Audi 80 B4 1995R SEDAN 1.9 TDI 90KM+ 230 11mm FMIC
: 28 paź 2013, 01:21
Witam.
Po sprzedaży mojego byłego autka :
rozglądałem się za Audi 80 B4, z racji sentymentu. Mieliśmy kiedyś czerwoną B4 z silnikiem 2.0 ABK, miała sprawny tempomat i kilka innych fajnych rzeczy..niestety w związku z sytuacją rodzinną została sprzedana. Z racji, że w Golfie siedział 1.9 TDI AHU 90cio konny, z tego powodu tez szukałem diesla ale nie wykluczałem benzyniaków.
I tak oto pewnego dnia trafił się całkiem nietuzinkowy egzemplarz.
Zależało mi najbardziej na blachach, ale również i silniku, żeby nie był jakoś specjalnie zajechany. Okazało się, ze blacharsko jest w porządku, jak się okazało później w domu na kanale i po oględzinach oczywiście zero rdzy, jest extra co mnie bardzo ucieszyło.
Tak oto kupiłem Audi z 1995roku z przebiegiem 320 000 km z groszami i motorem 1Z na Pierburgu, w kolorze ciemnozielonym(nie pamiętam kodu lakierniczego).
Autko było troszeczkę zamulone i nie szło jak powinno, tak więc kilka dni po kupnie został wyczyszczony kolektor ssący, lecz nie było tam specjalnie dużo syfu, myślałem że będzie gorzej. Oczywiście po czyszczeniu i składaniu do kupy został zaślepiony EGR. Przeglądając filtry trochę się załamałem - powietrza, kabinowy, były bardzo brudne i stare, tak więc od razu wszystkie na dzień dobry zostały wymienione + filtr olejowy z olejem Castrol Magnatec Diesel 10W40, filtr paliwowy, oraz przeczyściłem/przepłukałem układ chłodzący i Audi chłodzi obecnie płyn Dynagel 2000. Wraz z wymianą płynu założyłem nowy termostat Gates.
Po tym wszystkim jazda próbna i banan na twarzy - auto odzyskało trochę wigoru, a obecnie jest jeszcze lepiej.
Audi wpinane było zaraz po kupnie pod kompa i nie wykazało błędów : wstępne logi wyszły dobrze, dynamiczne nie były robione.
Autko oczywiście spodziewałem się, że będzie miało jakieś usterki, tak więc wymieniałem żaróweczki które się przepaliły, samochód został wysprzątany i przejechany resztką Meguairsa, który mi został po Golfie.
Ogólnie autko udało się kupić w zacnym stanie wewnątrz, dosyć zadbane. Gałka biegów jest trochę zdarta, nadaje się do wymiany, no i dywaniki nie są w najlepszej kondycji, oraz tylnie zagłówki do regeneracji. Poza tym środek super. Z mankamentów które zauważyłem to brak jednego podnośnika przy klapie tylniej, oraz pęknięte mocowanie lewego kierunku przez co dobrze nie leży przy lampie.
Trochę fotek :
Wyposażenie mniej więcej :
-silnik 1.9 TDI 1Z Pierburg
-ABS
-centralny zamek
-wspomaganie kierownicy
-oryginalne alufelgi Audi R15
-skórzana kierownica z poduszką powietrzną
-skórzane, podgrzewane fotele, kanapa tylnia z podłokietnikiem - grzanie sprawne
-boczki skórzane, tylnie z miejscami na głośniki
-roleta dla tylniej szyby
-podgrzewana tylnia szyba
-elektryczne szyby przód
-elektryczne, podgrzewane lusterka
-elektryczny szyberdach
-drewniane wykończenia
-dodatkowe zegary VDO z wykończeniem drewnianym - brakuje tylko czujników temperatury i ciśnienia
-tunel z fischerboxami(pojemniki na kasety)
-moduł komfortu
-podgrzewane spryskiwacze
-szyby Sigla
-zabudowa na silnik górna
-dolna kompletna osłona silnika
wymieniłem chyba wszystko.
Auto nie ma klimatyzacji wbrew przyciskom na panelu, ale to dobry pretekst by zrobić swapa.
Zewnętrznie ma ryski większe, mniejsze, ale nie ma wgnieceń, najgorzej jest na klapie tylniej, ale do przeżycia. Ma też pozakładane na panelu przyciski od przednich halogenów, ale ich nie ma, też ma od tylniej szyby x2 włożone, tak już było.
Co mnie wkurza, to licznik od benzyny, dlatego szukam juz jakiegoś z TDI.
Trafił się znany kłopot ze wskazówkami, czujnik nowy będzie jutro od temperatury - temperatura na kompie była poprawna, a na desce szalała., przekładałem inne które miałem po tamtym Audi i tez miały różne wskazania, a do pływaka zajrzę na dniach. Regulator mam raczej sprawny. Z paliwem mam tak, że gdy stoję w miejscu to paliwo pokazuje chyba dobrze, a gdy ruszę to momentalnie opada jakbym zgasił silnik do któregoś poziomu i nic nie wiadomo, ile jest, pokazuje jak chce.
Jak ktoś ma ten amorek na tylnią klapę to się zainteresuję, kosztuje niedużo a się przyda na pewno. Potrzebny mi też do tylniej klapy siłownik do centralnego zamka(obecny w środku ma chyba nieszczelność i długo domyka zamek).
Plany są, na pewno zmiana koła, możliwe że dołożenie gwintu.. zderzak z Coupe chodzi mi po głowie;) Myślałem też nad wtryskami z AFN i kupić do tego chip u Kostrza, jak myślicie? No i zdało by się czyszczenie intercoolera, jak będzie na weekendzie ciepło to się za to zabiorę.
Pozdrowienia dla wszystkich i szerokości.
Po sprzedaży mojego byłego autka :
rozglądałem się za Audi 80 B4, z racji sentymentu. Mieliśmy kiedyś czerwoną B4 z silnikiem 2.0 ABK, miała sprawny tempomat i kilka innych fajnych rzeczy..niestety w związku z sytuacją rodzinną została sprzedana. Z racji, że w Golfie siedział 1.9 TDI AHU 90cio konny, z tego powodu tez szukałem diesla ale nie wykluczałem benzyniaków.
I tak oto pewnego dnia trafił się całkiem nietuzinkowy egzemplarz.
Zależało mi najbardziej na blachach, ale również i silniku, żeby nie był jakoś specjalnie zajechany. Okazało się, ze blacharsko jest w porządku, jak się okazało później w domu na kanale i po oględzinach oczywiście zero rdzy, jest extra co mnie bardzo ucieszyło.
Tak oto kupiłem Audi z 1995roku z przebiegiem 320 000 km z groszami i motorem 1Z na Pierburgu, w kolorze ciemnozielonym(nie pamiętam kodu lakierniczego).
Autko było troszeczkę zamulone i nie szło jak powinno, tak więc kilka dni po kupnie został wyczyszczony kolektor ssący, lecz nie było tam specjalnie dużo syfu, myślałem że będzie gorzej. Oczywiście po czyszczeniu i składaniu do kupy został zaślepiony EGR. Przeglądając filtry trochę się załamałem - powietrza, kabinowy, były bardzo brudne i stare, tak więc od razu wszystkie na dzień dobry zostały wymienione + filtr olejowy z olejem Castrol Magnatec Diesel 10W40, filtr paliwowy, oraz przeczyściłem/przepłukałem układ chłodzący i Audi chłodzi obecnie płyn Dynagel 2000. Wraz z wymianą płynu założyłem nowy termostat Gates.
Po tym wszystkim jazda próbna i banan na twarzy - auto odzyskało trochę wigoru, a obecnie jest jeszcze lepiej.
Audi wpinane było zaraz po kupnie pod kompa i nie wykazało błędów : wstępne logi wyszły dobrze, dynamiczne nie były robione.
Autko oczywiście spodziewałem się, że będzie miało jakieś usterki, tak więc wymieniałem żaróweczki które się przepaliły, samochód został wysprzątany i przejechany resztką Meguairsa, który mi został po Golfie.
Ogólnie autko udało się kupić w zacnym stanie wewnątrz, dosyć zadbane. Gałka biegów jest trochę zdarta, nadaje się do wymiany, no i dywaniki nie są w najlepszej kondycji, oraz tylnie zagłówki do regeneracji. Poza tym środek super. Z mankamentów które zauważyłem to brak jednego podnośnika przy klapie tylniej, oraz pęknięte mocowanie lewego kierunku przez co dobrze nie leży przy lampie.
Trochę fotek :
Wyposażenie mniej więcej :
-silnik 1.9 TDI 1Z Pierburg
-ABS
-centralny zamek
-wspomaganie kierownicy
-oryginalne alufelgi Audi R15
-skórzana kierownica z poduszką powietrzną
-skórzane, podgrzewane fotele, kanapa tylnia z podłokietnikiem - grzanie sprawne
-boczki skórzane, tylnie z miejscami na głośniki
-roleta dla tylniej szyby
-podgrzewana tylnia szyba
-elektryczne szyby przód
-elektryczne, podgrzewane lusterka
-elektryczny szyberdach
-drewniane wykończenia
-dodatkowe zegary VDO z wykończeniem drewnianym - brakuje tylko czujników temperatury i ciśnienia
-tunel z fischerboxami(pojemniki na kasety)
-moduł komfortu
-podgrzewane spryskiwacze
-szyby Sigla
-zabudowa na silnik górna
-dolna kompletna osłona silnika
wymieniłem chyba wszystko.
Auto nie ma klimatyzacji wbrew przyciskom na panelu, ale to dobry pretekst by zrobić swapa.
Zewnętrznie ma ryski większe, mniejsze, ale nie ma wgnieceń, najgorzej jest na klapie tylniej, ale do przeżycia. Ma też pozakładane na panelu przyciski od przednich halogenów, ale ich nie ma, też ma od tylniej szyby x2 włożone, tak już było.
Co mnie wkurza, to licznik od benzyny, dlatego szukam juz jakiegoś z TDI.
Trafił się znany kłopot ze wskazówkami, czujnik nowy będzie jutro od temperatury - temperatura na kompie była poprawna, a na desce szalała., przekładałem inne które miałem po tamtym Audi i tez miały różne wskazania, a do pływaka zajrzę na dniach. Regulator mam raczej sprawny. Z paliwem mam tak, że gdy stoję w miejscu to paliwo pokazuje chyba dobrze, a gdy ruszę to momentalnie opada jakbym zgasił silnik do któregoś poziomu i nic nie wiadomo, ile jest, pokazuje jak chce.
Jak ktoś ma ten amorek na tylnią klapę to się zainteresuję, kosztuje niedużo a się przyda na pewno. Potrzebny mi też do tylniej klapy siłownik do centralnego zamka(obecny w środku ma chyba nieszczelność i długo domyka zamek).
Plany są, na pewno zmiana koła, możliwe że dołożenie gwintu.. zderzak z Coupe chodzi mi po głowie;) Myślałem też nad wtryskami z AFN i kupić do tego chip u Kostrza, jak myślicie? No i zdało by się czyszczenie intercoolera, jak będzie na weekendzie ciepło to się za to zabiorę.
Pozdrowienia dla wszystkich i szerokości.