[80 B4 2.6 ABC] =>> [80 B4 4.2 ABZ]
: 13 wrz 2009, 15:07
Witam ekipę z forum, przedstawiam swoje autko- 1994 b4 sedan, ośka. Import Szwajcaria, kupione od rodziny, mam je już 3 lata. Sprzęt jest napędzany silnikiem 2.6+sekwencja i posiada:
-elektryczne szyby przód & lusterka
-2 x airbag
-klimatronik
oraz to ,co zadecydowało o kupnie:
-automatik
Zdjęcia środka:
Jedno z niewielu zdjęć 'przed', które mam, autko z zewnątrz jeszcze seria, ale stoi już na nieseryjnym zawiasie(springi Powertech -60/-60):
Z uwagi na to,że od jakiegoś czasu korzystam z auta służbowego, a audi zimą miało dwa niegroźne spotkania z(tą samą )barierką na początku tego roku przyszedł zderzak cabrio przed liftem 4/5cyl ,zniknęły dziury na tablice rejestracyjną:
Można powiedzieć, że od tego momentu sprawy prac nad autem przybrały nieco inny niż tylko czysto serwisowy charakter i padła decyzja o przeprowadzeniu dalszych zmian. Remont zawieszenia przód/tył - wymienione tuleje wahaczy/końcówki drążków/przeguby/etc.
Nie było łatwo,ale się znalazł - zderzak tył compi/s2,z wyciętą dziurą na hak holowniczy,tu już po uporaniu się z tym mankamentem:
Auto miało trochę zadrapań/wgniotek/etc. więc z początkiem lipca 2009 wjechało do lakiernika. W międzyczasie listwy/emblematy raus:
Coraz bliżej ku końcowi:
Czas na klamki - Don't try this at home:
Tu już jest dobrze:
Powoli coś zaczyna być widać:
Zawsze witam z uśmiechem na twarzy listonosza, który przynosi paczkę z naklejkami USPS :
Trafione fartem na allegro RH ZW1, 8x17 et 35, założone opony to Bridgestone Potenza 225/45:
Wyszło tak:
WRZESIEŃ 2009:
Blacha z przodu jest, ale mam co do niej mieszane uczucia:
Pod blache tył mam dwie ramki - białą i (niby-?)karbon - i nie wiem, na którą się zdecydować, więc póki co tablica jest za szybą.
Następną rzeczą do zrobienia jest układ hamulcowy, i tu - tak jak w przypadku zawieszenia - chce wstawić wszystko nowe i zrobić porządek w nadkolach - piastę,zaciski,itp. Po sezonie do rozkręcenia idą felgi, żeby wyglądały jak należy, będą pomarańczowe kierunkowskazy z przodu.
PAŹDZIERNIK 2009
Przednia blacha wylądowała na podszybiu, w miejsce dziury nowa kratka:
LISTOPAD 2009
Nowe tarcze + klocki + zestawy naprawcze do zacisków:
GWIAZDKA 2009
Dawca: 1991 coupe 2.8 manual fwd
przed dachem/po dachu/już u mnie na lawecie:
STYCZEŃ 2010
Kółka po renowacji, jeszcze nie złożone:
LUTY 2010
Trochę nowych gratów:
Felung;
Ozdoby na lodówkę:
Walentynki 2010 Zaciski BREMBO z Porsche Boxter/Cayman S + adaptery:
MARZEC 2010
Żuraw warsztatowy już jest:
Rozrząd, pompa wody i świece do AAH:
KWIECIEŃ 2010 porządki w nadkolach.
Nowe amortyzatory na przód, przyszły też przewody hamulcowe. Będą wymagały modyfikacji, żeby pasowały pod większe zaciski, ale już wszystko obcykane:
MAJ 2010
Filtr K&N + rury:
Dłubanie w autach:
Nowa poduszka silnika i gumy skrzyni biegów.
PAŹDZIERNIK 2010 Autko stoi w Radziejowicach, a pod maską ma wylądować:
LISTPOAD 2010 Zaciski s8 tył na 280mm
przed robotą:
<mikolaj> <mikolaj> MIKOŁAJKI 2010 <mikolaj> <mikolaj>
GRUDZIEŃ 2010 short shifter, licznik mph ac/bc
LUTY 2011 Stołki:
LIPIEC 2011 Auto już w moich rękach. Aktualny setup:
Piec:
'97 ABZ 4.2 v8
ECU:
VEMS
Wdech:
Dolot 70mm, stożek
Kolektor ssący seria
Wydech:
Kolektory wydechowe seria
2.75' przelot kwas na 3 tłumikach
Heble:
przód:
zaciski BREMBO Porsche Boxster S / tarcze 312x25
tył:
zaciski s8 d2 / tarcze s8 d2 stoczone do 276x22
Przewody w oplocie Goodridge
Pompa hamulcowa & serwo s8 d2
ABS out
Przeniesienie napędu:
Sprzęgło s6 c4
Skrzynia biegów 5gang z 2.8 v6
Poduszki pod skrzynią od Desa
Short shifter 034
Ponadto:
Oczywista konwersja piast na 5x112
Piasty przód a4 b5 na łożyskach b4 v6
Piasty tył a6 c4 na łożyskach a6 c4
Mercedesy 17x8 / Bridgestone Potenza 225/45/17
Polibusze przód
Auto do wykończenia, nie trzyma wolnych obrotów, koniecznie trzeba zamontować korektor siły hamowania z regulacją bo lubi postawić bokiem przy mocniejszym dociśnięciu hebla,no i trochę podnieść przód w górę, bo siadło strasznie. Spalony jest czujnik prędkościomierza i nie ma podpiętej temperatury wody, do zrobienia jest geometria, gdzieś ucieka prąd, itp.
Docelowe koła u Słonika się skręcaja, bo na tym co wyszło z pierwszych kombinacji nie dało się za bardzo jeździć. Mimo, że na zdjęciu wydaję się być sporo miejsca w nadkolu to prawa strona - przód i tył - przypaliła opony o błotniki:
Auto niedługo powinno otrzymać ostatnie poprawki. Tu chciałbym podziękować Guziorowi i Syrowi z BRmotoRS za cierpliwość i wytrwałość - czasem do rana - podczas prac przy aucie. Mam nadzieję, że chłopaki dokończą projekt w miarę szybko i będzie można wstawić jakiś filmik jak to chodzi.
LISTOPAD 2011 Nareszcie znalazłem czas żeby pojechać do chłopaków na końcowe poprawki:
Korektor i końcówki:
W trakcie montażu i już zamontowany:
Nowy aku, prąd już nie ucieka:
Odświeżenie licznika - czyszczenie, nowe żarówki i troche drutowania:
Usunięte niepotrzebne kable - wiązka od climatronica:
Po zamontowaniu korektora autko hamuje zdecydowanie lepiej, tył nie blokuje.
Dodatkowo wpadł śpiący i ustawił wolne obroty.
Na tym kończę sezon 2k11, w przyszłym roku zaczynamy od skrzyni biegów.
KWIECIEŃ 2012
Koła, które kupiłem na Mikołajki 2010 nareszcie wylądowały na aucie.
RH PD
9x18 + opony 225/40
ET nieznane
Przód:
Rant 1,75"
Falken
Tył:
Rant 2,25"
Yokohama
Więcej zdjęć na str. 16.
Ponadto, poszły nowe poduszki amortyzatorów i tuleje stabilizatora.
Na koniec maja detailing.
MAJ 2012
Auto po korekcie lakieru w shine factory zawiozło nam tyłek do ślubu i dumnie prężyło sie przed salą bankietową:
A tu dokładna sesja z prac nad przywróceniem kryki do świata żywych:
http://www.tdiracing.pl/viewtopic.php?t=71&start=1700
CZERWIEC 2012 Napędy:
MARZEC 2013 Hamownia u Słonia, ostatni raz auto jako FWD podało takie kreski:
Pozdrawiam wszystkich forumowiczów i zapraszam do komentowania.
