Strona 1 z 1

[B4 1.9 TD AAZ] Doprowadzanie do ideału, etap kolejny.

: 20 kwie 2013, 23:42
autor: Wojtaz
[center]Witam forumowiczów![/center]
[center]Długi czas minął od momentu kiedy pierwszy raz zobaczyłem B4 na własne oczy i zapragnąłem być w posiadaniu tego modelu. Od wczoraj zostałem szczęśliwym posiadaczem! Auto od 2003 roku jeździ po polskich drogach a poprzedni właściciel jeźdzł nim przez 7 lat. Teraz przyszła pora na mnie.[/center]

Małe info(bo nie jest zbyt tego dużo :-D ):
Rok produkcji: 1993
Kolor: Ciemna Zieleń ( :?: )
Rodzaj nadwozia: Sedan
Silnik: Turbodoładowany Diesel 1.9 75 KM
Skrzynia: Manual
Wspomaganie kierownicy,podłokietnik z tyłu, centralny zamek, hak(którego los nie jest pewny ponieważ nie podchodzi mi) i na tym zakończymy kwestię wyposażenia :-D

Zdążyłem zrobić tylko jedno zdjęcie ponieważ prosto od poprzedniego właściciela pognałem na warsztat wprowadzać pierwsze poprawki.

[center]Obrazek[/center]

Na bieżąco do naprawy/wymiany/usunięcia lecą:
:arrow: Prawa poduszka pod silnikiem <ok>
:arrow: Uszczelka pod głowicą <ok>
:arrow: Tarcze z klockami <ok>
:arrow: Rozrząd <ok>
:arrow: Łączniki stabilizatora <ok>
:arrow: Wyregulowanie przednich drzwi <ok>
:arrow: Szpecąca "gwiazda szeryfa" :!: <ok>
:arrow: Tylne "chlapaki"
:arrow: Zebra z siedzeń :!: <ok>
:arrow: Filtry oraz płyny <ok>
:arrow: Linka od hamulca ręcznego <ok>

Dodatkowo, co wyszło w trakcie pierwszych napraw:
:arrow: Tuleje wahacza <ok>
:arrow: Przegub zewnętrzny <ok>
:arrow: Filtr kabinowy <ok>
:arrow: Wężyki hamulcowe przód i tył <ok>


Plany na najbliższe X miesiące:
:arrow: Sprawdzenie całej instalacji elektrycznej
:arrow: Wymiana tapicerki na drzwiach
:arrow: Odświeżenie i wypranie wnętrza
:arrow: Nowy mieszek na drążek skrzyni biegów <ok>
:arrow: Obrotomierz ew. w razie problemów naprawa "Big Bena" <ok>
:arrow: Obszycie kierownicy ew. kupno po mniej wytartej
:arrow: Podpięcie CB pod akumulator
:arrow: Kołpaki(gdyż po prawej stronie jeden jest od opla :-/ ) <ok>
:arrow: Jakaś polerka czy co :-?

Plany na najbliższe XXX miesięcy ogarnięte "po krótkim kontakcie z samochodem":
:arrow: Osłona silnika oraz generalne wyciszenie
:arrow: Zagłówki z tyłu
:arrow: Ori alufelgi
:arrow: Grill od Audi 90
:arrow: Ringi na zegary
:arrow: Podłokietnik z przodu
:arrow: Zagłówki tył
:arrow: Kluczyk scyzoryk
:arrow: Drobne poprawki lakiernicze bo przecież diabeł tkwi w szczegółach :evil:
:arrow: Radio + głośniki 2x przód i 2x tył <ok>
:arrow: Polerka karoserii
:arrow: :?: :?: :?: :?: :?:

Powoli do celu, sam jestem ciekaw jak będzie mi to szło :roll:
Pozdrawiam :!:

17.05.2013

Chwila wolnego czasu i poszukiwane zapinki do pasów się znalazły. W bonusie jeszcze pas środkowy i klucz ampulowy pasujący nie wiem do czego :->
Dalej się kłania dokładne odświeżenie wnętrza tylko dlaczego doba ma 24 godziny :-/

Obrazek

: 20 kwie 2013, 23:50
autor: jooreck
Witam kolegę z pobliskiego miasta! ;-)
Autko widać trafiło w dobre ręce. Jak zrobisz wszystko co planujesz, to na pewno dłuuuugo posłuży! Szerokości życzę i powodzenia w pracach ;-)

: 21 kwie 2013, 21:39
autor: bartusgo
Witam !! ładna audiczka , fajne plany , zycze powodzenia w ich realizacji <ok>

: 21 kwie 2013, 21:46
autor: andi77
Wojtaz, Silnik niezbyt ,,wdzięczny"... ale życzę powodzonka <piwo>

[ Dodano: 2013-04-21, 21:52 ]
Wojtaz pisze:naprawa "Big Bena"
Przy odbiorze osobistym oddam gratis ;-)

: 22 kwie 2013, 14:26
autor: Wojtaz
Mógłbyś rozwinąć swoją myśl odnośnie niezbyt "wdzięcznego" silnika :?:

Co do Bena to jeszcze zobaczę ale będę mieć na uwadzę :mrgreen:

: 22 kwie 2013, 15:16
autor: andi77
Mógłbyś rozwinąć swoją myśl odnośnie niezbyt "wdzięcznego" silnika :?:
Spalanie na wysokim poziomie. W serii mała moc.

: 22 kwie 2013, 16:05
autor: Wojtaz
Zobaczę jak będzie się to u mnie kreować. Z drugiej strony nie potrzebuje jakiegoś dużego zaplecza pod względem mocy silnika. Miałem przez pewien czas Volvo V40 1.9 T4 z tym 200 konnym silnikiem i na dobrą sprawę nie miałem gdzie tego użytkować :-D

: 24 kwie 2013, 22:07
autor: szaakaal
Cze, o co chodzi z tą"gwiazdą szeryfa"??? bo nie kumam :-/

: 25 kwie 2013, 11:52
autor: Wojtaz
Spójrz na zdjęcie. Tylna szyba po lewej stronie na dole. Nie wygląda to zachęcająco :mrgreen:

Przy okazji mam pytanie. Jak to jest z wymiana/zamiana Bena na obrotek? Cały licznik trzeba wymieniać czy tylko da się wymontować sam zegar?

: 25 kwie 2013, 14:28
autor: szaakaal
Wojtaz pisze: Jak to jest z wymiana/zamiana Bena na obrotek? Cały licznik trzeba wymieniać czy tylko da się wymontować sam zegar?
da sie wymontować sam zegar.

: 25 kwie 2013, 14:59
autor: jooreck
szaakaal pisze:
Wojtaz pisze: Jak to jest z wymiana/zamiana Bena na obrotek? Cały licznik trzeba wymieniać czy tylko da się wymontować sam zegar?
da sie wymontować sam zegar.
Da się wymontować zegar, ale trzeba dolutować kilka pinów chyba przy zakładaniu obrotomierza. Tutaj masz fotostory http://www.centrum.audi80.pl/component/ ... nfo/id,49/ :-)

: 25 kwie 2013, 19:32
autor: mareki
A ja skorzystam z okazji i dopytam się o jedną rzecz, której instrukcja nie wyjaśnia.

Jakie piny należy kupić? Bo jak zacząłem tłumaczyć facetowi w sklepie elektroniczny, że chce piny/gniazda do wlutowania w płytę, to stwierdził, że nie ma czegoś takiego. Podobno miałem pecha trafić na jakieś praktykanta :(

Czy to są jakieś specjalne gniazda do umieszczania w płytce ?
Czy to może zwykłe gniazda zaciskowe na kable, do wtyczek które trzeba przyciąć przed włożeniem do płyty?
Trafiłem w jednej instrukcji na określenie 'Piny ISO'.
Czy to będzie coś takiego ?

http://multisort.pl/product/Pin-do-obud ... ,8765.html
http://multisort.pl/product/Pin-z-przew ... ,9022.html

Czy trzeba to jakoś przyciąć przed włożeniem w płytę licznika?

Czy ktoś mógłby mnie oświecić w tej kwestii, bo nie udało mi się znaleźć konkretnego opisu jakie piny/gniazda kupić.

: 25 kwie 2013, 22:12
autor: Wojtaz
jooreck pisze:
szaakaal pisze:
Wojtaz pisze: Jak to jest z wymiana/zamiana Bena na obrotek? Cały licznik trzeba wymieniać czy tylko da się wymontować sam zegar?
da sie wymontować sam zegar.
Da się wymontować zegar, ale trzeba dolutować kilka pinów chyba przy zakładaniu obrotomierza. Tutaj masz fotostory http://www.centrum.audi80.pl/component/ ... nfo/id,49/ :-)
Dobra, mechanik zaliczony. Czas przyszedł na elektryka i będę się martwić o obrotek.

Długa droga do ideału, a cierpliwości brak :-P