, nawet w intercarsie nie mogą mi jej ściągnąć. Wygląda to niezbyt estetycznie ale nawet tego nie polerowałem ani nie przycierałem, bo czekam na farbę, na razie autko stoi w garażu, a w miejsce uszczelki przyjdzie wklejana na podobe.
Parę fotek, aha i zdjąłem znaczek OOOO, ale czy lepiej to wygląda to nie wiem. :roll:
28.07.2010
Powoli, powoli się coś kręci. <ok>
, ,
I wiele innych prac w toku o których na razie nie będę wspominał.
31.07.2010 A to taki mały krok w przód i wstępna przymiarka ICka.
Na razie poskładane ładnie na wężach gumowych, bo kwasówka się spawi, zauważyłem też różnicę w temp. silnika, generalnie do nowej suszarki wystarczy przespawać wloty icka na ciut większe, mimo że i tak są nie dużo mniejsze od przepustnicy.
A tak to wygląda w owym czasie.
,
04.08.2010 Zderzak na aucie.
Mała fałda na dole zniknie jak będzie osłona u dołu silnika, po bokach jeszcze jakieś małe mocowanko wyrezam i będzie super. Dziś zderzak poszedł do poprawek i malowania.
Wielkie dzięki dla Marcina który pomógł mi go kupić.
07.08.2010 zderzak zamontowany.
Wygląda elegancko, panowie lakiernicy się popisali, lakier jest bardzo bardzo podobny, jestem zadowolony. <ok>
, , , , , , , ,
09.08.2010 A więc dzisiejszego pięknego dnia kiedy pucowałem autko.
Podjechała Pani pocztowa, ku zdziwieniu miała już paczkę dla mnie, która szła aż 2 dni, dostałem pudełeczko z napisami "porsche orginalite" czy jakoś tak od Atlasa w wręcz fabrycznym stanie.
A tak to teraz się prezentuje.
, , ,
I tu już po skończeniu czyszczenia karoserii.
, , ,
Zdjęcia nie są 1 klasy bo przypadkowo robiłem w trybie zachód słońca, jak się skapnąłem to nie chciało mi się od nowa pstrykać. <ok>
Teraz szukam 2 kratek, lewej i środkowej, lamp zespolonych i halogenów.
12.08.2010 Dziś znalazłem chwilę wolnego czasu.
Postanowiłem pomalować obwódkę grilla na czarny mat, i chyba jest lepiej. Zdjęcia jak zwykle kiepawe i nie chciało mi się czyścić przodu do zdjęcia. :mrgreen: :mrgreen:
14.08.2010 Jak wiadomo ori heble z ABT to padaka tak jak ten motor pod względem mocy.
Teraz akurat dużo nie jeździłem, tylko wolne bujanie się po wsi, dwa dobre hamowania ze 140 w te upały i tyle dymu jak by się coś paliło, mimo że klocki i tarcze z wyższej półki. :mrgreen:
P.S. Ciągle szukam halogenów do zderzaka cabrio FL w dobrym stanie oraz cenie.
20.08.2010 Halogeny od porsche też już mam.
Nawet zdążyłem założyć ale nie wiem do czego jest ta dodatkowa dziura, domyślam się że na jakieś dodatkowe oświetlenie, ale jakie? światła do jazdy dziennej czy też może jakieś postojówki, jak ktoś jest w temacie to niech mi podpowie, od razu skąd dopasować wtyczkę z żarówką.
Zdjęcia liche, nie miałem czasy pstrykać. Auto brudne, może potem dorobię coś lepszego ale wątpię. :mrgreen: Przód prawie w komplecie.
, , , ,
I tutaj to zdjęcie z dziura w halogenie.
A teraz taka mała historia która dziś mnie trochę zszokowała. (ku przestrodze)
Siedzę sobie i montuje hamulce, godzina mniej więcej 17, może dalej, słyszę jedzie motor, a że mój dom jest zaraz przy skrzyżowaniu to kolega na motorku powolutku do skrzyżowania i sobie zawraca, piękny czerwony kawasaki, on też w takim stroju oczywiście w kasku, i na wysokości mojego podwórka strzał, ciągnie go do oporu, 1-2-3, za jakieś 250 metrów od mojego miejsca zamieszkania jest szkoła i dość ostry łuk w lewą stronę, motorem rozpędzie się ze 180. Siedzę i sobie myślę następny idiota, bo często tutaj tak robią, za ułamek sekundy słyszę pisk opon przez parę sekund i jakiś dziwny huk, pomyślałem, w sumie nic nie pomyślałem taki byłem podniecony rezaniem że nawet nie zwróciłem na to uwagi. Po 5 minutach słyszę karetkę, słyszę i słyszę, wreszcie sąsiedzi powychodzili na ulicę, to i my z tatą też wyszliśmy, co się okazało, zgon na miejscu, ściął znak, kask spadł mu z głowy i głowa szorował o asfalt i uderzył w krawężnik, głowa zniszczona doszczętnie. Zgon na miejscu. Pierwszy raz byłem tak blisko i na żywo takiego wypadku i jestem bardzo zszokowany aż do teraz, ja szybko może dziać się prawdziwa tragedia. Widok okropny, multum ludzi i krzyku. Coś okropnego. Takie sytuacje skłaniają do myślenia oraz zdejmowania nogi z gazu w aucie czy na motorze, nie chce nawet myśleć co by było jak by tam szła sobie jakaś kobieta z wózkiem i dzieckiem.... dla mnie masakra. Chłopak 24 lata. Trzy tygodnie doczynienia z motorem...
19.09.2010 TDŚ TDŚ i po TDSie. <ok>
Mam parę fotek to wrzucę zdeczka. ;-D
To na samym zaraz początku jak zajechała ekipa-mazowsze, pomoc w zamiataniu i rozkładaniu namiotów. :mrgreen:
Tutaj już 3 godziny później liczebność zaczynała narastać.
Po czym ku wielkiemu zadowoleniu i moim okrzyku "JEST SŁONIK" <ok> widzimy obraz z owego zdjęcia wraz z szalenie ganiającym po torze Tomkiem chmielem. ;-p
A późniejsze zdjęcia z kolczat'em, dydo i jeszcze innymi maniakami oraz maniaczkami? są objęte cenzurą i póki majster deejay.ftb nie ogarnie tego wszystkiego to nie ujrzy światła dziennego pozdro 600. :lol:
I tu jeszcze wygrzebana fotka, mianowicie ganianka po torze, Chmiel + Słonik z AVF'em i Ja oraz Łysy w AEB, bardzo miło się jeździło. <ok> ten tylko po wewnętrznej, no ale zimówki robią swoje hahha.
,
Teraz ze słoniem i kolczat'em coś tam wygrzebałem. <ok>
,
25.12.2010 Zmieniłem w zimowym czasie:
- Olej Castrol,
- Filtr Oleju,
- Filtr Kabinowy,
- Filtr Paliwa,
- W trakcie spawania (oczywiście argon <ok> ) jest dolot z kwasowy 63 mm,
- Pomalowany kolektor dolotowy,
- Nowa uszczelka pod dolotowy, przepustnice,
- Dodatkowe zegary ze wszystkimi czujnikami (na wolnych prawie 3 bary 3ma, podczas butowania braknie skali ?? :oops: ),
- Wskaźnik booost :mrgreen: (turbo dmucha 0.35 bara i pewnie będę musiał je rozebrać i poprawić WG bo po puszczeniu nogi z gazu brzęczy ta blaszka i pewnie przez nią te ciśnienie,
- Wszystkie przewody, cienkie i grube zamienione na samco,
- IC przemalowany,
- Nowa odma i plastik odmy,
- Wycieraczki, opony z felgami 15 cali zimówki,
- Super mocne zaciski na dolot, :lol:
- Regulator ciśnienia paliwa,
- n75 z TT 225 KM,
- I może coś jeszcze o czym nie pamiętam, <ok>
- Końcówki wydechu 63 mm z kwasowy,
To tak z grubsza, teraz tylko czekam aż turbo się zjedzie do dna. 8-)
[center]=============== Rok 2011 ===============[/center]
09.04.2011 Mały UP.
Więc, przez zimę od świąt do marca zrobiłem 155 Km z czego 110 jednego dnia, reszta to stanie pod prześcieradłem w garażu, powoli sobie dłubałem wiec zarzucę trochę fotek słabej niestety jakości bo mnie męczą niektórzy <:P> i już nie aktualne bo doszło dużo poprawek wizualnych pod maską oraz rozpórka no i wyczyściłem ją z kurzu. <ok>
Zamontowałem AC/BC, zdziwiło mnie dość niskie spalanie średnie aż zrobiłem szczegółową próbę i wyszło że BC nie kłamie.
Zegary dodatkowe, nie ma się czym chwalić. Jedyne co mogę napisać to kupiłem za 5 zł u siebie na złomie czujnik (bańkę) ale po 2 tygodniach padła.
Wskaźnik boost z autogauge, (spokojnie nie na wkręta w deskę ) 0.5 bara ładuje więc turbo jeszcze nie umiera (chyba).
Grubsza dwururka z kwasówy, a dokładnie to taka sama jak na dolot - 63.5 mm x 1.5 - mogłem śmiało dać 70 mm.
No i parę fot spod maski lecz kompletnie nie ogarniętych, wszystko zakurzone i nie dopracowane.
, , ,
Wydech do połowy owinięty taśmą termoizolacyjną (stała temp. jaką wytrzymuje 1200°C, chwilowa 1600°) Bardzo pomogło, stożek ma dużo lepiej oddychać.
TIP - wyspawałem sobie od razu pod przepływkę 3" z VR6, ale póki co jest moja stąd ta przejściówka z gumy, oraz na turbo nie jest 44 mm, lecz 52 pod większa dmuchawkę. <:P>
Dolot 63.5 mm x 1.5
,
Wymieniłem jeszcze ogrom rzeczy przy silniku jak i całym aucie ale o tym pisał nie będę, nowszych zdjęć na razie nie mam, dopiero w Olsztynie się może coś skręci z Panem Marcinem.
23.04.2011 Rozporka z home made z kwasówki 63x2.
Wyszło całkiem ciekawie i mam wrażenie że auto inaczej się zachowuje przy skręcaniu i na zakrętach.
,
08.05.2011 Up. :mrgreen:
Przy polerowałem trochę głowice i fajnie to wygląda, za tydzień jeszcze poprawie bo mam palce spuchnięte, niestety nie mam tak dobrego sprzętu żeby móc odwzorować to dzieło.
,
No i nabyłem takowe koło za namową paru dobrych osóbek 17x8".
Słonik ja mam już palce niesprawne wiec teraz Ty swoje szykuj. 8-) 8-)
No i jeszcze wskaźnik boost powędrował w środkową kratkę nawiewu, natchnienie dał mi DeS(szcz) bo u niego mnie to urzekło i wygląda to milion razy lepi niż na desce. <osohozi>
, ,
13.05.2011 Ok więc kolejny UP.
Borbet E 17x8 ET35 kapcie Dunlop 225/215x45 :!: :!: :!: jest za wysoko z tyłu jutro gwint idzie w dół. :lol: :lol: :lol:
Ok jakieś foty z mojego ekstra aparatu, fele mam zamiar wypolerować, chyba sam rant, ale nie wiem jeszcze, może kiedyś w dalekiej przyszłości środek w kolor, np. róż. <mikolaj>
, , , , ,
Tyle. :shock:
Brakuje mi jednego kapselka z napisem borbet, i co dokupić go czy dać całkiem inne nowe?
Dwie opony wyważone tylne, ale przednie nie i jutro jadę je wyważyć, bo przy 90 km/h zaczyna trząść, zbieżności chyba nie muszę? no i jest głośniej w środku dużo szczególnie jak jadę na luzie bo przednie gumy słychać, przesiadłem się z 205 na 225, mam nadzieje że to się zmieni jak wyważę to kolo.
14.05.2011 Dziś jeszcze umyłem ją.
Wyważyłem kółka i zrobiłem trochę fot. 8-)
, , , , , ,
20.05.2011 Doszła paczka z pierścieniami centrującymi 72.6 > 57.1.
Zarzuciłem to. Strasznie sztywno wchodziły i do felgi i na piastę auta, wyczyściłem wszystko dokładnie papierem ściernym i posmarowałem smarem grafitowym, mimo tego i tak w felgi musiałem wbijać je gumowym młotkiem i na piastę auta dociągać śrubami. Wcześniej jak miałem plastiki siedziały luźniej. Jestem zadowolony, drgania przy 100 km/h zniknęły, nie ściąga nic się nie dzieje, można się rozpędzać, NIE MA LIPY. <ok>
21.05.2011 Dowiadywałem się jak to jest ze strony papierkowej w sprawie zmiany silnika.
Po wizycie urzędzie dowiedziałem się że obowiązkowo należy udać się z tym do stacji diagnostycznej, auto jest sprawdzone pod względem jakości przekładki bla bla bla, ale ogólnie mówili mi że policja jak zatrzyma ma prawo zabrać dowód ponieważ dane nie zgadzają się z tymi w dowodzie, mimo tego że silnik to część zamienna, i nic nie pomoże tutaj faktura za kupno silnika. Więc pojechałem na stacje, Pan pooglądał, <ok> wystawił papierek za który wziął 82 zł i z tym udaje się do urzędu na zmianę danych w dowodzie.
Diagnosta tak się spieszył że wpisał 1.8T, silnik wysokoprężny. :evil:
28.05.2011 UP.
Hamownia.
Film w HD z pomiaru. <czapa>
03.06.2011 UP.
Nowe sprężyny na tył od V6 z amorkami.
Dodatkowy dolot powietrza do stożka, może nie jakiś super efektowny, ale za to bardzo efektywny, może jak kiedyś się skusze na kratkę to nie będzie widać.
Teraz potrzebuje jakiś sprężyn i amorków na przód -60 od V6/TDI ewentualnie mogę się zamienić z moimi -40.
Czym więcej bywam na zlotach tym bardziej ciągnie mnie w dół, chyba bez gwinta się nie obejdzie <ok> no i teraz jakiś dystans na tył.
Parę fot, tył niżej jak przód. :cry:
, ,
18.06.2011 Tak więc prezentuje się polerka zrobiona przeze mnie w 8 godzin cztery koła.
Dzięki Adam za bardzo cenne porady.
No i właśnie zawiozłem je do lakiernika.
, , ,
23.06.2011 UP. :lol: :lol:
Co tu pisać, wszystko widać. :mrgreen:
, ,
Do tego jeszcze mam nowe kapsle, śruby, wentylki i nakrętki no i opony. <ok>
Zarzucę jutro bo dziś ni ma gdzie.
24.06.2011 Na szybkości dwie fotki z telefonu.
Niestety na parkingu kolo biedronki, nie umyte auto i fele trochę ubrudzone od wulkanizatorów. Na razie balony ale w następny weekend zakładam 205/40/45.
Do tego przy wyważaniu okazało się że jedna felga jest krzywa, :shock: :shock: ale goście podeszli profi do sprawy i mi ja wyprostowali od razu za 50 zł.
No i tak to wygląda robione telefonem, jak minie burza i woda wyschnie to popieszczę i może coś pstryknę.
, , , , ,
Teraz muszę w dół iść oj w dół. :lol:
02.07.2011 Kolejny Up zespolaki on board.
Ramki były czarne, przemalowałem je na pomarańcz taki jak na felgach - widzi się to komuś, bo ja szczerze powiem że efekt mnie nie zadowolił. Jak zapalone to jeszcze jeszcze, ale na zgaszonych są kolorowe jarmarki.
Teraz odnośnie lamp, moje silniczki z regulacją (od starych lamp) nie pasują, tak mi się bynajmniej wydaje, są ok. 1 cm za długie, a od zespolonej lampy mam tylko jeden i to nie elektryczny, tylko taki bolec wsadzany na stałe z kawałkiem plastiku. Moje pytanie teraz, są jakieś ori elektryczne silniczki do regulacji zespolaków, czy muszę mieć taki drugi bolec?
Czy postojówka (ta w rogu) ma się świecić razem z H4 (mijania)? u mnie tak jest, kostki nie pasowały, więc przerobiłem to z moimi i podłączyłem wszystko jak ori.
Ostatnie miejsce na żarówkę do czego jest? długie? H1? jak pstrykam długie to H4 świeca się mocniej, nie kumam tego, wyjaśnijcie mi :mrgreen:
Foty niestety słabe aparat się rozładował, pogoda lipna wiec szalu nima.
03.07.2011 Kolejny UP przemalowanie lamp.
Zeszła się chwila ale już opanowane, do tego zrobiłem postojówki w halogenach i zostawiłem te ori w lampach. Wszystko na nowych żarówkach philipsa. Jest lepiej. <ok>
Czubek żarówki w halogenach umoczyłem w srebrnej farbie dzięki czemu nie świeci punkt do przodu tylko cały halogen jest wypełniony światłem.
Tak to mniej więcej wygląda:
, ,
Ehh dobra, zrobiłem te zdjęcia jak to święci ale powiem Wam że stawiacie mi bro bo samochód był już zamknięty w garażu i musiałem ruszyć dupę i go wystawiać!
Aha, no i co inaczej coś ustawiłem w aparacie to inne foto wyszło. :mrgreen: :mrgreen:
,
05.07.2011 UP Ta technix -65 + amory gazowe o skróconym skoku by jasiu.
Tak wygląda, teraz chyba tył musi iść ciut niżej.
Na chwilę obecną mogę powiedzieć, że gwintu nigdy nie założę, ponieważ to jest tragedia.
Teraz jest okropnie twardo, miedzy oponę a błotnik wchodzi mi mały palec, jest ok 10 mm i jest tak twardo że nie dobija.
, ,
06.07.2011 Parę fotek jeszcze.
I jadę pracować.
, , , , ,
09.07.2011 Siala lala kolorowe kredki.
Sticker bomb. :lol:
,
Odlepiać to czy ujdzie w tłoku :?: :idea:
10.07.2011 UP nowe amory + -65 na tyle.
W to lato zrobię jeszcze kompletna poprawkę tyłu auta, czyli komplet świateł, zderzak, + malowanie klapy tylnej i wywalenie wycieraczki.
Jeszcze foto na szybko z niższym tyłem, pewnie jeszcze ciut siądzie, to zaraz po złożeniu bez jazdy.
,
[center]=============== Rok 2012 ===============[/center]
06.04.2012 Po ciężkim dniu. :mrgreen:
Wykres niebieski - seria 157 KM i 217 Nm
Wykres zielony - stage 1 182 KM i 245 Nm
Wykres czerwony - stage 2 192 KM i 259 Nm i tak zostało, można było jeszcze więcej ale nie chciałem.
Myślę że wynik OK jak na silnik 16 letni i bardzo stary komp.
A ogólnie to nic się nie działo, przez zimę auto praktycznie nie jeździło.
Naklejek nie ma, wszystkie felgi są pomarańczowe, pod maską trochę więcej estetyki i nic po za rzeczami "eksploatacyjnymi" nie ruszane.
07.04.2012 Zdjęcie i film z hamowni.
Dzięki Słonik za fotki i filmik. <ok>
11.04.2012 Czas na zmianę.
Olej, filtr, płuczek i uszczelka.
05.05.2012 Wziąłem się wreszcie za elektrykę i przeniesienie kompa tam gdzie być powinien.
Czyli pod nogi pasażera. Muszę lutować kable i przeplatać wiązkę od nowa, żeby to zrobić musiałem odchylić serwo, czyli zdjąć rozpórkę, a żeby ja zdjąć trzeba wywalać kolumny z przodu bo inaczej nie odkręci. Generalnie to jestem przerażony, mam nadzieje ze nic nie popsuje i będzie dobrze, ale czuje się jak bym ten silnik wkładał od nowa. <rotfl> Tak to jest jak się chce szybciej, to teraz się pomęczymy.
PS. Wie ktoś może czy do zacisków z 2.8 dwu tłoczkowych Girling 60 pasują tarcze 280 mm x 22 czy 276x25 ? bo nie wiem jakie mam kupić, informacje są trochę nie jasne.
http://img11.imageshack.us/img11/2659/img3243bl.jpg
10.05.2012 Wczoraj kurier przytargał taki kawałek metalu od Słonika.
Czyli wreszcie do pełni szczęścia custom tłumik przelotowy 2.5".
No i jakieś tam foto w trakcie polerowania.
Jutro spawamy.
,
18.05.2012 Tak mi się nudziło dziś trochę.
Wiec po dwóch tygodniach stania ją przeczyściłem i pstryknąłem foto.
, , ,
20.05.2012 Pytanko do ludzi w temacie. :!:
Bo dzisiaj sobie pstryknąłem jeszcze parę fotek :mrgreen: i tak się zastanawiam jak by na tył zapodać jakiś cienki dystans co by nie obcierało, teraz jest około 12 mm przerwy, myślałem o takim 8 do 10 mm, co o tym sądzicie? Bo z przodu to już chyba nic nie zrobi, tam wchodzi patyczek od loda, no chyba ze zmiana opon coś pomoże.
, , ,
01.06.2012 Teraz chyba będzie to jako tako hamowało.
Tak jak widać, tarcze pod zaciski girling 60, 276x25 mm od ATE oraz klocki TRW bo ATE nie było. Odnośnie cen i dostępności tego zestawu to ogólnie jakaś masakra, ale mam już to na szczęście za sobą. Miałem kupić wszystko od Brembo ale gdzie by nie przeczytał opinii w internecie to wszyscy narzekają.
Jutro montaż, zobaczymy co z tego wyjdzie. <ok>
, ,
Jest problem.
Pilnie potrzebuje jeden trzpień do jarzma.
Niestety od starych zacisków nie pasuje, a jeden miałem uszkodzony.
Może ktoś ma lub wie gdzie można kupić, bo to występuje tylko razem z jarzmami.
W zestawach naprawczych tego raczej nie będzie? ew. może z czegoś pod-pasować?
Zaznaczyłem na foto. Pisze jak ktoś by coś wiedział.
Wrzucę jeszcze foto jak to wygląda rzeczywiście.
Dostałem parę podpowiedzi na pw, więc jak nie znajdę oryginału to będzie kombinacja, dzięki. :!:
Wymiary to:
Grubość trzpienia 10 mm,
Długość od śruby do końca (całkowita) 72 mm,
Długość robocza 58 - 60 mm,
,
02.06.2012 No i odebrałem przewód paliwowy.
Wreszcie dorobili, zamiast płacić 120 PLN w res5ect zapłaciłem 35 zł u siebie w sklepie. :mrgreen:
[center] :idea: Ciąg dalszy w następnym poście.[/center]