AUDI 80 Design Edition - SILVER TDI OEM+ :-)
: 30 paź 2011, 11:08
Audi 80 B4 1.9 TDI - 1Z 90 KM w wersji Design Edition z końcówki roku 1994 - modelowy 95' - kolor srebrny metalik.
Auto przyjechało z Francji.
Wyposażenie seryjne:
- zawieszenie komfort
- klimatyzacja manualna
- elektryczne szyby (przód)
- poduszka powietrzna kierowcy
- centralny zamek
- elektryczne lusterka
- immobilizer
- welurowa tapicerka
- roleta szyby tylnej
- podgrzewane lusterka oraz spryskiwacze
- 6 głośników
- dzielona tylna kanapa + podłokietnik (tył + przód)
- listwy zderzaków + drzwi w kolorze nadwozia
- obrotomierz
- tylne lampy z kwadratowym wstecznym
NAJŚWIEŻSZE MODYFIKACJE BĘDĄ NA POCZĄTKU, WCZEŚNIEJSZE MODY W DALSZEJ CZĘŚCI WĄTKU
EDIT 2013
Sporo czasu mnie tutaj nie było...
W aucie jeszcze przed zimą pojawiło się pare nowych gratów...
Nowe oryginalne poduszki amortyzatora + łożyska + nakrętki - ASO
Od czasu montażu (wrzesień) do dziś nie pojawiły się żadne stuki/puki itp.
Wjechało także nowe kompletne sprzęgło SACHS-a
Auto przed zimą dostało nowy olej, filtry oraz wosk na lakier
Od września autko jeździ bez najmniejszych awarii (odpukać ), wszystko działa jak należy <ok>
Co do dalszych planów/modów to wszystko jest pod znakiem zapytania... Myślę, że do kwietnia wszystko się wyjaśni...
Jeśli pojawią się nowe mody to na pewno wrzucę krótki opis i zdjęcia
Pozdrawiam
EDIT 2012
Żeby nie było, że nic się nie dzieje z autkiem odświeżam temat
Od początku roku zbierałem kolejne graty i gdy tylko zrobiło się ciepło zabrałem się za dopieszczanie autka...
A więc po kolei :mrgreen:
Gdy była jeszcze zima a co za tym idzie niższe ceny na oponki zakupiłem taki oto letni komplet:
Tylne drzwi doczekały się nowych głośników :mrgreen:
Dotarła również kierownica z poduszka z Audi A8
Seryjne hamulce niestety nie zdawały egzaminu - szybko puchły, tarcze robiły się ciemne...
Przyszedł czas na swap - hamulce z Audi 80 2.6 quattro + nowe tarcze wentylowane 280mm TRW + klocki TRW
Po zakupie:
Zestaw troszkę odnowiony i przygotowany do montażu :mrgreen:
Ori grill:
Stał się czarny za sprawą folii
Pojawiła się centralka sterująca centralnym zamkiem z pilota + scyzoryk z immo
+ dojechały jakieś małe graty z ASO
W między czasie opony wjechały na felgi a same felgi zostały troszkę odświeżone na lato :mrgreen:
Śnieg znikł z dróg i zaczęło robić się zielono... na blacie pojawiło się 153 tyś przejechanych kilometrów... Przyszedł czas na ostatnie już modyfikacje w aucie... <osohozi>
Po skompletowaniu gratów przyszedł czas na montaż tego wszystkiego...
Taki tam skromny zestawik <lol> + drugie tyle gratów które czekały na montaż w garażu...
A więc do dzieła :mrgreen:
Udało się zakupić prawie nowy oryginalny wydech końcowy który został zabezpieczony, końcówki poszły w polerkę
Z auta wyleciały sanki - które dostały nowe tuleje + zostały dokładnie wyczyszczone i zabezpieczone przed działaniem czynników zewnętrznych
Wleciały nowe tarcze, klocki, przewody hamulcowe + płyn hamulcowy
Przy okazji odkręcania sanek, wahaczy itp. wleciały nowe końcówki LEMMa
Oprócz tego w aucie zawitał nowy rozrząd + wszystkie paski, oleje, płyny, filtry, elementy gumowe zawieszenia, została nabita klimatyzacja. Wjechała kierownica, głośniki w tylne drzwi, nowe ślizgi foteli, spryskiwacze przednich lamp i wiele innych mniejszych fantów.
Zdjęć tych gratów nie będę wrzucał bo każdy chyba wie jak wygląda pasek rozrządu :lol:
Gdy auto wisiało na podnośniku wyczyszczona i zabezpieczona została również cała tylna belka, reszta podłogi jest w stanie idealnym bez oznak korozji więc pozostawiłem ją z oryginalnym zabezpieczeniem Po wszystkich zabiegach mechanicznych na auto wleciały felgi z nowymi oponami + ustawiona została zbieżność itp.
Przyszedł czas także na kosmetykę... Auto ma już 18 lat. Wiek oraz eksploatacja we Francji zrobiły swoje... Ryski, wgniotki, malutkie odpryski, delikatne przetarcia na błotnikach i lusterkach, odstające gumowe listwy na drzwiach itp.
Mechanicznie jest super więc przyszedł czas na lakier
Po ogarnięciu niedoskonałości cały lakier został spolerowany i dopieszczony
Audi zostało doprowadzone do stanu "fabrycznego" - mam nadzieję, że odwdzięczy się za to bezawaryjną jazdą.
Auto jest na co dzień więc nie przewiduje kolejnych modyfikacji.
Gwint, większe koła + inne bajery przewiduje w innym autku które mam nadzieje pojawi się niedługo
Myślę, że projekt można uznać za zakończony...
Czekam na Wasze opinie
I na koniec kilka zdjęć - niedługo pojawią się kolejne bardziej aktualne
ROK 2011
Poniżej zdjęcia w dniu kiedy trafiła w moje ręce - około pół roku temu
Po zakupie auta przyszedł czas na zaplanowanie modyfikacji i powolne skupowanie gratów do modów. Wszystkie modyfikacje w miarę możliwości starałem się wykonać w garażu i własnymi siłami
PLANY:
Sprawdzenie stanu zawieszenie wymiana zużytych elementów.
Zakup oraz montaż sprężyn obniżających oraz nowych amortyzatorów gazowych.
Sprawdzenie układu hamulcowego - wymiana zużytych elementów
Montaż zacisków oraz tarcz wentylowanych przód z Audi 80 2.3/2.6
Sprawdzenie elementów silnika pod kątem modyfikacji wymiana zużytych elementów + wymiana oleju i wszystkich płynów w układach.
Przygotowanie silnika pod modyfikacje komputera wycięcie katalizatora, zaślepienie EGR, wyrzucenie odmy.
Zakup komputera silnika - testy oraz modyfikacje programu
Zakup zderzaka z modelu V6 halogeny oraz kierunkowskazy w zderzaku.
Zakup reflektorów soczewkowych
Poprawienie fabrycznego nagłośnienia zakup radia + głośniki + wzmacniacz + skrzynia.
Zakup felg 16" z modelu Competition
ZAKUP GRATÓW
Po kilku tygodniach do domu z różnych części polski (i nie tylko) zaczęły przychodzić fanty do auta :mrgreen:
Zawieszenie Eibach Pro-kit -35mm/-30mm - prosto z Niemieckiego magazynu
Do kompletu doszły amortyzatory (nie ma na zdjeciach) SACHSa z serii ADVANTAGE - montowane do fabrycznie obniżonych 80-tek
W tym samym dniu dojechały praktycznie nowe lampki przednie :mrgreen:
Dotarł również komputer silnika oraz wskaźnik doładowania Auto Guage z serii smoke
Znalazł się zderzak przedni z modelu V6 który od razu został pomalowany pod kolor auta.
Halogeny zostały rozklejone i pryśnięte w środku na czarno
Odwiedziłem również ASO w celu zakupu ori termostatu, uszczelek, króćców układu chłodzenia, zaślepek.
Dokupiłem także pasek klinowy oraz micro
W późniejszym czasie do gratów dołączyły:
Felgi 16" z modelu Competition - podziękowania dla użytkownika Daniello
Radio Kenwood KDC-BT60U + zestaw odseparowany na przód AUDIO SYSTEM + wzmacniacz 4kanałowy AUDISON - Skrzynia 50 litrów z głosnikiem Infinity KAPPA 120.9W
Graty potrzebne do modów grzecznie czekały sobie na montaż...
Silnik w międzyczasie dostał nowy rozrząd + termostat + olej 5W50 + nowy filtr oleju + nowy filtr powietrza + nowa chłodnica + płyn G12. Układ hamulcowy dostał nowy płyn oraz tarcze na przód TRW + klocki. Układ wydechowy odetchnął po wywaleniu katalizatora a dolotowy po wywaleniu odmy i zaślepieniu EGR-a
Silnik był tym samym przygotowany na kolejne modyfikacje...
EDIT2:
MONTAŻ GRATÓW
Na pierwszy ogień poszło zawieszenie
SERIA vs. EIBACH
Cała kolumna została wyczyszczona i pomalowana.
Sprężyna na kolumnie:
Tył - SERIA vs. EIBACH
Zamontowane:
A tak siadł przód po montażu sprężyn
Następnie montaż lamp soczewkowych + zderzak + halogeny + pomarańczowe kierunki:
Komplecik:
Po złożeniu przodu wieczorny mini spocik z kolega - Audi 80 2.8 quattro
Przód ogarnięty, zawieszenie ogarnięte... Przyszedł czas na komputer sterujący silnikiem <ok>
Po rozebraniu kompa okazało się, że kości są przylutowane... Dla przykładu w C4 2.5 TDI są wsadzane w podstawki...
Zlokalizowane kości pamięci:
Kości wylutowane:
Następuje zczytanie zawartości kostek:
W międzyczasie na płytce pojawiły się podstawki pod kości aby można było szybko zmieniać kości z mapami:
Fabryczne mapy oraz limitery zostały poddane modyfikacjom.
Na aucie były testowane różne warianty map i została wybrana najbardziej optymalna.
Testy z różnymi programami trwały około 3 dni po czym na kościach znalazł się finalny program.
Bardzo zależało mi aby mimo podniesienia mocy auto nadmiernie nie kopciło.
Cel został osiągnięty <ok>
Fabryczne doładowanie - około 0,9 bara wg. wskaźnika. Po modyfikacja peak ustawiony na 1,5 bara a stałe ciśnienie na 1,3 bara
Oryginalny komputer z oryginalnymi mapami siedzi sobie w bagażniku <ok>
Wskaźnik od turbo zamontowany w środkową kratkę nawiewu
Spalanie po programie nie zwiększyło się przy normalnej jeździe. Podczas testu na spalanie wynik bardzo mnie zadowolił. Na pełnym zbiorniku + 4 osoby w aucie + bagaże - jazda z prędkością około 120km/h zrobiłem 1350 kilometrów - autostrady w DE
Różnica w jeździe przed a po programie jest kolosalna :mrgreen: