[Audi B4] Audi Competition by delik ;) odbudowa
: 29 gru 2013, 21:17
Witam 
Audi kupiłem jako totalna seria, brak elektryki, bajerów, climy, udogodnień, po prostu seryjny golas z szyberdachem, trzeba było to zmienić.
Model:
Audi 80 - B4
Rok Produkcji - 1993
Nadwozie - Sedan
Silnik - Był 2.0 ABK, jest 2.8 AAH
Kolor - Niebieska perła LZ5T
SPECYFIKACJA:
SILNIK:
- Swap z ABK 2.0 na Vkę 2.8.
- Sterownik silnika ABT do Vki.
UKŁAD DOLOTOWY:
- Tylko zmiana filtra powietrza na pipercros.
UKŁAD WYDECHOWY:
- Custom 2" ostatni tłumik ori.
ZAWIESZENIE:
- Zawieszenie gwintowane KW po paru miesiącach poszukiwań znalazłem gwint,
- Helpery wyleciały i autko leży -120 od serii przód -80 tył,
- Musiałem cały wydech od kolektorów wydechowych ciąć i ogarniać by można było jeździć na obniżeniu.
UKŁAD HAMULCOWY:
- Pompa z V6,
- Przednie zaciski 2 tłoczki, tarcze 280 mm,
- Tylne zaciski od V6.
BODY-KIT:
- Zderzak przód S2 + spryski lamp S2 + dokładka dtm,
- Zderzak tył S2,
- Soczewki hella ori,
- Blenda pod tablice USA,
- Ori lampy ciemne treser.
KOŁA:
- Brock b1 8,5 10j z 185/35 oraz 205/40.
ŚRODEK:
- 4x Elektryczne szyby,
- Auto Check,
- Board Computer,
- Termometr ori w liczniku,
- Ringi zegarów od dido,
- Kierownica s-line,
- Środek poliftowy z wersji audi 80 po 94 roku,
- Welurowa tapicerka, zmieniona na skórkę w pełni elektryczna A8 D2 Recaro,
- Dodatkowe zegary (ciśnienie oleju, ładowanie aku, temp oleju),
- Ledowe podświetlenie wnętrza (montowane w ori raczkach),
- Grzanie przednich foteli z A8 zrobione na wiązce Audi 80,
- Climatronic.
CAR-AUDIO:
- Tuba mac audio + wzmacniacz 800 W (kiedyś audio się ogarnie).
INNE:
- Halogeny,
- Centralny zamek pneumatyczny ori,
- Alarm,
- Przyciemnione szyby tył,
- Ksenon 4300 K,
- Podgrzewane zamki,
- Polerka pokryw zaworów i kolektora ssącego.
Obecnie coś się dzieje?
- Nowy lakier, 20 lat dla ori lakieru było za dużo,
- Kolor lakieru zostaje, dorzucone tylko trochę więcej perły oraz grubego srebra,
- Z maski wylatują spryski szyby,
- Klamki na gładko bez wkładek na kluczyk,
- Listwy boczne drzwiowe tez wylatują,
- Błotniki przednie również na gładko,
- Łatwie również nakładki na progi S2 do sedana B4, oby wypaliło bo to dostać graniczy z cudem.
PLANY?
- Zima 2014-2015 zmiana silnika na 4.2 ABZ bo 2.8 robi się już mało.
OSIĄGNIĘCIA:
- Najniższe auto zlotu audi zlot mazury 2012,
- Najładniejsza komora silnika - rozpoczęcie sezonu VAG w Pabianicach 2013,
- Najładniejsza komora silnka - LS Spring Meeting 2014 w Pabianicach.
To tak z grubsza o struclu, w sumie kawałek życia i kupę godzin w garażu. Tak jak wspominałem wcześniej postanowiłem że auto mechanika nie zobaczy i tego się trzymam.
Pozdrawiam wszystkich.
Zdjęcia Audi u poprzedniego właściciela:
,
,
,
,
,
,
,
,
, ![Obrazek]()
[center]=============== Rok 2011 ===============[/center]
21.01.2011 Dodatkowe zegary.
Ringi przez polerkę, oryginalny skórkowy mieszek.
![Obrazek]()
22.01.2011 Tuba basowa.
Wiem że mała ale mi wystarcza.
![Obrazek]()
23.01.2011 Dodatkowe oświetlenie Led.
I wymiana raczek z miejscem na światło.
,
,
, ![Obrazek]()
24.01.2011 Radio Audi gamma z A4.
Radio już nie wystaje, musiałem poprawić bo to wyglądało fatalnie.
![Obrazek]()
27.01.2011 Licznik z ringami.
I modułem AC/BC.
![Obrazek]()
29.01.2011 Wyciszenie maski.
To drewienko w tle to mój chwilowy podnośnik, stary się rozlał.
![Obrazek]()
04.02.2011 Sterownik centralnego zamka.
Z pilotem.
, ![Obrazek]()
09.02.2011
Elektryczne szyby.
, ![Obrazek]()
15.02.2011
Zamontowanie termometru w liczniku.
![Obrazek]()
07.03.2011
Nowe boczki.
, ![Obrazek]()
20.04.2011
Lampy zespolone.
![Obrazek]()
02.05.2011 Troszkę czerwieni.
Malowanie zacisków.
,
,
, ![Obrazek]()
12.06.2011
Środek po lifcie. <ok>
,
,
, ![Obrazek]()
26.06.2011
Felgi od Competition.
,
,
,
,
, ![Obrazek]()
29.06.2011
Kiera od Coupe.
, ![Obrazek]()
07.08.2011 Zmiana przedniego zderzaka na inny w lepszym stanie.
Oraz co nie co nowego na tył. :mrgreen:
,
,
,
,
,
,
, ![Obrazek]()
25.08.2011
,
,
,
, ![Obrazek]()
27.08.2011
Mała sesja.
,
,
,
,
,
,
, ![Obrazek]()
22.09.2011
Lampy soczewkowe.
,
,
,
,
,
,
,
, ![Obrazek]()
26.09.2011 Zakończenie sezonu.
VAG Łódź.
, ![Obrazek]()
08.11.2011 Zmiana silnika + skrzynia + nowe sprzęgło.
ABK na ABK i skrzynia CCE.
2011/2012
Felgi na zimę.
,
,
,
,
, ![Obrazek]()
18.12.2011 Przyciemnienie halogenów i migaczy.
Oczywiście oświetlenie ori hella.
, ![Obrazek]()
19.12.2011 Trochę makijażu na lampki.
Nowe zderzaki (praktycznie igiełki, bo komuś chciało się hak montować).
,
, ![Obrazek]()
,
,
,
, ![Obrazek]()
20.12.2011 Felgi 16" dezent cup po polerce rantów i przed pomalowaniem środeczków.
Przed:
, ![Obrazek]()
Po:
,
,
, ![Obrazek]()
[center]=============== Rok 2012 ===============[/center]
01.01.2012
Taki setup na sezon 2012.
,
,
,
,
, ![Obrazek]()
02.01.2012
Nowa tuba i wzmacniacz.
![Obrazek]()
24.01.2012
Nowa kierownica.
, ![Obrazek]()
29.01.2012 Zawias kit KW.
Sprężyny, amorki
-60/-40.
21.02.2012 Foto.
Na felgach pomalowanych na biało.
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ![Obrazek]()
05.03.2012 Gwint.
Talerzyki się robią i od razu na auto jazda.
,
, ![Obrazek]()
10.03.2012 Wnętrze.
Skórka robi robotę. <ok>
, ![Obrazek]()
28.03.2012
Tulipan.
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ![Obrazek]()
05.04.2012
Gwint po małej regeneracji.
![Obrazek]()
19.04.2012 Gril al'a RS2.
Na autku.
![Obrazek]()
22.04.2012 VAG Łódź.
Rozpoczęcie sezonu.
,
,
,
,
, ![Obrazek]()
13.05.2012 Droga do Skierniewic.
Na moto piknik.
,
,
,
,
, ![Obrazek]()
26.05.2012 Fotele full elektryka. 
Z Audi A8 D2.
![Obrazek]()
31.05.2012 Parę fotek z dzisiejszego mycia. 
Zdjęcia dobra rzecz
nie widać na nich nigdy upierdliwych detali hehe.
,
,
,
,
, ![Obrazek]()
17.06.2012 Powoli do przodu. 
Nowe felgi.
,
,
,
, ![Obrazek]()
28.06.2012 Opony FULDA EXELERO 195/45 R16 84V. <ok>
I dekle płaskie wreszcie dotarły heh.
![Obrazek]()
07.07.2012 Dzisiaj dzięki koledze Ptaku KST i przejechaniu się do Piotrkowa założyłem kapcie na felgi.
Nikt w okolicy nie wiedział o co mi chodzi z założeniem takiej opony na szeroka felgę.
,
, ![Obrazek]()
Ach Ci majstrzy.
Foty na szybko zrobione kalkulatorem.
, ![Obrazek]()
Przyjdzie też czas na lepsze fotki. <ok>
Trochę lepsze foty pokazujące jak to wygląda w całości.
Hmm za szeroka? 195/45 chyba jest odpowiednia bo co innego by założyć było można?
, ![Obrazek]()
09.07.2012 Z naklejką czy bez? Naklejki przyłożyłem tylko do fotek.
Dzięki maszu za mega dobrze zapakowaną przesyłkę.
Chyba tak i tak jest w miarę spoko.
,
,
,
, ![Obrazek]()
18.07.2012 Niestety "stara" sonda lambda NGK, stanęła sobie w miejscu pisze stara bo miała nie cały rok i może z 2 tys przebiegu.
Kopiłem boscha <ok> i mam nadzieje że dłużej pożyje.
Od razu widać ze autko równiej chodzi i lepiej troszeczkę się zbiera.
A tu fotka z pracy nowej sondy.
![Obrazek]()
01.08.2012 Kupiec był i znikł tak to jest.
A w ramach przeprosin że chciałem Audi sprzedać Audi poszło w gruntowna polerkę. <ok>
Taka tam fota poglądowa.
![Obrazek]()
03.08.2012
Tak jakoś to wyszło: :lol:
,
,
, ![Obrazek]()
Pewnie było by jeszcze lepiej jakbym użył lepszych past niż włoskie presta.
09.09.2012
Parę foteczek z mazur:
,
,
,
, ![Obrazek]()
15.09.2012 Będzie sobie Vka.
Zawsze chciałem mieć Vkę i dlatego to robię jakbym chciał szybko jeździć to bym wsadził słynne 1.8T które posiada połowa forum.
![Obrazek]()
16.09.2012 Czeka sobie motorek.
Na dalszy ciąg prac.
![Obrazek]()
21.09.2012 Teraz czekanie na robotę Pana tokarza i zrobienie tych tulejek w podłużnicę.
Pożyje to kiedyś zrobię. <ok>
![Obrazek]()
02.10.2012 Dorwać sprawne poduszki silnika.
Obspawać tulejki mocujące łapy i motor do budy. <ok>
![Obrazek]()
03.10.2012 Dzisiaj odbyła się pierwsza przymiarka silnika.
Jak chodzi o spasowanie łap wszystko pasuje teraz można spawać. <ok>
, ![Obrazek]()
09.10.2012 Już bliżej niż dalej. 
A garaż hmm zrobiony po pijaku hahah.
, ![Obrazek]()
11.10.2012
Up.
, ![Obrazek]()
27.10.2012 Jak to u mnie bywa wszystko robię na ostatnia chwile.
Więc w 1 dzień zimowego ataku wstępnie zakończyłem swoje "swapowanie" założeniem wydechu.
Niestety pogoda nie pozwoliła na sprawdzenie jak to jeździ bo zrywało praktycznie na każdym biegu jadąc na letnich oponach.
,
,
,
,
, ![Obrazek]()
Teraz zimujemy.
![Obrazek]()
Zgodnie z polską tradycją teraz wypada to oblać.
<ok>
[center]=============== Rok 2013 ===============[/center]
11.01.2013 Trochę niżej.
Bez helperow.
,
,
,
, ![Obrazek]()
Wiem wiem i tak będzie koza. :lol: :lol: :lol:
15.02.2013
Climatronic.
![Obrazek]()
Podziękowania dla chmiel'a za komplet klimy w dobrej cenie, oraz kolegi jugo007 który w chwilach kabelkowego zwątpienia przez 15 minut rozmowy ogarnął mi parę niuansików kabelkowych.

