Strona 1 z 11

Audi 80 AVANT V8 406HP/456Nm Quattro

: 15 gru 2012, 22:47
autor: witek88
Witam, Audi skończone, więc postanowiłem opisać jak i co.
Autko miało zostać całkowicie seryjne zewnętrznie i takie zostało, chce nim jeździć na co dzień więc zdecydowałem o przełożeniu LPG :evil: , też uważam że to lekko nie pasuje ale cóż...
Biorcą zostało Audi 80 Kombi, seryjnie silnik ABC, znaczy 2,6, napęd jedyny słuszny oczywiście Quattro, kupione za ostro okazyjną kwotę, stało chyba z 4 miesiące u mnie i czekało na zimę, w między czasie znalazłem lekko uszkodzoną A8 z całym i sprawnym silniczkiem ABZ, no i tak się narodził pomysł na SWAP.
Poczytałem, poszukałem części i tak się zaczęło.

MODEL:
Audi 80 B4 Quattro

Modyfikacje

Silnik:
-Swap silnika 2,6 ACB na 4,2 ABZ

Układ dolotowy:
-Filtr powietrza Simota (miałem filtr od 2,6, ale dość ostro ograniczał moc, domyślam się że po prostu miał za mało powietrza)

Układ wydechowy:
-Pozostał z audi V6

Elektronika:
-Silnik odpalony na oryginalnym sterowniku Abz – zdjęte imo
-Czujnik obrotu wału przełożony na koło pasowe przód + koło 60-2
-Akumulator w bagażniku

Układ chłodzenia:
-Chłodnica Volvo V80
-wentylator Spal +jakiś klimy Opla

Układ hamulcowy:
-Przód audi S2 280mm
-klocki ferrodo premier
-Tył tarcze wentylowane 269mm A8 +zaciski A8

Układ napędowy:
-Skrzynia audi B4 5 biegów
-most audi B4, plany na montaż Torsena
-koło zamachowe audi s6, sprzęgło audi s6
-koła 18cali
-opony Pirelli p zero rosso 225x40x18

Zawieszenie:
-zmiana rozstawu śrub z 4X108 na 5 X112
-oryginał sprężyny i amorki audi 80 quattro

BODY KIT:
-zderzak S2 (kupiony do założenia)
Blenda tył audi 90

Wyposażenie:
-elektryczne szyby
-elektryczne podgrzewane lusterka i spryskiwacze szyby - założone podgrzewane spryski
-AC -założone
-dodatkowe zegary z B4 V6 - założone
-elektryczny fotel kierowcy
-centralny zamek oczywiście
-halogeny
-ABS
-Quattro oczywiście :-P
-szyberdach
-podgrzewane fotele - założone
-podświetlenie pod maską -założone
-kierownice S2
-przyciski na konsoli A8

Jestem dość nowy w tym temacie więc proszę o wyrozumiałość, autko miało być nisko budżetowe ale krytyka i ciekawe pomysły mile widziane ;-) Wiadomo że zawsze można coś tam poprawić. Aktualnie trochę się pozmieniało pod maską, ale nie mam zdjęć.

Aha, TDI na klapie obowiązkowe ;-)

Kilka fotek z budowy:

Zdj całości z aukcji, bo kupiłem go nie widząc :mrgreen:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Pod maską sporo się zmieniło, ale ogólny zarys jest.
Obrazek
aktualne zdj z pod maski i nadwozia
Obrazek
Obrazek
Obrazek

No i kilka innych elementów
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Letnie wersja kół, po sezonie do malowania, zimą trzeba ogarnąć, pewnie coś wyprostować :mrgreen:
Obrazek
zderzaczek już czeka, kratki też są
Obrazek


Filmik kręcony gdy miałem problemy z przepływką, teraz jest sporo lepiej, ale nie mam czasu i możliwości na kręcenie, może wkrótce coś się pojawi nowego.



A to film w którym zużywałem zimowe opony :mrgreen:



Zderzak S2 już czeka, podobnie jak 4 tłoczkowe Brembo i tarcze 312mm, ale to będzie na lato, szkoda mi zderzaka jak gdzieś wpadnę lecąc bokiem :mrgreen:

Doszły soczki, do lekkiej naprawy, więcej strona 6
Obrazek
Obrazek
Obrazek

: 15 gru 2012, 23:00
autor: LU CASH
Super maszina <ok>

Działaj dalej !

: 15 gru 2012, 23:12
autor: gregRS2
no zacnie muszę przyznać:) teraz masz czym jechać:) skąd wytrzasnałeś piasty?:)

: 15 gru 2012, 23:14
autor: witek88
Piasty, hehe, były już na aucie, podobnie jak fele S2 :mrgreen:

: 16 gru 2012, 00:21
autor: ignac112
No chyba to jest jeden z szybszych avanturników w Polsce! Gratuluję świetnego pomysłu!

: 16 gru 2012, 00:39
autor: bzibzi
no to sie bedzie dzialo panie . ladnie zaczynasz <piwo>

: 16 gru 2012, 09:15
autor: chmiel25
Po raz kolejny Gratulacje.

: 16 gru 2012, 10:10
autor: IC69
No, kawał dobrej roboty - brawo. A co się tam nie chciało zmieścić, że podłużnice trza było ciąć?
witek88 pisze: Piasty, hehe, były już na aucie, podobnie jak fele S2
To już drugie B4 jakie widzę, które opuściło fabrykę z dwudziestoma śrubami w kołach.

: 16 gru 2012, 12:50
autor: Jakub94
dobry swap:)nie ma to jak v8 w 80:)

: 16 gru 2012, 12:53
autor: garry99
Kolejny ciekawy projekt <ok>

: 16 gru 2012, 12:53
autor: Niki20
Świetna robota :!: Gdzie jest film ja się pytam :mrgreen:

: 16 gru 2012, 17:15
autor: slawek88yo
ładnie ładnie kolego czekamy na film jak sie to odpycha :)

: 16 gru 2012, 19:52
autor: witek88
Może nic wielkiego, ale jakieś tam filmiki dodałem, więcej aktualnie nie mam.
Brak mi filmowca, a prócz dziewczyny nikt inny moim audi nie jeździ ;-)

: 16 gru 2012, 19:58
autor: witek88
IC69 pisze:No, kawał dobrej roboty - brawo. A co się tam nie chciało zmieścić, że podłużnice trza było ciąć?
witek88 pisze: Piasty, hehe, były już na aucie, podobnie jak fele S2
To już drugie B4 jakie widzę, które opuściło fabrykę z dwudziestoma śrubami w kołach.
No i oczywiście zaciski girlinga 2 tłoczkowe też były
W podłużnicę nie mieścił się kolektor wydechowy, wózek też trzeba było "delikatnie" drasnąć.

: 16 gru 2012, 21:34
autor: IC69
witek88 pisze:jakieś tam filmiki dodałem
Powiem Ci, że podczas oglądania tych filmików, banan tak skutecznie czepia się twarzy, że niczym go odczepić nie idzie. <ok>
witek88 pisze:zaciski girlinga 2 tłoczkowe też były
No prosze, kolejna anomalia. :-)