-elektryczne szyby przód & lusterka
-2 x airbag
-klimatronik
oraz to ,co zadecydowało o kupnie:
-automatik
Zdjęcia środka:
Jedno z niewielu zdjęć 'przed', które mam, autko z zewnątrz jeszcze seria, ale stoi już na nieseryjnym zawiasie(springi Powertech -60/-60):
Z uwagi na to,że od jakiegoś czasu korzystam z auta służbowego, a audi zimą miało dwa niegroźne spotkania z(tą samą )barierką na początku tego roku przyszedł zderzak cabrio przed liftem 4/5cyl ,zniknęły dziury na tablice rejestracyjną:
Można powiedzieć, że od tego momentu sprawy prac nad autem przybrały nieco inny niż tylko czysto serwisowy charakter i padła decyzja o przeprowadzeniu dalszych zmian. Remont zawieszenia przód/tył - wymienione tuleje wahaczy/końcówki drążków/przeguby/etc.
Nie było łatwo,ale się znalazł - zderzak tył compi/s2,z wyciętą dziurą na hak holowniczy,tu już po uporaniu się z tym mankamentem:
Auto miało trochę zadrapań/wgniotek/etc. więc z początkiem lipca 2009 wjechało do lakiernika. W międzyczasie listwy/emblematy raus:
Coraz bliżej ku końcowi:
Czas na klamki - Don't try this at home:
Tu już jest dobrze:
Powoli coś zaczyna być widać:
Zawsze witam z uśmiechem na twarzy listonosza, który przynosi paczkę z naklejkami USPS :
Trafione fartem na allegro RH ZW1, 8x17 et 35, założone opony to Bridgestone Potenza 225/45:
Wyszło tak:
WRZESIEŃ 2009:
Blacha z przodu jest, ale mam co do niej mieszane uczucia:
Pod blache tył mam dwie ramki - białą i (niby-?)karbon - i nie wiem, na którą się zdecydować, więc póki co tablica jest za szybą.
Następną rzeczą do zrobienia jest układ hamulcowy, i tu - tak jak w przypadku zawieszenia - chce wstawić wszystko nowe i zrobić porządek w nadkolach - piastę,zaciski,itp. Po sezonie do rozkręcenia idą felgi, żeby wyglądały jak należy, będą pomarańczowe kierunkowskazy z przodu.
PAŹDZIERNIK 2009
Przednia blacha wylądowała na podszybiu, w miejsce dziury nowa kratka:
LISTOPAD 2009
Nowe tarcze + klocki + zestawy naprawcze do zacisków:
GWIAZDKA 2009
Dawca: 1991 coupe 2.8 manual fwd
przed dachem/po dachu/już u mnie na lawecie:
STYCZEŃ 2010
Kółka po renowacji, jeszcze nie złożone:
LUTY 2010
Trochę nowych gratów:
Felung;
Ozdoby na lodówkę:
Walentynki 2010 Zaciski BREMBO z Porsche Boxter/Cayman S + adaptery:
MARZEC 2010
Żuraw warsztatowy już jest:
Rozrząd, pompa wody i świece do AAH:
KWIECIEŃ 2010 porządki w nadkolach.
Nowe amortyzatory na przód, przyszły też przewody hamulcowe. Będą wymagały modyfikacji, żeby pasowały pod większe zaciski, ale już wszystko obcykane:
MAJ 2010
Filtr K&N + rury:
Dłubanie w autach:
Nowa poduszka silnika i gumy skrzyni biegów.