05.03.2013 Parę fot z sesji przed garażem.
Przed pojechaniem na stacje diagnostyczną.
,
,
,
,
,
,
, ![Obrazek]()
Pierwsza wizyta.
W 2013 na dellu w Łodzi.
Jakieś tam foty z wyprowadzenia gruza na spacer. :lol:
, ![Obrazek]()
VAG 2013.
Pabianice.
- 3-cie miejsce na najładniejsze auto.
- 1-wsze miejsce za najładniejsze niby autko pod maską <ok> słaba konkurencja była.
,
,
, ![Obrazek]()
Obecny wygląd.
Na rok 2013.
,
,
, ![Obrazek]()
[center]=============== Rok 2014 ===============[/center]
04.01.2014 Obecnie wpadło parę rzeczy.
By strucla ożywić:
- Kable beru,
- Świece ngk,
- Płyn chłodniczy petrygo,
- Płukanka moly,
- 10w40 moly mos2,
- Nowy aku 64 AH,
- Czujnik wentylatorów w chłodnice.
29.01.2014 Auto pomalowane od jutra zabieram się za składanie. 
Miało być wspaniale wyszło jak zwykle haha.
,
,
,
, ![Obrazek]()
01.02.2014
Kolejne zdjęcia.
,
,
, ![Obrazek]()
04.02.2014 Bez paru szczegółów ale na 90% złożona,
parę fot.
Mi jako właścicielowi urywa fura dupę,
innym nie musi buhahahah.
,
,
,
,
,
,
,
,
, ![Obrazek]()
10.04.2014 Coś powoli się dzieje naprawdę powoli.
Wpadł brock b1 8,5 10j z 185/35 oraz 205/40 nie jest to koło moich marzeń ale tylko na to portfel pozwolił, teraz mnie czeka walka jak te 10j pochylić na belce, a w mordę pluje sobie non stop że przed lakierem nie poszerzyłem nadkoli.
Parę fotek auta w obecnym setupie.
,
,
,
,
,
,
,
, ![Obrazek]()
Przymiarka na szybko dla pewnych pomiarów.
,
,
, ![Obrazek]()
A tak jest bez kombinacji.
![Obrazek]()
[center] :idea: Ciąg dalszy w następnym poście.[/center]
Audi kupiłem jako totalna seria, brak elektryki, bajerów, climy, udogodnień, po prostu seryjny golas z szyberdachem, trzeba było to zmienić.
Model:
Audi 80 - B4
Rok Produkcji - 1993
Nadwozie - Sedan
Silnik - Był 2.0 ABK, jest 2.8 AAH
Kolor - Niebieska perła LZ5T
SPECYFIKACJA:
SILNIK:
- Swap z ABK 2.0 na Vkę 2.8.
- Sterownik silnika ABT do Vki.
UKŁAD DOLOTOWY:
- Tylko zmiana filtra powietrza na pipercros.
UKŁAD WYDECHOWY:
- Custom 2" ostatni tłumik ori.
ZAWIESZENIE:
- Zawieszenie gwintowane KW po paru miesiącach poszukiwań znalazłem gwint,
- Helpery wyleciały i autko leży -120 od serii przód -80 tył,
- Musiałem cały wydech od kolektorów wydechowych ciąć i ogarniać by można było jeździć na obniżeniu.
UKŁAD HAMULCOWY:
- Pompa z V6,
- Przednie zaciski 2 tłoczki, tarcze 280 mm,
- Tylne zaciski od V6.
BODY-KIT:
- Zderzak przód S2 + spryski lamp S2 + dokładka dtm,
- Zderzak tył S2,
- Soczewki hella ori,
- Blenda pod tablice USA,
- Ori lampy ciemne treser.
KOŁA:
- Brock b1 8,5 10j z 185/35 oraz 205/40.
ŚRODEK:
- 4x Elektryczne szyby,
- Auto Check,
- Board Computer,
- Termometr ori w liczniku,
- Ringi zegarów od dido,
- Kierownica s-line,
- Środek poliftowy z wersji audi 80 po 94 roku,
- Welurowa tapicerka, zmieniona na skórkę w pełni elektryczna A8 D2 Recaro,
- Dodatkowe zegary (ciśnienie oleju, ładowanie aku, temp oleju),
- Ledowe podświetlenie wnętrza (montowane w ori raczkach),
- Grzanie przednich foteli z A8 zrobione na wiązce Audi 80,
- Climatronic.
CAR-AUDIO:
- Tuba mac audio + wzmacniacz 800 W (kiedyś audio się ogarnie).
INNE:
- Halogeny,
- Centralny zamek pneumatyczny ori,
- Alarm,
- Przyciemnione szyby tył,
- Ksenon 4300 K,
- Podgrzewane zamki,
- Polerka pokryw zaworów i kolektora ssącego.
Obecnie coś się dzieje?
- Nowy lakier, 20 lat dla ori lakieru było za dużo,
- Kolor lakieru zostaje, dorzucone tylko trochę więcej perły oraz grubego srebra,
- Z maski wylatują spryski szyby,
- Klamki na gładko bez wkładek na kluczyk,
- Listwy boczne drzwiowe tez wylatują,
- Błotniki przednie również na gładko,
- Łatwie również nakładki na progi S2 do sedana B4, oby wypaliło bo to dostać graniczy z cudem.
PLANY?
- Zima 2014-2015 zmiana silnika na 4.2 ABZ bo 2.8 robi się już mało.
OSIĄGNIĘCIA:
- Najniższe auto zlotu audi zlot mazury 2012,
- Najładniejsza komora silnika - rozpoczęcie sezonu VAG w Pabianicach 2013,
- Najładniejsza komora silnka - LS Spring Meeting 2014 w Pabianicach.
To tak z grubsza o struclu, w sumie kawałek życia i kupę godzin w garażu. Tak jak wspominałem wcześniej postanowiłem że auto mechanika nie zobaczy i tego się trzymam.
Pozdrawiam wszystkich.
,
,
,
,
,
,
,
,
, 
[center]=============== Rok 2011 ===============[/center]
Ringi przez polerkę, oryginalny skórkowy mieszek.

Wiem że mała ale mi wystarcza.

I wymiana raczek z miejscem na światło.
,
,
, 
Radio już nie wystaje, musiałem poprawić bo to wyglądało fatalnie.

I modułem AC/BC.

To drewienko w tle to mój chwilowy podnośnik, stary się rozlał.

Z pilotem.
, 
Elektryczne szyby.
, 
Zamontowanie termometru w liczniku.

Nowe boczki.
, 
Lampy zespolone.

Malowanie zacisków.
,
,
, 
Środek po lifcie. <ok>
,
,
, 
Felgi od Competition.
,
,
,
,
, 
Kiera od Coupe.
, 
Oraz co nie co nowego na tył. :mrgreen:
,
,
,
,
,
,
, 
,
,
,
, 
Mała sesja.
,
,
,
,
,
,
, 
Lampy soczewkowe.
,
,
,
,
,
,
,
, 
VAG Łódź.
, 
ABK na ABK i skrzynia CCE.
Felgi na zimę.
,
,
,
,
, 
Oczywiście oświetlenie ori hella.
, 
Nowe zderzaki (praktycznie igiełki, bo komuś chciało się hak montować).
,
, 
,
,
,
, 
Przed:
, 
Po:
,
,
, 
[center]=============== Rok 2012 ===============[/center]
Taki setup na sezon 2012.
,
,
,
,
, 
Nowa tuba i wzmacniacz.
Nowa kierownica.
, 
Sprężyny, amorki
Na felgach pomalowanych na biało.
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, 
Talerzyki się robią i od razu na auto jazda.
,
, 
Skórka robi robotę. <ok>
, 
Tulipan.
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, 
Gwint po małej regeneracji.

Na autku.

Rozpoczęcie sezonu.
,
,
,
,
, 
Na moto piknik.
,
,
,
,
, 
Z Audi A8 D2.

Zdjęcia dobra rzecz
,
,
,
,
, 
Nowe felgi.
,
,
,
, 
I dekle płaskie wreszcie dotarły heh.

Nikt w okolicy nie wiedział o co mi chodzi z założeniem takiej opony na szeroka felgę.
,
, 
Ach Ci majstrzy.
Foty na szybko zrobione kalkulatorem.
, 
Przyjdzie też czas na lepsze fotki. <ok>
Trochę lepsze foty pokazujące jak to wygląda w całości.
Hmm za szeroka? 195/45 chyba jest odpowiednia bo co innego by założyć było można?
, 
Dzięki maszu za mega dobrze zapakowaną przesyłkę.
Chyba tak i tak jest w miarę spoko.
,
,
,
, 
Kopiłem boscha <ok> i mam nadzieje że dłużej pożyje.
Od razu widać ze autko równiej chodzi i lepiej troszeczkę się zbiera.
A tu fotka z pracy nowej sondy.

A w ramach przeprosin że chciałem Audi sprzedać Audi poszło w gruntowna polerkę. <ok>
Taka tam fota poglądowa.

Tak jakoś to wyszło: :lol:
,
,
, 
Pewnie było by jeszcze lepiej jakbym użył lepszych past niż włoskie presta.
Parę foteczek z mazur:
Zawsze chciałem mieć Vkę i dlatego to robię jakbym chciał szybko jeździć to bym wsadził słynne 1.8T które posiada połowa forum.

Na dalszy ciąg prac.

Pożyje to kiedyś zrobię. <ok>

Obspawać tulejki mocujące łapy i motor do budy. <ok>

Jak chodzi o spasowanie łap wszystko pasuje teraz można spawać. <ok>
, 
A garaż hmm zrobiony po pijaku hahah.
, 
Up.
, 
Więc w 1 dzień zimowego ataku wstępnie zakończyłem swoje "swapowanie" założeniem wydechu.
Niestety pogoda nie pozwoliła na sprawdzenie jak to jeździ bo zrywało praktycznie na każdym biegu jadąc na letnich oponach.
,
,
,
,
, 
Teraz zimujemy.

Zgodnie z polską tradycją teraz wypada to oblać.
[center]=============== Rok 2013 ===============[/center]
Bez helperow.
,
,
,
, 
Wiem wiem i tak będzie koza. :lol: :lol: :lol:
Climatronic.

Podziękowania dla chmiel'a za komplet klimy w dobrej cenie, oraz kolegi jugo007 który w chwilach kabelkowego zwątpienia przez 15 minut rozmowy ogarnął mi parę niuansików kabelkowych.
Przed pojechaniem na stacje diagnostyczną.
,
,
,
,
,
,
, 
W 2013 na dellu w Łodzi.
Jakieś tam foty z wyprowadzenia gruza na spacer. :lol:
, 
Pabianice.
- 3-cie miejsce na najładniejsze auto.
- 1-wsze miejsce za najładniejsze niby autko pod maską <ok> słaba konkurencja była.
Na rok 2013.

[center]=============== Rok 2014 ===============[/center]
By strucla ożywić:
- Kable beru,
- Świece ngk,
- Płyn chłodniczy petrygo,
- Płukanka moly,
- 10w40 moly mos2,
- Nowy aku 64 AH,
- Czujnik wentylatorów w chłodnice.
Miało być wspaniale wyszło jak zwykle haha.
Kolejne zdjęcia.
Mi jako właścicielowi urywa fura dupę,
Wpadł brock b1 8,5 10j z 185/35 oraz 205/40 nie jest to koło moich marzeń ale tylko na to portfel pozwolił, teraz mnie czeka walka jak te 10j pochylić na belce, a w mordę pluje sobie non stop że przed lakierem nie poszerzyłem nadkoli.
Parę fotek auta w obecnym setupie.
Przymiarka na szybko dla pewnych pomiarów.
A tak jest bez kombinacji.
[center] :idea: Ciąg dalszy w następnym poście.[/center]


