A80 B4 Avant 2.0 16V(T in progress) BLACK BERTA
: 08 kwie 2013, 01:05
Witajcie!!!
Postanowiłem opisać tutaj mój drugi życiowy (heh) projekt, bo wsumie Berte posiadam 4 lata cały czas coś przy niej dłubie ale nie było kiedy tego zebrać do kupy
Od początku:
Zaczeło się od sprzedaży golfiny
golf miał sporo niedociągnięć, ale dawał straszną radość z jazdy, przez niego zakochałęm sie w 16V.
Następny samochód miał być równie szybki a jeszcze fajniej jakby był w quattro. Celowałem w S6 C4 ale zanim bym kupił musiałem czymś jeździć.
Musiałem znaleźć dupowoza. Padł traf na A80 w Avancie z 2.0 mono pod maską i z gazem
Oto ona:
Najbardziej urzekło mnie to spojżenie ;D
Troche danych:
-Audi 80 Avant 2.0 90KM ozn. silnika ABT skrzynia CGT (króciutka)
-Rok produkcji 1994
Wyposażenie:
-ABS
-Poduszka powietrzna kierowcy
-Orginalny centralny zamek pneumatyczny spięty z orginalnym autoalarmem
-wspomaganie
-halogeny
-skórzana tapicerka
-szyberdach otwierany i uchylany
-szyby przód w prądzie (dołożone orginalne)
-lusterka w prądzie i podgrzewane (dołożone orginalne)
-skórzana tapicerka
-klimatyzacja manualna (dołożona orginalna)
Ale jak to w życiu bywa plany na S6 z 2.2 pod maską troche się przeciągneły, bo trzeba było doprowadzić dailaka do stanu używalności i bezpieczeństwa.
Po podliczeniu kosztów szkoda było się z Avantem rozstawać wiec podła decyzja na zrobienie fajnego autka. I o tym bedzie w tym temacie
BODY:
-pomalowana cała w serwisie VW LY9B
-od malowania nie widziałą myjni - Hand Wash Only By Myself
-blenda tył Audi 90
-lampy przód zespolone z wersji S2
-później opcjonalnie własnoręcznie wykonane bi-xenony na orginalnych soczewkach,przetwornicach i żarnikach z superba II PreFL
-klamki, listwy drzwi, lusterka malowane w kolor
-zderzak przód audi coupe
-później S2
-tył narazie odmalowana cała w kolor seria
-docelowo zderzak audi S2 sedan/avant
ZAWIESZENIE:
-obniżające -60 sprężyny vogtland progresywne
-nowe amory gazowe SachsAdvantage
-wymienione wszystkie tuleje/łączniki
-w wahaczach Meyle HD
-wplanach ława wzmocniona z V6 na sztywnych tulejach stalowych
-amortyzator wibracji ukłądu kierowniczego audi V6/S2
HAMULCE:
-przód tarcza 314mm z A6 C6
-zacisk Audi C5 2.5 TDI 180KM 57mm
-wywalony korektor siły hamowania na tył
-zaciski tył zregenerowana seria
-trcze tył seria C4 245mm
-dźwigienki od recznego passat B5
-pompa 26.9mm oraz serwo podwójne z Audi A4 B7
WYDECH:
-seria ACE 2.0 16V
-kat przerobiony na tłumik przelotowy
-końcowy opcjonalnie przelotowy Hartmann
-nowasonda bosch
SSĄCY:
-pucha powietrza przerobiona audi 1.6 ADA
-wyjscie 3">>>silikon tej samej średnicy
-przepustnica bez przewężeń Golf II GTI 16V PL
-zimny fabryczny nadmuch z rozwierconym wejsciem
SILNIK:
-blok 1.9TDI 1Z rozwiercony pod 82.5mm tłoki, osiowany, sprawdzony, splanowany, umyty, pomalowany, powymieniane panewki oraz natryski na denko tłoka oraz wszystkie nowe śruby ASO
-głowica - pełen remont, sprawdzona, umyta,zawory zrobione na 3 kąty, nowe szklanki INA
-tłoki seria ACE
-korby 2.0 8V 2E/ABK wyważone, wymienione główki na 20mm sworzeń, now śróby
-podstawa filtra oleju z Audi 80 1.9 TD z termostatem i wyjsciem na zewnętrzną chłodnice oleju 19 rzędową
-przewody zapłonowe nowe firmy PowerTec, nowe świece, aparat, palec BERU
-nowa metalowa uszczelka głowicy z ABF
-nowe śruby głowicy z 1.9 TDI PD
-pochłaniacz fali olejowej z TD
-home made catch tank
-nowe pierscienie/panewki/uszczelki/uszczelniacze/simeringi
-nowe wszystkie czujniki
UKŁAD CHŁODZENIA:
-nowa pompa wody z żeliwnym wirnikiem
-nowa Orginalna AKG chłodnica wody najwieksza w A80 z 1.9TD
-płyn chłodniczy orginał G13
-wywalony wymiennik ciepła przy filtrze oleju
-część nowych przewodów wodnych reszta silikon
-nowy termostat ASO
Na pierwszy strzał poszło zawieszenie,zostało wymienione właściwue w całości, nowe tuleje, łączniki, strzelające przeguby. Zmieniłem hamulce na wentylowane. W golfie Mk2 ta średnica dawała naprawde skuteczny hamulec - tutaj wogóle szału nie robi ale przynajmniej jest lepiej i na nowo zregenerowanych zaciskach. Dokupiłem drugą łąwę silnika z miejscem na drugą poduszkę, łąwka w piach, potem ocynk a na końcu malowanie proszkowe. Trafiła się łądna kierownica Audi sport wiec na pokład. Zajołem się też zwiekszeniem mocy monowtrysku wiec przepustnica do rozwiertu a dolot przerobiłem tak aby można było zastosować blosa
W międzyczasie gdzieś tam nowy rozrząd, nowy olej, tłumik i wogóle rzeczy które się w aucie normalnie zużywają. Kolega sprzedawał falgi wiec okazyjnie nabyłem drogą kupna felgi 16 calowe z Competitionjednakże poszły one całe w nowy lakier, na dach założyłem relingi gdyż troche mi ich brakowało, na przód poszły listwy zderzaka z kierunkowskazami z V6
Jak sie bawić to się bawić - mimo że B4 słynie z solidnej blachy to niestety stan blacharki zostawiał wiele do życzenia. Postanowiłem pomalować całe auto. Ale żeby nie stało zbyt długo na lakierni postanowiłem podokupować nowe elementy - w lepszym stanie, pomalować i dopiero poskładać. Drzwi zakupiłem od wersji 92 bez dolnych listew aby w przyszłości mnie nie wkur... . Jak już maska, błotniki i drzwi były pomalowane postawiłem samochód na malowanie reszty ale i tak stałamiesiąć jak to u lakiernika. Na końcu znalazłem tylną klapęw idealnym stanie i na zakończenie wraz z nową wiązką znalazła się na aucie. Aby jakoś zabezpieczyć ten gów...ny miękki lakier postanowiłem położyć ceramikę na całe auto
Następnie przyszedł czas na przednie amory, kupiłem nowe kolumny Mcpersona i to samo co z ławą - piach/ocynk/proszek bedą zabezpieczone na długo. Do tego obniżone -20mm sprężyny z competition oraz gazowe sachsy.
Od tego samego kumpla co felgi zakupiłem uwielbiany przez posiadaczy A80 silnik 2.0 16V ACE z competition gdyż był w bardzo dobrym stanie i padła decyzja o zwykłym swapie dla podniesienia mocy. Silnik był w dobrym stanie, można było tak zostawić ale pomyślałem sobie że zmiana pierscieni i panewek oraz obróbka głowicy nie zaszkodzi. Silnik nabyłem wraz z Digifantem 1 i odrazu miał jeździć na elektronicznym wtrysku.
Kolejne upgrejdy: Boczki drzwi dostały nowe obicie w eko skórze, na przód wpadła elektryka szyb i lusterek. N froncie zagosciły lampy zespolone z V6 a na tyle blenda z A90
Blok został wyszkiełkowany i pomalowany na nowo, a do auta wpadła fabryczna manualna klima aby dało się wyjechac na urlop bez parowania się w czarnym aucie. Czarny lakier + czarna skóra robią w słoneczny dzień z wnętrza piekarnik. Pod maską wpadłą kolejna warjacja dolotu tym razem wykonana z kwasa.
Powoli zaczołem składać silnik aby go w końcu przełożyć. Wpadła podstawa filtra oleju z Audi 80 TD wraz z termostatem, miska z Audi GTE wraz z pochłaniaczem fali olejowej z Audi TD. Na koniec zegary monitujące ciśnienie i temp oleju oraz napięcie
Kolejnym epokowym etapem było przejscie na rozstaw 5x112 przyszłościowo dla ładniejszych felg i mocniejszych hebli. Heble na przód to 314x25mm zacisk na jażmach 451 z S3 ale na tłoczku 57mm. A co do felg to wpadły wymarzone Avus I 8x18" et48 z oponami 225/40 R18. Felgi oczywiście pełna renowacja, zmiana półosi etc.
Kolejne prace:
Przyszłościowo i dla bezpieczeństwa założyłem podwójne serwo wraz z mocniejszą pompą hamulcową 26.9mm z A4 B7, maglownica została zregenerowana oraz dołożyłem nowy amortyzator drgań układu kier. Tylne zaciski doczekały się pełnej regeneracji wraz z malowaniem. Na koniec zdjęcie z poprzednim setupem zimowym na starym rozstawie - pancerne felgi ronal
Kolejnie: wpadł na przód zderzak od Coupe i zaczeło się na dobre składanie silnika w nowej konwencji czyli rozwiercony blok od TDI, wiadomo - cały pomalowany, wymyty, wszystko nowe łącznie z natryskami na denko. Łapy zostały wymalowane na srebrno. Na końcu tylny zderzak poszedł cały w kolor
No i znowu lecimy gdy tylko czas na to pozwolił:
Poskładany dół, matalowa uszczelka głowicy z ABF, customowe śruby głowicy z audi 1.9TDI PD, głowica po pełnej regeneracji, sprawdzeniu oraz zrobieniu gniazd zaworowych na 3 kąty, komplet nowych szklanek INA (pakowanych przez ruvile) wałki rozrządu z ABF. Na koniec przymiarka kolektora ssącego pod turbo przerobionego z 2.2T
Przez zime zrezałem lampy przednie na bi-xenonie na podzespołach fabrycznych z superba II (zadne HID, soczewka, przetwornica żarnik orginał) może nie wygląda jakoś mistrzowsko ale za to mistrzowsko świeci. Zimowy setup na 16" AVUS I z audi S6C4. Dekiel zaworów proszkowo pomalowany na czarno no i kolejne składanie. Przymiarka kolektora ACE i wykonanie customowej listwy wtryskowej pod elektronike do ACE, nowe przewody zapłonowe PowerTec, zregenerowany aparat zapłonowy, wszystkie czujniki silnika nowe BOSCH, mocowanie przewodó zapłonowych dopasowane z audi 2.3
W marcu udało mi się zakupić kolejnego dupowoza żeby można było bez stresu grzebać przy Bercie przy swapie oraz aby zbytnio nie jeździć zimą. Kolejna A80 też w Avancie tym razem z 2.8 V6 pod maską. No to dopiero jest "daily car" nie jeden mocniejszy przy niej wymięka ale żeby nie było - czarna w założeniach bedzie jeszcze szybsza!
Niedługo po tym założyłem zderzak od S2 który przeleżał pomalowany zime w garażu ale nie zakładałem go bo bałem się o zimowe przygody
W takim setupie zewnętrznym udało mi się zdobyć 2 miejsce w konkursie na najładniejsze auto zlotu w Białej Podlaskiej
Co by tu dalej.... aha no tak równolegle z doprowadzaniem 2.8 do użytku przygotowywałem czarną do swapa, czyli np musiałem się pozbyć orginalnej podstawy akumulatora umiejscowionej na grodzi i przenieść aku za przednią lampę - tak jak to jest w v6 czy 16V, inaczej nie zmieściłby się silnik. Orginalne zgrzewy zostały rozwiercone a później wszystko zabezpieczone mastyką. Oczywiście zmieniłem też orginalne wiązki idące do akumulatora.
Nabyłem osłone kolektora wydechowego z ABF'a gdyz ta z ACE wygląda poprostu słabo. Poźniej została wyszkiełkowana
Niestety nie mogłem zastosować orginalnej chłodnicy oleju z Audi 1.9 TD gdyżbyła w słąbym stanie a dostać nowągraniczy z cudem - postanowiłem zatem zastosować 19 rzędowy uniwersalny zamiennik. Trzeba było tylko dorobić mocowanie. Priorytet - ma być w tym samym miejscu co ori
Gdy już silnik był cały gotowy postawiłem auto na swapa. Wisienką na torcie było pomalowanie kolektora ssącego w kolor byłego golfa. Pierwszego dnia po paru godzinkach silnik był już wyjęty, ale nie chciałem wsadzać ładnego nowo poskładanego silnika do starej komory. Miejsce po akumulatorze zamalowałem a resztę chciałęm odświerzyć, na nic to się jednak zdało gdyż farba była już mocno wyblakła. Postanowiłem na szybkiego odmalować komore bez rozbierania całęj. I tak 90%udałomi się prysnąć. Jak już to zrobiłem potrzebowałem zrobić nowe przewody paliwowe. Czekałem z tym do swapa bo przewody były pordzewiałe już jak kupiłem ale przy swapie trzeba było je którędy indziej puscić. Wybór padł na miedź fi 8mm w osłonie PCV-pojeżdzą wiecej niż stalowa seria. Oczywiście na końcach profesjonalne zakucie pod srubunki
Później wiadomo silniczek namiejsce,musiałęmgo troche opuścić aby zrobuć bezpieczny marcgines bezpieczeństwa na kontakt z maską w razie wychyłu silnika. Nigdy bowiem nie było 16V fabrycznie na wysokim bloku w audi B4. Kolejną rzeczą było dorobienie nowego ogranicznika wychyłu z przodu samochodu. Musiał powstaćcały nowy ponieważ do benzynowych R4 nie stosowano tak dużych chłodnic wody a co za tym idzie belki pod chłodnice. Potem trzeba było dorobić nowy dolot na bazie silikonu i gotowe
Jak już autko samodzielnie smigało pojawił się problemz wychlapywaniem oleju przez odme, musiałem wymysleć jakieś rozwiązanie wiec: do miski tym (tym razem metalowej) dołożyłem pochłaniacz fali olejowej oraz dospawałęm spływ z catch tanka którego własnoręcznie wykonałem. Działa on na zasadzie oddzielacza cyklonowego i sprawdza się znakomicie. Przy dołożeniu catch tanka musiałem jednak przebudować linie olejowe ale była to też dobra okazja aby przewody dorobić teflonowe w stalowym oplocie
I tak wygląda BERTA pod maską na dzień dzisiejszy. Bardzo bym chciał dołożyć turbo tak jak planowałem ale wrazie co narazie bede sobie jeździł na zloty i weekendy na wolnossąco. Przez zime zacznę coś kombinować z dokończeniem kolektora ssącego oraz dopasowaniem turbiny do silnika
Postanowiłem opisać tutaj mój drugi życiowy (heh) projekt, bo wsumie Berte posiadam 4 lata cały czas coś przy niej dłubie ale nie było kiedy tego zebrać do kupy
Od początku:
Zaczeło się od sprzedaży golfiny
golf miał sporo niedociągnięć, ale dawał straszną radość z jazdy, przez niego zakochałęm sie w 16V.
Następny samochód miał być równie szybki a jeszcze fajniej jakby był w quattro. Celowałem w S6 C4 ale zanim bym kupił musiałem czymś jeździć.
Musiałem znaleźć dupowoza. Padł traf na A80 w Avancie z 2.0 mono pod maską i z gazem
Oto ona:
Najbardziej urzekło mnie to spojżenie ;D
Troche danych:
-Audi 80 Avant 2.0 90KM ozn. silnika ABT skrzynia CGT (króciutka)
-Rok produkcji 1994
Wyposażenie:
-ABS
-Poduszka powietrzna kierowcy
-Orginalny centralny zamek pneumatyczny spięty z orginalnym autoalarmem
-wspomaganie
-halogeny
-skórzana tapicerka
-szyberdach otwierany i uchylany
-szyby przód w prądzie (dołożone orginalne)
-lusterka w prądzie i podgrzewane (dołożone orginalne)
-skórzana tapicerka
-klimatyzacja manualna (dołożona orginalna)
Ale jak to w życiu bywa plany na S6 z 2.2 pod maską troche się przeciągneły, bo trzeba było doprowadzić dailaka do stanu używalności i bezpieczeństwa.
Po podliczeniu kosztów szkoda było się z Avantem rozstawać wiec podła decyzja na zrobienie fajnego autka. I o tym bedzie w tym temacie
BODY:
-pomalowana cała w serwisie VW LY9B
-od malowania nie widziałą myjni - Hand Wash Only By Myself
-blenda tył Audi 90
-lampy przód zespolone z wersji S2
-później opcjonalnie własnoręcznie wykonane bi-xenony na orginalnych soczewkach,przetwornicach i żarnikach z superba II PreFL
-klamki, listwy drzwi, lusterka malowane w kolor
-zderzak przód audi coupe
-później S2
-tył narazie odmalowana cała w kolor seria
-docelowo zderzak audi S2 sedan/avant
ZAWIESZENIE:
-obniżające -60 sprężyny vogtland progresywne
-nowe amory gazowe SachsAdvantage
-wymienione wszystkie tuleje/łączniki
-w wahaczach Meyle HD
-wplanach ława wzmocniona z V6 na sztywnych tulejach stalowych
-amortyzator wibracji ukłądu kierowniczego audi V6/S2
HAMULCE:
-przód tarcza 314mm z A6 C6
-zacisk Audi C5 2.5 TDI 180KM 57mm
-wywalony korektor siły hamowania na tył
-zaciski tył zregenerowana seria
-trcze tył seria C4 245mm
-dźwigienki od recznego passat B5
-pompa 26.9mm oraz serwo podwójne z Audi A4 B7
WYDECH:
-seria ACE 2.0 16V
-kat przerobiony na tłumik przelotowy
-końcowy opcjonalnie przelotowy Hartmann
-nowasonda bosch
SSĄCY:
-pucha powietrza przerobiona audi 1.6 ADA
-wyjscie 3">>>silikon tej samej średnicy
-przepustnica bez przewężeń Golf II GTI 16V PL
-zimny fabryczny nadmuch z rozwierconym wejsciem
SILNIK:
-blok 1.9TDI 1Z rozwiercony pod 82.5mm tłoki, osiowany, sprawdzony, splanowany, umyty, pomalowany, powymieniane panewki oraz natryski na denko tłoka oraz wszystkie nowe śruby ASO
-głowica - pełen remont, sprawdzona, umyta,zawory zrobione na 3 kąty, nowe szklanki INA
-tłoki seria ACE
-korby 2.0 8V 2E/ABK wyważone, wymienione główki na 20mm sworzeń, now śróby
-podstawa filtra oleju z Audi 80 1.9 TD z termostatem i wyjsciem na zewnętrzną chłodnice oleju 19 rzędową
-przewody zapłonowe nowe firmy PowerTec, nowe świece, aparat, palec BERU
-nowa metalowa uszczelka głowicy z ABF
-nowe śruby głowicy z 1.9 TDI PD
-pochłaniacz fali olejowej z TD
-home made catch tank
-nowe pierscienie/panewki/uszczelki/uszczelniacze/simeringi
-nowe wszystkie czujniki
UKŁAD CHŁODZENIA:
-nowa pompa wody z żeliwnym wirnikiem
-nowa Orginalna AKG chłodnica wody najwieksza w A80 z 1.9TD
-płyn chłodniczy orginał G13
-wywalony wymiennik ciepła przy filtrze oleju
-część nowych przewodów wodnych reszta silikon
-nowy termostat ASO
Na pierwszy strzał poszło zawieszenie,zostało wymienione właściwue w całości, nowe tuleje, łączniki, strzelające przeguby. Zmieniłem hamulce na wentylowane. W golfie Mk2 ta średnica dawała naprawde skuteczny hamulec - tutaj wogóle szału nie robi ale przynajmniej jest lepiej i na nowo zregenerowanych zaciskach. Dokupiłem drugą łąwę silnika z miejscem na drugą poduszkę, łąwka w piach, potem ocynk a na końcu malowanie proszkowe. Trafiła się łądna kierownica Audi sport wiec na pokład. Zajołem się też zwiekszeniem mocy monowtrysku wiec przepustnica do rozwiertu a dolot przerobiłem tak aby można było zastosować blosa
W międzyczasie gdzieś tam nowy rozrząd, nowy olej, tłumik i wogóle rzeczy które się w aucie normalnie zużywają. Kolega sprzedawał falgi wiec okazyjnie nabyłem drogą kupna felgi 16 calowe z Competitionjednakże poszły one całe w nowy lakier, na dach założyłem relingi gdyż troche mi ich brakowało, na przód poszły listwy zderzaka z kierunkowskazami z V6
Jak sie bawić to się bawić - mimo że B4 słynie z solidnej blachy to niestety stan blacharki zostawiał wiele do życzenia. Postanowiłem pomalować całe auto. Ale żeby nie stało zbyt długo na lakierni postanowiłem podokupować nowe elementy - w lepszym stanie, pomalować i dopiero poskładać. Drzwi zakupiłem od wersji 92 bez dolnych listew aby w przyszłości mnie nie wkur... . Jak już maska, błotniki i drzwi były pomalowane postawiłem samochód na malowanie reszty ale i tak stałamiesiąć jak to u lakiernika. Na końcu znalazłem tylną klapęw idealnym stanie i na zakończenie wraz z nową wiązką znalazła się na aucie. Aby jakoś zabezpieczyć ten gów...ny miękki lakier postanowiłem położyć ceramikę na całe auto
Następnie przyszedł czas na przednie amory, kupiłem nowe kolumny Mcpersona i to samo co z ławą - piach/ocynk/proszek bedą zabezpieczone na długo. Do tego obniżone -20mm sprężyny z competition oraz gazowe sachsy.
Od tego samego kumpla co felgi zakupiłem uwielbiany przez posiadaczy A80 silnik 2.0 16V ACE z competition gdyż był w bardzo dobrym stanie i padła decyzja o zwykłym swapie dla podniesienia mocy. Silnik był w dobrym stanie, można było tak zostawić ale pomyślałem sobie że zmiana pierscieni i panewek oraz obróbka głowicy nie zaszkodzi. Silnik nabyłem wraz z Digifantem 1 i odrazu miał jeździć na elektronicznym wtrysku.
Kolejne upgrejdy: Boczki drzwi dostały nowe obicie w eko skórze, na przód wpadła elektryka szyb i lusterek. N froncie zagosciły lampy zespolone z V6 a na tyle blenda z A90
Blok został wyszkiełkowany i pomalowany na nowo, a do auta wpadła fabryczna manualna klima aby dało się wyjechac na urlop bez parowania się w czarnym aucie. Czarny lakier + czarna skóra robią w słoneczny dzień z wnętrza piekarnik. Pod maską wpadłą kolejna warjacja dolotu tym razem wykonana z kwasa.
Powoli zaczołem składać silnik aby go w końcu przełożyć. Wpadła podstawa filtra oleju z Audi 80 TD wraz z termostatem, miska z Audi GTE wraz z pochłaniaczem fali olejowej z Audi TD. Na koniec zegary monitujące ciśnienie i temp oleju oraz napięcie
Kolejnym epokowym etapem było przejscie na rozstaw 5x112 przyszłościowo dla ładniejszych felg i mocniejszych hebli. Heble na przód to 314x25mm zacisk na jażmach 451 z S3 ale na tłoczku 57mm. A co do felg to wpadły wymarzone Avus I 8x18" et48 z oponami 225/40 R18. Felgi oczywiście pełna renowacja, zmiana półosi etc.
Kolejne prace:
Przyszłościowo i dla bezpieczeństwa założyłem podwójne serwo wraz z mocniejszą pompą hamulcową 26.9mm z A4 B7, maglownica została zregenerowana oraz dołożyłem nowy amortyzator drgań układu kier. Tylne zaciski doczekały się pełnej regeneracji wraz z malowaniem. Na koniec zdjęcie z poprzednim setupem zimowym na starym rozstawie - pancerne felgi ronal
Kolejnie: wpadł na przód zderzak od Coupe i zaczeło się na dobre składanie silnika w nowej konwencji czyli rozwiercony blok od TDI, wiadomo - cały pomalowany, wymyty, wszystko nowe łącznie z natryskami na denko. Łapy zostały wymalowane na srebrno. Na końcu tylny zderzak poszedł cały w kolor
No i znowu lecimy gdy tylko czas na to pozwolił:
Poskładany dół, matalowa uszczelka głowicy z ABF, customowe śruby głowicy z audi 1.9TDI PD, głowica po pełnej regeneracji, sprawdzeniu oraz zrobieniu gniazd zaworowych na 3 kąty, komplet nowych szklanek INA (pakowanych przez ruvile) wałki rozrządu z ABF. Na koniec przymiarka kolektora ssącego pod turbo przerobionego z 2.2T
Przez zime zrezałem lampy przednie na bi-xenonie na podzespołach fabrycznych z superba II (zadne HID, soczewka, przetwornica żarnik orginał) może nie wygląda jakoś mistrzowsko ale za to mistrzowsko świeci. Zimowy setup na 16" AVUS I z audi S6C4. Dekiel zaworów proszkowo pomalowany na czarno no i kolejne składanie. Przymiarka kolektora ACE i wykonanie customowej listwy wtryskowej pod elektronike do ACE, nowe przewody zapłonowe PowerTec, zregenerowany aparat zapłonowy, wszystkie czujniki silnika nowe BOSCH, mocowanie przewodó zapłonowych dopasowane z audi 2.3
W marcu udało mi się zakupić kolejnego dupowoza żeby można było bez stresu grzebać przy Bercie przy swapie oraz aby zbytnio nie jeździć zimą. Kolejna A80 też w Avancie tym razem z 2.8 V6 pod maską. No to dopiero jest "daily car" nie jeden mocniejszy przy niej wymięka ale żeby nie było - czarna w założeniach bedzie jeszcze szybsza!
Niedługo po tym założyłem zderzak od S2 który przeleżał pomalowany zime w garażu ale nie zakładałem go bo bałem się o zimowe przygody
W takim setupie zewnętrznym udało mi się zdobyć 2 miejsce w konkursie na najładniejsze auto zlotu w Białej Podlaskiej
Co by tu dalej.... aha no tak równolegle z doprowadzaniem 2.8 do użytku przygotowywałem czarną do swapa, czyli np musiałem się pozbyć orginalnej podstawy akumulatora umiejscowionej na grodzi i przenieść aku za przednią lampę - tak jak to jest w v6 czy 16V, inaczej nie zmieściłby się silnik. Orginalne zgrzewy zostały rozwiercone a później wszystko zabezpieczone mastyką. Oczywiście zmieniłem też orginalne wiązki idące do akumulatora.
Nabyłem osłone kolektora wydechowego z ABF'a gdyz ta z ACE wygląda poprostu słabo. Poźniej została wyszkiełkowana
Niestety nie mogłem zastosować orginalnej chłodnicy oleju z Audi 1.9 TD gdyżbyła w słąbym stanie a dostać nowągraniczy z cudem - postanowiłem zatem zastosować 19 rzędowy uniwersalny zamiennik. Trzeba było tylko dorobić mocowanie. Priorytet - ma być w tym samym miejscu co ori
Gdy już silnik był cały gotowy postawiłem auto na swapa. Wisienką na torcie było pomalowanie kolektora ssącego w kolor byłego golfa. Pierwszego dnia po paru godzinkach silnik był już wyjęty, ale nie chciałem wsadzać ładnego nowo poskładanego silnika do starej komory. Miejsce po akumulatorze zamalowałem a resztę chciałęm odświerzyć, na nic to się jednak zdało gdyż farba była już mocno wyblakła. Postanowiłem na szybkiego odmalować komore bez rozbierania całęj. I tak 90%udałomi się prysnąć. Jak już to zrobiłem potrzebowałem zrobić nowe przewody paliwowe. Czekałem z tym do swapa bo przewody były pordzewiałe już jak kupiłem ale przy swapie trzeba było je którędy indziej puscić. Wybór padł na miedź fi 8mm w osłonie PCV-pojeżdzą wiecej niż stalowa seria. Oczywiście na końcach profesjonalne zakucie pod srubunki
Później wiadomo silniczek namiejsce,musiałęmgo troche opuścić aby zrobuć bezpieczny marcgines bezpieczeństwa na kontakt z maską w razie wychyłu silnika. Nigdy bowiem nie było 16V fabrycznie na wysokim bloku w audi B4. Kolejną rzeczą było dorobienie nowego ogranicznika wychyłu z przodu samochodu. Musiał powstaćcały nowy ponieważ do benzynowych R4 nie stosowano tak dużych chłodnic wody a co za tym idzie belki pod chłodnice. Potem trzeba było dorobić nowy dolot na bazie silikonu i gotowe
Jak już autko samodzielnie smigało pojawił się problemz wychlapywaniem oleju przez odme, musiałem wymysleć jakieś rozwiązanie wiec: do miski tym (tym razem metalowej) dołożyłem pochłaniacz fali olejowej oraz dospawałęm spływ z catch tanka którego własnoręcznie wykonałem. Działa on na zasadzie oddzielacza cyklonowego i sprawdza się znakomicie. Przy dołożeniu catch tanka musiałem jednak przebudować linie olejowe ale była to też dobra okazja aby przewody dorobić teflonowe w stalowym oplocie
I tak wygląda BERTA pod maską na dzień dzisiejszy. Bardzo bym chciał dołożyć turbo tak jak planowałem ale wrazie co narazie bede sobie jeździł na zloty i weekendy na wolnossąco. Przez zime zacznę coś kombinować z dokończeniem kolektora ssącego oraz dopasowaniem turbiny do silnika