Strona 1 z 2

[80 B4 1.6 ADA] małe "bum" i czyszczenie str. 1

: 01 kwie 2011, 15:15
autor: miodek137
Witam wszystkich forumowiczów :-D

Nadszedł czas żebym i ja pochwalił się moją 80tką :-) Moje cudo to ciemno-zielone Audi 80 B4 z 1995 roku, które zakupiłem w 2006r. Silniczek nie za duży, bo jedynie 1,6E 101KM, ale dość dużo pochłania benzyny, bo nawet do 11l w mieście. Samochód jest dość "mułowaty" jak na swoją moc, ale nie ma co się dziwić, bo tak naprawdę to czort jeden wie ile mu tam koni pod machą jeszcze zostało po tych 16latach eksploatacji. Całe szczęście gdy dojedzie do 3000 obr/min zaczyna się "twardy gaz" jak ja to mówię, wtedy się w miarę zbiera, więc przy wyprzedzaniu nie jest źle. Ogólnie auto jest zadbane jak na te swoje 250tyś przebiegu. Jedyne co mam do wymiany w wewnątrz to fotel kierowcy, bo jest podarty dlatego mam na nim pokrowiec jak widać na zdjęciu. Moja Audica jest dość słabo wyposażona, bo nie ma ani ABS'u ani AIRBAG, ale to mi jakoś nie przeszkadza. Jak widzę wielu z forumowiczów przerabia swoje auta, dodaje jakieś udogodnienia itp itd, ja jednak postanowiłem nic nie przerabiać. Chcę zostawić je takie jakie jest, bo moim zdaniem w oryginalnym stanie jest już wystarczająco piękne :-) Poprzedni właściciel wstawił dwie rzecz od siebie. Mianowicie system audio i immobiliser, który i tak nie działa... Co do sprzętu audio to wstawił radio Kenwood'a, zmieniarkę na 10 płyt również tej samej firmy oraz dwa głośniki na tylnej półce. Wstawiony jeszcze jest taksometr w miejscu zapalniczki, bo jeździło to auto przez dwa lata jako Taxi u mnie no i tak zostało.


Wyposażenie
:arrow: Wspomaganie kierownicy
:arrow: Elektryczne przednie szyby
:arrow: Elektryczne lusterka
:arrow: Tarczowe hamulce przód i tył
:arrow: Felgi 15 calowe
:arrow: Podgrzewanie lusterek
:arrow: Centralny zamek

I to byłoby na wszystko jeśli chodzi o wyposażenie. Tak jak wspominałem, bardzo ubogo.

W planach
Co do planów na przyszłość związanych z tym autem. Mam dość długoterminową i bardzo kosztowną koncepcję. Jestem fanem samochodów w stanie oryginalnym, bez żadnych przeróbek, więc wpadłem na pewien plan. Mianowicie chce w przyszłości zgromadzić sobie kilka starszych autek w garażu, bo uwielbiam auta o kanciastej bryle, takiej jak Audi 80B4 czy np Audi A8 D2. A co do mojej 80tki postanowiłem stopniowo je odrestaurowywać. Jest to plan wieloletni, bo wiążą się z nim duże nakłady finansowe, ponieważ postanowiłem to zrobić autoryzowanym serwisie Audi. Pomysł może szalony, ale moim zdaniem warte zachodu :D UpDate: Zapewne plan odrestaurowanie w autoryzowanym serwisie przekroczy stan mojego portfela, więc będę szukał ogarniętych mechaników z zewnątrz.

[center]
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
[/center]

[center]Marzec 2012[/center]

Mała nieprzyjemna sprawa. Moja Audiczka dostała strzała w kufer od od młodsze brata A4. Kierowca tłumaczył się, że zamyślił się i nie wyhamował. :-( Oto efekt tego zajścia:

[center]
ObrazekObrazekObrazek
[/center]

Niby dużych szkód nie ma, ale niestety klapa była przeznaczona do wymiany, bo zostały pogięte profile. Do tego zderzak do łatania, płyta podłogowa do zgrzania bo się troszkę rozeszła przy kole zapasowym i belka do sprostowania. :-( Gdyby nie koło zapasowe które zamortyzowało uderzenie mogłoby być gorzej. Całe szczęście po kilku dniach latania za zdrową klapą i wizycie u lakiernika moja Audiczka powróciła z nowym tyłem. Majster się postarał, oto efekt :-D

[center]
Obrazek
[/center]


[center]Kwiecień 2012[/center]

Cała ta akcja ze strzałem w kufer zmotywowała mnie do oczyszczenia karoserii i felg. Trochę godzin roboty, ale efekt cieszy oko. [niebawem porządna polerka :-D ]

