Strona 1 z 3

[B4 1Z Bosch] Moja audiczka

: 09 maja 2013, 15:42
autor: krzyn33
Witam.

Przedstawiam Wam moje autko. Moja pierwsza własność, gdyż wcześniej jeździłem Golfem ojca. Furka zakupiona w lipcu 2011 na rzeszowskiej giełdzie od handlarza, a że człowiek jeszcze młody i niedoświadczony, to troszeczkę przepłaciłem (przynajmniej o parę stów). Z niemieckich papierów, które dostałem razem z autem wynika, że Audiczka po polskich drogach śmiga od 2008 roku.

rok produkcji: 1992
silnik: 1Z na Boschu
przebieg: sam chciałbym wiedzieć :-?, stan licznika 260 tys.
(ubogie) wyposażenie:
- wspomaganie
- el. szyberdach
- centralny zamek

Co zostało zrobione od kupna ?

- naprawiony licznik (trybik licznika i zimne luty)
- uszczelniona lejąca pompa (dlatego ciut przepłaciłem)
- rozrząd (bez pompy wody)
- koło pasowe z tłumikiem drgań (bo się coś za dużo gibało)
- kółko rozrządu na wale + zbita końcówka na wale = przestawiający się zapłon, na szczęście problem już za mną
- zawieszenie przód (kompletne oprócz sworzni wahacza, bo odziwo zero luzu miały)
- kompletne sprzęgło (SACHS), niestety po wymianie dalej szarpie
- kompletne hamulce tył
- grzanie świec na przycisk ze środka

Co jest jeszcze do zrobienia ?

- zaślepienie EGR (już niedługo) + obowiązkowo czyszczenie kolektora zrobione <ok>
- poduszki pod silnikiem, zakupiłem już ori używki, czekają tylko na wymianę zrobione <ok>
- podsufitka (już widzę we wstecznym lusterku jak faluje na wietrze)
- no i trzeba jeszcze raz zaglądnąć do sprzęgła, bo po wymianie 3 miesiące był spokój, a teraz znowu szarpie na 1 biegu, przy ostrzejszym ruszaniu słychać "rzężenie" łożyska, więc pewnie łożysko


Chciało by się zrobić dużo, dużo więcej przeglądając furki kolegów z forum, niestety nie pozwalają na to fundusze :cry:

kilka fotek:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Niedawno na pokładzie wylądował mój ręcznej roboty OIL CATCH TANK (odtworzenie pomysłu kolegi wojtas3 z forum vw golfa)

Bidon z Tesco + kilka złączek z Castoramy

Obrazek


A tak to wygląda juz po zamontowaniu na pokładzie:

Obrazek

Niestety przez gruby wąż musiałem odstawić do garażu osłonę silnika :-(

20.05.2013

Dziś z nudów postanowiłem zrobić porządek pod maską. Wąż ogrodowy został zastąpiony eleganckim czarnym wężem olejowym, z wykorzystaniem oryginalnego przewodu od odmy.
Tak to się teraz prezentuje:

Obrazek

Najważniejsze, że osłona silnika wróciła na miejsce <ok> :mrgreen:

25.05.2013

W końcu znalazłem trochę czasu i udałem się do zaufanego mechanika (mojego teścia - co gdyby nie on :-D ) i wymieniliśmy poduszki pod silnikiem. Nie wiem jakim cudem one mają wpływ na sprzęgło, ale teraz jakby mniej szarpie i nie ma tego charakterystycznego "rzężenia" łożyska. Zauważyłem też, że przy gaszeniu silnika mniej autem rusza.

A przy okazji wyczyściłem kolektor ssący i zaślepiłem to ustrojstwo zwane EGR-em.

Kolektor przed czyszczeniem:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Po czyszczeniu:

Obrazek

Obrazek

Nie było tyle syfu ile się spodziewałem, ale jednak trochę tam siedziało. Efekt taki, że autko dużo lepiej się zbiera jak już turbo wstanie.

Przy okazji tego, że wziąłem ze sobą laptopa podpiąłem autko pod Vaga i zwiększyłem ciut dawkę paliwa. Było 28-30, jest 16-18. Troszkę więcej dymu się pojawiło, ale cóż. W końcu Audi ma już 21 lat :-D

: 02 cze 2013, 22:10
autor: Wostok
Ładny Zetor w bdb stanie - mody też w dobrym kierunku.
Dodaj jeszcze dodatkowy dolot do filtra powietrza i dym powinien delikatnie eis zmniejszyć i turbo szybciej się wkręca.

Szerokości i bezawaryjnej jazdy!

: 04 cze 2013, 19:21
autor: Wertyn
hehe bardzo ładna beee 4 ;D

Może jak wymienisz jeszcze poduszki pod skrzynia to szarpanie całkowicie ustanie?

Ile cie kosztowało sprzęgło? Wymieniałeś komplet czy tylko tarczę?

Dawka dobra, też taką ustawiłem. Jak już miałeś podpięte warto było sprawdzić kąt wtrysku, regulacja bardzo prosta w razie potrzeby ;)

Bezawaryjności. <ok>

: 04 cze 2013, 19:58
autor: krzyn33
Wertyn pisze:Ile cie kosztowało sprzęgło? Wymieniałeś komplet czy tylko tarczę?
400 zl około, cały komplet sachsa
Wertyn pisze:Może jak wymienisz jeszcze poduszki pod skrzynia to szarpanie całkowicie ustanie?
Na razie prawie wogóle nie szarpie, więc zostawię, pojeżdżę i sie zobaczy. Myślałem jeszcze o kole zamachowym, że to ono może być przyczyną :?:

[ Dodano: 2013-06-04, 20:05 ]
Wostok, niezły pomysł. Przeszperam forum i w wolnym czasie trzeba będzie coś takiego namodzić <ok>

: 04 cze 2013, 20:44
autor: Wertyn
Ja wyciąłem dziurę tak jak jest zaznaczone na zdjęciu i wsadziłem kawałek rurki PCV dobrze dopasowałem i jest OK :-D

Obrazek

Watpię, żeby zamach miał coś do tego szarpania. Może sprawdż dokręcenie poduszek od skrzyni.

: 07 cze 2013, 12:38
autor: krzyn33
W końcu udało mi się nabyć wtryski AFN :mrgreen:
Ciekawe czy moje stare wtryski sa 1 czy 2 sprężynowe (auto z października 1992r) ? Pytanie do kolegów co też mają ten rocznik i wymieniali na AFN: czy oprócz nowych podkładek trzeba coś przerabiać, czy są jakieś trudności w wymianie ?

: 07 cze 2013, 16:00
autor: pkrr
jest gdzieś o tym temat, wtyczkę od sterującego trzeba przerobić, ogolnie wyciągnąć stare wtryski [; co może nie pójść łatwo, na koniec dawka i kąt do ustawienia. no ale wszystko w temacie który gdzies tam jest ;]
powodzenia

: 07 cze 2013, 16:28
autor: Krzysiek 84
Wtyczka jest ta sama, tylko ogólnie u nas w audiczce jest dłuższy kabel, prawdopodobnie miales 1 sprężynowe. Wtrysk sterujący w 1 sprężynowych ma kabelek wychodzący z wtrysku w lewą strone a w 2 spreżynowym jest w prawą.
Natomiast pozostałe jeśli sa 1 sprężynowe to nakretki na wtryskach są poniżej pokrywy zaworów a przy 2 sprężynowych są na równi z nią. Przewody wtryskowe te metalowe beda potrzebne jesli miales 1 spreżynowe. Śruby chyba też sa dłuższe od tych łapek Y przy 2 sprężynowych i podkładki pod te łapki. To tyle w temacie zmiany wtryskow.

: 08 cze 2013, 10:16
autor: krzyn33
Krzysiu dzięki za pomoc. Jak wymienię to się podzielę moimi odczuciami <ok>

: 08 cze 2013, 22:29
autor: bartusgo
Siemka ładna b4 ! powodzenia w modzeniu i szerokosci :P :mrgreen:

: 13 cze 2013, 11:17
autor: krzyn33
Wczoraj zmodziłem dodatkowy wlot powietrza do filtra <ok>

Przy okazji przyjrzałem się moim wtryskom, bo niedługo podmiana na AFN-y :mrgreen: Przy starych wtryskach kabel od sterującego ma ok 1 metra :shock: Przy AFN-ie to ledwo 15 cm <lupa>

: 13 cze 2013, 11:41
autor: Ganimadeus
krzyn33 pisze:Wczoraj zmodziłem dodatkowy wlot powietrza do filtra <ok>

Przy okazji przyjrzałem się moim wtryskom, bo niedługo podmiana na AFN-y :mrgreen: Przy starych wtryskach kabel od sterującego ma ok 1 metra :shock: Przy AFN-ie to ledwo 15 cm <lupa>
nom, trzeba wyjąć wtyczkę z tego pęku i połączyć prawie na sztywno :)

: 13 cze 2013, 17:10
autor: Wertyn
haha no ja przy montażu musiałem dzwonić do kostrza bo nie wiedziałem co i jak z tym kablem, ale wystarczy na pewno ;D

: 13 cze 2013, 20:11
autor: AudiLaziska
Fajna maszynka dbaj o nia :) Pozdrawiam :)

: 13 cze 2013, 21:33
autor: krzyn33
Koledzy nie wiem jakim cudem dopiero teraz to zauważyłem. Ta wtyczka przy filtrze paliwa, (od której u mnie kabel wisi sobie samopas niezaizolowany) jest od czujnika wody z ori filtra :?: Bo chyba nie jest to coś innego, czym musiałbym się przejmować :?: :-P

Obrazek
Obrazek