Strona 1 z 1

Audi 80 B4 ABT by wh1sky

: 18 kwie 2013, 10:28
autor: wh1sky
Witam. Czas się pochwalić moim już od dobrego pół roku "prawie czarnym" koniem. :P

DANE TECHNICZNE
Audi 80 B4
Rocznik: 1992
Silnik: ABT
KM: 90

WYPOSAŻENIE:
- wspomaganie kierownicy
- podłokietnik z tyłu
- szyberdach
- podgrzewana tylna szyba
I w zasadzie tyle.... auto w jednej z najprostszych wersji, korbotronik, jak to mówię... chyba maksymalnie podstawowa wersja, z tego, co się orientowałem. Mało do zepsucia. :P

HISTORY ;)
Autko kupione pod koniec lata 2012 od znajomego, prowadzącego złomowanie pojazdów. Autko stało mu od roku na firmie. Historia poprzedniego "jeżdżącego" właściciela - zabrane prawko za jazdę na %, auto zanim zostało odholowane, stało sobie rok odłogiem - tyle wiem od znajomego. Drugi prawie rok stał u niego na placu. I jeszcze kwestia miesiąca bez ofert kupna, a poszedłby na zgniatarkę. "Pijący" własciciel raczej auta nie szanował (przód zawieszenia w zasadzie sama rdza i bida, amortyzatory pełniły tylko funkcję tego, że są, hamulce - sama rdza... zaczynały łapać w połowie, po przeszlifowaniu tarcz trochę lepiej, ale i tak było do wymiany... tyle dobrze, że blacha się w dobrym stanie zachowała), ale powoli robimy reanimację - szczegóły niżej.

NAPRAWIONE/WYMIENIONE
- Wkłady amortyzatorów wraz z tymi gumowymi elementami z góry (czy to uszczelki, tuleje czy co - zapomniałem, jak to się nazywa xD) - wkłady KAYABA
- tarcze i klocki na przodzie - ATE & ATE ^^
- w zasadzie nie licząc samych wachaczy, wszelkie części eksploatacyjne zawieszenia, które podlegają regularnym wymianom
- radio - wymieniona BETA VW na radio Panasonic z poprzedniego auta
- uzupełnione bezpieczniki - 1/3 w ogóle nie było <wazuuuup>
- tylny prawy bęben hamulcowy i łożyska

128tys
- wymienione uszczelniacze zaworowe
- wymieniony rozrząd
- wymieniona uszczelka klawiatury
- wymieniony filtr powietrza
- świece
- okablowanie świec

137tys:
- nowe opony całoroczne Kleber
- wymienione łożyska z przodu i z tyłu po prawej
- zregenerowany zacisk hamulcowy prawy
- wymieniony środkowy tłumik oraz elementy montażowe całego tłumika, ogólne spawanie, ogarnianie całości wydechu
- konserwacja podwozia
- częściowa konserwacja karoserii
- wymiana mieszka skrzyni biegów

139500:
- założona instalacja gazowa STAG II generacji

140200:
- wymienione sprzęgło (tarcza+zacisk+łożysko SACHS)

PLANY NA PRZYSZŁOŚĆ:
- wymiana uszczelniaczy zaworowych <ok>
- remont zawieszenia silniki i skrzyni biegów
- opony letnie <ok>
- LPG <ok>
- pokrowce na siedzenia
- wymiana mieszka skrzyni biegów <ok>
- poprawki lakiernicze
- wymiana standardowych głośników na coś lepszej jakości, może jakieś lepsze radio


[center]GALERIA[/center]
[center]powitanie wiosny - kwiecień 2013[/center]
[center]Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek[/center]


Wszelkie zmiany i aktualizacje będę dla wygody dodawał do pierwszego postu.

: 18 kwie 2013, 12:52
autor: bzibzi
czyli bedziesz mial troche pracy przy niej , dawaj wzdecia panie <aparat>

: 18 kwie 2013, 21:51
autor: delik
powodzenia w doprowadzaniu autka pod swoj gust ;)

: 14 cze 2013, 15:15
autor: wh1sky
Dzięki.

Ostatnio mechanik znowu trochę podratował autko, tym razem zajął sie przede wszystkim górą silnika. Uszczelniacze, niezmienione wcześniej filtry, rozrząd (bo nie było danych, kiedy ostatni raz był przez poprzedniego właściciela wymieniony), świecie i kable świec. Od razu wyszło, że warto by było pogrzebać przy altelnatorze, bo trochę hałasuje i wymienić uszczelkę michy olejowej. Ale autko już po tych zabiegach żwawsze, nie dymi, nie pali oleju. Trochę się pocił spod pokrywy klawiatury, ale to wina samej pokrywy, gdyż była pogięta zdeczka. Teraz po naprostowaniu powinno być ok. W każdym razie z poważniejszych zabiegów, które czekały audiczkę już bliżej, niż dalej. Cieszy przed wszystkim fakt, że pierścionków nie trzeba na razie ruszać (po 9,5 na każdy tłok).

[ Dodano: 2014-06-23, 08:01 ]
Przy 139500km w końcu założyłem LPG. Instalacja STAG II generacji założona w oficjalnym punkcie w Bolesławcu, polecam warsztat, jak ktoś z okolicy (póki co przynajmniej, 600km dopiero zrobiłem :P). Wyszło też, że trzeba przeglądnąć układ zasilania benzyną, gdyż po chwili od odpalenia chodzi nierówno i dymi na czarno.

W międzyczasie były lekkie zabiegi konserwacyjne karoserii, zmieniałem mieszek skrzyni biegów, trochę przygód z łożyskami i zaciskiem hamulcowym. Na wiosnę kupiłem też nowe opony - całoroczne Klebery. Planów do zrobienia już niewiele, pare sobie odpuściłem, ale to do zobaczenia w pierwszym poście.

[ Dodano: 2014-07-13, 20:02 ]
Ostatnio na dniach "skończyło się" sprzęgło. Po wymianie nowego, mając porównanie stwierdzam, że od kupna już coś było nie tak. :P W każdym razie komfort jazdy poprawił się znacznie, jestem ciekaw, czy odbije się to mocno przy tankowaniu - ostatnie tankowanie tuż przed tym, jak sprzęgło zaczęło uślizgi, pokazało średnio litra więcej użytego na 100km od poprzednich dwóch na gazie. Na benzynie już okazji porównać raczej nie będę miał... a przynajmniej nie prędko.