[AAH] Audi 80 B4 2.8 + LPG by Chojnas1946
: 23 sie 2013, 16:07
Witam, pierwsze moje auto marki Audi, nabyłem je pod koniec Czerwca/2013. W tym temacie postaram się ujawniać wszelkie modyfikacje przeprowadzone, oraz rozwiązywanie problemów, które będą mnie dręczyły.
Audi 80 - B4
Rok Produkcji - 1991
Nadwozie - Sedan
Silnik - 2.8 174 HP [AAH]
Napęd - na przednią oś
Skrzynia biegów - Długa 2000obr-100km/h (nie znam oznaczenia)
Przebieg: 220 tys nadal rośnie
Wyposażenie
- El. szyby
- El. lusterka, grzane
- El. regulacja swiateł
- Wspomaganie
- Centralny zamek
- Alarm
- Wyłączany ABS
- Instalacja LPG, wlew umiejscowiony obok wlewu paliwa, zbiornik tortoidalny 42L w kole zapasowym
- Fabryczne obniżenia -20 stoi o wiele niżej niż przeciętne ABT, ABK, obecnie 15stki z profilem 55 dzięki czemu leży jeszcze niżej
07/2013
- podłączenie skrzyni basowej oraz nowego radia USB/MP3/SD Card
- wymienione przewody podciśnienia wraz z zaworem jednostronnym
- wymieniony zawór n80
- rozrząd + olej mobil 10w40 półsyntetyk
- nowy termostat
- wymienione przewody gazowe oraz naprawa nieszczelności instalacji
- nowe tarcze hamulcowe + klocki z tyłu
- wymiana całego mechanizmu lewarka zmiany biegów
- wymieniony płyn hamulcowy na czerwony oraz płyn chłodniczy
08/2013
- wymiana 2 sond lambda
09/2013
- wtryskiwacze gazowe zostały przeczyszczone
- nowe czujniki temperatury płynu chłodniczego
10/2013
- wymiana przegubów wraz z osłonami
- wymiana 2 łożysk przód
02/2014
- wymiana oleju na mobil1 10w40 półsyntetyk + filtr
- wymiana szyby czołowej na nową gdyż obecna miała pęknięcie
- naprawione podświetlenie licznika
- nowe 2 filtry fazy lotnej + filtr w parowniku
- wyczyszczone wtryskiwacze gazowe
- regulacja instalacji lpg
- nowe łączniki stabilizatora
- nowe przewody WN oraz świece
- wymieniona pompka zamka centralnego, gdyż obecna przestała działać
A TERAZ KILKA WAD:
- drzwi kierowcy nie otwieraja sie z kluczyka tylko z centralnego
- prędkościomierz czasami działa czasami nie, luźna wtyczka bądź przetarty przewód muszę zlokalizować
- do wymiany linka hamulca ręcznego przycina się
Najbliższe plany o ile wiedza pozwoli
- sportowe zawieszenie 60/40
- 17 calowe koła 8J przód 10J tył prawdopodobnie Azev, Borbet A albo BBS lub coś pasującego
- ogarnięcie elektronicznej rezerwy, gdyż po mocnym wejściu w zakręt, o ile pamiętam w lewo włącza się już poniżej połowy zbiornika
- białe kierunki
- wymiana szyberdachu na elektryczny
- czarna podsufitka
- wymiana welurowych foteli na skórzane sportowe np z A6 C4 lub inne
- wymiana wnętrza na skórzane, boczki z parapetami
- blenda tylnej szyby
- boczne szyby wraz z tylną trzeba przyciemnić 100% (gdyż głównie poruszam się po UK)
- założyć przelotowy układ wydechowy koło 2-3 cali oraz zmienić tłumik na Remus
Audi 80 - B4
Rok Produkcji - 1991
Nadwozie - Sedan
Silnik - 2.8 174 HP [AAH]
Napęd - na przednią oś
Skrzynia biegów - Długa 2000obr-100km/h (nie znam oznaczenia)
Przebieg: 220 tys nadal rośnie
Wyposażenie
- El. szyby
- El. lusterka, grzane
- El. regulacja swiateł
- Wspomaganie
- Centralny zamek
- Alarm
- Wyłączany ABS
- Instalacja LPG, wlew umiejscowiony obok wlewu paliwa, zbiornik tortoidalny 42L w kole zapasowym
- Fabryczne obniżenia -20 stoi o wiele niżej niż przeciętne ABT, ABK, obecnie 15stki z profilem 55 dzięki czemu leży jeszcze niżej
07/2013
- podłączenie skrzyni basowej oraz nowego radia USB/MP3/SD Card
- wymienione przewody podciśnienia wraz z zaworem jednostronnym
- wymieniony zawór n80
- rozrząd + olej mobil 10w40 półsyntetyk
- nowy termostat
- wymienione przewody gazowe oraz naprawa nieszczelności instalacji
- nowe tarcze hamulcowe + klocki z tyłu
- wymiana całego mechanizmu lewarka zmiany biegów
- wymieniony płyn hamulcowy na czerwony oraz płyn chłodniczy
08/2013
- wymiana 2 sond lambda
09/2013
- wtryskiwacze gazowe zostały przeczyszczone
- nowe czujniki temperatury płynu chłodniczego
10/2013
- wymiana przegubów wraz z osłonami
- wymiana 2 łożysk przód
02/2014
- wymiana oleju na mobil1 10w40 półsyntetyk + filtr
- wymiana szyby czołowej na nową gdyż obecna miała pęknięcie
- naprawione podświetlenie licznika
- nowe 2 filtry fazy lotnej + filtr w parowniku
- wyczyszczone wtryskiwacze gazowe
- regulacja instalacji lpg
- nowe łączniki stabilizatora
- nowe przewody WN oraz świece
- wymieniona pompka zamka centralnego, gdyż obecna przestała działać
A TERAZ KILKA WAD:
- drzwi kierowcy nie otwieraja sie z kluczyka tylko z centralnego
- prędkościomierz czasami działa czasami nie, luźna wtyczka bądź przetarty przewód muszę zlokalizować
- do wymiany linka hamulca ręcznego przycina się
Najbliższe plany o ile wiedza pozwoli
- sportowe zawieszenie 60/40
- 17 calowe koła 8J przód 10J tył prawdopodobnie Azev, Borbet A albo BBS lub coś pasującego
- ogarnięcie elektronicznej rezerwy, gdyż po mocnym wejściu w zakręt, o ile pamiętam w lewo włącza się już poniżej połowy zbiornika
- białe kierunki
- wymiana szyberdachu na elektryczny
- czarna podsufitka
- wymiana welurowych foteli na skórzane sportowe np z A6 C4 lub inne
- wymiana wnętrza na skórzane, boczki z parapetami
- blenda tylnej szyby
- boczne szyby wraz z tylną trzeba przyciemnić 100% (gdyż głównie poruszam się po UK)
- założyć przelotowy układ wydechowy koło 2-3 cali oraz zmienić tłumik na Remus