[center]Felgi przed czyszczeniem:
ObrazekObrazekObrazekObrazek

Felgi po czyszczeniu preparatem K2 do silników (lepiej usuwa zabrudzenia) i wypolerowaniu pastą Tempo (niestety nie udało mi się usunąć kleju po starych odważnikach, a nie chciałem zeskrobywać np. nożykiem żeby nie porysować felg):
ObrazekObrazekObrazekObrazek
[/center]

Karoserię tylko umyłem i wypolerowałem pastą Tempo. Długo to się nie utrzyma, ale mnie szlag trafiał patrząc na ten matowy lakier. Za jakieś dwa tygodnie kumpel mi zrobi porządną polerkę jak wróci do Polski. Wtedy dopiero będzie się święcił :-D Zwróćcie uwagę na różnicę koloru lakieru na pierwszym, poniższym zdjęciu. Wszystkie elementy są tu już wypolerowane oprócz przednich drzwi.
[center]ObrazekObrazek[/center]

: 01 kwie 2011, 15:22
autor: Fanthom
Odrestaurowanie audi w autoryzowanym salonie = zakup w salonie audi nowego auta^^

Sam pomysl dobry ale raczej bym szukal jakiegos tanszego miejsca do odrestaurowania , no chyba ze Twoim dziadkiem jest jakis szejk arabski Abdullah Wisi Mu Lacha albo inny taki.Orientowales sie ile biora w serwisie za wymiane byle pierdoly? <ok>


A sam audik niczego sobie ;-)

: 01 kwie 2011, 15:28
autor: Tigeros
O proszę, drugi Miodek :mrgreen:
Autko masz z 95 roku czyli koniec produkcji sedana a jednak niemiec monety poskąpił na deskę z airbagiem, silnik i abs :-P Swoją drogą zawsze myślałem, że jak są 4x tarcze to jest i abs ale widać jednak nie... Pomysł restauracji auta od nowa nawet dobry, z biegiem czasu takie autko stało by się klasykiem... ale raczej tylko w sytuacji gdy masz drugie auto do jazdy nacodzień bo jaki to klasyk zostanie jak ma przebieg 500tyś <ok> Pozostaje życzyć zaparcia i monety :mrgreen: Co do wyposażenia to przynajmniej masz trochę elektryki ;-), podgrzewana szyba z tyłu to norma a nie wyposażenie dodatkowe :-P

PS. Skoro ma być 100% ori to felgi też lepiej znajdź ori 15" <ok>

: 01 kwie 2011, 15:45
autor: miodek137
No właśnie wiem, że w salonie mnie strasznie wykasują. No cóż jak będzie kasa i będzie trzeba to i się do autoryzowanego serwisu pójdzie. :-p Jest pewne, że jeśli zacznę się za to brać to na pewno silnik i jego podzespoły będą odnowione w serwisie Audi. W tym roku niestety nic nie będę robił przy nim oprócz wymiany elementów co się już zużyły, czyli tarcz, amortyzatorów z tyłu itp itd. Silnik nie bierze oleju, bo zostały wymienione gumki na zaworach, ponieważ wcześniej wpierdzielał jak głupi ten olej :-P Tighe masz rację co do tego, że były właściciel (Niemiec) bardzo poskąpił grosza. Cóż, był widocznie bardzo skąpy, bo ostatnio wymieniałem z przodu amortyzatory i mi mechanik powiedział że jeden amortyzator był oryginalny, a drugi zamiennik. A powiadają, że Polak potrafi :-D A mówiłeś jeszcze o drugim aucie. No jak na razie mam tylko tą Audice, ale w tym roku albo w przyszłym planujemy zakupić A6, więc wtedy będę mógł spokojnie zacząć się zabierać za 80tkę :-D

: 02 kwie 2011, 08:41
autor: miodek137
Miałbym do was prośbę. Jest ktoś może z okolic Kalisza? Wiecie co, bo zastanawiam się gdzie w okolicach Kalisza czy też w samym Kaliszu można dostać oryginalne nowe/używane części do 80tki? Gdyby ktoś pomógł byłbym wdzięczny :-D

: 02 kwie 2011, 08:59
autor: Niki20
miodek137, ciekawe plany masz ;-) Fajnie jak by Ci się udało je zrealizować :-> autko niczego sobie, ale silnik jak napisałeś mułowaty :-/

: 02 kwie 2011, 11:38
autor: Tigeros
miodek137 pisze:Cóż, był widocznie bardzo skąpy, bo ostatnio wymieniałem z przodu amortyzatory i mi mechanik powiedział że jeden amortyzator był oryginalny, a drugi zamiennik.
Na to bym nie patrzył, w moim jeden ori amor jeździ do tej pory, zwykle orginalne po dłuższym czasie sie sypią niż zamienniki ;-) W moim aucie niemiec był jeszcze bardziej skąpy bo nie mam nawet połowy wyposażenia które masz Ty <ok> Plany zacne, tak jak wyżej kolega pisał odbudowa w serwisie wiąże się z kosztem nowego auta, musisz być na to przygotowany <ok> Powodzenia ;-)

