Strona 1 z 5

[Audi 80 B4 1Z] by drivtens [CHIP;EEN;KAT OUT] NOWE:HAMOWNIA

: 10 maja 2013, 21:51
autor: drivtens
Jestem świeżym posiadaczem Audi 80 B4 Avant z silnikiem 1,9 TDI 90 KM (przebieg na liczniku 270tys. ale właściciel przez kilka lat jeździł bez wpiętego licznika). Tak się składa, ze jest to moje pierwsze auto i mam nadzieję, że wybór jaki dokonałem będzie dobry i będę usatysfakcjonowany przez cały okres eksploatacji. :-D

Wyposażenie: <ok>
:arrow: Klimatyzacja
:arrow: Airbag kierowcy
:arrow: Centralny zamek (bardzo głośny) :lol:
:arrow: Obrotomierz
:arrow: Elektryka lusterek (sterowanie + podgrzewanie)
:arrow: 4x elektryczne szyby
:arrow: Oryginalne alufelgi

Obrazek
Obrazek
Obrazek


Mankamenty: :cry:
:arrow: Do czyszczenia nastawnik[done :!:]
:arrow: Do wymiany letnie oponki [done :!:]
:arrow: Pojawiająca się rdza na jednym nadkolu i tylnej klapie pod szybą
:arrow: Nie działające sterowanie jednej tylnej szyby
:arrow: Do klejenia przedni błotnik (delikatnie pęknięty, w niczym nie przeszkadza)
:arrow: Delikatnie przetarty welur na siedzeniu kierowcy
:arrow: Pęknięte plastiki tylnego słupka i beleczka je łącząca (przy tylnej klapie)

Naprawy i plan zmian: <mikolaj>
:arrow: Zatkanie EGR'a i wyczyszczenie kolektora dolotowego [done :!:]
:arrow: Tempomat z pełną manetką [done :!:]
:arrow: Wywalenie katalizatora [done :!:]
:arrow: Zmiana opon letnich [done :!:]
:arrow: Wymiana skrzyni na EEN [done :!:]
:arrow: Nowe sprzęgło SACHS [done :!:]
:arrow: Nowe szklanki [done :!:]
:arrow: Nowe radio [done :!:]
:arrow: Nowe paski i napinacze: rozrządu, pompy wody, alternatora [done :!:]
:arrow: Nowe łożysko tył i przód + przegub prawy [done :!:]
:arrow: Naprawa denerwującego kopcenia na zimnym silniku w chłodne dni (Nowe szklanki i sprężyny zaworowe) [done :!:]
:arrow: Adaptacja zderzaka z V6 (Jak dla mnie najładniejsze połączenie poza RS2 front S2 back) ;)
:arrow: Wymiana świec żarowych na BERU (podejrzewam, że siedzą seryjne) :D
:arrow: Montaż czujnika temp. zewnętrznej i ew. AC/BC
:arrow: Naprawa lakieru w miejscu rdzy i odpryskach
:arrow: Demontaż przedwojennego zestawu głośnomówiącego :D
:arrow: Zmiana felg
:arrow: Odcięcie zapłonu lub pomp wytryskowych



Pozdro i do zobaczenia trasie! <piwo>

26.01.2014

W miedzy czasie zostało zrobione parę rzeczy, ale z braku czasu nie aktualizowałem profilu. Czas nadrobić zaległości:
:arrow: W czerwcu wymienione zostały klocki na 2 osiach i tarcze przód (póki co zwykłe)
:arrow: W sierpniu został wymieniony akumulator na nową Centrę, póki co sprawuje się bez zarzutów <ok>

10.04.2014

Dzisiaj zawitało do mnie nowe radyjko jvc kd-50bt. Gra fajnie, ale przydałoby się jeszcze wymienić głośniki w podszybiu.

Obrazek

W międzyczasie został wyczyszczony nastawnik i regeneracja pomp wtryskowych.

23.04.2014

W dniu dzisiejszym wymienione wszystkie paski wlaćznie z napinaczami:
- rozrządu
- pompy wody
- alternatora


19.05.2014

Pomiar z hamowni: seryjny komp, nieczyszczony kolektor + kat.

Obrazek

20.06.2014

Dzisiaj wziąłem się za zatykanie EGR'a i czyszczenie kolektora, ale ku mojemu zdumieniu już ktoś mnie uprzedził. Kolektor wyglądał przyzwoicie a EGR był zatkany. <ok> Teraz pozostaje tylko wywalić kata i można chipować 8-)

14.07.2014


W koncu uporałem się z tempomatem, działa ze wszystkimi funkcjami. Kupiłem pająka z innym otworem, ale udało sie przeszczepić samą manetkę kierunkowskazów z tempomatem. Radość z jazdy po austostradzie ogromna <ok>.Kilka fotek z rezania:
ObrazekObrazekObrazek


20.07.2014


Na początku nie planowany, ale stał się faktem. Moja audele od dzisiaj z nowym ECU od Muniora. 8-)

26.08.2014

Wreszcie pozbyłem się katalizatora. Zastapił go tłumik przedni z Audi 80 B3 1,6 D. Auto odżylo na niższych obrotach. Polecam! :)

Obrazek
Obrazek

Przy okazji wymieniłem:
- linkę hamulca ręcznego
- łożysko koła tył i przód (Ruvilla)
- przegub prawy

30.08.2014

No w końcu wziąłem się za czyszczenie końcówki tłumika. Bardzo spodobały mi się efekty u któregoś z forumowiczów więc przy okazji ścinania końcówki haka, wyczyściłem dwururkę :)

Jeszcze z hakiem.... :)
Obrazek

Wyściółka w Avancie nieco rózni sie od tutoriala z sedanem. Trzeba zdemontować metalowe uchwyty bo śruba siedzi głęboko i grzechotka się nie mieści <ok>
Obrazek

Jeszcze brudny :D
Obrazek

Efekt końcówy ze zdjętym zderzakiem i uciętym hakiem
Obrazek

Lustro z nagrodą za cały dzień pracy :mrgreen:
Obrazek


05.09.2014
Nareszcie poczułem spokój podczas deszczu. Zobaczymy jak długo wytrzymają... 8-)
Obrazek

23.09.2014
Przy okazji wpadła uszczelka do kolektora z ASO za 30 zł <ok>
Obrazek
Obrazek

Oraz zmieniona została skrzynia na EEN oraz nowe sprzęgło Sachsa:
Obrazek
Obrazek

22.10.2014
No i stało się! <ok> Nadążyła się okazja aby sprawdzić auto na hamowni po chipie, wywaleniu kata i na nowej skrzyni. Dodam, że w między czasie naprawiłem już niemal wszystko co niedomagało po poprzednim właścicielu czyli: wymiana popychaczy, sprężyn zaworowych bo była jedna pęknięta, wtrysków, gruchy turbiny itd. Pomiar wykonany na ori wtryskiwaczach, więc miarodajne dla tych którzy szukają informacji jak wygląda moc po chipie na ori wtryskach i bez kata! 8-) Liczyłem na 115, ale nie ma tragedii! <osohozi>

Obrazek

: 10 maja 2013, 22:19
autor: Ganimadeus
W środku brakuje mi tylko drugiego jaśka do pełni szczęścia ;p
Ważne, że pierburg rób kompa 16bit, czipsa wtryski afn i będzie bardzo fajny zetorek.

Pozdrówki i szerokości.

: 10 maja 2013, 22:29
autor: drivtens
Tylko pytanie czy brać się za przeróbki mechaniczne silnika? Póki co nie jest to priorytet i ograniczają mnie finanse ;).

: 10 maja 2013, 22:53
autor: Ganimadeus
Oczywiście, że brać japa będzie Ci się cieszyła jak dziecku ;p

: 10 maja 2013, 23:21
autor: Fishu
Zacna furka. Zastanawia mnie dlaczego u mnie nie ma tylu przewodów pod maską. Tutaj i w większości zetorków z prawej strony idzie ich dużo, u mnie praktycznie tylko do chłodnicy. To są od dlimy czy jak?

: 10 maja 2013, 23:44
autor: Mortiis
drivtens zbieraj kasę na modzenie zetora jak pisał kolega Ganimadeus uśmiech z geby nie będzie schodził, poza tym ładna seria i czekam na lepsze fotki ;-)

: 11 maja 2013, 00:05
autor: Ganimadeus
Nie wiem o jakie przewody Ci chodzi ale u mnie http://picturepush.com/public/9010129 jest podobnie jak nie tak samo :mrgreen:

: 11 maja 2013, 00:27
autor: vitja07
jemu na 99% chodzi o węże od klimy i osuszacz bez tego w klekocie jest praktycznie pusto po lewej stronie <ok>

: 11 maja 2013, 00:37
autor: Ganimadeus
vitja07 pisze:jemu na 99% chodzi o węże od klimy i osuszacz bez tego w klekocie jest praktycznie pusto po lewej stronie <ok>
Napisał, że ma klimę więc ma tak jak i ja zatem wszystko na swoim miejscu ^^

: 11 maja 2013, 20:54
autor: Fishu
Teraz widzę dokładnie, u mnie taka pustka bo nie mam klimy.

: 19 maja 2014, 15:21
autor: drivtens
Dzisiaj wykonałem pomiar na hamowni, ku mojemu zaskoczeniu wygląda to całkiem nieźle, biorąc pod uwagę nieczyszczony jeszcze kolektor i katalizator to jestem zadowolony! :D

: 19 maja 2014, 22:29
autor: Ganimadeus
drivtens pisze:Dzisiaj wykonałem pomiar na hamowni, ku mojemu zaskoczeniu wygląda to całkiem nieźle, biorąc pod uwagę nieczyszczony jeszcze kolektor i katalizator to jestem zadowolony! :D
czyli ile? ;pp

: 19 maja 2014, 22:41
autor: Fanthom
Masz wykres w pierwszym poście tematu na samym dole :)

: 20 maja 2014, 18:08
autor: drivtens
Ganimadeus, w pierwszym pomiarze wyszło mało, ale wiadomo silnik musiał się trochę przedmuchać, bo jeździł głównie po mieście ostatnimy czasy (74 KM), ale w drugim już wyszło 86 KM. <ok>

[ Dodano: 2014-07-14, 20:49 ]
Tempomacik już hula :) Foty powyżej w 1szym poście. 8-)

: 25 sie 2014, 22:24
autor: brabus124
Ładnie zachowany avant i co bardzo ważne, na pierburgu - jest się z czego cieszyć ;-) Życzę powodzenia w użytkowaniu i modzeniu :-D