PAŹDZIERNIK 2010 Autko stoi w Radziejowicach, a pod maską ma wylądować:
LISTPOAD 2010 Zaciski s8 tył na 280mm
przed robotą:
<mikolaj> <mikolaj> MIKOŁAJKI 2010 <mikolaj> <mikolaj>
GRUDZIEŃ 2010 short shifter, licznik mph ac/bc
LUTY 2011 Stołki:
LIPIEC 2011 Auto już w moich rękach. Aktualny setup:
Piec:
'97 ABZ 4.2 v8
ECU:
VEMS
Wdech:
Dolot 70mm, stożek
Kolektor ssący seria
Wydech:
Kolektory wydechowe seria
2.75' przelot kwas na 3 tłumikach
Heble:
przód:
zaciski BREMBO Porsche Boxster S / tarcze 312x25
tył:
zaciski s8 d2 / tarcze s8 d2 stoczone do 276x22
Przewody w oplocie Goodridge
Pompa hamulcowa & serwo s8 d2
ABS out
Przeniesienie napędu:
Sprzęgło s6 c4
Skrzynia biegów 5gang z 2.8 v6
Poduszki pod skrzynią od Desa
Short shifter 034
Ponadto:
Oczywista konwersja piast na 5x112
Piasty przód a4 b5 na łożyskach b4 v6
Piasty tył a6 c4 na łożyskach a6 c4
Mercedesy 17x8 / Bridgestone Potenza 225/45/17
Polibusze przód
Auto do wykończenia, nie trzyma wolnych obrotów, koniecznie trzeba zamontować korektor siły hamowania z regulacją bo lubi postawić bokiem przy mocniejszym dociśnięciu hebla,no i trochę podnieść przód w górę, bo siadło strasznie. Spalony jest czujnik prędkościomierza i nie ma podpiętej temperatury wody, do zrobienia jest geometria, gdzieś ucieka prąd, itp.
Docelowe koła u Słonika się skręcaja, bo na tym co wyszło z pierwszych kombinacji nie dało się za bardzo jeździć. Mimo, że na zdjęciu wydaję się być sporo miejsca w nadkolu to prawa strona - przód i tył - przypaliła opony o błotniki:
Auto niedługo powinno otrzymać ostatnie poprawki. Tu chciałbym podziękować Guziorowi i Syrowi z BRmotoRS za cierpliwość i wytrwałość - czasem do rana - podczas prac przy aucie. Mam nadzieję, że chłopaki dokończą projekt w miarę szybko i będzie można wstawić jakiś filmik jak to chodzi.
LISTOPAD 2011 Nareszcie znalazłem czas żeby pojechać do chłopaków na końcowe poprawki:
Korektor i końcówki:
W trakcie montażu i już zamontowany:
Nowy aku, prąd już nie ucieka:
Odświeżenie licznika - czyszczenie, nowe żarówki i troche drutowania:
Usunięte niepotrzebne kable - wiązka od climatronica:
Po zamontowaniu korektora autko hamuje zdecydowanie lepiej, tył nie blokuje.
Dodatkowo wpadł śpiący i ustawił wolne obroty.
Na tym kończę sezon 2k11, w przyszłym roku zaczynamy od skrzyni biegów.
KWIECIEŃ 2012
Koła, które kupiłem na Mikołajki 2010 nareszcie wylądowały na aucie.
RH PD
9x18 + opony 225/40
ET nieznane
Przód:
Rant 1,75"
Falken
Tył:
Rant 2,25"
Yokohama
Więcej zdjęć na str. 16.
Ponadto, poszły nowe poduszki amortyzatorów i tuleje stabilizatora.
Na koniec maja detailing.
MAJ 2012
Auto po korekcie lakieru w shine factory zawiozło nam tyłek do ślubu i dumnie prężyło sie przed salą bankietową:
A tu dokładna sesja z prac nad przywróceniem kryki do świata żywych:
http://www.tdiracing.pl/viewtopic.php?t=71&start=1700
CZERWIEC 2012 Napędy:
MARZEC 2013 Hamownia u Słonia, ostatni raz auto jako FWD podało takie kreski:
Pozdrawiam wszystkich forumowiczów i zapraszam do komentowania.