: 02 kwie 2011, 16:54
autor: gibaj
ładna audiola tylko gdzie wlepa? <ok>

: 03 kwie 2011, 08:23
autor: miodek137
Tighe, u mnie z przodu był jeden oryginalny amortyzator a jeden zamienik. Teraz mam dwa nieoryginalne wstawione, ponieważ na początku roku nigdy nie mam kasy zbytnio, a wymiana była konieczna. Z tylu nadal mam oryginalne lecz jeden zaczął wyciekać więc musze je wymienić, bo podczas jazdy czuć, ze prawa strona praktycznie nie trzyma, nawet sam mechanik mi to powiedział jak sprawdzał zawieszenie :-/ jeszcze miesiąc czy tam troszkę więcej się będę musiał wstrzymać, ale potem kopnę się do salonu zobaczyć ile policzą za oryginalne :-) plan zacny jeśli chodzi o te odrestaurowanie ale wszystko zależy jak będzie mi się układać z praca. Jeśli to wypalilo to napewno potrwa to kilka lat.gibaj jak na razie wlepy nie ma, bo jej nawet nie mam i do tego nie wiem skąd ja wykombinowac. Może mała podpowiedź? :mrgreen:

: 03 kwie 2011, 10:26
autor: Tigeros
Ja się nie czepiam zamienników - broń Boże. Co do wlep to kolega Gibaj wszędzie pyta o wlepy a chyba nie zauważył, że akcja ich sprzedaży jest zakończona i trzeba czekać na następną edycję <ok>

: 03 kwie 2011, 11:30
autor: Math11
Tighe pisze:Co do wlep to kolega Gibaj wszędzie pyta o wlepy a chyba nie zauważył, że akcja ich sprzedaży jest zakończona i trzeba czekać na następną edycję <ok>
Hehe też zauważyłem to ale to dobre chęci kolegi bo fajnie jest jak się kogoś na drodze rozpozna <ok>
Tak w ogóle ładna Audiolka a projekt mnie zadziwił i życzę oby został skończony pozytywnie :mrgreen:

: 03 kwie 2011, 12:23
autor: Enson707
Ja osobiscie uwarzam palny za bardzo ambitne, ale koszty w serwisie audi naprawde moga odstraszac :roll: ja bym zrobil to zdeczka inaczej; mianowiceie chcac zrobic auto na glanc cacy serie wolal bym poszukaqc czesci z innych audic na allegro a nowe kupywac samemu a nie przez serwis;] Ale mimo wszystko zycze powodzenia w realizacji planow <ok> <ok>

: 03 kwie 2011, 23:17
autor: miodek137
Enson707, masz rację, części mogę zakupić na własną rękę i powierzyć to np zaufanemu mechanikowi, ale jeśli chodzi o silnik to nie ma bata żebym powierzał to mechanikowi poza serwisu. Chce krótko mówiąc jak najlepiej go mieć zrobionego :-D Tak samo będzie jeśli chodzi o wnętrze. No, ale cóż. Jestem świadom tego, że koszta będą naliczane w dziesiątkach tysięcy zł, ale to jest auto, które chce mieć bardzo bardzo długo w garażu. :-) Dziś byłem na giełdzie samochodowej i powiem wam, że wyczaiłem zadbane Audi 100 C4 2.3E 10V (niestety instalacja LPG zamontowana) z 1994r za 5,5tyś zł. Za piątkę bym go kupił, ale wszystko po kolei. Najpierw muszę zająć się moją 80tką, a potem kombinować z innymi autami. Moim takim skrytym marzeniem jest żeby w moim garażu obok 80stki stanęła Audica A8 D2 :-D no ale cóż, to tylko marzenie. Jak znajdę czas udam się do serwisu Audi dowiedzieć się z jakimi dokładniejszymi kosztami wiązałaby się renowacja mojego autka i dam wam znać.

: 15 kwie 2012, 20:12
autor: miodek137
Mała nieprzyjemna sprawa. Moja Audiczka dostała strzała w kufer od od młodsze brata A4. Kierowca tłumaczył się, że zamyślił się i nie wyhamował. :-(Cała ta akcja ze strzałem w kufer zmotywowała mnie do oczyszczenia karoserii i felg. Trochę godzin roboty, ale efekt cieszy oko. Wszystko w pierwszym poście.

: 15 kwie 2012, 21:09
autor: Audi Sport
Masz bardzo ciekawe plany tylko nie rozumiem tego wcale, nie jest to żadne wyjątkowe auto, nie ma quattro, słaby silnik, a Ty chcesz je odrestaurowywać :roll: Nie lepiej kupić lepszą wersję ? Co do szrotów w okolicach kalisza, to w ostrowie wlkp. jest szrot ale gość śpiewa tam niebotyczne kwoty :roll: