[B4 2.0 ABT] -60/-40 Projekt "Orange Black" Oklejo
: 28 maja 2013, 10:55
Witam niektórym już dawno obiecałem fotki z samodzielnego oklejania mojej 80tki a więc tak zanim napiszę o tym kilka słów napiszę coś o zmianach od czasu kupna
Zakup w 2010 roku. Lakier spolerowany i prosto pod obiektyw ... Auto było poprostu zepsute ... te lusterka ajj ;(( ale miałem już w planach ich zmianę i kilku innych rzeczy. Na zdjęciu widoczny wydech końcowy który w 2012 roku zostanie zgubiony na dziurach. Koniec tego przeciągania większość z was powie że poprostu audi wioską zalatuje i już ja też tak uważałem
Uploaded with ImageShack.us
W kolejnym czasie coś mnie podkusiło żeby wstawić obleśny spojler nie wiem dlaczego uważałem że bedzie ładnie a wyszło tragicznie ... dziurki w klapie zostać nie mogły więc jakiś czas musiałem się z nim męczyć aż do zajęcia się blacharką. Do zmiany lusterek w końcu doszło
Uploaded with ImageShack.us
kolejno wymieniłem lampy na angel eyes z soczewką no i zaczął mnie denerwować fakt że auto źle stoi i się prowadzi przód był w górze tył nieco niżej ogólnie jakoś moja 80tka wydawała mi wyższa niż inne xd dlatego postanowiłem odłożyć pieniądze na nowe zawieszenie. a więc tak: TA Technix -60/-40.
Uploaded with ImageShack.us
Podczas zmiany zawieszenia okazało się że końcówka drążka kierowniczego się zapiekła i nie chciała wyskoczyć. Została kupiona i wymieniona druga ale w trakcie wyjazdu z garażu posypał się prawy przegub wewnętrzny nie wiem jakim cudem do czasu wymiany wszystko było ok. Przegub także wymieniony i wszystko wyglądało tak ...
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Zakupione aluski w bardzo okazyjnej cenie okazały się zaniedbane i ciężko było je doprowadzić do stanu "są ładne" U kolegi w BMW e39 zauważyłem aluski z ładnie wypolerowanym rantem pomyślałem że ja będę lepszy i spoleruję całe felgi z frontu ręcznie a więc zakup pasty polerskiej papierów ściernych do 220 i papierki wodne do 2500
Uploaded with ImageShack.us
Niestety niedługo po zmianie zawieszenia na obejmie końcowego tłumika odkręciła mi się śruba i końcówki jak nie było tak nie ma została gdzieś zgubiona auto było głośne to nawet nie byłem w stanie usłyszeć czy jadę z końcowym wydechem czy bez ;p no ale niecałe 3 dni później przyszła nowa końcówka WM Sport ze slincerem (wkładką wygłuszającą) tak na wszelki wypadek.
Uploaded with ImageShack.us
No i taka mała przymiarka:
Uploaded with ImageShack.us
a tu już po założeniu końcówki i pomyślałem żeby zrobić coś z tylnymi lampami. Zdecydowałem się na zwyczajne przyciemnienie.
Uploaded with ImageShack.us
Po jakimś czasie pomyślałem że przydałoby się dobre audio w aucie a że lubię duże ciśnienia bass'u postawnowiłem odłożyć trochę kasy i samodzielnie zrobić coś dla siebie. A więc tak Zakupiony został głośnik JBL 1100 watt i wzmacniacz 1000 watt do tego dobierałem całe okablowanie w sklepie. Bywałem na różnych forach zapaleńców i dowiedziałem sie że nie ma sensu kupować skrzyni bass'owej bo ona nie bedzie wydobywała z głośnika pełnej mocy. Porozmawiałem z kilkoma chłopakami i jeden z nich podsunął mi projekt skrzyni musiałem jedynie zmieścić się w określonym litrarzu w odniesieniu do mocy głośnika. Pojechałem zamówiłem arkusz płyty wiórowej surówej (bez okleiny) ponieważ od gładkiej powierzchni niskie tony bedą się beznadziejnie odbijać
no i wyszło coś takiego
Uploaded with ImageShack.us
Wszystko uszczelnione i dokładnie wykonane. Efekt ?? poprostu trzeba poczuć ten masaż na siedzeniach. Ruch drgającej kierownicy i widok drgających blach. W sedanach nie polecam wstawiać takiej mocy w bagażniku bez przygotowania kolejnej rzeczy ... półka na głosniki pod szyba tylną ... prawda jest taka: Kiedy robimy na max'a radio w bagażniku wytwarza się ogromne ciśnienie więc gdzieś trzeba zrobić ujście. Bo wypchnie głośniki w tylnej półce. Ja postanowiłem wstawić 2 bass reflex'y tzw. Tuleje bass'owe i to załatwiło sprawę bass jest głębszy bardziej odczuwalny no i czuć jak powietrze z bagażnika dostaje się do wnętrza auta.
Przyszedł czas na wymianę hamulców już w tym roku Koszt kompletu prawie 1000 zł no ale nie ważne ... Klocki FERODO, Bębny BREMBO, Tarcze ATM MIKODA. Do tego Cylinderki, Zestaw naprawczy do bębnów i okładziny wraz z linką ręcznego.
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Po założeniu wygląda to tak ;
Uploaded with ImageShack.us
Bębny jak zwykle zaczęła brać korozja więc trzeba było kupić lakier do zacisków i BURNOX'a (preparat antykorozyjny) Wszystko oczyściłem położyłem 3 warstwy tego preparatu i później 3 warstwy lakieru efekt jest taki:
Uploaded with ImageShack.us
Niedługo po tym zaopatrywałem się w narzędzia do oklejania samochodów
Uploaded with ImageShack.us
Do tego wiele rzeczy musiałem kupić żeby auto doprowadzić do stanu. Miałem mały problem z drzwiami zaczęły opiekować się nimi korniki lekko ale robiło się to po zimie coraz większe więc postanowiłem coś z tym zrobić. Do listy zakupów doszły (Gładzie Szpachlarskie, Szpachel, Klocek do przycierania, Papiery ścierne od 80 do 220, Papierki wodne 1500 i 1000, BURNOX, Lakier bezbarwny, Czarny mat x4, Lakier Pomarańczowy, Nożyk do tapet, taśma niebieska do oklejania auta. No i prace można rozpoczynać. Zacząłem od maski miałem tam wgniotkę. Kiedy byłem w pracy auto stało na parkingu i podejrzewam że jakiś rowerzysta kierownicą przeciągnął mi maskę nie dość że rysa na 20 cm to jeszcze wniotka ;/ no ale przygotowania trwają. Demontaż grill'a no i matowienie lakieru w miejscu szpachlowania ...
Uploaded with ImageShack.us
Nałożenie Szpachli
Uploaded with ImageShack.us
Przytarcie:
Uploaded with ImageShack.us
Pokrycie Lakierem bezbarwnym:
Uploaded with ImageShack.us
taki efekt:
Uploaded with ImageShack.us
tak to wyglądało za dnia jeszcze z oryginalnym grill'em
Uploaded with ImageShack.us
a tak już po zmianach lakierniczych ;D
Uploaded with ImageShack.us
w dalszej kolejności byłem ciekaw jak pomarańcz w rzeczywistości będzie komponował się z czarnym połyskiem no i moim zdaniem jest dobrze
2 Błotniczki przednie po oklejeniu:
Uploaded with ImageShack.us
W następnej kolejności był przedni zderzak i drzwi przednie niestety brak zdjęć bo nie miałem zbytnio na nie czasu miałem przy tych elementach bardzo dużo pracy i niestety nim się obudziłem było już za późno
Kolejno została oklejona klapa bagażnika jeszcze na gładko bez znaczków bo są w przygotowaniach ale za nim to nastąpiło ostre przygotowania i doprowadzanie do porządku po spojlerze i nie tylko ... ;/
Uploaded with ImageShack.us
po doprowadzeniu do porzadku położony podkład by folia miała się czego trzymać ;p
Uploaded with ImageShack.us
no i efekt końcowy:
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Do zakończenia pełnego przodu porzeba było włozyć hokeje pod lampami po zakończeniu fazy wysychania
Uploaded with ImageShack.us
No i przyszedł czas na drzwi tylne oraz błotniczki oto jedyne foto jakie udało mi się zrobić wczas ;
Uploaded with ImageShack.us
Wlew paliwa pomarańczowy (zdjęcie jeszcze przed naklejeniem listew na drzwiach:
No i przyszedł czas na dach ... pierwszy kawał folii 270 cm wraz zakład na słupki nie wytrzymał odrywania od lakieru (folia pękła na środku) konieczny był zakup drugiego kawałka koszt ok. 200 zł no ale proszę oto dla niedowiarków ... dach da się okleić jednym kawałkiem folii a rowki na dachu ??? żaden problem ... oto zdjęcia z prac
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Na koniec kilka wykończeń: między innymi lusterka i klamki w czarnym macie no i listwy na drzwiach pomarańczowe ;D
Uploaded with ImageShack.us
tak to wygląda dziś:
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
No i znaczki naklejone dają taki efekt:
Uploaded with ImageShack.us
Na koniec nasza forumowa naklejeczka
Uploaded with ImageShack.us
Wiem co jeszcze powiecie ... wszystko ok ale wywal HAK. Naprawde chciałbym gdyby to ode mnie zależało to już dawno by go nie bylo ojciec nie chciał wyrazić mi na to zgody ;/ więc jedyne co zrobiłem to odmalowałem go.
Prócz tego co jest udokumentowane fotograficznie wynienione zostały następujące rzeczy:
- PODŚWIETLENIE NEON w miescu na nogi (Przód Niebieski + Tył Zielony)
- Xenon 10000k
Wymiana Części Mechanicznych:
- Kopułka
- Palec Rozdzielacza
- Drążki Stabilizatora
- Sworznie wahacza
- Tuleje Wahacza
- Reduktor LPG wraz z parownikiem
- Butla LPG
- Regeneracja Rozrusznika
- Wymiana Szczotek Alternatora wraz z regulatorem napięcia
- Akumulator
- Świece
- Kierownica z Nowszej Wersji
- Kolumna Kierownicza
- Pompka Spryskiwaczy Szyb
- Przegub Wewnętrzny prawy
- Guma na przegubie lewym zewnętrznym
- Pompa Wody
- Kompletny rozrząd
- Stacyjka i kostka stacyjki
- Nowa Osłona rozrządu i wiele innych
Zakup w 2010 roku. Lakier spolerowany i prosto pod obiektyw ... Auto było poprostu zepsute ... te lusterka ajj ;(( ale miałem już w planach ich zmianę i kilku innych rzeczy. Na zdjęciu widoczny wydech końcowy który w 2012 roku zostanie zgubiony na dziurach. Koniec tego przeciągania większość z was powie że poprostu audi wioską zalatuje i już ja też tak uważałem
Uploaded with ImageShack.us
W kolejnym czasie coś mnie podkusiło żeby wstawić obleśny spojler nie wiem dlaczego uważałem że bedzie ładnie a wyszło tragicznie ... dziurki w klapie zostać nie mogły więc jakiś czas musiałem się z nim męczyć aż do zajęcia się blacharką. Do zmiany lusterek w końcu doszło
Uploaded with ImageShack.us
kolejno wymieniłem lampy na angel eyes z soczewką no i zaczął mnie denerwować fakt że auto źle stoi i się prowadzi przód był w górze tył nieco niżej ogólnie jakoś moja 80tka wydawała mi wyższa niż inne xd dlatego postanowiłem odłożyć pieniądze na nowe zawieszenie. a więc tak: TA Technix -60/-40.
Uploaded with ImageShack.us
Podczas zmiany zawieszenia okazało się że końcówka drążka kierowniczego się zapiekła i nie chciała wyskoczyć. Została kupiona i wymieniona druga ale w trakcie wyjazdu z garażu posypał się prawy przegub wewnętrzny nie wiem jakim cudem do czasu wymiany wszystko było ok. Przegub także wymieniony i wszystko wyglądało tak ...
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Zakupione aluski w bardzo okazyjnej cenie okazały się zaniedbane i ciężko było je doprowadzić do stanu "są ładne" U kolegi w BMW e39 zauważyłem aluski z ładnie wypolerowanym rantem pomyślałem że ja będę lepszy i spoleruję całe felgi z frontu ręcznie a więc zakup pasty polerskiej papierów ściernych do 220 i papierki wodne do 2500
Uploaded with ImageShack.us
Niestety niedługo po zmianie zawieszenia na obejmie końcowego tłumika odkręciła mi się śruba i końcówki jak nie było tak nie ma została gdzieś zgubiona auto było głośne to nawet nie byłem w stanie usłyszeć czy jadę z końcowym wydechem czy bez ;p no ale niecałe 3 dni później przyszła nowa końcówka WM Sport ze slincerem (wkładką wygłuszającą) tak na wszelki wypadek.
Uploaded with ImageShack.us
No i taka mała przymiarka:
Uploaded with ImageShack.us
a tu już po założeniu końcówki i pomyślałem żeby zrobić coś z tylnymi lampami. Zdecydowałem się na zwyczajne przyciemnienie.
Uploaded with ImageShack.us
Po jakimś czasie pomyślałem że przydałoby się dobre audio w aucie a że lubię duże ciśnienia bass'u postawnowiłem odłożyć trochę kasy i samodzielnie zrobić coś dla siebie. A więc tak Zakupiony został głośnik JBL 1100 watt i wzmacniacz 1000 watt do tego dobierałem całe okablowanie w sklepie. Bywałem na różnych forach zapaleńców i dowiedziałem sie że nie ma sensu kupować skrzyni bass'owej bo ona nie bedzie wydobywała z głośnika pełnej mocy. Porozmawiałem z kilkoma chłopakami i jeden z nich podsunął mi projekt skrzyni musiałem jedynie zmieścić się w określonym litrarzu w odniesieniu do mocy głośnika. Pojechałem zamówiłem arkusz płyty wiórowej surówej (bez okleiny) ponieważ od gładkiej powierzchni niskie tony bedą się beznadziejnie odbijać
no i wyszło coś takiego
Uploaded with ImageShack.us
Wszystko uszczelnione i dokładnie wykonane. Efekt ?? poprostu trzeba poczuć ten masaż na siedzeniach. Ruch drgającej kierownicy i widok drgających blach. W sedanach nie polecam wstawiać takiej mocy w bagażniku bez przygotowania kolejnej rzeczy ... półka na głosniki pod szyba tylną ... prawda jest taka: Kiedy robimy na max'a radio w bagażniku wytwarza się ogromne ciśnienie więc gdzieś trzeba zrobić ujście. Bo wypchnie głośniki w tylnej półce. Ja postanowiłem wstawić 2 bass reflex'y tzw. Tuleje bass'owe i to załatwiło sprawę bass jest głębszy bardziej odczuwalny no i czuć jak powietrze z bagażnika dostaje się do wnętrza auta.
Przyszedł czas na wymianę hamulców już w tym roku Koszt kompletu prawie 1000 zł no ale nie ważne ... Klocki FERODO, Bębny BREMBO, Tarcze ATM MIKODA. Do tego Cylinderki, Zestaw naprawczy do bębnów i okładziny wraz z linką ręcznego.
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Po założeniu wygląda to tak ;
Uploaded with ImageShack.us
Bębny jak zwykle zaczęła brać korozja więc trzeba było kupić lakier do zacisków i BURNOX'a (preparat antykorozyjny) Wszystko oczyściłem położyłem 3 warstwy tego preparatu i później 3 warstwy lakieru efekt jest taki:
Uploaded with ImageShack.us
Niedługo po tym zaopatrywałem się w narzędzia do oklejania samochodów
Uploaded with ImageShack.us
Do tego wiele rzeczy musiałem kupić żeby auto doprowadzić do stanu. Miałem mały problem z drzwiami zaczęły opiekować się nimi korniki lekko ale robiło się to po zimie coraz większe więc postanowiłem coś z tym zrobić. Do listy zakupów doszły (Gładzie Szpachlarskie, Szpachel, Klocek do przycierania, Papiery ścierne od 80 do 220, Papierki wodne 1500 i 1000, BURNOX, Lakier bezbarwny, Czarny mat x4, Lakier Pomarańczowy, Nożyk do tapet, taśma niebieska do oklejania auta. No i prace można rozpoczynać. Zacząłem od maski miałem tam wgniotkę. Kiedy byłem w pracy auto stało na parkingu i podejrzewam że jakiś rowerzysta kierownicą przeciągnął mi maskę nie dość że rysa na 20 cm to jeszcze wniotka ;/ no ale przygotowania trwają. Demontaż grill'a no i matowienie lakieru w miejscu szpachlowania ...
Uploaded with ImageShack.us
Nałożenie Szpachli
Uploaded with ImageShack.us
Przytarcie:
Uploaded with ImageShack.us
Pokrycie Lakierem bezbarwnym:
Uploaded with ImageShack.us
taki efekt:
Uploaded with ImageShack.us
tak to wyglądało za dnia jeszcze z oryginalnym grill'em
Uploaded with ImageShack.us
a tak już po zmianach lakierniczych ;D
Uploaded with ImageShack.us
w dalszej kolejności byłem ciekaw jak pomarańcz w rzeczywistości będzie komponował się z czarnym połyskiem no i moim zdaniem jest dobrze
2 Błotniczki przednie po oklejeniu:
Uploaded with ImageShack.us
W następnej kolejności był przedni zderzak i drzwi przednie niestety brak zdjęć bo nie miałem zbytnio na nie czasu miałem przy tych elementach bardzo dużo pracy i niestety nim się obudziłem było już za późno
Kolejno została oklejona klapa bagażnika jeszcze na gładko bez znaczków bo są w przygotowaniach ale za nim to nastąpiło ostre przygotowania i doprowadzanie do porządku po spojlerze i nie tylko ... ;/
Uploaded with ImageShack.us
po doprowadzeniu do porzadku położony podkład by folia miała się czego trzymać ;p
Uploaded with ImageShack.us
no i efekt końcowy:
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Do zakończenia pełnego przodu porzeba było włozyć hokeje pod lampami po zakończeniu fazy wysychania
Uploaded with ImageShack.us
No i przyszedł czas na drzwi tylne oraz błotniczki oto jedyne foto jakie udało mi się zrobić wczas ;
Uploaded with ImageShack.us
Wlew paliwa pomarańczowy (zdjęcie jeszcze przed naklejeniem listew na drzwiach:
No i przyszedł czas na dach ... pierwszy kawał folii 270 cm wraz zakład na słupki nie wytrzymał odrywania od lakieru (folia pękła na środku) konieczny był zakup drugiego kawałka koszt ok. 200 zł no ale proszę oto dla niedowiarków ... dach da się okleić jednym kawałkiem folii a rowki na dachu ??? żaden problem ... oto zdjęcia z prac
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Na koniec kilka wykończeń: między innymi lusterka i klamki w czarnym macie no i listwy na drzwiach pomarańczowe ;D
Uploaded with ImageShack.us
tak to wygląda dziś:
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
No i znaczki naklejone dają taki efekt:
Uploaded with ImageShack.us
Na koniec nasza forumowa naklejeczka
Uploaded with ImageShack.us
Wiem co jeszcze powiecie ... wszystko ok ale wywal HAK. Naprawde chciałbym gdyby to ode mnie zależało to już dawno by go nie bylo ojciec nie chciał wyrazić mi na to zgody ;/ więc jedyne co zrobiłem to odmalowałem go.
Prócz tego co jest udokumentowane fotograficznie wynienione zostały następujące rzeczy:
- PODŚWIETLENIE NEON w miescu na nogi (Przód Niebieski + Tył Zielony)
- Xenon 10000k
Wymiana Części Mechanicznych:
- Kopułka
- Palec Rozdzielacza
- Drążki Stabilizatora
- Sworznie wahacza
- Tuleje Wahacza
- Reduktor LPG wraz z parownikiem
- Butla LPG
- Regeneracja Rozrusznika
- Wymiana Szczotek Alternatora wraz z regulatorem napięcia
- Akumulator
- Świece
- Kierownica z Nowszej Wersji
- Kolumna Kierownicza
- Pompka Spryskiwaczy Szyb
- Przegub Wewnętrzny prawy
- Guma na przegubie lewym zewnętrznym
- Pompa Wody
- Kompletny rozrząd
- Stacyjka i kostka stacyjki
- Nowa Osłona rozrządu i wiele innych